Zie zijn palmares. Het kan zijn dat hij niet in goede vorm steekt.Henk de Witt wrote:(...)Ik heb wel mijn twijfels bij Atse op dit niveau. (...)
WK 2017 Tallinn
- Marcel Kosters
Re: WK 2017 Tallinn
Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.
- Henk de Witt
Een pelotonnetje van vier man op kop. Ik zie dat de organisatie toch een rangorde aanhoudt. Is dat ergens op gebaseerd? Er is een laatste kolom vs+. Welke betekenis heeft dit?
Met 1 op 13 lijkt het me redelijk uit, aangezien zwart dan gelijk door kan lopen na 28-22, maar dan smokkel je uiteraard twee tempi. Met 1 op 2 of 3 kon het wel eens een lang eindspel worden.Rein Halbersma wrote:mooi oefening: verplaats de zwarte schijven (op de zwarte bordhelft) zo dat wit aan zet verliest. Is dat nog te doen?MenO wrote:
Van IJzendoorn - Ivanov
Daar sta je dan, met al je schijven...
-
Baljakin wint eindelijk, maar een beetje te laat. Hij krijgt weinig kansen verder om te winnen, gezien zijn programma.Henk de Witt wrote:Valneris gaat winnen van Watoetin. Baljakin boekt eindelijk zijn eerste, verdiende, winst. Ik heb wel mijn twijfels bij Atse op dit niveau. Hij lijkt een voorkeur te hebben voor kromme standen. Combinatief erg sterk, maar strategisch op dit niveau m.i. ontoereikend.
Atse: deze partij was natuurlijk slecht, want toen Baljakin met 36) ... 23-29 verder ging (goed natuurlijk) had-ie volgens mij ook met het primitieve plan 7-12x12, 24-29 en 23-29 een schijf kunnen pakken en wit kan dan alleen nog maar een beetje met modder gooien.
-
- Real name: Ton van Namen
In de kolom vs+ staat het spelersnummer van de speler(s) waarvan iemand gewonnen heeft.Henk de Witt wrote:Een pelotonnetje van vier man op kop. Ik zie dat de organisatie toch een rangorde aanhoudt. Is dat ergens op gebaseerd? Er is een laatste kolom vs+. Welke betekenis heeft dit?
Volgens het reglement wordt bij gelijk eindigen de eindstand bepaald door :
1) Grootste aantal overwinningen
2) Beste onderling resultaat
3) Beste resultaat in volgorde van de ranglijst.
4) Sneldammen indien het om de eerste 3 plaatsen gaat.
De kolom vs+ kan dus helpen bij het bepalen wie het hoogste eindigt. Maar als 2 spelers gelijk eindigen (met gelijk aantal overwinningen en een remise als onderling resultaat) en de een heeft een remise tegen de winnaar van het toernooi en de ander een nederlaag, dan is dat niet direct af te leiden uit deze kolom.
Je knippert een keer met je ogen en Baliakin is alweer klaar...
Ja Guido
Je zou bijna denken dat het afgesproken was. Normaal zou Baliakin in zo'n stand wel hebben doorgespeeld. Hij staat volgens mij erg goed. Overigens is het vooral Shvartzman die van alle spelers het vaakst binnen een kwartier klaar is.
Je zou bijna denken dat het afgesproken was. Normaal zou Baliakin in zo'n stand wel hebben doorgespeeld. Hij staat volgens mij erg goed. Overigens is het vooral Shvartzman die van alle spelers het vaakst binnen een kwartier klaar is.
-
Wolff wint. Schitterende partij ook!
-
En volgens Kingsrow wint Wolff nu van Ivanov.
-
Wel gewaagd van Wouter, maar de liveborden gaan nu verder met een andere variant? Mag men tegenwoordig terugzetten?
Maar ipv 38-32 moet wit natuurlijk 37-32 spelen.... dan staat Ivanov toch op zijn minst makkelijker? moet ik vanavond ook maar even op KR gooien...kijken wat -ie ervan vindt.
Maar ipv 38-32 moet wit natuurlijk 37-32 spelen.... dan staat Ivanov toch op zijn minst makkelijker? moet ik vanavond ook maar even op KR gooien...kijken wat -ie ervan vindt.
Joel Atse heeft wel eens betere dagen gekend.
-
Maar Virny schijnt medelijden met hem te hebben en wil hem schijnbaar niet nog een nul bezorgen ...GuidoB wrote:Joel Atse heeft wel eens betere dagen gekend.
- Luteijn
- Real name: Frits Luteijn
Babyzetje
En Atse doet nog een poging om te verliezen. Opvallend is ook zijn tijdgebruik. Tegen Van IJzendoorn had hij aan het eind nog een uur over, tegen Schwarzman 51 minuten. Als hij meer tijd gebruikt, wordt zijn spel er niet beter op.
- Luteijn
- Real name: Frits Luteijn
In de partij Wirny - Atse kan wit simpel winnen via de afwikkeling 27-21 i.p.v. het offertje 25-20.