Speeltempo Nationale Competitie 2013-2014
-
Re: Speeltempo Nationale Competitie 2013-2014
Molenspelborden in poppenhuizen.............de cultuuromslag is nog ver weg.
Duidelijk.
Gewoon zo doorgaan dus, negeren wat de mening van de spelers is en accepteren dat ook de nationale competitie verder afbrokkelt. Ik maak me er niet meer druk over, trekken aan een dood paard is niet meer mijn hobby en al die negatieve energie die er vanaf straalt maakt dat ik mijn interesse ook in rap tempo verlies.
Gewoon zo doorgaan dus, negeren wat de mening van de spelers is en accepteren dat ook de nationale competitie verder afbrokkelt. Ik maak me er niet meer druk over, trekken aan een dood paard is niet meer mijn hobby en al die negatieve energie die er vanaf straalt maakt dat ik mijn interesse ook in rap tempo verlies.
-
Niet zo mopperen Dieter. Er werd je een concrete vraag gesteld. Waarop baseer je de stelling dat een overgrote meerderheid tegen is? Heb je stiekem toch een enquete gehouden?Dieter wrote:Duidelijk.
Die concrete vraag is al meermaals getekkeld hier en op andere plaatsen. Er is geen dammer gaan dammen vanwege de nieuwe tijdsindeling. Er verdwijnen teams in rap tempo, de lokaal beheerders zien het niet meer zitten, de teamgeest is haast overal verdwenen. En tenslotte ja zeker ook meer dan voldoende tegenstanders gehoord die werkelijk stoppen met als reden deze aanpassing. natuurlijk zijn er altijd voorstanders maar die zijn zeker weten zeer sterk in de minderheid maar een enquete zou de bond zelf moeten houden. Dat doen ze echter niet omdat ze het resultaat ook wel weten. En wat niet in het straatje past wordt per definitie niet uitgevoerd.Gerard de Groot wrote:Niet zo mopperen Dieter. Er werd je een concrete vraag gesteld. Waarop baseer je de stelling dat een overgrote meerderheid tegen is? Heb je stiekem toch een enquete gehouden?Dieter wrote:Duidelijk.
Ik wil ten slotte graag opmerken dat ik concrete vragen mits relevant nooit ontwijk maar inhoudelijk beantwoord, veel mede sprekers/schrijvers laten juist door stilzwijgen inhoudelijk vaak het mes in het vlees zitten.
Voor alle duidelijkheid. het speeltempo is niets mis mee, heb ik al vaker aangegeven, maar het is de doodsteek voor de nationale competitie waar deze tijdsverdeling niet thuis hoort. Dit wilde ik nog wel even aangegeven hebben al heb ik dit al vaker gedaan.
Uit de notulen van de BR:
2.2. Plan van aanpak evaluatie speeltempo.
P. Wijn acht de aanpak veel te zwaar: er is immers nauwelijks discussie over het speeltempo.
J. Bosselaar sluit daarbij aan: één vraag voldoet. Namelijk is men tevreden of ontevreden met het
speeltempo. H. Vermeulen stelt dat in de evaluatie zo veel mogelijk de punten worden meegenomen
die in de discussie bij invoering naar voren gebracht werden. Van verschillende kanten wordt
gevraagd ook de arbiters te betrekken bij de evaluatie. J. Bosselaar wil graag de vragenlijst vooraf
ontvangen zodat de bondsraad daarop kan reageren. Dit wordt geweigerd: dit leidt tot rolverwarring.
Het bestuur zal de gemaakte opmerkingen doorspelen naar de wedstrijdcommissie.
-
- Real name: Michel Stempher
Dus je krijgt twee vinkjes met tevreden en ontevreden. Lekker bruikbaar
waar blijven de partijen van Lunteren? jammer dat ze daar het belang van partijen plaatsen niet inzien.
-
Helder standpunt. Gelukkig dat iemand (Dieter) deze belangrijke nuance aanbrengt.Dieter wrote:Voor alle duidelijkheid. het speeltempo is niets mis mee, heb ik al vaker aangegeven, maar het is de doodsteek voor de nationale competitie waar deze tijdsverdeling niet thuis hoort. Dit wilde ik nog wel even aangegeven hebben al heb ik dit al vaker gedaan.
Het blijft vrijwilligerswerk, geen aangenomen werk. Je kunt mensen dus niet verplichten om het te doen en al zeker niet in een bepaald tempo.Dieter wrote:waar blijven de partijen van Lunteren? jammer dat ze daar het belang van partijen plaatsen niet inzien.
Behalve den man die de Sarphatistraat de mooiste plek van Europa vond, heb ik nooit een wonderlijker kerel gekend dan den uitvreter.
-
Inderdaad, vrijwilligerswerk en geen enkele verplichting. Een zeer klein bondje met aan de uitgavenkant meer dan 3 ton, komt dat niet neer op 60 euro p.p.? Als we een vrijwilligersbond zijn moeten de kosten omlaag. Of het wordt een professionele bond maar dan moet de kwaliteit omhoog. De KNDB site is zeer matig met tientallen ondeugdelijke links. Hier ligt dus de keuze: of we zijn een amateurbond en samen dragen we de kosten, de lusten en de lasten. Of we hebben ook sierpaarden die wel op onze kosten dambordjes klaarzet in China, maar in eigen land de boel verder laat verpauperen. Als de sierpaarden keer op keer vele onkosten vergoed krijgen, dan mag er ook kwaliteit verwacht worden. Het huidige KNDB bestuur zit al meer dan een jaar aan het stuur maar veel meer dan praatsessies zie ik niet. En dan druk ik mij nog mild uit want een deel van de aanwezigen lijkt de functie te bezetten omdat het wel leuk staat op hun cv.
En, het is een nogal overhaaste conclusie van Dieter.Nescio wrote:Het blijft vrijwilligerswerk, geen aangenomen werk. Je kunt mensen dus niet verplichten om het te doen en al zeker niet in een bepaald tempo.Dieter wrote:waar blijven de partijen van Lunteren? jammer dat ze daar het belang van partijen plaatsen niet inzien.
Offtopic, maar wel interessant: waar baseer je dat op? Hoe betaal ik mee aan het klaarzetten van dambordjes in China?Fred van Amersfoort wrote: (...) sierpaarden die wel op onze kosten dambordjes klaarzet in China (...)
-
Guido, ik baseer me deels op de insinuaties die ik van een zeer bekende forumster uit Friesland heb gelezen. Ik vroeg nog of het stemmingmakerij was. Vraag hem even.
Man en paard noemen, Fred. Ik heb nergens gelezen dat Piet Bouma dit beweert. Wel dat er geld wordt gestoken in de bediening van elektronische borden, maar dat was Chinees geld. En dat is niet mijn geld. Als jij iets anders hebt gelezen, quote dat dan even. En nog beter: in het juiste topic.