WK 2017 Tallinn

Post Reply
User avatar
Henk de Witt
Posts: 1190
Joined: Sun Dec 14, 2003 22:45

Re: WK 2017 Tallinn

Post by Henk de Witt » Wed Oct 11, 2017 20:14

Ton, bedankt voor de info mbt kolom vs+.
Casper van der Tak wrote:Wolff wint. Schitterende partij ook!
De dichter in mij ontwaakt:

Papa, wie wint?
Wolff wint, mijn kind

Inderdaad een prachtige partij! We mogen Wouter nu toch al wel de verrassing van het toernooi noemen. Het is ook wel interessant om te blijven volgen wie ongeslagen blijven. De 50-plussers doen het verrassend goed. Blijkbaar weegt de ervaring van deze geharde profs zwaarder dan eventuele vermoeidheid in dit loodzware toernooi. Ze hebben ook goed door om het af en toe rustig aan te doen als er toch weinig eer te behalen is. Schwarzman-Baljakin spant de kroon, beiden hadden aan het eind van de partij ruim een half uur meer op de klok dan aan het begin. Een uur voor het begin van de partij konden ze dus al gaan rusten.

MenO
Posts: 1211
Joined: Thu Mar 17, 2005 16:32
Location: Phnom Penh

Re: WK 2017 Tallinn

Post by MenO » Thu Oct 12, 2017 07:04

Wouter Wolff ongedeeld aan kop! En dat met de zwakke broeders Vatutin en Georgiev nog op het programma...

Zonder gekheid, ik vind dit eigenlijk het leukste WK in tijden. Schitterende partijen, véél meer risico dan saaie grootmeesterremises, en halverwege de finale kan het halve pak nog kampioen worden. Zelfs Georgiev, die op -1 staat, is nog niet uitgeschakeld, met Vatutin, Atse, Wolff en Van IJzendoorn (die heerlijk risicovol speelt) nog te gaan.

MenO
Posts: 1211
Joined: Thu Mar 17, 2005 16:32
Location: Phnom Penh

Re: WK 2017 Tallinn

Post by MenO » Thu Oct 12, 2017 15:20

GuidoB wrote:Je knippert een keer met je ogen en Baliakin is alweer klaar...
Ik dacht gisteren: Baliakin doet het de tweede partij rustig aan, tegen Schwarzman begrijpelijk, om dan morgen fris en fruitig de toch wel kwetsbare Virny eens flink aan de tand te voelen, met dat prachtige spel dat hij in al veel partijen heeft laten zien. Maar nee. Toch geen titelaspiraties blijkbaar.

Fred van Amersfoort
Posts: 1780
Joined: Sun Nov 02, 2003 17:13

Re: WK 2017 Tallinn

Post by Fred van Amersfoort » Thu Oct 12, 2017 15:27

Van mij mag Baljakin geschorst worden wegens spelbederf.

MenO
Posts: 1211
Joined: Thu Mar 17, 2005 16:32
Location: Phnom Penh

Re: WK 2017 Tallinn

Post by MenO » Thu Oct 12, 2017 15:39

Fred van Amersfoort wrote:Van mij mag Baljakin geschorst worden wegens spelbederf.
Hij heeft dit toernooi een aantal van de fraaiste partijen afgeleverd, ook tegen relatief sterke tegenstanders. Dat maakt dit wel erg teleurstellend.

pieter
Posts: 171
Joined: Tue Apr 06, 2004 11:09

Re: WK 2017 Tallinn

Post by pieter » Thu Oct 12, 2017 16:19

MenO wrote:
Fred van Amersfoort wrote:Van mij mag Baljakin geschorst worden wegens spelbederf.
Hij heeft dit toernooi een aantal van de fraaiste partijen afgeleverd, ook tegen relatief sterke tegenstanders. Dat maakt dit wel erg teleurstellend.
Het verbaast mij dat jullie hier zo van opkijken. Ik vind het ook jammer, maar ik zou jullie maar alvast voorbereiden op nog enkele van dat soort kunststukjes.

Ton van Namen
Posts: 198
Joined: Mon Feb 13, 2017 07:23
Real name: Ton van Namen

Re: WK 2017 Tallinn

Post by Ton van Namen » Thu Oct 12, 2017 16:26

pieter wrote:
MenO wrote:
Fred van Amersfoort wrote:Van mij mag Baljakin geschorst worden wegens spelbederf.
Hij heeft dit toernooi een aantal van de fraaiste partijen afgeleverd, ook tegen relatief sterke tegenstanders. Dat maakt dit wel erg teleurstellend.
Het verbaast mij dat jullie hier zo van opkijken. Ik vind het ook jammer, maar ik zou jullie maar alvast voorbereiden op nog enkele van dat soort kunststukjes.
Kan wel zo zijn. Maar het is zeer slecht voor het imago van het dammen.
En daarom moet het ook duidelijk veroordeeld worden.

Of als dit het logische gevolg is van het feit dat dammen op dit niveau eigenlijk een remisespel is, dan moeten de regels aangepast worden (bijvoorbeeld invoering Delftse telling, invoeren killerdammen etc.)

Fred van Amersfoort
Posts: 1780
Joined: Sun Nov 02, 2003 17:13

Re: WK 2017 Tallinn

Post by Fred van Amersfoort » Thu Oct 12, 2017 16:28

Schorsen is natuurlijk onzin. Ik kijk er ook niet meer van op. Heeft die man nog altijd ondersteuning van NOC/NSF?

Joop
Posts: 52
Joined: Wed Apr 07, 2004 14:44
Location: Utrecht

Re: WK 2017 Tallinn

Post by Joop » Thu Oct 12, 2017 16:38

pieter wrote:
MenO wrote:
Fred van Amersfoort wrote:Van mij mag Baljakin geschorst worden wegens spelbederf.
Hij heeft dit toernooi een aantal van de fraaiste partijen afgeleverd, ook tegen relatief sterke tegenstanders. Dat maakt dit wel erg teleurstellend.
Het verbaast mij dat jullie hier zo van opkijken. Ik vind het ook jammer, maar ik zou jullie maar alvast voorbereiden op nog enkele van dat soort kunststukjes.
Ik hoop eerlijk gezegd dat je ongelijk krijgt maar ben bang voor het tegenovergestelde. Erg jammer dit, en dat terwijl Wirny niet onverslaanbaar blijkt te zijn.
...

pieter
Posts: 171
Joined: Tue Apr 06, 2004 11:09

Re: WK 2017 Tallinn

Post by pieter » Thu Oct 12, 2017 16:38

Ton van Namen wrote:
pieter wrote:
MenO wrote: Hij heeft dit toernooi een aantal van de fraaiste partijen afgeleverd, ook tegen relatief sterke tegenstanders. Dat maakt dit wel erg teleurstellend.
Het verbaast mij dat jullie hier zo van opkijken. Ik vind het ook jammer, maar ik zou jullie maar alvast voorbereiden op nog enkele van dat soort kunststukjes.
Kan wel zo zijn. Maar het is zeer slecht voor het imago van het dammen.
En daarom moet het ook duidelijk veroordeeld worden.

Of als dit het logische gevolg is van het feit dat dammen op dit niveau eigenlijk een remisespel is, dan moeten de regels aangepast worden (bijvoorbeeld invoering Delftse telling, invoeren killerdammen etc.)
Ik ben het ermee eens dat het bepaald geen genot voor het oog is die partijen, dus inderdaad moet er iets veranderen. Aan de andere kant gruwel ik van termen als Delftse Telling, Killer Dammen en andere fratsen.

pieter
Posts: 171
Joined: Tue Apr 06, 2004 11:09

Re: WK 2017 Tallinn

Post by pieter » Thu Oct 12, 2017 16:45

Overigens lijkt Wouter Wolff tegen een 0 aan te lopen..Ongetwijfeld overzien dat na 38-32 14-20 23-19 niet kan vanwege eerst 24-30 en dan pas 07-11...

GuidoB
Posts: 2325
Joined: Sun Sep 21, 2003 21:43

Re: WK 2017 Tallinn

Post by GuidoB » Thu Oct 12, 2017 16:59

Fred van Amersfoort wrote:Ik kijk er ook niet meer van op. Heeft die man nog altijd ondersteuning van NOC/NSF?
Dat is hem. Voor Baliakin telt maar één ding: een plaats bij de eerste 8 voor zijn A-status. Hij gaat niet eens voor het kampioenschap.

pieter
Posts: 171
Joined: Tue Apr 06, 2004 11:09

Re: WK 2017 Tallinn

Post by pieter » Thu Oct 12, 2017 17:07

GuidoB wrote:
Fred van Amersfoort wrote:Ik kijk er ook niet meer van op. Heeft die man nog altijd ondersteuning van NOC/NSF?
Dat is hem. Voor Baliakin telt maar één ding: een plaats bij de eerste 8 voor zijn A-status. Hij gaat niet eens voor het kampioenschap.
Geen idee of dat zo is, maar ik denk dat 99% van de mensen die in zijn schoenen zouden staan die keuze zouden maken.

Bennie Hiddink
Posts: 54
Joined: Thu Feb 21, 2013 12:22
Real name: Bennie Hiddink

Re: WK 2017 Tallinn

Post by Bennie Hiddink » Thu Oct 12, 2017 17:15

pieter wrote:
GuidoB wrote:
Fred van Amersfoort wrote:Ik kijk er ook niet meer van op. Heeft die man nog altijd ondersteuning van NOC/NSF?
Dat is hem. Voor Baliakin telt maar één ding: een plaats bij de eerste 8 voor zijn A-status. Hij gaat niet eens voor het kampioenschap.
Geen idee of dat zo is, maar ik denk dat 99% van de mensen die in zijn schoenen zouden staan die keuze zouden maken.
Denk dat je gelijk hebt Pieter, en gezien het programma voor hem begrijpelijk. Het blijft zijn beroep en inkomen

pieter
Posts: 171
Joined: Tue Apr 06, 2004 11:09

Re: WK 2017 Tallinn

Post by pieter » Thu Oct 12, 2017 17:19

Bennie Hiddink wrote:
pieter wrote:
GuidoB wrote:
Dat is hem. Voor Baliakin telt maar één ding: een plaats bij de eerste 8 voor zijn A-status. Hij gaat niet eens voor het kampioenschap.
Geen idee of dat zo is, maar ik denk dat 99% van de mensen die in zijn schoenen zouden staan die keuze zouden maken.
Denk dat je gelijk hebt Pieter, en gezien het programma voor hem begrijpelijk. Het blijft zijn beroep en inkomen
Precies, en hij had het liever ook anders gezien stel ik me zo voor.

Post Reply