Inderdaad super werk!!Michel Stempher wrote:Kijk, dit is nu wat ik graag wil zien! Uitstekend werk van Fred en alle anderen die eraan hebben bijgedragen. Het zal nog een hele klus worden om hier iets structureels van te maken (is het überhaupt de insteek om een wekelijkse clubavond te hebben of volstaat eens per maand een gezellig samenzijn onder het genot van een aantal dampartijen + biertjes?) maar de eerste stap is een schot in de roos gebleken!
Dit is voor mij meteen het bewijs dat dammen als gezellige bezigheid helemaal nog niet kapot is. Het enige is dat het ontzettend veel energie kost om het ledenaantal op een bepaald niveau te houden + om nieuwe mensen te bereiken. Daarom is in mijn ogen de belangrijkste taak van het bestuur om mensen te enthousiasmeren de mouwen op te stropen. Alle aanvalsplannen (die zeer goed zijn bij voldoende kader) kunnen de prullenmand in als het hoofddoel mislukt: kader kweken.
Ook belangrijke vraag wat Michel stelt, wat nu het 'doel/de insteek'. Het kost klauwen met energie om er 1 lid bij te krijgen (over het algemeen) dus wat is nu het vervolg.
Denk dat kleine haalbare doelen stellen het belangrijkst is. En dat is waarschijnlijk niet 'over 2 maanden 20 leden op de club hebben'.
Maar denk ook aan gezelligheid of gewoon simpel 'dammen onder de aandacht brengen'. Meestal wil men direct zichtbaar resultaat door leden winst. Maar dat kan soms jaren duren.
Vooral voor kleinere of zelfs beginnende clubs.
In ieder geval super werk!