NK Dammen Algemeen 2016

Rob
Posts: 73
Joined: Sat Jan 17, 2009 20:05

Re: NK Dammen Algemeen 2016

Post by Rob » Sun Mar 13, 2016 09:55

VibeMan wrote: KUIJVENHOVEN is een prima keuze!! Oud nederlands kampioen junioren 2004! Ron is een aardige vent en natuurlijk een goede speler! Echter heeft Ron in de hf als een natte krant gepresteerd! 7x remise... saaier kan niet! Doordat Mr Wu zat achter het bord zat tegen Stokkel, werd Niek helaas de huilende 3e. Gelukkig voor hem krijgt hij alsnog een nk plaats! Het zij Niek van harte gegund! En Niek je weet natuurlijk dat de deur altijd voor jou openstaat!! Ik voorspel... Barkel top 5 en de Kuijf top 8!! En Ron, helaas voor dit jaar. Volgend jaar beter. En Guido, als Ron zonodig moet spelen , dan staat Frits zn plaats maar af. Frits is eerder figurant in dit veld.
Waar het mij juist om gaat is dát er gekozen moet worden en niet zozeer om wie er gekozen wordt. Dat eerste leidt tot onduidelijkheid/discussie die onnodig is als je dit op voorhand gewoon duidelijk in het reglement regelt. En volgens mij kan dat redelijk simpel. "Indien speler A zich terugtrekt voor het NK wordt deze vervangen door de hoogst geëindigde speler, die zich niet op andere wijze al voor het NK heeft geplaatst, in het toernooi via welke speler A zich had geplaatst".

Zoiets wordt zoals gezegd ook in de nationale competitie gebruikt en een dergelijk mechanisme wordt min of meer ook voor het WK gehanteerd, daarom speelt Roel nu de WK match.

User avatar
Henk de Witt
Posts: 1190
Joined: Sun Dec 14, 2003 22:45

Re: NK Dammen Algemeen 2016

Post by Henk de Witt » Sun Mar 13, 2016 14:11

Lastige discussie. Blijkbaar is in dit geval niet duidelijk geregeld hoe de opengevallen plek wordt ingevuld. De vraag is of het wenselijk is om te proberen dit helemaal dicht te regelen. Een beetje flexibiliteit moet er zijn lijkt me. Voor zowel Ron of Niek is iets te zeggen. Ron is oud-Nederlands kampioen en was vierde op het NK 2015. Niek zat dicht bij plaatsing in de halve finale en speelt bij een club uit Overijssel waar straks het NK wordt gehouden. Ron was de sterkste speler in de halve finale, maar dit jaar niet zo productief. Resultaten uit het verleden…
Mijn ervaring als (voormalig) toernooiorganisator is dat je altijd discussie houdt, zelfs wanneer het reglement heel duidelijk is. Zo heb ik zelf de afwezigheid van Schwarzman bij het laatste WK aan de orde gesteld. Schwarzman had zich niet gekwalificeerd, maar voor mijn gevoel mocht deze geweldenaar en nummer 1 van de wereldranglijst niet ontbreken.
We kennen ook het verschijnsel van sponsorplekken en keuzeplaatsen, waarbij soms andere dan puur sportieve argumenten de doorslag geven.

Leri
Posts: 457
Joined: Tue May 10, 2011 20:09
Real name: Maikel van den Esker

Re: NK Dammen Algemeen 2016

Post by Leri » Mon Mar 14, 2016 00:32

Bij de premier leaqe van het darten is het pas vreemd (beetje de champions leaqe van de voetbal). Daar doet de top 8 van de wereld aan mee, + 2 die de bond leuk vindt. Soms zijn die 2 gewoon echt de nummer 11 en 15 van de wereld. En dan mag je als nummer 9 toe kijken.

Om maar even aan te geven hoe het ook kan.

Met schaken lees ik nu een systeem wat mij wel erg leuk lijkt. Daar zijn nu 8 wereldtoppers bezig met een dubbel rond toernooi, en de winnaar daar van mag het opnemen tegen de wereldkampioen in een 1 op 1 gevecht. (Moet de wereldkampioen zich natuurlijk niet ineens terug trekken :fadein: )

User avatar
Henk de Witt
Posts: 1190
Joined: Sun Dec 14, 2003 22:45

Re: NK Dammen Algemeen 2016

Post by Henk de Witt » Mon Mar 14, 2016 12:46

Leri wrote:Bij de premier leaqe van het darten is het pas vreemd (beetje de champions leaqe van de voetbal). Daar doet de top 8 van de wereld aan mee, + 2 die de bond leuk vindt. Soms zijn die 2 gewoon echt de nummer 11 en 15 van de wereld. En dan mag je als nummer 9 toe kijken.
Dit komt in meerdere sporten voor onder verschillende benamingen: sponsorplaats, keuzeplaats, wildcard, aanwijsplek. Het gaat dan om bijvoorbeeld een sterke speler uit de plaats/regio waar gespeeld wordt. Goed voor de publieke belangstelling in die regio. Of een uitzonderlijke sterke speler/publiekstrekker die zich 'per ongeluk' (vormcrisis, ziekte, pech) een keer niet heeft geplaatst.
Leri wrote:Met schaken lees ik nu een systeem wat mij wel erg leuk lijkt. Daar zijn nu 8 wereldtoppers bezig met een dubbel rond toernooi, en de winnaar daar van mag het opnemen tegen de wereldkampioen in een 1 op 1 gevecht.
Dit komt overeen met de Challenge Mondial, die we vroeger bij het dammen hadden en die ik graag zou terug zien.

User avatar
Wishmaster
Posts: 304
Joined: Wed Nov 10, 2004 21:03
Real name: Pascal Stil
Location: Beal Feirste, Ireland
Contact:

Re: NK Dammen Algemeen 2016

Post by Wishmaster » Mon Mar 14, 2016 23:25

Arjen de Mooij wrote: Ah, ik vertrouwde Wishmaster volledig, maar ik begrijp dat Ron 4e was en niet Frits.
En ik vertrouwde de toernooisite volledig. Blijkbaar niet mogelijk met een NK
everytime is a good time to take your time to have a good time

User avatar
Eric Sanders
Posts: 1211
Joined: Fri Sep 19, 2003 10:30
Location: Nijmegen
Contact:

Re: NK Dammen Algemeen 2016

Post by Eric Sanders » Tue Mar 15, 2016 11:37

Wishmaster wrote:
Arjen de Mooij wrote: Ah, ik vertrouwde Wishmaster volledig, maar ik begrijp dat Ron 4e was en niet Frits.
En ik vertrouwde de toernooisite volledig. Blijkbaar niet mogelijk met een NK
En jullie vertrouwen Guido wel?
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart

AntonvBerkel
Posts: 149
Joined: Fri Nov 14, 2003 10:23

Re: NK Dammen Algemeen 2016

Post by AntonvBerkel » Tue Mar 15, 2016 14:45

Eric Sanders wrote:
Wishmaster wrote:
Arjen de Mooij wrote: Ah, ik vertrouwde Wishmaster volledig, maar ik begrijp dat Ron 4e was en niet Frits.
En ik vertrouwde de toernooisite volledig. Blijkbaar niet mogelijk met een NK
En jullie vertrouwen Guido wel?
Ron en Frits waren gelijk geëindigd in het afgelopen NK. Frits heeft afgezien van een herkamp om de vierde plaats.

De opzet van de nieuwe HF-stijl was om een sterker bezet NK te krijgen. De vraag is in hoeverre die doelstelling gehaald is. De halve finales zelf waren i.i.g. sterker bezet.

Leri
Posts: 457
Joined: Tue May 10, 2011 20:09
Real name: Maikel van den Esker

Re: NK Dammen Algemeen 2016

Post by Leri » Wed Apr 06, 2016 23:52

Morgen gaan we los! Hebben we er een beetje zin in?
Wie gaat kampioen worden? Baliakin weer?
Wie gaat er tweede worden? Sipma?

Frans de Jonge
Posts: 674
Joined: Tue Apr 03, 2007 22:13
Real name: Frans de Jonge
Location: 's-Hertogenbosch

Re: NK Dammen Algemeen 2016

Post by Frans de Jonge » Thu Apr 07, 2016 05:54

Leri wrote:Morgen gaan we los! Hebben we er een beetje zin in?
Wie gaat kampioen worden? Baliakin weer?
Wie gaat er tweede worden? Sipma?
tsja of Auke
Last edited by Frans de Jonge on Fri Apr 08, 2016 19:57, edited 2 times in total.
Het zijn niet allen koks die lange messen dragen.....

User avatar
Arjen de Mooij
Posts: 976
Joined: Mon Sep 29, 2003 11:23
Location: Rijnsburg
Contact:

Re: NK Dammen Algemeen 2016

Post by Arjen de Mooij » Thu Apr 07, 2016 12:12

Na dat heerlijke bordje nasi dat hij om drie uur 's nachts tijdens het Amsterdams Paastoernooi opwarmde ben ik supporter van Auke. Zou hij het nog een keer kunnen flikken?

Geb Kos
Posts: 361
Joined: Mon Nov 15, 2004 19:08
Location: Schalkhaar

Re: NK Dammen Algemeen 2016

Post by Geb Kos » Thu Apr 07, 2016 20:44

Invaller Kuijvenhoven start op NK dammen in Enschede met zege: http://nk2016.kndb.nl/

Paul van de Veen
Posts: 508
Joined: Sat Oct 18, 2008 11:35

Re: NK Dammen Algemeen 2016

Post by Paul van de Veen » Fri Apr 08, 2016 19:29

Even een testje om te kijken of dit forum inderdaad 'down' is zoal sommige mensen beweren...

Bennie Hiddink
Posts: 54
Joined: Thu Feb 21, 2013 12:22
Real name: Bennie Hiddink

Re: NK Dammen Algemeen 2016

Post by Bennie Hiddink » Fri Apr 08, 2016 20:03

Paul van de Veen wrote:Even een testje om te kijken of dit forum inderdaad 'down' is zoal sommige mensen beweren...
?

Geb Kos
Posts: 361
Joined: Mon Nov 15, 2004 19:08
Location: Schalkhaar

Re: NK Dammen Algemeen 2016

Post by Geb Kos » Fri Apr 08, 2016 20:21

Baliakin aan top met Provoost en Scholma: http://nk2016.kndb.nl/

Geb Kos
Posts: 361
Joined: Mon Nov 15, 2004 19:08
Location: Schalkhaar

Re: NK Dammen Algemeen 2016

Post by Geb Kos » Sat Apr 09, 2016 21:08

Avonturier Luteyn klopt Kuijvenhoven: http://nk2016.kndb.nl/

Post Reply