NK Dammen Algemeen 2014 - Huissen

Post Reply
Edwin Twiest

Re: NK Dammen Algemeen 2014 - Huissen

Post by Edwin Twiest » Thu Mar 27, 2014 07:11

wat een rare vraag...

dus jij vind het logisch dat, als jij je zou plaatsen, de organisatie ook maar meteen moet betalen voor je vrouw? misschien wel voor je kinderen meteen ook maar doen??

Dat bedoelde ik; het is toch logisch dat een organisatie niet voor anderen, buiten de spelers (evt organisatoren) gaat betalen?

Dat een vrouw niet in hetzelfde hotel zou mogen slapen, valt niet eens te verbieden, maar dat vind ik persoonlijk wel vreemde voorwaarde...

TjeerdH

Post by TjeerdH » Thu Mar 27, 2014 09:17

Kees heeft zich teruggetrokken voor het NK.
Jammer, erg jammer.
Weet iemand wat er aan de hand is?
En... wie zal zijn vervanger worden?

ildjarn
Real name: Joost de Heer

Post by ildjarn » Thu Mar 27, 2014 12:01

Wellicht te maken met de weigering van de bondsraad om zijn ingezonden brief over de kwalificatie voor Korbach in behandeling te nemen?
Lasst die Maschinen verhungern, Ihr Narren...
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!

Ganesha

Post by Ganesha » Thu Mar 27, 2014 12:43

Edwin Twiest wrote:wat een rare vraag...

dus jij vind het logisch dat, als jij je zou plaatsen, de organisatie ook maar meteen moet betalen voor je vrouw? misschien wel voor je kinderen meteen ook maar doen??

Dat bedoelde ik; het is toch logisch dat een organisatie niet voor anderen, buiten de spelers (evt organisatoren) gaat betalen?

Dat een vrouw niet in hetzelfde hotel zou mogen slapen, valt niet eens te verbieden, maar dat vind ik persoonlijk wel vreemde voorwaarde...
Beste Edwin, het is logisch dat spelers dat dan zelf moeten betalen, maar het mag niet. Dat is het vreemde. Geen partners op je kamer zelfs niet in het hotel/appartementen.

Ganesha

Post by Ganesha » Thu Mar 27, 2014 12:45

ildjarn wrote:Wellicht te maken met de weigering van de bondsraad om zijn ingezonden brief over de kwalificatie voor Korbach in behandeling te nemen?
Zijn brief mede namens 4 andere spelers is juist wel in behandeling genomen. Staat volgens mij zelfs gewoon in de notulen van 1 maart. Hun brief was ruimschoots op tijd binnen.

Ganesha

Post by Ganesha » Thu Mar 27, 2014 12:54

TjeerdH wrote:Kees heeft zich teruggetrokken voor het NK.
Jammer, erg jammer.
Weet iemand wat er aan de hand is?
En... wie zal zijn vervanger worden?
Waar lees je dit? Inderdaad zeer jammer.

Ik neem aan dat de Topsportcommissie een keuze gaat maken tussen M. Koopmanschap en J. Stokkel.
Ze zouden er nog om kunnen spelen, maar of dat zo snel door de KNDB georganiseerd kan worden betwijfel ik.

Michel Stempher
Real name: Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Thu Mar 27, 2014 13:11

Ganesha wrote:... maar of dat zo snel door de KNDB georganiseerd kan worden betwijfel ik.
Je bedoelt zeker: "maar of de KNDB bereid is om ze ervoor te laten spelen, betwijfel ik."

Ganesha

Post by Ganesha » Thu Mar 27, 2014 13:39

Michel Stempher wrote:
Ganesha wrote:... maar of dat zo snel door de KNDB georganiseerd kan worden betwijfel ik.
Je bedoelt zeker: "maar of de KNDB bereid is om ze ervoor te laten spelen, betwijfel ik."
Beste Michel,

Ik kies mijn woorden met zorg, vandaar wat ik geschreven heb. Jij kiest jouw woorden op een andere manier, die zijn dan ook jouw verantwoordelijkheid.
het is wel duidelijk wat mijn voorkeur heeft, er voor spelen.

Geb Kos

Post by Geb Kos » Fri Mar 28, 2014 13:01

Kees Thijssen ziet af van deelname NK 2014, zie: http://nk2014.kndb.nl/

Jeroen Kos
Real name: Jeroen Kos

Post by Jeroen Kos » Fri Mar 28, 2014 14:13

Waarom mogen de andere nummers twee uit de halve finale niet meedoen aan de barrage?

Jasper Daems

Post by Jasper Daems » Fri Mar 28, 2014 15:52

Jeroen Kos wrote:Waarom mogen de andere nummers twee uit de halve finale niet meedoen aan de barrage?
En waarom kan er nu opeens wel gespeeld worden om een plaats die nog beschikbaar is en werd Wouter Sipma na de halve finales wel aangewezen? En dan ook nog met droge ogen durven beweren dat spelen altijd de voorkeur heeft. Begrijp me niet verkeerd, ik gun Wouter de plek van harte en vind hem zeker NK-waardig, maar het keer op keer voortrekken van NT-spelers begint wel een beetje vervelend te worden.

Geb Kos

Post by Geb Kos » Fri Mar 28, 2014 16:03

Jasper Daems wrote:
Jeroen Kos wrote:Waarom mogen de andere nummers twee uit de halve finale niet meedoen aan de barrage?
En waarom kan er nu opeens wel gespeeld worden om een plaats die nog beschikbaar is en werd Wouter Sipma na de halve finales wel aangewezen? En dan ook nog met droge ogen durven beweren dat spelen altijd de voorkeur heeft. Begrijp me niet verkeerd, ik gun Wouter de plek van harte en vind hem zeker NK-waardig, maar het keer op keer voortrekken van NT-spelers begint wel een beetje vervelend te worden.
Er is 1 keuzeplaats voor de KNDB (dus naar eigen inzicht) en 1 voor de sponsor.
Deze vrijgevallen plek valt daar niet onder.

Jasper Daems

Post by Jasper Daems » Fri Mar 28, 2014 16:34

Geb Kos wrote:
Jasper Daems wrote:
Er is 1 keuzeplaats voor de KNDB (dus naar eigen inzicht) en 1 voor de sponsor.
Deze vrijgevallen plek valt daar niet onder.
Laat ik het dan anders formuleren, het feit dat er gezegd wordt dat spelen altijd de voorkeur heeft, staat haaks op het feit dat ze gebruik maken van een aanwijsplaats.

Geb Kos

Post by Geb Kos » Fri Mar 28, 2014 16:44

Jasper Daems wrote: Laat ik het dan anders formuleren, het feit dat er gezegd wordt dat spelen altijd de voorkeur heeft, staat haaks op het feit dat ze gebruik maken van een aanwijsplaats.
Dat klopt niet, de voorkeur is dat 2 van de 12 plaatsen worden aangewezen.

Michel Stempher
Real name: Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Fri Mar 28, 2014 17:20

Geb Kos wrote:
Jasper Daems wrote: Laat ik het dan anders formuleren, het feit dat er gezegd wordt dat spelen altijd de voorkeur heeft, staat haaks op het feit dat ze gebruik maken van een aanwijsplaats.
Dat klopt niet, de voorkeur is dat 2 van de 12 plaatsen worden aangewezen.
Wie bepaalt deze voorkeur? Mijn voorkeur gaat uit naar nul aanwijsplaatsen. Enkel de top-2 krijgt een plekje + een sponsorplek. De rest strijdt maar lekker om negen plaatsen. Of misschien zelfs alleen de kampioen automatisch toelaten.

Post Reply