Pascal Stil

Paul van de Veen
Posts: 508
Joined: Sat Oct 18, 2008 11:35

Re: Pascal Stil

Post by Paul van de Veen » Mon Jan 05, 2015 21:29

Eric van Dusseldorp wrote:Even een informatievraag. Speelt hij na zijn diskwalificatie nog steeds met een bot? Zo nee, dan mag deze discussie van mij verdwijnen.
Mee eens. Pascal heeft meegespeeld in de Blindsimultaan 2015 van Ton Sijbrands. Klaar. Respect.
Ik kom vaak op andere fora waar men een "Be nice, be respectful" policy hanteert. Is wat mij betreft ook voor dit forum eigenlijk best een aardig idee.

User avatar
mikkeltje
Posts: 391
Joined: Tue Oct 19, 2004 21:53
Location: Diemen
Contact:

Re: Pascal Stil

Post by mikkeltje » Tue Jan 06, 2015 00:47

Paul van de Veen wrote:
Eric van Dusseldorp wrote:Even een informatievraag. Speelt hij na zijn diskwalificatie nog steeds met een bot? Zo nee, dan mag deze discussie van mij verdwijnen.
Mee eens. Pascal heeft meegespeeld in de Blindsimultaan 2015 van Ton Sijbrands. Klaar. Respect.
Ik kom vaak op andere fora waar men een "Be nice, be respectful" policy hanteert. Is wat mij betreft ook voor dit forum eigenlijk best een aardig idee.
Ik ken een verhaal over een Limburger die ooit met de broek op de enkels en een dambord op de blote schoot werd betrapt op een toilette. Die hield zich daarna een aantal jaren low profile en stilletjes. Daarop werd hij door de damwereld weer omarmd (welke waarde je daaraan ook mag hechten). De persoon in kwestie is een liefhebber, beetje cartonistisch en zeker een propagandist van het dammen.

Pascal is aangesproken op zijn gedrag, maar van hem kwam een andere reactie. Pascal, ging mensen aanvallen die hem betrapten, strooien met zijsprongetjes over die mensen, of verwijzen naar partijen die hij echt wel speelde etc etc. En als klap op de vuurpijl publiceerde hij op toernooibase nog partijen van hem tegen Maximus (N.B. het programma waarvan Schwarzman ternauwernood in een match met 7-5 won). Pascal won elke gepubliceerde partij. hij gaf daarbij ook nog argumenten waarom dat echt en echt waar, echt serieus gespeelde partijen waren en hij dus terecht won.

Dat hoort blijkbaar bij Pascal. Ik zelf stoor me daar niet zo aan, wel koddig genoeg om ernaar te kijken. Meestal zijn het ook stilistische partijen. En ik weet ook wel dat Pascal ze niet zelf speelde, maar wat doet het er toe. Hij zet tenminste een standje op.
Last edited by mikkeltje on Tue Jan 06, 2015 11:36, edited 1 time in total.

biljartfreak24
Posts: 50
Joined: Sat May 26, 2007 03:34

Re: Pascal Stil

Post by biljartfreak24 » Tue Jan 06, 2015 02:57

Paul van de Veen wrote:
Eric van Dusseldorp wrote:Even een informatievraag. Speelt hij na zijn diskwalificatie nog steeds met een bot? Zo nee, dan mag deze discussie van mij verdwijnen.
Mee eens. Pascal heeft meegespeeld in de Blindsimultaan 2015 van Ton Sijbrands. Klaar. Respect.
Ik kom vaak op andere fora waar men een "Be nice, be respectful" policy hanteert. Is wat mij betreft ook voor dit forum eigenlijk best een aardig idee.

Je bent gauw tevreden Paul. Dat je de zaal mocht delen met een notoire valsspeler maakt jouw niet uit...

User avatar
mikkeltje
Posts: 391
Joined: Tue Oct 19, 2004 21:53
Location: Diemen
Contact:

Re: Pascal Stil

Post by mikkeltje » Tue Jan 06, 2015 03:40

biljartfreak24 wrote:
Paul van de Veen wrote:
Eric van Dusseldorp wrote:Even een informatievraag. Speelt hij na zijn diskwalificatie nog steeds met een bot? Zo nee, dan mag deze discussie van mij verdwijnen.
Mee eens. Pascal heeft meegespeeld in de Blindsimultaan 2015 van Ton Sijbrands. Klaar. Respect.
Ik kom vaak op andere fora waar men een "Be nice, be respectful" policy hanteert. Is wat mij betreft ook voor dit forum eigenlijk best een aardig idee.

Je bent gauw tevreden Paul. Dat je de zaal mocht delen met een notoire valsspeler maakt jouw niet uit...
Zelf zou ik graag zien dat deze draad wordt veranderd in een algemeen draadje over iets als "Dammen en electronische hulpmiddelen" of zo, en niet specifiek verwijst naar een persoon. Je mag best een beetje op de persoon spelen, maar speel vooral op de stand.

User avatar
Wishmaster
Posts: 304
Joined: Wed Nov 10, 2004 21:03
Real name: Pascal Stil
Location: Beal Feirste, Ireland
Contact:

Re: Pascal Stil

Post by Wishmaster » Tue Jan 13, 2015 02:12

Michel Stempher wrote:Toe maar weer. Harm Wiersma luidt het jaar geweldig in in zijn column in de Telegraaf. Hierbij een quote van Wiersma. Helaas wel voorzien van een gruwelijke dt-fout, maar dat mag de pret niet drukken.
Harm Wiersma in de Telegraaf, zaterdag 3 januari 2015 wrote:Zwart (persoonlijke noot: Pascal Stil) verkondigd wel allerlei praatjes op het forum, maar is een gigantische prutser, ook gezien zijn voormalige resultaten.
Ik zeg u allen: een gezegend nieuwjaar en dat Pascal Stil nog maar vaak genoeg in Coup Royals mag lopen! :lol:
Zou je een scan van dat artikel kunnen sturen? Ben ik toch wel benieuwd naar wat hij verder schrijft.
everytime is a good time to take your time to have a good time

Michel Stempher
Posts: 1108
Joined: Thu Mar 01, 2012 20:34
Real name: Michel Stempher
Location: Kampen

Re: Pascal Stil

Post by Michel Stempher » Tue Jan 13, 2015 12:37

Wishmaster wrote: Zou je een scan van dat artikel kunnen sturen? Ben ik toch wel benieuwd naar wat hij verder schrijft.
Ik heb deze editie van de Telegraaf alleen op mijn mobiel. Ik kan je dus het hele artikel in drie delen sturen. Misschien heeft iemand de fysieke krant gewoon, zodat het wat mooier wordt?

User avatar
Wishmaster
Posts: 304
Joined: Wed Nov 10, 2004 21:03
Real name: Pascal Stil
Location: Beal Feirste, Ireland
Contact:

Re: Pascal Stil

Post by Wishmaster » Wed Jan 14, 2015 03:20

Michel Stempher wrote: Ik heb deze editie van de Telegraaf alleen op mijn mobiel. Ik kan je dus het hele artikel in drie delen sturen. Misschien heeft iemand de fysieke krant gewoon, zodat het wat mooier wordt?
Zou fijn zijn om het van de fysieke krant te hebben, maar zolang dat er niet is stel ik het op prijs als je het in drie delen kunt sturen
everytime is a good time to take your time to have a good time

Michel Stempher
Posts: 1108
Joined: Thu Mar 01, 2012 20:34
Real name: Michel Stempher
Location: Kampen

Re: Pascal Stil

Post by Michel Stempher » Sat Sep 05, 2015 22:47

Haha, een kleine update over onze grote vriend.

Op jijbent, in een kampioenschap, is de heer Stil in de volgende openingscombinatie gelopen: 1. 33-29 18-22 2. 39-33?

Edwin Twiest
Posts: 576
Joined: Tue Feb 08, 2005 19:25

Re: Pascal Stil

Post by Edwin Twiest » Sun Sep 06, 2015 00:03

Nog niet zo lang geleden speelde ik met wit na 1.33-29 17-22 02.39-33 11-17 03.44-39 6-11 04.32-28 16-21 05.31-26 19-23 06.28x19 14x23 07.35-30??

Wat is je punt Michel?

Dat ik zo'n blunder maak, vind ik zelf niet vanzelfsprekend (al had ik met het Quatre mains met Wouter S. ook iets heel simpels waar ik intrapte, waarvoor nogmaals mijn excuses Wouter!), maar het kan toch gebeuren?

Michel Stempher
Posts: 1108
Joined: Thu Mar 01, 2012 20:34
Real name: Michel Stempher
Location: Kampen

Re: Pascal Stil

Post by Michel Stempher » Sun Sep 06, 2015 13:03

Edwin Twiest wrote:Nog niet zo lang geleden speelde ik met wit na 1.33-29 17-22 02.39-33 11-17 03.44-39 6-11 04.32-28 16-21 05.31-26 19-23 06.28x19 14x23 07.35-30??

Wat is je punt Michel?

Dat ik zo'n blunder maak, vind ik zelf niet vanzelfsprekend (al had ik met het Quatre mains met Wouter S. ook iets heel simpels waar ik intrapte, waarvoor nogmaals mijn excuses Wouter!), maar het kan toch gebeuren?
Mijn punt is dat het tijd is dat de heer Stil opbiecht dat hij een obscure valsspeler was twee jaar geleden ofzo.

Post Reply