Terugtrekken Micone 2 Tweede Klasse E Nationale competitie
-
- Real name: ad de Hoon
Terugtrekken Micone 2 Tweede Klasse E Nationale competitie
We hebben als damvereniging Micone moeten besluiten dat Micone 2 zich terugtrekt uit Tweede Klasse E
Sorry voor het ongemak
groetjes
A de Hoon
secretaris Micone
Sorry voor het ongemak
groetjes
A de Hoon
secretaris Micone
-
- Real name: Michel Stempher
Re: Terugtrekken Micone 2 Tweede Klasse E Nationale competitie
Dit betekent dat de competitieleider op zeer korte termijn een geheel nieuw schema moet maken, omdat je van 11 naar 10 clubs gaat. Ik mag hopen dat er een flinke boete naar Micone gaat, tenzij er omstandigheden zijn als overlijden van spelers.ad de Hoon wrote:We hebben als damvereniging Micone moeten besluiten dat Micone 2 zich terugtrekt uit Tweede Klasse E
Sorry voor het ongemak
groetjes
A de Hoon
secretaris Micone
-
Lijkt me ondoenlijk om nu nog een nieuw schema te maken. Zijn wrs. allemaal al afspraken omtrent zaalhuur e.d. Gewoon wedstrijden van Micone 2 laten vervallen lijkt mij.Michel Stempher wrote:Dit betekent dat de competitieleider op zeer korte termijn een geheel nieuw schema moet maken, omdat je van 11 naar 10 clubs gaat. Ik mag hopen dat er een flinke boete naar Micone gaat, tenzij er omstandigheden zijn als overlijden van spelers.ad de Hoon wrote:We hebben als damvereniging Micone moeten besluiten dat Micone 2 zich terugtrekt uit Tweede Klasse E
Sorry voor het ongemak
groetjes
A de Hoon
secretaris Micone
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!
-
Ja, dat is het ook.. Maar dan zijn er twee teams vrij per ronde op één ronde na waarin dummy tegen dummy speelt. Ik zou alle extra kosten omtrent zaalhuur lekker verhalen op Micone buiten de boete om. Nogmaals, dit allemaal onder één voorbehoud: als er sprake is van een geldige reden (en die moet echt geldig zijn) treft Micone geen blaam.Piet Bouma wrote:Lijkt me ondoenlijk om nu nog een nieuw schema te maken. Zijn wrs. allemaal al afspraken omtrent zaalhuur e.d. Gewoon wedstrijden van Micone 2 laten vervallen lijkt mij.Michel Stempher wrote:Dit betekent dat de competitieleider op zeer korte termijn een geheel nieuw schema moet maken, omdat je van 11 naar 10 clubs gaat. Ik mag hopen dat er een flinke boete naar Micone gaat, tenzij er omstandigheden zijn als overlijden van spelers.ad de Hoon wrote:We hebben als damvereniging Micone moeten besluiten dat Micone 2 zich terugtrekt uit Tweede Klasse E
Sorry voor het ongemak
groetjes
A de Hoon
secretaris Micone
-
Ik schat in dat er nauwelijks of geen extra kosten zullen zijn.
http://www.ericsdamsite.com
http://www.thailandopen.nl
http://dammen.startpagina.nl
http://www.thailandopen.nl
http://dammen.startpagina.nl
-
SWR
Artikel 35 Terugtrekken van een team uit de competitie
35.1
Als een team zich terugtrekt uit de competitie, wordt gehandeld als in artikel 29.
Artikel 29 Terugtrekken uit een toernooi
29.4
Een speler die zich terugtrekt nadat het wedstrijdrooster bekendgemaakt is, blijft verantwoordelijk
voor zijn financiële verplichtingen.
Micone moet dus gewoon meebetalen in de omslag van de 2e klasse. Dat lijkt me voldoende straf.
35.1
Als een team zich terugtrekt uit de competitie, wordt gehandeld als in artikel 29.
29.4
Een speler die zich terugtrekt nadat het wedstrijdrooster bekendgemaakt is, blijft verantwoordelijk
Micone moet dus gewoon meebetalen in de omslag van de 2e klasse. Dat lijkt me voldoende straf.
Zie ook hierover punt 7 van de Wedstrijdvoorwaarden in het onlangs verschenen roosterboekje van de NC.henk stoop wrote:SWR
35.1
29.4
-
Ik ken de regels, maar ik vind deze straf veel te mild. Ikzelf ben zelfs voor uitsluiting gedurende het seizoen 2015-2016 van heel Micone en vanaf 2016-2017 weer helemaal beginnen vanaf de 2e klasse, maar dat is misschien wel heel rigoureus. In ieder geval moet het terugtrekken, zo kort voor de competitie zonder een echt goede reden, mijns inziens keihard worden aangepakt. Dat gaat dus vele malen verder dan de financiële verplichtingen.henk stoop wrote:SWR
35.1
29.4
-
Ik snap niet dat je hier zo'n punt van maakt Michel. Het terugtrekken van Micone 2 zal zeker niet uit luxe gebeuren. We zitten met een krimpende dambond en krimpende damverenigingen. De komende jaren zal de tweede klasse vast nog veel verder afkalven. In het seizoen 2008/2009 gaf Witte van Moort 3 er na twee ronden er de brui aan. Heb je toen ook om uitsluiting van Witte van Moort gevraagd?Michel Stempher wrote:Ik ken de regels, maar ik vind deze straf veel te mild. Ikzelf ben zelfs voor uitsluiting gedurende het seizoen 2015-2016 van heel Micone en vanaf 2016-2017 weer helemaal beginnen vanaf de 2e klasse, maar dat is misschien wel heel rigoureus. In ieder geval moet het terugtrekken, zo kort voor de competitie zonder een echt goede reden, mijns inziens keihard worden aangepakt. Dat gaat dus vele malen verder dan de financiële verplichtingen.henk stoop wrote:SWR
35.1
29.4
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!
Had Micone te voorbarig twee teams ingeschreven en was nog niet bekend of alle spelers wel willen meespelen? Dan lijkt me de schuld bij Micone zelf te liggen.
Kan Micone overigens niet een CT vormen met TDV? Of zeg ik nou iets heel geks?
-
Ik geloof van niet. Uitsluiting is zoals gezegd wel wat rigoureus. Ik wilde slechts aangeven dat een grote straf op z'n plaats is, want onder normale omstandigheden kun je vooraf donders goed inschatten hoeveel spelers er nationaal willen spelen.Piet Bouma wrote:Ik snap niet dat je hier zo'n punt van maakt Michel. Het terugtrekken van Micone 2 zal zeker niet uit luxe gebeuren. We zitten met een krimpende dambond en krimpende damverenigingen. De komende jaren zal de tweede klasse vast nog veel verder afkalven. In het seizoen 2008/2009 gaf Witte van Moort 3 er na twee ronden er de brui aan. Heb je toen ook om uitsluiting van Witte van Moort gevraagd?Michel Stempher wrote:Ik ken de regels, maar ik vind deze straf veel te mild. Ikzelf ben zelfs voor uitsluiting gedurende het seizoen 2015-2016 van heel Micone en vanaf 2016-2017 weer helemaal beginnen vanaf de 2e klasse, maar dat is misschien wel heel rigoureus. In ieder geval moet het terugtrekken, zo kort voor de competitie zonder een echt goede reden, mijns inziens keihard worden aangepakt. Dat gaat dus vele malen verder dan de financiële verplichtingen.henk stoop wrote:SWR
35.1
29.4
-
Ikzelf ben twee jaar lid geweest van TDV dus ik weet een beetje hoe de verhoudingen met Micone liggen. Ik kan je vertellen, als deze twee teams een combinatieteam vormen, breekt de pleuris uit bij beide verenigingen.Alex wrote:Had Micone te voorbarig twee teams ingeschreven en was nog niet bekend of alle spelers wel willen meespelen? Dan lijkt me de schuld bij Micone zelf te liggen.
Nou ja, een andere club in Brabant kan ook als partner optreden, zou een mooie kans zijn voor een club die nog niet landelijk speelt, maar dat eigenlijk wel zou willen.Michel Stempher wrote:Ikzelf ben twee jaar lid geweest van TDV dus ik weet een beetje hoe de verhoudingen met Micone liggen. Ik kan je vertellen, als deze twee teams een combinatieteam vormen, breekt de pleuris uit bij beide verenigingen.Alex wrote:Had Micone te voorbarig twee teams ingeschreven en was nog niet bekend of alle spelers wel willen meespelen? Dan lijkt me de schuld bij Micone zelf te liggen.
-
- Real name: Thijs van den Broek
@ alex TDV heeft al een CT met een andere club.Michel Stempher wrote:Ikzelf ben twee jaar lid geweest van TDV dus ik weet een beetje hoe de verhoudingen met Micone liggen. Ik kan je vertellen, als deze twee teams een combinatieteam vormen, breekt de pleuris uit bij beide verenigingen.Alex wrote:Had Micone te voorbarig twee teams ingeschreven en was nog niet bekend of alle spelers wel willen meespelen? Dan lijkt me de schuld bij Micone zelf te liggen.
@ Michel volgens mij is alleen bij sommige van de wat ouderen leden deze verhouding zo, en vooral die zouden dan in een CT komen waarschijnlijk wat welles waar niet zo'n goed idee is ook om die reden. Ik vind Micone een hartstikke leuke club wel jammer om te zien dat ze geen 2 teams meer op de been kunnen brengen. Ergens denk ik toch nog dat het wel heel leuk zou zijn als Tilburgers wat meer zouden samenwerken dan zouden ze zo een ereklasse waardig team (dat zich kan handhaven) kunnen neerzetten. Maar misschien heb je wel gelijk hoor Michel en is daar nog teveel oud-zeer voor.
-
Michel Stempher wrote: Ik ken de regels, maar ik vind deze straf veel te mild. Ikzelf ben zelfs voor uitsluiting gedurende het seizoen 2015-2016 van heel Micone en vanaf 2016-2017 weer helemaal beginnen vanaf de 2e klasse, maar dat is misschien wel heel rigoureus. In ieder geval moet het terugtrekken, zo kort voor de competitie zonder een echt goede reden, mijns inziens keihard worden aangepakt. Dat gaat dus vele malen verder dan de financiële verplichtingen.
Michel Stempher wrote: Ikzelf ben twee jaar lid geweest van TDV dus ik weet een beetje hoe de verhoudingen met Micone liggen. Ik kan je vertellen, als deze twee teams een combinatieteam vormen, breekt de pleuris uit bij beide verenigingen.