Re: Doodsbedreiging

Post Reply
krammertje
Posts: 37
Joined: Tue Nov 09, 2010 09:37
Real name: Mark Hees

Re: Doodsbedreiging

Post by krammertje » Mon Mar 07, 2016 08:17

nou, weer een site waar ik niet hoef te komen. Wat een feest. :roll:

playforstacks
Posts: 708
Joined: Sat Aug 25, 2012 02:34
Real name: Thijs van den Broek

Re: Doodsbedreiging

Post by playforstacks » Mon Mar 07, 2016 08:59

Gebeurt mij ook regelmatig daar. Eerlijk gezegt denk ik dat er maar paar van zulke anonieme types op die site zitten (met meerdere accounts).

Mocht blijken dat meerdere mensen dit overkomt wil best playok.com serieus benaderen. Die kunnen vrij makkelijk ip-adressen etc zien en die voorgoed blokkeren. Of zelfs misschien ip-adress vrij geven dan is niet moeilijk te achterhalen om welke dammer het gaat en is het mogelijk om aangifte te doen bij de politie of tuchtcommissie van de KNDB.
Verder ben nog nooit ergens door een dammer aangeraakt dus ik zou me niet te druk om maken.

henk stoop
Posts: 1131
Joined: Sun Nov 02, 2003 00:02

Re: Doodsbedreiging

Post by henk stoop » Mon Mar 07, 2016 11:17

Door door te vragen weten we nu in ieder geval wel om wie het gaat. De bekende LP uit B&T.
Heeft al heel veel dammers bedreigd.

eitje
Posts: 113
Joined: Fri Mar 19, 2004 15:19

Re: Doodsbedreiging

Post by eitje » Mon Mar 07, 2016 12:39

henk stoop wrote:Door door te vragen weten we nu in ieder geval wel om wie het gaat. De bekende LP uit B&T.
Heeft al heel veel dammers bedreigd.
Dag Henk,

Als het echt over dè LP gaat, dan hoeft Maurice zich geen zorgen te maken. Ik sta al op zijn dodenlijst sinds 1992, toen ik een brief ontving waarin ik naar de hel zou gaan en nog andere verwensingen die ik voor de jongeren onder ons niet ga herhalen.

Uiteindelijk gaat hij zijn gelijk halen, we sterven allemaal...

Mvg,

Ronald

User avatar
Wishmaster
Posts: 304
Joined: Wed Nov 10, 2004 21:03
Real name: Pascal Stil
Location: Beal Feirste, Ireland
Contact:

Re: Doodsbedreiging

Post by Wishmaster » Mon Mar 07, 2016 17:10

Met dit soort zaken kun je ook naar de politie gaan. Die kunnen de beheerders van de website vragen om gegevens als IP adres waar de bedreigingen vandaan komen en zij hebben daarin meer mogelijkheid om actie te ondernemen dan een particulier die bij de website klaagt.
Hoewel het kan dat het een loos dreigement is van iemand die zich graag achter het toetsenbord verschuilt en dan denkt alles maar te kunnen zeggen, zijn online bedreigingen een groeiend probleem, en zijn er al teveel gevallen geweest waar het niet bij dreigen blijft, en daarom zou van elk geval van bedreiging aangifte gedaan moeten worden.
In een groeiend aantal gevallen resulteert dit inmiddels in vervolging.
everytime is a good time to take your time to have a good time

Leri
Posts: 457
Joined: Tue May 10, 2011 20:09
Real name: Maikel van den Esker

Re: Doodsbedreiging

Post by Leri » Tue Mar 08, 2016 14:54

1. Dit is gewoon een 'trol' https://nl.wikipedia.org/wiki/Trol_(internet). Geen reden voor angst dus.

2. Waarom ga je al je gegevens vertellen op internet aan een anoniem persoon. Wat heb je er aan?

3. Op dit forum kan je niets doen. Het is 'toevallig' gebeurd op een damsite, dat betekend niet dat ervaren dammers dan ineens wat kunnen doen tegen doodsbedreigingen via internet:).
Of iemand moet hem toevallig kennen.

Negeer het, of bel de politie die daarna er niets mee doet.

wijkbrand
Posts: 65
Joined: Tue Jun 01, 2010 22:17
Real name: Harm Jan van Rees

Re: Doodsbedreiging

Post by wijkbrand » Wed Mar 09, 2016 21:21

Volgens mij zijn er twee uit Nederland die zo extreem reageren: deze LP uit B&T (welke plaats daar achter schuilt is mij een raadsel) en 1 die verrekt goed kan dammen, alleen 1 minuut potjes speelt en elke dag met veel fantasie zijn naam verandert. Hij zit in no time op een play ok rating van 1600+. Ik denk dat die een KNDB-rating van 1300+ moet hebben. Die maakt ook met iedereen amok en maakt je uit voor alles en nog wat.

Jeepee
Posts: 60
Joined: Mon Jul 17, 2006 22:56
Location: Den Haag

Re: Doodsbedreiging

Post by Jeepee » Fri Mar 11, 2016 15:29

Wellicht Berg en Terblijt ?

brenod
Posts: 123
Joined: Sun Aug 27, 2006 18:26

Re: Doodsbedreiging

Post by brenod » Fri Mar 11, 2016 20:29

Ik heb het ook wel een paar keer meegemaakt , dat er om terugzetten verzocht werd. Er niet op reageren, doorspelen en na afloop van de partij er mee stoppen en een andere tegenstander opzoeken. Waarom honderden keren op berichten reageren .

Dieter
Posts: 1379
Joined: Thu Sep 18, 2003 20:30
Location: Sittard
Contact:

Re: Doodsbedreiging

Post by Dieter » Fri Mar 11, 2016 22:45

Het kan haast niet anders of dit is de bij iedereen wel bekende LP. Geen enkele andere oud DVZ speler zou zich zo misdragen. Ik heb zelf ook de nodige bedreigingen mogen ontvangen en een paar maanden geleden wilde hij zelfs de rijdende rechter op mijn dak sturen :-)
In Brunssum komt die man er zeker nooit in, maar mijn advies is deze mailwissel zeker doorspelen aan de politie of ze er iets mee doen of niet dit hoef je niet over je heen te laten komen, een groot schandaal.

User avatar
VibeMan
Posts: 528
Joined: Sat Jan 10, 2004 20:05

Re: Doodsbedreiging

Post by VibeMan » Sun Apr 17, 2016 22:51

Dieter wrote:Het kan haast niet anders of dit is de bij iedereen wel bekende LP. Geen enkele andere oud DVZ speler zou zich zo misdragen. Ik heb zelf ook de nodige bedreigingen mogen ontvangen en een paar maanden geleden wilde hij zelfs de rijdende rechter op mijn dak sturen :-)
In Brunssum komt die man er zeker nooit in, maar mijn advies is deze mailwissel zeker doorspelen aan de politie of ze er iets mee doen of niet dit hoef je niet over je heen te laten komen, een groot schandaal.

Waar staat de afkorting lp voor? Of tewel, wat is de echte naam van lp?

Edwin Twiest
Posts: 576
Joined: Tue Feb 08, 2005 19:25

Re: Doodsbedreiging

Post by Edwin Twiest » Sun Apr 17, 2016 23:26

Vibeman toch, iedereen weet wie LP is.... geen domme vragen stellen nu.... lees je altijd posts ruim een maand later trouwens? :-)

User avatar
VibeMan
Posts: 528
Joined: Sat Jan 10, 2004 20:05

Re: Doodsbedreiging

Post by VibeMan » Sun Apr 24, 2016 21:56

Edwin Twiest wrote:Vibeman toch, iedereen weet wie LP is.... geen domme vragen stellen nu.... lees je altijd posts ruim een maand later trouwens? :-)
Ludwig von P ken ik wel....met zn dambordje in zn geitenwollensokken....

Post Reply