NK Sneldammen 2014

Alex

Re: NK Sneldammen 2014

Post by Alex » Thu Jun 05, 2014 14:26

Deelnemers en roosters zijn bekend: http://nksneldammen.kndb.nl/
Boekje zal ook wel binnenkort op de mat vallen.

Michel Stempher
Real name: Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Sat Jun 14, 2014 13:51

Mijn complimenten aan de organisatie van het NK Sneldammen! De uitslagen worden zo goed als live ingevoerd! Veel organisaties kunnen hier een voorbeeld aan nemen!

Alex

Post by Alex » Sat Jun 14, 2014 21:40

Michel Stempher wrote:Mijn complimenten aan de organisatie van het NK Sneldammen! De uitslagen worden zo goed als live ingevoerd! Veel organisaties kunnen hier een voorbeeld aan nemen!
Zelfs in tweevoud; op ToernooiBase als in een door Gerrit Roeterdink ontwikkelde applicatie, geïntegreerd in de toernooisite, http://nksneldammen.kndb.nl en op een scherm in de zaal. :)

Marcel Kosters

Post by Marcel Kosters » Sun Jun 15, 2014 12:19

http://www.alldraughts.com/index.php/nl ... z-champion

over de formidabele zege van Jan Groenendijk en de tiebreak from hell tussen Provoost en Van den Broek. Wat ging er mis...?
Last edited by Marcel Kosters on Sun Jun 15, 2014 15:55, edited 1 time in total.
Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.

playforstacks
Real name: Thijs van den Broek

Post by playforstacks » Sun Jun 15, 2014 15:17

Marcel Kosters wrote:http://www.alldraughts.com/index.php/nl ... z-champion

over de formidable zege van Jan Groenendijk en de tiebreak from hell tussen Provoost en Van den Broek. Wat ging er mis...?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-lXxMi0Npts[/youtube]

Het stuk wat hierover is geschreven vind ik niet echt representatief met de werkelijkheid.

Ik zal kort zeggen hoe het precies is gegaan.
Er was eerst al enorm veel onduidelijkheid over wat voor barrage er gespeeld zou moeten worden, uiteindelijk werd er besloten om 1 wedstrijd te spelen met 5 minuten als deze remise zou worden zou er nog 1 partij met 5 minuten worden gespeeld. (bij winst/verlies was het direct over).

Daarna moest er van de arbiters met 3 minuten gespeeld worden, oneindig veel potjes tot bij iemands de vlag zou vallen of zou winnen op het bord.
Ik heb toen aan Bennie voorgesteld of hij wilde loten voor de plaats (ondanks dat ik dacht dat ik in dit format een voordeel zou hebben (10000 potjes online gespeeld in dit format) en ik praktijken zoals op dit filmpje liever uit de weg wilde gaan omdat dit voor de leek misschien niet te snappen is dat ik in dit format gewoon niks anders kan doen dan wat ik heb gedaan).

Bennie Weigerde te loten om de plaats en wilden dus dit systeem spelen. Wij wilden beiden de klok aan de rechter kant hebben, dit geeft immers een voordeel. + eenmaal bij het begin aan de rechter kant is de hele match aan de rechterkant omdat er met de overgebleven tijd word verder gespeeld. (dit leken sommige mensen niet echt te snappen die door het filmpje heen roepen). toevallig won ik die loting en vind ik het toch wat "unfair" dat Bennie dit later nog probeerde te veranderen, maar toch ook begrijpelijk, dit was immers van cruciaal belang.

Ook is er naar mijn mening onterecht 5 sec bij gekomen (de tijd tussen het remise overeenkomen en stilzetten van de klok wat de verantwoordelijkheid is van de spelers zei Davelaar zelf, wat tegenstrijdig was met de 5 sec erbij)
Maar ik heb hier amper tot geen punt van gemaakt uit sportief oogpunt. (omdat de klok ook echt 4 sec doorliep na het overeenkomen van de remise tot ik tegen Bennie zei dat hij beter de klok uit kon zetten omdat zijn klok nog liep wat ik ook uit sportief oogpunt deed)

Dat er ook in het stukje staat dat ik verloren zou staan?? wie schrijft die stukjes? dat ruikt naar smaakmakerij om extra discussie op te roepen over dit systeem. Waar stond ik dan verloren ???? ik zie op het filmpje in ieder geval dat er vanuit mijn kant "beheerst" naar remise geschoven word zonder problemen.
+ kan er dan ook bijgevoegd worden dat ik de eerste ronde tegen Bennie in de reguliere partij dermate goed stond dat Bennie een schijf moest offeren maar ik helaas niet kon winnen waardoor er aan het einde uiteindelijk een barrage gespeeld moest worden?

Michel Stempher
Real name: Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Sun Jun 15, 2014 17:05

Jammer dat ik thuis ben gebleven. Had graag die barrage willen zien. Het is uiteraard onzin dat de spelers niet gewoon van kant kunnen wisselen, want de arbiter kan de bedenktijd gewoon opnieuw instellen telkens. Ik snap het probleem niet zo goed. Vooral het einde van de barrage vind ik heerlijk, eigenlijk had Thijs nog remise moeten aanbieden in die stand om dan met 2 seconden tegen 12 seconden verder te spelen in een nieuw potje :D

Het is uiteraard puur klokrammen, maar dit verdient de speler in kwestie wel die zelf in het slakdammen ooit ook weleens won op deze manier. Een koekje van eigen deeg zullen we maar zeggen :D :D :D

Marcel Kosters

Post by Marcel Kosters » Mon Jun 16, 2014 11:54

Lemmen dient Van den Broek van repliek: zie forum van http://www.alldraughts.com.
Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.

ildjarn
Real name: Joost de Heer

Post by ildjarn » Mon Jun 16, 2014 14:01

Eerst zit iedereen te klagen dat het te langzaam gaat, en nu dat het te snel gaat?
Lasst die Maschinen verhungern, Ihr Narren...
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Mon Jun 16, 2014 14:33

Een Georgiev-barrage zonder bonusseconden is gekkenwerk.
Mooi natuurlijk dat Oranje Jan gewonnen heeft. Jan rekent met lichtsnelheid (300.000 zetten per seconde).
Ze hadden dit natuurtalent natuurlijk de keuzeplaats toe moeten kennen voor het NK 2014, maar ja, dammers en PR ...
Attachments
oranje-jan.JPG
oranje-jan.JPG (8.13 KiB) Viewed 8894 times
Heaven is no location, but a state of mind

playforstacks
Real name: Thijs van den Broek

Post by playforstacks » Mon Jun 16, 2014 16:07

ildjarn wrote:Eerst zit iedereen te klagen dat het te langzaam gaat, en nu dat het te snel gaat?
van mij mag het nog wel sneller :)

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Tue Jun 17, 2014 16:22

Natuurlijk terecht dat Bennie zo die barrage verliest. Zo lomp mogelijk. Hij heeft het zelf min of meer uitgevonden, drie schijven weggeven als de tegenstander nog 1 seconde over heeft.

Zijn er nog leuke potjes van Jan Groenendijk? Zijn terugkeer naar WSDV lijkt voorlopig prima uit te pakken :)

WSDVRules

Post by WSDVRules » Tue Jun 17, 2014 19:41

Kosmos wrote:Een Georgiev-barrage zonder bonusseconden is gekkenwerk.
Mooi natuurlijk dat Oranje Jan gewonnen heeft. Jan rekent met lichtsnelheid (300.000 zetten per seconde).
Ze hadden dit natuurtalent natuurlijk de keuzeplaats toe moeten kennen voor het NK 2014, maar ja, dammers en PR ...
Ja en er had inmiddels natuurlijk ook best wel iets op de KNDB website mogen verschijnen. De lange hand van Huissen reikt nog altijd ver, zullen we maar zeggen ;)

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Tue Jun 17, 2014 20:52

Kosmos wrote: Ze hadden dit natuurtalent natuurlijk de keuzeplaats toe moeten kennen voor het NK 2014, maar ja, dammers en PR ...
Ik heb zo rond de halve finale NK een gerucht gehoord dat dit de bedoeling was. Maar ja, technisch directeur Krajenbrink lag/ligt nogal onder vuur en Wouter Sipma wist zich niet rechtstreeks te plaatsen....
Het was natuurlijk dan ook wat teveel van het goede. Geert van Aalten van Huissen sponsorplaats en Jan Groenendijk (toen ook van Huissen) nog een keuzeplaats.
Maar misschien is dit de reden dat Jan weer voor WSDV gaat spelen :shock: ?
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!

Rein Halbersma

Post by Rein Halbersma » Tue Jun 17, 2014 21:16

playforstacks wrote:
Bennie Weigerde te loten om de plaats en wilden dus dit systeem spelen. Wij wilden beiden de klok aan de rechter kant hebben, dit geeft immers een voordeel. + eenmaal bij het begin aan de rechter kant is de hele match aan de rechterkant omdat er met de overgebleven tijd word verder gespeeld. (dit leken sommige mensen niet echt te snappen die door het filmpje heen roepen). toevallig won ik die loting en vind ik het toch wat "unfair" dat Bennie dit later nog probeerde te veranderen, maar toch ook begrijpelijk, dit was immers van cruciaal belang.
Het wordt hoog tijd dat dammers gaan trainen op het tweehandig spelen ;-)

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Wed Jun 18, 2014 02:35

Piet Bouma wrote:
Kosmos wrote: Ze hadden dit natuurtalent natuurlijk de keuzeplaats toe moeten kennen voor het NK 2014, maar ja, dammers en PR ...
Ik heb zo rond de halve finale NK een gerucht gehoord dat dit de bedoeling was. Maar ja, technisch directeur Krajenbrink lag/ligt nogal onder vuur en Wouter Sipma wist zich niet rechtstreeks te plaatsen....
Het was natuurlijk dan ook wat teveel van het goede. Geert van Aalten van Huissen sponsorplaats en Jan Groenendijk (toen ook van Huissen) nog een keuzeplaats.
Maar misschien is dit de reden dat Jan weer voor WSDV gaat spelen :shock: ?
Ik bedoel natuurlijk de sponsorplek.
Heaven is no location, but a state of mind

Post Reply