Course in Draughts voor iBooks in de iTunes Store

Post Reply
Candamir

Course in Draughts voor iBooks in de iTunes Store

Post by Candamir » Fri Feb 28, 2014 20:06

Er is een begin gemaakt met het digitaal uitgeven van de Course in Draughts.
Als eerste heb ik nu een gedeelte van de Pre-Course in Draughts uitgebracht. Alle zettenverlopen kunnen met behulp van animaties nagespeeld worden. Ze worden telkens herhaald en fullscreen zien ze er heel uitdagend uit.

Het is uitgebracht voor gebruik in iBooks. Dus iedereen die een Mac of een iPad heeft kan het, of eventueel een sample, gratis gaan downloaden in de iTunes Store.
Ik golf, dus ik leef

Candamir

Re: Course in Draughts voor iBooks in de iTunes Store

Post by Candamir » Sat Mar 01, 2014 13:41

Ik golf, dus ik leef

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Sun Mar 02, 2014 00:14

Peter heeft veel tijd en energie gestoken in deze prachtige app.
De app kan gratis gedownload worden in iTunes als je een iPad hebt.
Dampromotie vergt de medewerking van alle dammers: Spread the word!
Attachments
Screenshot 2014-03-02 00.10.58.png
Screenshot 2014-03-02 00.10.58.png (954.48 KiB) Viewed 5152 times
Heaven is no location, but a state of mind

A.Presman
Real name: Alexander Presman

Post by A.Presman » Sun Mar 02, 2014 11:01

Het ziet er hartstikke mooi uit.
Jammer dat het is alleen voor zeer beperkde platform (iPad) beschikbaar.
Hopelijk zal in de toekomst ook (mistens) Android en Windows desktop versie beschikbaar worden.

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Mon Mar 03, 2014 20:39

Ik heb het Ibook ook even op de Ipad gezet.
Het ziet er inderdaad heel mooi uit.
Tenzij Peter allerlei geautomatiseerde trucjes heeft toegepast, is dit een enorme klus - een bealch fol wurk zeggen we dan in Friesland – geweest.
Er zijn enorm veel diagrammen (vooral de oplossingen van alle opgaven) afspeelbaar gemaakt.

Wat een beetje jammer is, dat er net een pijltje van autoplay (tenminste bij mij) in het diagram staat, zodat je niet meteen goed de stand kunt zien. (hetzelfde wat ook hier op het forum bij PDN to animation het geval is).
Mooier zou zijn, dat er automatisch besturingstekens onder de applet staan.
Daarnaast zou het mooi zijn, dat als je de notatie aan zou klikken, de applet ook naar die stand toe zou gaan. En als laatste zou ik graag van opgaven naar oplossingen willen switchen met een link. Dat is wel zo mooi als je een oplossing niet kunt vinden. Tenzij, je dit met een vraagtekentje bij het opgavediagram/applet kunt creëren.
Maar dit is allemaal natuurlijk wel wat muggenziften.
Het ziet er voor de rest heel gelikt uit. De bewegende beelden zijn een enorme toevoeging aan de Pre-course. Ook nog even de downloadmogelijkheid van een Ibook bij http://fmjd.org/promo/cid.php vermelden Alexander :!:

En nou nog wachten dat er voor al die mobiele platforms 1 standaard komt of conversiemogelijkheden, zodat zoiets ook heel makkelijk op andere apparaten afgespeeld kan worden.
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!

Candamir

Post by Candamir » Mon Mar 03, 2014 22:54

Piet Bouma wrote: Wat een beetje jammer is, dat er net een pijltje van autoplay (tenminste bij mij) in het diagram staat, zodat je niet meteen goed de stand kunt zien. (hetzelfde wat ook hier op het forum bij PDN to animation het geval is).
Mooier zou zijn, dat er automatisch besturingstekens onder de applet staan.
Daarnaast zou het mooi zijn, dat als je de notatie aan zou klikken, de applet ook naar die stand toe zou gaan. En als laatste zou ik graag van opgaven naar oplossingen willen switchen met een link. Dat is wel zo mooi als je een oplossing niet kunt vinden. Tenzij, je dit met een vraagtekentje bij het opgavediagram/applet kunt creëren.
Maar dit is allemaal natuurlijk wel wat muggenziften.
Het ziet er voor de rest heel gelikt uit. De bewegende beelden zijn een enorme toevoeging aan de Pre-course. Ook nog even de downloadmogelijkheid van een Ibook bij http://fmjd.org/promo/cid.php vermelden Alexander :!:

En nou nog wachten dat er voor al die mobiele platforms 1 standaard komt of conversiemogelijkheden, zodat zoiets ook heel makkelijk op andere apparaten afgespeeld kan worden.
Bedankt voor je reactie Piet. Ik zal op al je punten even kort reageren.
- Het pijltje van de autoplay is niet weg te krijgen. Apple heeft voor een consistente look and feel gekozen. Controls onder elk diagram zou kunnen, maar heb ik bewust achterwege gelaten.
- Met je dikke vingers bepaalde zetten aanwijzen op een iPad vind ik niet praktisch. Heb daarom ook voor complete video's gekozen.
- Net als in de PDF-versie zijn problemen en oplossingen ver van elkaar verwijderd. Ik zou eenvoudig met een enkel diagram ( is dan tevens ook de video/oplossing) kunnen volstaan per probleem. Wilde niet afwijken van de oorspronkelijke opzet van de maker. Maar zal ik mogelijk wel toepassen bij een ander deel.
- Heb alleen een iPad. Om het geheel ook goed te kunnen testen heb ik daarom gekozen voor alleen dit platform.
Ik golf, dus ik leef

Post Reply