Bondsraad
-
Re: Bondsraad
@Henk, klopt heel herkenbaar. Ik heb geprobeerd jou een pm te sturen maar die blijft telkens ergens hangen in mijn outbox. Ik kijk er in het weekend even naar kijken.
-
- Real name: Ton van Namen
Berichten blijven in je outbox staan, totdat de ontvanger het bericht gelezen heeft. Dan verhuist het naar je sentbox.Fred van Amersfoort wrote:@Henk, klopt heel herkenbaar. Ik heb geprobeerd jou een pm te sturen maar die blijft telkens ergens hangen in mijn outbox. Ik kijk er in het weekend even naar kijken.
Er is dus geen probleem.
En zolang de ontvanger het bericht nog niet gelezen heeft, kun je het gewoon editen.
- Henk de Witt
Ik heb verhaal ontvangen Fred, twee keer zelfs. Helder verhaal!Fred van Amersfoort wrote:@Henk, klopt heel herkenbaar. Ik heb geprobeerd jou een pm te sturen maar die blijft telkens ergens hangen in mijn outbox. Ik kijk er in het weekend even naar kijken.
-
- Real name: Thijs van den Broek
Nieuwe voorzitter is Ebbo de Jong
Hoop niet dat je nu applaus verwacht.playforstacks wrote:Nieuwe voorzitter is Ebbo de Jong
-
- Real name: Frans de Jonge
Beluister ik afgunst Dieter? Hij kreeg inderdaad applaus.Dieter wrote:Hoop niet dat je nu applaus verwacht.playforstacks wrote:Nieuwe voorzitter is Ebbo de Jong
Het zijn niet allen koks die lange messen dragen.....
-
Frans, svp beter lezen.Frans de Jonge wrote: Beluister ik afgunst Dieter? Hij kreeg inderdaad applaus.
Dieter schrijft níet over al of niet applaus voor Ebbo de Jong. Het hoort tot de normale omgangsvormen dat een nieuw bestuurslid met applaus wordt verwelkomt. Fijn dat dat ook hier gebeurd is.
Dieter schrijft wél dat hij niet hoopt dat de mensen die dit alles bewerkstelligd hebben nu ook nog applaus verwachten.
Lijkt me ook een volstrekt helder en verdedigbaar standpunt. Dit heeft niemand gewild. (Nou ja, sommigen wel...)
-
Paul, laten we vooral vooruit kijken. Zoals jezelf eerder schreef, een ramp kan ook nog weleens voordelen met zich meebrengen. Laten we die vooral gaan verzilveren met elkaar. Ik ben blij dat jullie vanuit Overijssel weer een goed Bondsraadslid hebben aangewezen. Deze heeft er zin in! ook deze heeft applaus gekregen.Paul van de Veen wrote:Frans, svp beter lezen.Frans de Jonge wrote: Beluister ik afgunst Dieter? Hij kreeg inderdaad applaus.
Dieter schrijft níet over al of niet applaus voor Ebbo de Jong. Het hoort tot de normale omgangsvormen dat een nieuw bestuurslid met applaus wordt verwelkomt. Fijn dat dat ook hier gebeurd is.
Dieter schrijft wél dat hij niet hoopt dat de mensen die dit alles bewerkstelligd hebben nu ook nog applaus verwachten.
Lijkt me ook een volstrekt helder en verdedigbaar standpunt. Dit heeft niemand gewild. (Nou ja, sommigen wel...)
Zijn er nog meer bestuursleden benoemd? Verder nog zaken besproken?
-
Nee Guido, over 2 maanden komt Ebbo met zijn plannen (voor 2018). Maakt eerst een rondje langs de provinciale besturen, de werknemers op het Bondsbureau en een aantal verenigingen. De huidige demissionaire penningmeester blijft vannuit het historische (financiële) geweten vanuit wat er liep nog 2 maanden aan en vanuit de Bondsraad help ik met beiden mee aan de kandidering van een nieuw bestuur en het jaarplan 2018 met bijbehorende begroting. De sfeer in de Bondsraad was beter dan in voorgaande jaren. Dat is zeker de verdienste van Ebbo. Ik heb er vertrouwen in.GuidoB wrote:Zijn er nog meer bestuursleden benoemd? Verder nog zaken besproken?
En Rik Keurentjes leverde een inspirerende presentatie af over de voortgang van de aanvalsplannen, erg ambitieus!! Hulde voor waar ze mee bezig zijn.
Mooi zo! We zien Ebbo wel langskomen dan. Woensdag 6 september hebben we vergadering bij de ZHDB.
-
- Real name: Thijs van den Broek
Applaus hoef ik sowieso niet. Daarnaast heb ik vrijwel geen rol gehad in de benoeming van Ebbo.Dieter wrote:Hoop niet dat je nu applaus verwacht.playforstacks wrote:Nieuwe voorzitter is Ebbo de Jong
Wat ik hierboven aangaf was gewoon ter kennisgeving
De vergadering liep op een aantal dingen na verder vrij aardig. Voor het reglement matchfixing is nu besloten dat aan NOC NSF wordt gevraagd wat de minimale eisen zijn om aan de subsidie eis te voldoen. Ik heb er vertrouwen in dat dit reglement hierdoor passender wordt voor de damsport (en zo dus minder schaden).
Verder de toezegging gehad dat ik mijn financiële vragen (over personeelskosten) schriftelijk beantwoord zal krijgen mocht ik deze op papier zetten (wat ik binnenkort ga doen). Dit is al duidelijk zeer anders dan bij het vorige bestuur waar ik zeer blij mee ben.
Nu hopen dat deze voorzitter met straks zijn team ook stevig op zoek zal gaan naar grote partijen die de dambond wel willen sponsoren, Ik zie zeker mogelijkheden mede door de publiciteit die de damsport (met topsportprestaties) kan leveren.
-
De extra bondsraadsvergadering gisteren verliep goed. Dat was mede te danken aan de voorzitters, eerst Pieter Wijn en daarna - na benoeming - Ebbo de Jong. Die bleven neutraal, zoals een goede voorzitter hoort te zijn. De - door mij toch enigszins gevreesde - clash tussen voor- en tegenstanders van de motie van 17/6 bleef daardoor uit.
Winst van de vergadering is dat we
* weer een voorzitter KNDB hebben. Ebbo zei een paar keer dat hij vooruit wil kijken en niet achteruit en dat hij het belangrijk vindt dat de dammers en de dambond positiviteit uitstralen. Dat is een prima uitgangspunt om de damsport weer te laten groeien.
* de vacatures van de damprovincies Groningen en Overijssel in de bondsraad zijn opgevuld, waardoor we op 18 leden zitten. De bondsraad bestaat statutair uit 21 leden, maar de resterende drie vacatures zijn 'vrije leden' en kunnen in deze zittingstermijn niet worden opgevuld.
* de opkomst was prima. Van de 18 bondsraadsleden hadden 3 direct aangegeven dat ze 26/8 nog op vakantie waren. De resterende 15 bondsraadsleden waren allen aanwezig. Verder was ook de publieke belangstelling groter dan anders (bijv. oud-bondsraadslid Jan Bosselaar had de verre reis uit Friesland ervoor over).
Winst van de vergadering is dat we
* weer een voorzitter KNDB hebben. Ebbo zei een paar keer dat hij vooruit wil kijken en niet achteruit en dat hij het belangrijk vindt dat de dammers en de dambond positiviteit uitstralen. Dat is een prima uitgangspunt om de damsport weer te laten groeien.
* de vacatures van de damprovincies Groningen en Overijssel in de bondsraad zijn opgevuld, waardoor we op 18 leden zitten. De bondsraad bestaat statutair uit 21 leden, maar de resterende drie vacatures zijn 'vrije leden' en kunnen in deze zittingstermijn niet worden opgevuld.
* de opkomst was prima. Van de 18 bondsraadsleden hadden 3 direct aangegeven dat ze 26/8 nog op vakantie waren. De resterende 15 bondsraadsleden waren allen aanwezig. Verder was ook de publieke belangstelling groter dan anders (bijv. oud-bondsraadslid Jan Bosselaar had de verre reis uit Friesland ervoor over).