-
GuidoB
Alex wrote:GuidoB wrote:Zijn er hier misschien mensen die de uitslagen van de barrages weten? Op de site en in Toernooibase zijn alleen de winnaars te vinden en de notaties van de laatste partij, maar heeft er iemand ook ergens alle uitslagen bijgehouden?
Applet is van gewone partij, uitslag met V van virtueel, uitslagen van barrages zijn ingevoerd met W van werkelijk. Zie Alle uitslagen.
Nou nee hoor.
Bij de uitslagen in Toernooibase staat bv bij Heusdens 1-1. Als je doorclickt naar de partij, dan vind je een potje van laag niveau tussen twee niet nader genoemde spelers, waarbij zwart wint.
Bij Alle Uitslagen staat Heusdens er met een W en een V, maar er is maar één partij te vinden, namelijk hetzelfde potje als hierboven genoemd.
Verder lijkt het me sterk dat alle barrages in één keer zijn beslist.
-
krijn ter braake
by krijn ter braake » Wed Jul 16, 2014 22:51
GuidoB wrote:Alex wrote:GuidoB wrote:Zijn er hier misschien mensen die de uitslagen van de barrages weten? Op de site en in Toernooibase zijn alleen de winnaars te vinden en de notaties van de laatste partij, maar heeft er iemand ook ergens alle uitslagen bijgehouden?
Applet is van gewone partij, uitslag met V van virtueel, uitslagen van barrages zijn ingevoerd met W van werkelijk. Zie Alle uitslagen.
Nou nee hoor.
Bij de uitslagen in Toernooibase staat bv bij Heusdens 1-1. Als je doorclickt naar de partij, dan vind je een potje van laag niveau tussen twee niet nader genoemde spelers, waarbij zwart wint.
Bij Alle Uitslagen staat Heusdens er met een W en een V, maar er is maar één partij te vinden, namelijk hetzelfde potje als hierboven genoemd.
Boven het diagram in toernooibase kan je de reguliere partij en de barragepartij(en) selecteren.
Bovenaan het diagram in toernooibase kan je met het pijltje de reguliere partij en de verschillende barragepartijen selecteren.
Verder lijkt het me sterk dat alle barrages in één keer zijn beslist.
Boven het diagram in toernooibase kan je de reguliere partij en de barrage partij(en) selecteren.
Last edited by
krijn ter braake on Wed Jul 16, 2014 22:54, edited 1 time in total.
-
Alex
.
Last edited by
Alex on Wed Jul 16, 2014 22:58, edited 1 time in total.
-
Alex
GuidoB wrote:Uit het toernooireglement:
In de finale van de knock-out groep krijgt de winnaar 6 bonuspunten en de verliezer 3 bonuspunten.
Kan iemand mij het praktische nut van deze regel uitleggen, in combinatie met het idee dat de winnaar van de barrage de volle 2 punten krijgt? De winnaar van de finale heeft 4 rondes op rij met 2-0 gewonnen. Hij is daarmee per definitie de winnaar van het toernooi, ook zonder de 6 bonuspunten. De nummer 2 is vrijwel zeker de verliezer van de finale, omdat deze in de laatste 4 rondes 6 punten heeft gehaald. Daar kan vast en zeker niemand aan tippen, want de meeste grootmeesters spelen tegen elkaar remise.
Zou het kunnen zijn om er zeker van te zijn dat deze twee spelers ook daadwerkelijk als eerste en tweede in de ranglijst staan? Andere spelers kunnen immers op gelijke hoogte komen?
-
Alex
krijn ter braake wrote:Boven het diagram in toernooibase kan je de reguliere partij en de barrage partij(en) selecteren.
Player 1 en Player 2 moeten dan nog gewijzigd worden in de werkelijke namen.
-
krijn ter braake
by krijn ter braake » Wed Jul 16, 2014 23:00
Alex wrote:GuidoB wrote:Uit het toernooireglement:
In de finale van de knock-out groep krijgt de winnaar 6 bonuspunten en de verliezer 3 bonuspunten.
Kan iemand mij het praktische nut van deze regel uitleggen, in combinatie met het idee dat de winnaar van de barrage de volle 2 punten krijgt? De winnaar van de finale heeft 4 rondes op rij met 2-0 gewonnen. Hij is daarmee per definitie de winnaar van het toernooi, ook zonder de 6 bonuspunten. De nummer 2 is vrijwel zeker de verliezer van de finale, omdat deze in de laatste 4 rondes 6 punten heeft gehaald. Daar kan vast en zeker niemand aan tippen, want de meeste grootmeesters spelen tegen elkaar remise.
Zou het kunnen zijn om er zeker van te zijn dat deze twee spelers ook daadwerkelijk als eerste en tweede in de ranglijst staan? Andere spelers kunnen immers op gelijke hoogte komen?
Dat is het inderdaad. Is wel puur theortisch. In theorie zou je namelijk een speler kunnen hebben die met 10 punten na 5 ronden zich plaatst voor de knock out fase en een andere speler die zich plaatst met 5 punten uit 5 (in theorie, bijvoorbeeld als Schwarzmann alles wint en alle andere partijen in het hele toernooi remise worden). Als deze speler met 5 punten de knock out fase wint dan komt hij op 13 uit 9, en als de speler met 10 punten gelijk wordt uigeschakeld in de knock out maar daarna wel alles wint na terugval in het reguliere toernooi dan komt deze op 16 uit 9. Zonder bonuspunten is het dus theoretisch mogelijk dat degene die de knock out fase wint niet het toernooi in zijn geheel wint.
Last edited by
krijn ter braake on Wed Jul 16, 2014 23:05, edited 2 times in total.
-
GuidoB
krijn ter braake wrote:Dat is het inderdaad. Is wel puur theortisch. In theorie zou je namelijk een speler kunnen hebben die met 10 punten na 5 ronden zich plaatst voor de knock out fase en een andere speler die zich plaatst met 5 punten uit 5 (in theorie, bijvoorbeeld als Schwarzmann alles wint en alle andere partijen in het hele toernooi remise worden). Als deze speler met 5 punten de knock out fase wint dan komt hij op 13 uit 9, en als de speler met 10 punten gelijk wordt uigeschakeld in de knock out maar daarna wel alles wint na terugval in het reguliere toernooi dan komt deze op 16 uit 9. Zonder bonuspunten is het dus theoretisch mogelijk dat degene die de knock out fase wint niet het toernooi in zijn geheel wint.
Waarom zo enorm moeilijk doen? Maak gewoon een prijs voor de winnaar en verliezend finalist van de knockout fase. Die hoef je toch niet in te passen in de stand van het Zwitserse toernooi?
Verder moet er inderdaad nog wat beter worden nagedacht over de stand en prijzen voor de rest van de deelnemers. Het kan nu heel goed een nadeel zijn om tot de barrages te worden toegelaten. Als je afvalt, kost je dat immers altijd twee punten. Anderen kunnen die twee punten wel halen in het Zwitserse toernooi.
-
GuidoB
Nu zijn er ook meerdere tiebreak partijen opgenomen. Bv bij Boomstra.
-
Michel Stempher
- Real name: Michel Stempher
by Michel Stempher » Thu Jul 17, 2014 00:35
Wat een gelul hier. Er klopt helemaal niets van het feit dat de barrages niet live werden weergegeven. In de zaal werden de partijen tenslotte gewoon keurig weergegeven op het scherm. Wellicht werd niet duidelijk gecommuniceerd waar de barrages te vinden waren. Morgenochtend zal ik Marcel even aanspreken over dit probleem en ik hoop dat hij op de website een duidelijke link naar de barrages kan plaatsen.
-
GuidoB
Michel, het klopt niet wat je zegt. De partijen zijn wel opgenomen, maar niet uitgezonden op internet. Ik weet niet welke weergave er in Heerhugowaard te zien was, maar dat was geen pagina van
http://livedraughts.kndb.nl. Daar is (nog steeds) niets te vinden over de barrages. Er zijn ook mogelijkheden om de gemaakte bestandjes lokaal te openen; daar zijn zelfs speciale programma's voor gemaakt. Wellicht was het dat.
-
J.Pawlicki
-
Does somebody knows where I can found BLITZ results?!
I only know that Georgiev is a winner. Will be nice to see full results.
-
Jasper Daems
GuidoB wrote:Michel, het klopt niet wat je zegt. De partijen zijn wel opgenomen, maar niet uitgezonden op internet. Ik weet niet welke weergave er in Heerhugowaard te zien was, maar dat was geen pagina van
http://livedraughts.kndb.nl. Daar is (nog steeds) niets te vinden over de barrages. Er zijn ook mogelijkheden om de gemaakte bestandjes lokaal te openen; daar zijn zelfs speciale programma's voor gemaakt. Wellicht was het dat.
Zo te zien is het vandaag wel online te volgen, aangezien er al links staan naar de tie-breaks van de kwart-, halve en finale.
-
Peter van Heun
by Peter van Heun » Thu Jul 17, 2014 23:17
Bij de resultaten, de ranglijst, zie ik bij verschillende spelers (top en subtop) een nederlaag in de tabel staan. Klik ik op de naam van die spelers dan zie ik geen nederlaag bij de detailresultaten. Dat is merkwaardig.
-
Alex
Peter van Heun wrote:Bij de resultaten, de ranglijst, zie ik bij verschillende spelers (top en subtop) een nederlaag in de tabel staan. Klik ik op de naam van die spelers dan zie ik geen nederlaag bij de detailresultaten. Dat is merkwaardig.
In de tabel staat de uitslag van de barrage (V), de uitslag van de normale partij, die werkelijk gespeeld is, telt voor de rating (W).
-
Michel Stempher
- Real name: Michel Stempher
by Michel Stempher » Fri Jul 18, 2014 17:06
Ter verduidelijking van de barrage tussen N'Diaye en Schwarzman: N'Diaye speelde twee keer een onreglementaire zet (de tweede keer vergat 'ie een schijf weg te nemen na een slag) waarop de arbiter heeft besloten om N'Diaye een reglementaire nederlaag toe te kennen.