Gantwarg heeft een nieuwe draad voor zijn 2e post geopend. Misschien kunnen we daar in het Engels reageren en hier in het Nederlands.
Bert, ik kan je niet zo goed meer volgen. Eerst dacht ik dat je reactie sarcastisch bedoeld was, maar gezien je reactie op de andere draad ben je serieus.
Het topsport beleid van de KNDB is inderdaad gericht op een WK titel voor Nederland. De laatste is immers alweer uit 1982 (vd Wal) en 1983 (Wiersma), ruim 20 jaar geleden! Krajenbrink dient momenteel als kop van jut voor dit beleid. Maar het KNDB-bestuur en de bondsraad zijn verantwoordelijk voor het topsportbeleid. Zoals in de notulen staat, is er een behoorlijke discussie in de bondsraad over het topsportbeleid. Vooralsnog heeft het beleid de steun van de bondsraad, mede omdat het - zoals je ook zelf zegt - succesvol is (bijv Boomstra maakte zijn keuzeplaats op het WK 2013 in Ufa meer dan waar).
Decision of Etics Committee
-
-
Re: Decision of Etics Committee
Jelmer, je weet dat ik met jou altijd vriendelijk en netjes communiceer en dat zetten we in de onderlinge mails gewoon door natuurlijk. Je bent een waardevolle kracht voor DVSB en een correcte kerel. Dat maakt mij altijd mild in een discussie. Daar waar jij de beide heren K noemt is het mij wat onduidelijk. Zelf heb ik wel bewondering voor de doortastendheid van Krajenbrink. Hij pakt de ruimte die hij krijgt. Dat is zijn god recht en zie ik als een kwaliteit. Daar waar je de andere K noemt hoor ik steeds, ook van de persoon zelf, dat het allemaal uit goedheid en ook nog gratis is. Ik zou geneigd zijn ook dit als waardevol te willen zien. Maar is het echt gratis? Zijn de reizen op eigen kosten, de overnachtingen, de consumpties etc? In dat geval past er nog veel meer hulde. Echter, als delen hiervan toch gefinancierd worden uit diverse potjes, dan resteert de vraag of het nut opweegt tegen het rendement. Als iemand bijvoorbeeld 95 procent zelf bekostigt en slechts 5 procent vergoeding krijgt, dan lijkt dit nobel en goedkoop. Echter, als het taken betreft waar vrijwel niemand in de breedtesport iets aan heeft, dan kan het omgerekend dus toch nog een volstrekt foutieve prioriteit zijn. Eerlijk gezegd vrees ik dat dit het geval is. Dat is geen aanklacht maar een visie. Het gaat mij dus niet om de persoon maar om de structuur. K had ook V of B kunnen zijn of nog een andere K.
-
Zo is dat Fred! Dank voor je warme woorden.
Jij geeft het in de damwereld bekende begrip K&K een nieuwe dimensie
Het gaat inderdaad om de structuur en niet om de persoon. Jouw punt is dat de KNDB uitgaven doet ter promotie van dammen internationaal, die ten koste gaan van de breedtesport in Nederland. Zelf heb ik die niet kunnen ontdekken in de begroting of jaarrekening die we als bondsraad ontvingen (en als bank/verzekeringsman heb ik er een beetje verstand van). Wees ervan overtuigd dat breedtesport de aandacht heeft van vrijwel iedereen.
Jij geeft het in de damwereld bekende begrip K&K een nieuwe dimensie
Het gaat inderdaad om de structuur en niet om de persoon. Jouw punt is dat de KNDB uitgaven doet ter promotie van dammen internationaal, die ten koste gaan van de breedtesport in Nederland. Zelf heb ik die niet kunnen ontdekken in de begroting of jaarrekening die we als bondsraad ontvingen (en als bank/verzekeringsman heb ik er een beetje verstand van). Wees ervan overtuigd dat breedtesport de aandacht heeft van vrijwel iedereen.
-
Ik, sarcastisch?
Even serieus, ik ben het met het beleid van Krajenbrink oneens. Echter, ik zie in de rest van de damwereld een apathie die bij mij de afgelopen dagen tot de conclusie hebben geleid dat dit het beleid is wat de damwereld verdient. Daarom rest mij Johan veel succes te wensen. Dammers en dambestuurders die het er niet mee eens zijn moeten uit de slachtofferrol komen en wat doen. Een prima voorbeeld is Roel Boomstra die eerst naar zichzelf luistert en dan pas naar Krajenbrink.
Even serieus, ik ben het met het beleid van Krajenbrink oneens. Echter, ik zie in de rest van de damwereld een apathie die bij mij de afgelopen dagen tot de conclusie hebben geleid dat dit het beleid is wat de damwereld verdient. Daarom rest mij Johan veel succes te wensen. Dammers en dambestuurders die het er niet mee eens zijn moeten uit de slachtofferrol komen en wat doen. Een prima voorbeeld is Roel Boomstra die eerst naar zichzelf luistert en dan pas naar Krajenbrink.
Last edited by Bert Zwart on Thu Sep 11, 2014 12:41, edited 1 time in total.
31 jaar is inderdaad ruim 20 jaar. Hoog tijd voor een nieuwe wereldtitel.Jelmer Martens wrote:Het topsport beleid van de KNDB is inderdaad gericht op een WK titel voor Nederland. De laatste is immers alweer uit 1982 (vd Wal) en 1983 (Wiersma), ruim 20 jaar geleden!