WK matches Groenendijk - Boomstra en Sadowska - Kamyshleeva

Post Reply
playforstacks
Posts: 708
Joined: Sat Aug 25, 2012 02:34
Real name: Thijs van den Broek

Re: WK matches Groenendijk - Boomstra en Sadowska - Kamyshleeva

Post by playforstacks » Fri May 13, 2016 15:30

De voorzitter van de KNDB Hans Vermeulen is intensief "bezig" geweest met de match voordat Georgiev zich terug trok. KNDB bestuurder Ben Smeenk zit samen met onder andere de net afgetreden ex FMJD president Harry Otten in het organisatie comité.
Het bestuur weigert vragen van mij hierover te beantwoorden. Zo ben ik er vrij zeker van dat Hans Vermeulen (voorzitter KNDB) en Ben Smeenk (KNDB bestuurder en lid organisatie comité match) begin februari al op de hoogte waren van de terugtrekking van Georgiev. Maar liefst 1 maand eerder dan de rest van de damwereld dit te horen kreeg.

Heel opvallend is hierbij dat de KNDB en het KNDB bestuur door de FMJD (Pawlicki) op 3 maart officieel is ingelicht over de terugtrekking van beiden wereldkampioenen. Het heeft mij heel veel moeite gekost om deze mail in handen te krijgen maar dit is uiteindelijk gelukt.
Op 5 maart was er een bondsraadsvergadering. Het bestuur heeft deze zeer belangrijke informatie niet alleen achtergehouden op deze vergadering, Maar zelfs in de notulen is te lezen dat ze het gewoon nog over de Match Georgiev-Groenendijk bleven hebben terwijl ze toen al WISTEN dat die er niet zou komen.
In mijn woordenboek heet dit kei hard liegen. Maar ik geloof dat het bestuur er vast een ander woordenboek op na houd.

Ik heb dit (met een voorstel tot onafhankelijk onderzoek naar de terugtrekking van Georgiev) op de agenda van de komende vergadering gezet. Aan gezien ik integriteit en transparantie enorm belangrijk vind zal ik het agenda punt dat ik heb ingediend met betrekking tot het achterhouden van informatie + de e-mail die de KNDB heeft ontvangen in mijn volgende post openbaren.

playforstacks
Posts: 708
Joined: Sat Aug 25, 2012 02:34
Real name: Thijs van den Broek

Re: WK matches Groenendijk - Boomstra en Sadowska - Kamyshleeva

Post by playforstacks » Sat May 14, 2016 14:04

Achterhouden essentiële informatie door het bestuur op de bondsraadsvergadering van 5 maart.

Op 3 Maart 2016 is het KNDB bestuur door de FMJD (Pawlicki) geïnformeerd over de terugtrekking van beiden wereldkampioenen.

Hoe is het mogelijk dat het bestuur dit niet gedeeld heeft op 5 maart tijdens de bondsraadsvergadering?

Het heeft mij veel moeite gekost om deze mail op te vragen bij de KNDB. Ik heb oprecht het gevoel dat ik door het bestuur ben tegengewerkt om informatie te krijgen over deze zaak. Zo mocht Ben Smeenk (lid van het organisatiecomité van den WK match) niet reageren van de secretaris Anne Oostra op vragen die ik had. Dit riep alleen nog maar meer vragen op, ik zou deze graag allemaal tijdens de vergadering willen stellen. Hieronder is de mail te lezen die, lijkt mij ,glashelder is. Nogmaals kan ik geen reden verzinnen waarom het bestuur deze zeer belangrijke informatie voor de KNDB niet heeft gedeeld met de bondsraad.

Onderwerp: World Title Matches
Datum: Thu, 3 Mar 2016

Dear All,

almost at the same time I received almost same message from our current WORLD CHAMPIONS.

The message is short and clear:
I don't like to continue my efforts to keep/get new World Title.
Both informed me that they will continue to play draughts but not for World Title.

The consequence of this decisions are following:

- next in the classifications of last WC - Roel Boomstra has a right to play a TITLE match against vce champion Jan Groenendijk
- next in the classification of last WCW - Olga Kamyshleeva has a right to play TITLE match against vce champion Natalia Sadowska

I like to know does Olga and Roel like to play the match.

If yes - we need to discuss about details and organisation questions with FMJD/KNDB and Polish Federation.

P.S.

Alexander - please make a news on FMJD web about it. But please let it be published not earlier than Saturday morning.

The same request to KNDB and PDF - do not make any publications about it before Saturday morning.

--
Jacek Pawlicki
Tournament Director
World Draughts Federation
www.fmjd.org

J.Pawlicki
Posts: 360
Joined: Sun Aug 18, 2002 21:51
Location: Szczecin, Poland
Contact:

The match is ready

Post by J.Pawlicki » Thu May 19, 2016 21:28

http://mecz2016.warcaby.pl/?lang=en
para.jpg
para.jpg (551.03 KiB) Viewed 14147 times
link to the match: http://mecz2016.warcaby.pl/?lang=en

Same place, same time as Polish Open - World Cup!

Just join us http://en.polishopen.warcaby.pl/

playforstacks
Posts: 708
Joined: Sat Aug 25, 2012 02:34
Real name: Thijs van den Broek

Re: WK matches Groenendijk - Boomstra en Sadowska - Kamyshleeva

Post by playforstacks » Mon Jun 20, 2016 20:17

meer dan 2 weken geleden heb ik de KNDB mede gedeeld dat ik het voorstel wilde intrekken met betrekking tot een onafhankelijk onderzoek over de terugtrekking van de wereldkampioen. In de vergadering werd mij duidelijk dat 2 FMJD bestuurders in de hoogste boom waren geklommen over dit (toen al ingetrokken) voorstel.
Helaas nam het bestuur van de KNDB het niet op voor een KNDB bondsraadslid, integendeel.

één ding is mij wel duidelijk geworden: Hoe meer ik in dit onderwerp als een soort "klokkenluider" op zal treden, hoe meer ik door bestuurders in diskrediet zal worden gebracht en hoe meer bestuurders mij zullen gaan proberen te beschadigen.

Ik weet zeker dat er meer speelt dan "geen zin hebben".
Ik blijf er wel bij wat ik schreef op 7 maart op dit forum namelijk:
playforstacks wrote:
Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat hij er geld voor heeft gehad.
Last edited by playforstacks on Mon Jun 20, 2016 20:25, edited 1 time in total.

playforstacks
Posts: 708
Joined: Sat Aug 25, 2012 02:34
Real name: Thijs van den Broek

Re: WK matches Groenendijk - Boomstra en Sadowska - Kamyshleeva

Post by playforstacks » Mon Jun 20, 2016 20:20

In de afgelopen beleidsperiode heeft Nederland een grote stempel gedrukt op het bestuur van de Werelddambond (FMJD). De portefeuilles van voorzitter, secretaris en penningmeester werden door KNDB-leden vervuld.

Daar komt bij dat het bondsbureau van de FMJD nog steeds in Amsterdam is gevestigd en vanwege de korte lijnen er efficiënt kan worden gewerkt.

Edwin Twiest
Posts: 576
Joined: Tue Feb 08, 2005 19:25

Re: WK matches Groenendijk - Boomstra en Sadowska - Kamyshleeva

Post by Edwin Twiest » Mon Jun 27, 2016 19:58

Is al bekend waar de match gehouden wordt en wanneer??

De deadline was toch op 1-6 of niet?

playforstacks
Posts: 708
Joined: Sat Aug 25, 2012 02:34
Real name: Thijs van den Broek

Re: WK matches Groenendijk - Boomstra en Sadowska - Kamyshleeva

Post by playforstacks » Wed Jul 06, 2016 11:08

playforstacks wrote:In de afgelopen beleidsperiode heeft Nederland een grote stempel gedrukt op het bestuur van de Werelddambond (FMJD). De portefeuilles van voorzitter, secretaris en penningmeester werden door KNDB-leden vervuld.

Daar komt bij dat het bondsbureau van de FMJD nog steeds in Amsterdam is gevestigd en vanwege de korte lijnen er efficiënt kan worden gewerkt.
Ik wilde nog even wat verduidelijken voordat ik dadelijk opnieuw een mail krijg van een bestuurder dat er mogelijk consequenties voor mij zullen volgen.

Bovenstaande zinnen zijn niet mijn woorden. Dit zijn letterlijke citaten uit het KNDB meerjarenplan 2013-2016 (blz 6 kopje KNDB/FMJD)... (geen grap)

Verder wil ik nog namens alle Nederlanders die blij zijn met de Nederlandse wereldkampioen en die niet weten wat er speelt, het FMJD bestuur (wat overigens zo'n beetje volledig uit KNDB leden bestaat) bedanken voor hoe zij hebben gehandeld in deze zaak.

I rest my case

corboot
Posts: 233
Joined: Thu Jun 19, 2008 16:30
Location: noordwelle

Re: WK matches Groenendijk - Boomstra en Sadowska - Kamyshleeva

Post by corboot » Sun Jul 31, 2016 10:01

Is er al iets meer bekend over de match Groenendijk-Boomstra?

Michel Stempher
Posts: 1108
Joined: Thu Mar 01, 2012 20:34
Real name: Michel Stempher
Location: Kampen

Re: WK matches Groenendijk - Boomstra en Sadowska - Kamyshleeva

Post by Michel Stempher » Sun Jul 31, 2016 12:25

corboot wrote:Is er al iets meer bekend over de match Groenendijk-Boomstra?
Nee. Misschien achter de schermen al wel, maar dat is niet onze zaak.

Leri
Posts: 457
Joined: Tue May 10, 2011 20:09
Real name: Maikel van den Esker

Re: WK matches Groenendijk - Boomstra en Sadowska - Kamyshleeva

Post by Leri » Sun Jul 31, 2016 16:13

Ik hoorde dat Georgiev de live analyse verzorgt.

playforstacks
Posts: 708
Joined: Sat Aug 25, 2012 02:34
Real name: Thijs van den Broek

Re: WK matches Groenendijk - Boomstra en Sadowska - Kamyshleeva

Post by playforstacks » Sun Jul 31, 2016 19:36

Leri wrote:Ik hoorde dat Georgiev de live analyse verzorgt.
:lol: en ik maar denken dat dammers geen humor hebben!

Wat geen grap is dat ik hoorde dat Georgiev het wel ziet zitten om zichzelf te meten in een match met de nieuwe wereldkampioen als die daarvoor in is.

Eric van Dusseldorp
Posts: 4245
Joined: Tue Sep 30, 2003 22:11

Re: WK matches Groenendijk - Boomstra en Sadowska - Kamyshleeva

Post by Eric van Dusseldorp » Mon Sep 12, 2016 18:14

Is er een officiële eindstand in cijfers van de vrouwenmatch?
De blitzpartij in de zevende ronde werd niet gespeeld...
http://www.ericsdamsite.com
http://www.thailandopen.nl
http://dammen.startpagina.nl

User avatar
Wishmaster
Posts: 304
Joined: Wed Nov 10, 2004 21:03
Real name: Pascal Stil
Location: Beal Feirste, Ireland
Contact:

Re: WK matches Groenendijk - Boomstra en Sadowska - Kamyshleeva

Post by Wishmaster » Mon Sep 12, 2016 21:26

Het was 50-22 na 6 ronden.
Door de remise in de rapid partij was Natalia verzekerd van 5 punten en daarmee niet meer te achterhalen. Omdat beiden op dat moment verzekerd waren van 5 punten, denk ik dat het gerechtvaardigd is om 55-27 als uitslag te hanteren, en dat die laatste twee punten van ronde 7 niet vergeven zijn omdat de blitz niet is gespeeld.
everytime is a good time to take your time to have a good time

Michel Stempher
Posts: 1108
Joined: Thu Mar 01, 2012 20:34
Real name: Michel Stempher
Location: Kampen

Re: WK matches Groenendijk - Boomstra en Sadowska - Kamyshleeva

Post by Michel Stempher » Mon Sep 12, 2016 23:07

In de groepsapp van ons tiental (MTB 1) werd de eindstand 6-6 (en dus 56-28) genoemd. Ik heb dit derhalve overgenomen in het verslag op de website van damclub Hoogeveen.

Ik zal Natalia binnenkort nog wel een keer vragen voor de zekerheid, maar ga maar uit van 56-28.

Eric van Dusseldorp
Posts: 4245
Joined: Tue Sep 30, 2003 22:11

Re: WK matches Groenendijk - Boomstra en Sadowska - Kamyshleeva

Post by Eric van Dusseldorp » Tue Sep 13, 2016 17:55

Dank
http://www.ericsdamsite.com
http://www.thailandopen.nl
http://dammen.startpagina.nl

Post Reply