Europees kampioenschap (Partijen hier WEL te vinden! )
-
Re: Europees kampioenschap (Partijen hier WEL te vinden! )
Misschien wel de hoogste tijd om de faciliteiten waar Meurs gebruik van kon maken per direct over te hevelen naar Groenendijk.
HEUSDENS NAAR HET WK !!!
O, en Boomstra Europees kampioen. Ook hij gefeliciteerd, uiteraard.
- Wishmaster
- Real name: Pascal Stil
En Jan ook naar het WK
everytime is a good time to take your time to have a good time
Goed bezig Roel!! Vrijwel alle partijen leuk om te zien + ze werden direct in gevoerd!
Gefeliciteerd!
Gefeliciteerd!

-
- Real name: Thijs van den Broek
Fred toch, je gaat Heusdens nu toch niet weer voorbij lopen net zoals de KNDB altijd al heeft gedaan?Fred van Amersfoort wrote:Misschien wel de hoogste tijd om de faciliteiten waar Meurs gebruik van kon maken per direct over te hevelen naar Groenendijk.
Maar prachtig om te zien dat er nu 3 Nederlanders gaan, Een wonderkind in de vorm van Jan Groenendijk, smaakmaker en een zeer sterke speler waar ik zeker wel live de games voor zou willen openen in de vorm van Ron Heusdens, en een van de grote favorieten Roel Boomstra.
-
- Real name: Thijs van den Broek
https://www.youtube.com/watch?v=--zHwIp ... VAkgSubBWg
laatste 30 minuten van de laatste partij van Ron Heusdens waarmee hij zich plaats voor het WK!
laatste 30 minuten van de laatste partij van Ron Heusdens waarmee hij zich plaats voor het WK!
-
Allereerst de Nederlanders Roel, Ron en Jan gefeliciteerd met hun geweldige prestaties! Vooral knap van Ron, want doorgaans is een nederlaag op zo'n toernooi toch niet goed te maken.
Wat betreft de partij tussen Machtelinck en Valneris: hoewel het nogal naief is om te denken dat de veertigzettenregel niet geldt op een dergelijk toernooi lijkt het me niet gepast om de spelers een nul te geven of op andere wijze te straffen. Volgens mij moet de arbiter nog altijd de spelers er op wijzen dat ze geen veertig zetten hebben en ze in de gelegenheid stellen om die veertig zetten alsnog vol te maken. De enige die hier fout zit lijkt de (hulp?)arbiter te zijn.
Wat betreft de partij tussen Machtelinck en Valneris: hoewel het nogal naief is om te denken dat de veertigzettenregel niet geldt op een dergelijk toernooi lijkt het me niet gepast om de spelers een nul te geven of op andere wijze te straffen. Volgens mij moet de arbiter nog altijd de spelers er op wijzen dat ze geen veertig zetten hebben en ze in de gelegenheid stellen om die veertig zetten alsnog vol te maken. De enige die hier fout zit lijkt de (hulp?)arbiter te zijn.
-
- Real name: Michel Stempher
Dus het wordt een WK zonder Schwarzman als hij geen sponsor- of organisatieplaats krijgt? Volgens mij zijn naast Roel Boomstra en Alexander Georgiev de volgende Europese spelers geplaatst:
- Ainur Shaibakov, Rusland
- Alexey Chizhov, Rusland
- Arnaud Cordier, Frankrijk
- Ron Heusdens, Nederland
- Jan Groenendijk, Nederland
- Raimonds Vipulis, Letland
- Artem Ivanov, Oekraïne
- Ainur Shaibakov, Rusland
- Alexey Chizhov, Rusland
- Arnaud Cordier, Frankrijk
- Ron Heusdens, Nederland
- Jan Groenendijk, Nederland
- Raimonds Vipulis, Letland
- Artem Ivanov, Oekraïne
- Wishmaster
Bert, dat is inderdaad een discussiepunt, in de meeste gevallen wijzen de arbiters spelers er op, maar het betreft hier spelers met toch wel enige ervaring en beiden zijn op de hoogte van de regel dat 40 zetten gespeeld moeten worden, dus in hoeverre kun je hun verantwoordelijkheid voor hun eigen partij op onoplettendheid van een arbiter zetten? Op een dergelijk druk bezet toernooi zijn rond de tijd dat deze partij afliep de arbiters behoorlijk druk met het afhandelen van afgelopen partijen en kan het dus even duren voor ze bij de betreffende partij zijn om de uitslag te noteren en de notatiebiljetten in ontvangst te nemen. Regelmatig zijn de spelers dan al weg. Moeten de arbiters dan nog verantwoordelijk gehouden worden voor een fout die toch echt de fout van de spelers is?
Ik vind het toepassen van de 40-zetten regel in dit geval totale onzin. Na 39 zetten in een 11-om-11? Ja, toepassen. Maar in deze stand?
Lasst die Maschinen verhungern, Ihr Narren...
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!
- Wishmaster
Ja Ildjarn, de stand is remise, maar het is dan ook een kleine moeite om nog even 4 zetten te spelen.
De stand waarmee een partij begint is ook een remisestand. De grens moet ergens gelegd worden, en die heeft de FMJD bij 40 zetten gelegd. Daar zijn de meeste spelers van op de hoogte, en volgens mij kan alleen een reglementaire remise in bijvoorbeeld een 3x1 eindspel met 16 een excuus zijn om niet de 40 zetten te spelen.
De stand waarmee een partij begint is ook een remisestand. De grens moet ergens gelegd worden, en die heeft de FMJD bij 40 zetten gelegd. Daar zijn de meeste spelers van op de hoogte, en volgens mij kan alleen een reglementaire remise in bijvoorbeeld een 3x1 eindspel met 16 een excuus zijn om niet de 40 zetten te spelen.
Met ingang van het seizoen 2014/2015 is de partij meteen verloren, arbitershandleiding punt 5.4.
Ik neem aan dat deze regel niet alleen voor de KNDB bestemd is ?
Als beide spelers remise zijn overeengekomen voordat zij beiden veertig zetten hebben gespeeld (13.3).
Tot nu toe was het gebruikelijk dat de arbiter, als hij constateert dat de spelers remise zijn
overeengekomen voordat veertig zetten zijn gespeeld, hen nog eventjes de kans geeft om de partij
verder te spelen om alsnog aan de veertig zetten te komen. Maar nu deze regel een aantal jaren
bestaat en algemeen bekend geacht mag worden, mag de arbiter best consequent zijn en een te
vroeg remise gegeven partij meteen voor beide spelers verloren verklaren.
Ik neem aan dat deze regel niet alleen voor de KNDB bestemd is ?
Als beide spelers remise zijn overeengekomen voordat zij beiden veertig zetten hebben gespeeld (13.3).
Tot nu toe was het gebruikelijk dat de arbiter, als hij constateert dat de spelers remise zijn
overeengekomen voordat veertig zetten zijn gespeeld, hen nog eventjes de kans geeft om de partij
verder te spelen om alsnog aan de veertig zetten te komen. Maar nu deze regel een aantal jaren
bestaat en algemeen bekend geacht mag worden, mag de arbiter best consequent zijn en een te
vroeg remise gegeven partij meteen voor beide spelers verloren verklaren.
-
Het wordt tijd dat ze die draconische 0-0 maatregel afschaffen. Het staat in geen enkele verhouding tot het vergrijp, en het biedt ook geen oplossing voor de plichtmatige 40 zetten remises van de echte boosdoeners.
Mooi dat Cordier en Heusdens zich voor het WK geplaatst hebben! Voor Cordier wordt het dan hopelijk eindelijk zijn WK debuut. En ik neem aan dat de KNDB dit keer niet om Heusdens heen kan.
Mooi dat Cordier en Heusdens zich voor het WK geplaatst hebben! Voor Cordier wordt het dan hopelijk eindelijk zijn WK debuut. En ik neem aan dat de KNDB dit keer niet om Heusdens heen kan.
Beste mensen,
We hebben weer een EUROPEES KAMPIOEN uit Nederland!
Groot feest dus.
Maar waar gaat het hier op het forum weer over?
Kom op, wees eens trots op Roel!
We hebben weer een EUROPEES KAMPIOEN uit Nederland!
Groot feest dus.
Maar waar gaat het hier op het forum weer over?
Kom op, wees eens trots op Roel!