Fred Ivens wrote:Fred Versteeg (71) overleden
Na een lang ziekteproces is op 71-jarige leeftijd Fred Versteeg overleden. De Haagse dammer was lid van verdienste van de KNDB en erelid van ODB dat thans De Hofstad Dammers heet. Tevens heeft Versteeg rond de eeuwwisseling een aantal jaren bijgedragen aan het succes van het internationale zomerdamtoernooi The Hague Open. Ook heeft hij enige tijd als voorzitter van de bondsraad van de dambond gefungeerd.
'Bruggenbouwer' Versteeg is lid geweest van diverse damclubs in de Haagse regio, zoals Tamuvona, Rijswijk en Essesteijn. Als voorzitter stuwde hij ODB op in de vaart er volken tot de grootste damclub van Nederland. In de kantine van de Die Haghe Groep waren ook regelmatig topspelers als Ron Heusdens, Hans Jansen en Erno Prosman te bewonderen. Tevens heeft Versteeg zich ervoor ingespannen dat het roemruchte RDG uiteindelijk zonder problemen kon samensmelten met ODB.
Morgenavond (1 maart) is van 17.00 tot 20.00 uur de mogelijkheid tot bezoek aan huis, Dr. Knuttelstraat 29, 2552 LM Den Haag. Woensdagavond (2 maart) is er een herdenkingsdienst in de Abdijkerk, Willem III-straat 40, Loosduinen. Aanvang: 18.30 uur. De begrafenis heeft donderdag (3 maart) op het Abdijkerkhof in familiekring plaats.
In Memoriam
-
- Real name: Alexander Presman
Re: In Memoriam
-
Hans de Vast overleden
27-12-1945 - 17-3-2016
BERGAMBACHT - Van het bestuur van Het Groene Hart ontvingen wij het trieste bericht dat Hans de Vast onlangs op 70-jarige leeftijd na een ziekbed is overleden.
Jarenlang was hij lid van Het Nieuwegeins Damgenootschap tot het moment dat de club ophield te bestaan.
We hebben Hans leren kennen als een sympathiek en bescheiden mens en een trouw clublid. Nooit werd er vergeefs een beroep op hem gedaan. Vanaf seizoen 2015 sloot hij zich aan bij damclub Het Groene Hart.
Onze gedachten gaan uit naar de familieleden.
Dat zij de kracht zullen vinden om dit grote verlies te kunnen dragen.
Dat hij moge ruste in vrede.
27-12-1945 - 17-3-2016
BERGAMBACHT - Van het bestuur van Het Groene Hart ontvingen wij het trieste bericht dat Hans de Vast onlangs op 70-jarige leeftijd na een ziekbed is overleden.
Jarenlang was hij lid van Het Nieuwegeins Damgenootschap tot het moment dat de club ophield te bestaan.
We hebben Hans leren kennen als een sympathiek en bescheiden mens en een trouw clublid. Nooit werd er vergeefs een beroep op hem gedaan. Vanaf seizoen 2015 sloot hij zich aan bij damclub Het Groene Hart.
Onze gedachten gaan uit naar de familieleden.
Dat zij de kracht zullen vinden om dit grote verlies te kunnen dragen.
Dat hij moge ruste in vrede.
- Attachments
-
- P3257232[2].jpg (54.98 KiB) Viewed 15435 times
Helaas verliest de damwereld met het overlijden van Hans de Vast weer een damliefhebber, hij was tevens lid van DEZ Reeuwijk en DID Bergambacht en was veel op toernooien te vinden.
Moge hij rusten in vrede.
Moge hij rusten in vrede.
- Henk de Witt
Sympathieke kerel. Hij bezocht ook altijd de sneldamtoernooien in Delft.
Zijn uitspraak 'Bij ons gaat er elk jaar wel eentje dood, er komt nooit iemand bij', is me altijd bijgebleven.
Zijn uitspraak 'Bij ons gaat er elk jaar wel eentje dood, er komt nooit iemand bij', is me altijd bijgebleven.
-
- Arjen de Mooij
Sommigen mensen 'horen' zo bij je beleving van de damwereld dat je er niet eens bij stil staat dat ze ook eens kunnen overlijden. Jan Slingerland is voor mij zo iemand. Sterkte!Maurits Meijer wrote:...
-
- Real name: Frans de Jonge
Wat een liefhebber was Jan! Altijd triest om liefhebbers te verliezen. Hij staat in mijn geheugen gegrift.Maurits Meijer wrote:
Het zijn niet allen koks die lange messen dragen.....
- Marcel Kosters
Jan organiseerde in 1995 - en ik vermoed vele edities ervoor en erna - het dam onderdeel van de Boerhaave games, een tweedaags multi disciplinair schoolsport team event om scholieren te laten proeven aan de Universiteit Leiden. Ik deed voor mijn school mee aan het dam onderdeel, net als Kees van den Bosch die het toernooi voor zijn school won. Een leuke herinnering en sindsdien groetten Jan en ik als we elkaar tegen kwamen. Bedankt Jan.Frans de Jonge wrote:Wat een liefhebber was Jan! Altijd triest om liefhebbers te verliezen. Hij staat in mijn geheugen gegrift.Maurits Meijer wrote:
Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.
- Marcel Kosters
Er schiet me te binnen, dat Jan bij de Boerhaave games geprobeerd heeft zijn Slingerland variant uit te leggen. Dat waren paarlen voor de zwijnen, maar nog vele jaren na die uitleg speelde ik op aanraden van Jan met zwart in sneldam partijen: 32-28 18-23 33-29 23x32 37x28 16-21 (in mijn herinnering de zet van Jan), waarna 39-33 natuurlijk verhinderd is, en er na 31-26 19-24 39-33 21-27 44-39 17-22 28x17 11x22 volgde met na 50-44 en 14-19 (en eventueel het uitschuiven met 6-11 en 1-6 en 41-37 en 46-41) de opportunistische hoop op 34-30 en 27-22. En inderdaad heb ik een paar keer op die manier mogen winnen met sneldam partijtjes!Marcel Kosters wrote:Jan organiseerde in 1995 - en ik vermoed vele edities ervoor en erna - het dam onderdeel van de Boerhaave games, een tweedaags multi disciplinair schoolsport team event om scholieren te laten proeven aan de Universiteit Leiden. Ik deed voor mijn school mee aan het dam onderdeel, net als Kees van den Bosch die het toernooi voor zijn school won. Een leuke herinnering en sindsdien groetten Jan en ik als we elkaar tegen kwamen. Bedankt Jan.Frans de Jonge wrote:Wat een liefhebber was Jan! Altijd triest om liefhebbers te verliezen. Hij staat in mijn geheugen gegrift.Maurits Meijer wrote:
Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.
-
Sylwia Mamet (Dzik)
Sylwia Mamet (15.6.1976 - 3.5.2016).
Polish Champion 1996 and 2000. Also 6 times 2nd and 2 times 3rd. After her last title in 2000 she did not participate in draughts life.
Polish Champion 1996 and 2000. Also 6 times 2nd and 2 times 3rd. After her last title in 2000 she did not participate in draughts life.
- Luteijn
- Real name: Frits Luteijn
Zojuist vernam ik dat Tjalling Goedemoed is overleden. De afgelopen acht jaar heb ik nauw met hem samengewerkt voor de verspreiding van de 'Course in draughts'. Ik ben daar best wat onthutst over. Hij heeft met deze Course in Draughts iets op de wereld gezet, dat nooit meer vergeten zal worden. We zullen hem zeer missen...
-
Wat een verschrikkelijk nieuws. Was Tjalling ziek? (Ik zag dat hij zijn rubriek in het Friesch Dagblad vorige maand had overgedragen aan Jan van Dijk).Luteijn wrote:Zojuist vernam ik dat Tjalling Goedemoed is overleden. De afgelopen acht jaar heb ik nauw met hem samengewerkt voor de verspreiding van de 'Course in draughts'. Ik ben daar best wat onthutst over. Hij heeft met deze Course in Draughts iets op de wereld gezet, dat nooit meer vergeten zal worden. We zullen hem zeer missen...
Wat plotseling zeg... Turbodambase staat op mijn pc, want het was een 'bevel van de Kosmos'..
Dit is toch wel even schrikken!!Rein Halbersma wrote:Wat een verschrikkelijk nieuws. Was Tjalling ziek? (Ik zag dat hij zijn rubriek in het Friesch Dagblad vorige maand had overgedragen aan Jan van Dijk).Luteijn wrote:Zojuist vernam ik dat Tjalling Goedemoed is overleden. De afgelopen acht jaar heb ik nauw met hem samengewerkt voor de verspreiding van de 'Course in draughts'. Ik ben daar best wat onthutst over. Hij heeft met deze Course in Draughts iets op de wereld gezet, dat nooit meer vergeten zal worden. We zullen hem zeer missen...
Ik las op Facebook dat na de crematie in besloten kring er meer informatie komt.