Klopt Michel, omkijken heeft niet veel zin. In ieder geval goed dat de penningmeester openheid geeft en werk wil maken van meer transparantie.Michel Stempher wrote:Dit is wat er staat ja. De toenmalige secretaris heeft een zeer pijnlijke vergissing gemaakt door over de salarisverplichtingen gedurende de volledige vier jaren heen te lezen. Het toenmalige bestuur vertrouwde, in mijn ogen terecht, blind op het oordeel van de secretaris die in het dagelijks leven jurist is. Hierdoor is de Bondsraad een verkeerde voorstelling van zaken gegeven met alle gevolgen van dien.Fred van Amersfoort wrote:Dus de voormalig secretaris had wel een grote mond maar faalde enorm? Is dat wat er staat?
De penningmeester heeft overigens toegezegd voortaan de post VO en ledenservice (waarin momenteel de afschrijvingskosten voorraad bondswinkel zitten) uit elkaar te trekken, zodat inzichtelijk is hoeveel geld er beschikbaar is voor aanvalsplannen. Ik ben erg optimistisch over de goede bedoelingen van dit bestuur, maar ik besef dat het de komende drie jaar een hell of a job wordt break-even te draaien. Gegeven de omstandigheden restte mij niets anders dan akkoord te gaan met de begroting. Het is tenslotte zinloos terug te kijken naar het verleden, aangezien we er niks meer aan kunnen veranderen. We kunnen beter onze energie richten op hoe nu verder en daar heeft het bestuur een goede eerste stap toe gezet en het verdient dan ook alle vertrouwen.
Bondsraad
-
Re: Bondsraad
-
Van harte en volledig mee eens.Ton van Namen wrote:+1Fred van Amersfoort wrote:Hulde voor Thijs die de hele zaak aan het rollen bracht.
-
Ho ho dit gaat iets te snel allemaal. Op welk moment kreeg de oude/nieuwe penningmeester dan door dat er iets niet klopte? Het hele bestuur was solidair tijdens aftreden.
En dan de heer Siep Buurke. Het leek mij dat hij nog een poging deed de secretaris erelid te maken ook. Sterker, zijn lidmaatschap van de bondsraad duurde precies 1 sessie met dat agendapunt. Wie corrigeert mij? Indien ik dit juist zie dan heb ik een goedkoop advies: Geen KNDB functie meer voor Buurke wegens gebleken ongeschiktheid.
En dan de heer Siep Buurke. Het leek mij dat hij nog een poging deed de secretaris erelid te maken ook. Sterker, zijn lidmaatschap van de bondsraad duurde precies 1 sessie met dat agendapunt. Wie corrigeert mij? Indien ik dit juist zie dan heb ik een goedkoop advies: Geen KNDB functie meer voor Buurke wegens gebleken ongeschiktheid.
-
- Real name: Michel Stempher
Er is nieuwe informatie. Wat de Bondsraad is voorgespiegeld gisteren is niet de volledige waarheid.
De toenmalige secretaris heeft zich laten voorlichten door bondsdirecteur Arjan de Vries over het contract met NOC*NSF. De Vries stelde dat het een contract voor vier jaar betrof, dat jaarlijks opzegbaar is. Verzwegen door De Vries werd dat in een cao-overeenkomst is bepaald dat de salarissen NIET jaarlijks opzegbaar zijn.
Beetje bij beetje wordt duidelijk dat het bestuur maar een pion is in een veel groter spel. Hierbij neem ik dus terug dat de toenmalige secretaris, de heer Oostra, over de informatie heeft heen gelezen. Hij is, dit is mijn persoonlijke interpretatie van de feiten, op het verkeerde been gezet door Arjan de Vries. Mogelijk kunnen we De Vries verantwoordelijk stellen voor de financiële schade. Of misschien kan het contract nietig worden verklaard.
De toenmalige secretaris heeft zich laten voorlichten door bondsdirecteur Arjan de Vries over het contract met NOC*NSF. De Vries stelde dat het een contract voor vier jaar betrof, dat jaarlijks opzegbaar is. Verzwegen door De Vries werd dat in een cao-overeenkomst is bepaald dat de salarissen NIET jaarlijks opzegbaar zijn.
Beetje bij beetje wordt duidelijk dat het bestuur maar een pion is in een veel groter spel. Hierbij neem ik dus terug dat de toenmalige secretaris, de heer Oostra, over de informatie heeft heen gelezen. Hij is, dit is mijn persoonlijke interpretatie van de feiten, op het verkeerde been gezet door Arjan de Vries. Mogelijk kunnen we De Vries verantwoordelijk stellen voor de financiële schade. Of misschien kan het contract nietig worden verklaard.
-
- Real name: Thijs van den Broek
Aan de ene kant bedankt. Aan de andere kant kreeg ik het niet voor elkaar om de rest te overtuigen dat een nieuwe cyclus een slecht idee was eind 2016...Casper van der Tak wrote:Van harte en volledig mee eens.Ton van Namen wrote:+1Fred van Amersfoort wrote:Hulde voor Thijs die de hele zaak aan het rollen bracht.
Ik heb gisteren een aantal keer met krommende tenen in de vergadering gezeten (en mij in moeten houden). Vooral toen de naam Anne Oostra viel, de voorzitter kon melden dat Anne nog benaderd was voor een functie in de tuchtcommissie en de reglementscommissie, maar hij dit alleen zou willen doen als ik niet meer op het forum zou schrijven dat het een financiele puinhoop was bij de KNDB (door het aangaan van een nieuwe cyclus).
Ja Anne heeft een te grote mond, zo iets durven zeggen (en zulke spelletjes spelen) terwijl je notabene zelf mede verantwoordelijk bent voor de financiele puinhoop is een zeer kwalijke zaak.
Zeker achteraf blijkt dat de motie van wantrouwen volledig terecht was want zelfs op de 1ste vergadering zijn zaken verzwegen waardoor al bleek dat het flink mis was (dat wist het bestuur toen al). Ik begrijp uit Michels laatste post dat Anne de schuld ook mede in cluster en NOC man Arjan de Vries wil schuiven. Ik ga er vanuit dat het bestuur gisteren de waarheid sprak (Anne kende zal zijn verhalen hoogstens halve waarheden bevatten) en dat het vorige bestuur over een clausule had gelezen waardoor we nog jaren de te duren cyclus moeten uitzitten.
Definitie financiele puinhoop (voor Anne want die leest mee): voor een nieuwe cyclus 6000+ begroten voor 2017 is nu de progose dat het een verlies wordt van meer dan 25000. Voor 2018 is ook een verlies van 25000 begroot omdat het vorige bestuur alles heeft vastgelegd en er nergens meer (makkelijk) bezuinigd kan worden. Inmiddels kan de KNDB niet eens uit eigen vermogen 1 jaar salariskosten betalen.
Toch wat positiefs: het nieuwe bestuur lijkt het financiele verhaal dat hier op het forum meerdere malen is beschreven te onderschrijven (ik denk dan aan de posts van Marcel ,Ton , Casper). Ze geven toe dat er een enorm probleem is ontstaan en gaan er alles aan doen om de KNDB dit te laten overleven.
-
Thijs, wanneer houd je eens een keer op met je persoonlijke vetes op het Forum uit te vechten? Eerst was Johan Krajenbrink de kop van jut, nu is het Anne Oostra.
Voorzitter Ebbo vertelde gisteren op de Bondsraad dat goede kandidaatbestuursleden afhaken omdat ze geen zin hebben om op het Forum afgemaakt te worden. Een heel duidelijke hint naar jou om daar mee te stoppen. Het bestuur heeft er last van bij het invullen van vacatures in bestuur en commissies.
Voorzitter Ebbo vertelde gisteren op de Bondsraad dat goede kandidaatbestuursleden afhaken omdat ze geen zin hebben om op het Forum afgemaakt te worden. Een heel duidelijke hint naar jou om daar mee te stoppen. Het bestuur heeft er last van bij het invullen van vacatures in bestuur en commissies.
-
- Real name: Frans de Jonge
Michel bedoelt het goed maar ik ga er niet van uit dat het Bestuur gisteren in de Bondsraad niet de volledige waarheid heeft verteld. Nu wordt door de vorige secretaris de zwarte piet naar de directeur van het Bondsbureau doorgespeeld die iets verzwegen zou hebben. Dat is niet het verhaal wat tijdens de bondsvergadering door Jeanine van der Horst is verteld (goed dat ze zo open was over de gemaakte fout, was dat maar eerder gebeurd, dan was er vermoedelijk geen motie van wantrouwen geweest). Dus Arjan de Vries zonder hoor en wederhoor door Michel als de zwarte piet neerzetten gaat mij te ver. Maar laten we nu maar snel vooruit kijken en met elkaar de schouders eronder zetten.Michel Stempher wrote:Er is nieuwe informatie. Wat de Bondsraad is voorgespiegeld gisteren is niet de volledige waarheid.
Het zijn niet allen koks die lange messen dragen.....
-
Ha Jelmer, ik vind dat Thijs wel wat meer waardering mag krijgen. Hij gedraagt zich al maanden keurig in het openbaar, Forum en in geschrift. En nu blijkt achteraf dat het vorige bestuur gemaakte serieuze fouten verzwegen heeft naar de Bondsraad toe in plaats van het ruiterlijk toe te geven (fouten maken mag!). De motie van wantrouwen is met de wetenschap van gisteren hierdoor nog meer op zijn plaats geweest. Dus we mogen Thijs daarvoor ook wel een beetje dankbaar zijn dat dit nu openbaar is geworden. Nu weer vooruit kijken is een goede zaak. En reken maar dat de "nieuwe" Thijs zich zal blijven inzetten voor een mooie damsport.Jelmer Martens wrote:Thijs, wanneer houd je eens een keer op met je persoonlijke vetes op het Forum uit te vechten? Eerst was Johan Krajenbrink de kop van jut, nu is het Anne Oostra.
-
Frans, zoals je zegt: fouten maken mag. Anne geeft toe dat hij ergens overheen gelezen heeft; Jeanine gaf dat gisteren in haar betoog ook toe en Michel kwam terug op een opmerking van hem van de vorige vergadering. Thijs had ook kunnen reageren op Ebbo's oproep: "Als ik het het nieuwe bestuur gemakkelijker maak om vacatures in te vullen door de term 'financiële puinhoop' in te trekken, dan doe ik dat graag". Gewoon net als Anne/Jeanine/Michel toegeven dat je het niet altijd perfect doet. Maar die klasse hebben Anne/Jeanine/Michel wel en Thijs niet.Frans de Jonge wrote:Ha Jelmer, ik vind dat Thijs wel wat meer waardering mag krijgen. Hij gedraagt zich al maanden keurig in het openbaar, Forum en in geschrift. En nu blijkt achteraf dat het vorige bestuur gemaakte serieuze fouten verzwegen heeft naar de Bondsraad toe in plaats van het ruiterlijk toe te geven (fouten maken mag!). De motie van wantrouwen is met de wetenschap van gisteren hierdoor nog meer op zijn plaats geweest. Dus we mogen Thijs daarvoor ook wel een beetje dankbaar zijn dat dit nu openbaar is geworden. Nu weer vooruit kijken is een goede zaak. En reken maar dat de "nieuwe" Thijs zich zal blijven inzetten voor een mooie damsport.Jelmer Martens wrote:Thijs, wanneer houd je eens een keer op met je persoonlijke vetes op het Forum uit te vechten? Eerst was Johan Krajenbrink de kop van jut, nu is het Anne Oostra.
-
Jelmer, het WAS en IS een puinhoop, en gelukkig wordt daar nu iets aan gedaan. Zie jij niet dat als er wat eerder serieus op de vragen van Thijs ingegaan was, een hoop van de problemen vermeden dan wel eerder onderkend zouden zijn geweest?? Als Anne Oostra Thijs nu nog de mond wil snoeren, dan mag Thijs wat mij betreft wel even heel erg kwaad worden. Hij heeft de problemen gewoon goed gezien en benoemd, en had daarbij van sommige BR-leden wel wat ondersteuning kunnen gebruiken.Jelmer Martens wrote:Thijs, wanneer houd je eens een keer op met je persoonlijke vetes op het Forum uit te vechten? Eerst was Johan Krajenbrink de kop van jut, nu is het Anne Oostra.
-
- Real name: Ton van Namen
Inderdaad.Casper van der Tak wrote: Jelmer, het WAS en IS een puinhoop, en gelukkig wordt daar nu iets aan gedaan. Zie jij niet dat als er wat eerder serieus op de vragen van Thijs ingegaan was, een hoop van de problemen vermeden dan wel eerder onderkend zouden zijn geweest?? Als Anne Oostra Thijs nu nog de mond wil snoeren, dan mag Thijs wat mij betreft wel even heel erg kwaad worden. Hij heeft de problemen gewoon goed gezien en benoemd, en had daarbij van sommige BR-leden wel wat ondersteuning kunnen gebruiken.
Helemaal mee eens.
-
Ik neem hier met klem afstand van mijn oud clubgenoot Jelmer Martens. Sterker, hij zou moeten opstappen uit de bondsraad. Ik heb de indruk dat hij zijn taak niet helemaal begrijpt. Uiteraard ben ik bereid hem gelijk te vervangen. De bondsraad moet kritisch de controletaak uitvoeren, kritischer dan tot nu toe het geval is. Ik acht Jelmer daar niet toe in staat en niet toe bereid.
-
Een post of 1000 geleden is dit onderwerp naar aanleiding van een schrijven van Anne Oostra, die inhoudelijk hetzelfde melde als de penningmeester nu, ook al behandeld.Frans de Jonge wrote:Overigens is door de net gekozen penningmeester Jeanine van der Horst aangegeven dat het vorige bestuur (i.c. de secretaris) bij het afsluiten van de 4-jarige topsportovereenkomst over het hoofd heeft gezien dat de personeelsverplichtingen van de technische staf ook voor 4 jaar golden (dus niet tussentijds konden worden aangepast). (Dit verklaart ook waarom het bestuur voor de zomer 2016 niet meer reageerde op vragen van de Bondsraad over inzicht in overeenkomst met NOC*NSF, impact op personeelskosten, e.d. Hetgeen toentertijd geleid heeft tot de motie van wantrouwen.) De begroting ligt hiermee grotendeels vast door langdurige verplichtingen en zal het bestuur het uiterste proberen om in 2018 een break-evenpoint te realiseren.
Hopelijk heeft de bondsraad nu wel gevraagd om de tekst van de ontbindingsclausule, de ruimte om kosten te besparen op de contracten en de ruimte voor een alternatieve invulling van de functies.
http://slagzet.com
-
Wat een onzin, de bondsraad kent al jaren lang een open inschrijving en heeft een lange rij aan persoonlijke paradepaardjes en nu schijnbaar ook persoonlijke vetes en gevallen van dementie over zichzelf afgeroepen.Jelmer Martens wrote:Thijs, wanneer houd je eens een keer op met je persoonlijke vetes op het Forum uit te vechten? Eerst was Johan Krajenbrink de kop van jut, nu is het Anne Oostra.
Heb ik misschien de voorstellen, om van de bondsraad een behoorlijk, representatief orgaan te maken, gemist?
http://slagzet.com
-
Heb je daar zelf voorstellen voor Maurits?Maurits Meijer wrote:Heb ik misschien de voorstellen, om van de bondsraad een behoorlijk, representatief orgaan te maken, gemist?Jelmer Martens wrote:Thijs, wanneer houd je eens een keer op met je persoonlijke vetes op het Forum uit te vechten? Eerst was Johan Krajenbrink de kop van jut, nu is het Anne Oostra.