Digitale agenda voor Toernooibase

Wieger Wesselink
Posts: 1149
Joined: Sat Jun 28, 2003 13:22
Location: Eindhoven, The Netherlands
Contact:

Re: Digitale agenda voor Toernooibase

Post by Wieger Wesselink » Sat Jan 18, 2014 14:19

Piet Bouma wrote:Digitale agenda voor Toernooibase
1. Het beschikbaar maken van een open methode om een volledige analyse van een partij te maken in Toernooibase.
Alles afspeelbaar vanaf één applet (partij- en analysevarianten). Uiteraard kan dan weer met (analyse)opmerkingen op zo’n partij-analyse gereageerd worden. Zoekmethodes op geanalyseerde partijen en auteurs.
Misschien is het een goed idee om PDN te gebruiken als onderliggend formaat? Het zou fraai zijn als er een (javascript?) viewer wordt ontwikkeld die ook in dit forum gebruikt kan worden.
2. Het maken van een open standendatabase (fragmenten, problemen, eindspelen, oefenopgaven).
Daarbij zoekmethoden op standen, motieven, belangrijkste slag en andere criteria (medium waar in gepubliceerd is/wordt, componist etc.). Ook afhankelijk van hoever Bert Tuyt komt met zijn DQL-services. Ook hier uiteraard de mogelijkheid van het maken van opmerkingen door gebruikers.
Dit lijkt me ook een zeer goed plan. Het zou aardig zijn om automatisch een combinatietest van een bepaalde moeilijkheidsgraad samen te kunnen stellen.

Als ik naar mijn eigen gebruik van Toernooibase kijk, dan heb ik de volgende wensen/suggesties.
  • Ik zou het erg prettig vinden als er een aparte pagina met toernooien zou komen met een verbeterde structuur. Want ik ben nu vaak lange, niet alfabetisch gesorteerde lijsten aan het scannen voordat ik het toernooi gevonden heb dat ik zoek. De lijst met huidige toernooien is overigens al wel een verbetering.
  • Ik zou graag zien dat het eenvoudiger wordt om PDN-bestanden van toernooien te downloaden. Je moet nu vaak vele malen klikken voordat je bij de PDN-notaties van een ronde bent aanbeland, en dat maakt het downloaden van een heel toernooi een frustrerende bezigheid. Het maakt voor mij de drempel om analyses te maken van partijen van een actueel toernooi in ieder geval veel hoger. Uiteraard zouden toernooiwebsites zelf de PDN-notaties beschikbaar kunnen stellen, maar dat gebeurt om een of andere reden vrijwel nooit.
  • Onlangs heb ik voor het eerst een partij ingevoerd in Toernooibase. Over de applet voor invoeren was ik zeer tevreden. Maar het lokaliseren van die partij vond ik zeer omslachtig. Misschien kan er een icoontje geplaatst worden achter de uitslag van een partij voor het invoeren van de notatie?
  • De layout van de uitslagentabellen kan denk ik flink verbeterd worden met een geschikt gekozen .css file. Een echt mooi voorbeeld kan ik zo gauw nergens vinden, maar dit http://www.michaeladamschess.co.uk/word ... oss-table/ geeft wellicht een idee van waar ik het over heb.

Piet Bouma
Posts: 3574
Joined: Sun Nov 02, 2003 13:05
Location: Harlingen

Re: Digitale agenda voor Toernooibase

Post by Piet Bouma » Sun Jan 19, 2014 00:01

Wieger, bedankt voor je feedback.

Partij-analyse. Het is de bedoeling PDN 3.0 als onderliggend formaat te hebben. (ook Standen/Posities wat mij betreft).

Navigatie.
Dat blijft een lastige.
Bij opvragen van toernooien bij een provincie (bijv. Gelderland) zit wel een opbouw.
Als eerste
Provinciale toernooien (toernooi geregistreerd onder de provincie).
2014 (Toernooinaam alfabetisch)
2013
2013/2014 (toernooien betreffende periode 1-7-2013/1-7-2014)
Clubs (alfabetisch)
2014 (toernooinaam alfabetisch)
2013
2013/2014 (toernooien betreffende periode 1-7-2013/1-7-2014)

Waar ik aan denk.
a) een lint bovenin
b) een prikbord voor gebruiker (dus iemand die een account heeft), waarbij hij zijn favoriete toernooien kan zetten (maar ook bijvoorbeeld een link naar partijen van Jan van Dijk). Dus zelf je favorieten samenstellen uit Toernooibase.

Voor de posities ben ik bezig. Een fotootje:

Image

Voor categorieën (Posities, Componist/Auteur, Motieven, Media) elke keer de mogelijkheid: Nieuw, Wijzig, Opvragen en Verwijderen (afhankelijk van rechten).
(Overigens begreep ik vanmiddag dat mensen het blauwe HOME - om weer op de startpagina van Toernooibase te komen, ook niet altijd herkennen....)
Voor Toernooien zou het dan zijn:

Toernooien
Teams/Spelers
Uitslagen/Paringen
Partijen/Livegames

Mijn idee is dan als je ingelogd bent, zo’n lint te krijgen. Klik je in je prikbord je favoriete toernooi aan, kun je afhankelijk van je rechten, van alles via het lint doen.
Zoek je uitslagen op van ronde 4 van toernooi en klik je vervolgens op New bij Partijen blijf je in het toernooi “hangen” en kun je gelijk van dit toernooi bij ronde 4 een partij invoeren.
Hetzelfde bij Paring opgezocht van ronde 5. Kun je op New bij Partijen/Livegames meteen een livegame invoeren.

Zou zo'n navigatie voldoen. Of zijn er andere ideëen?

Layout.
In Toernooibase zit een mogelijkheid voor toernooibeheerders, clubbeheerders, provinciale beheerders etc. om opmaak aan te passen (instellingen Toernooi). Ook op een aantal plekken lettertypen. Alleen men gebruikt het weinig.
Een paar voorbeeldjes:
WK Vrouwen Rivne 2011
EK Jeugd Hijken 2009
NK Aspiranten 2005 (de jarenlang gebruikte DamXL look).

Zelf houd ik het standaard zo veel mogelijk neutraal bij zwart op wit (voor kleurenblinden m.i. ook het beste). Maar misschien bedoel je het anders Wieger?
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!

Michel Stempher
Posts: 1108
Joined: Thu Mar 01, 2012 20:34
Real name: Michel Stempher
Location: Kampen

Re: Digitale agenda voor Toernooibase

Post by Michel Stempher » Sun Jan 19, 2014 02:08

Nog een ding, geen idee of het al genoemd is: de mogelijkheid om je te 'abonneren' op een partij. Zodra er dan een opmerking wordt geplaatst, krijg je een e-mail of een serverbericht.

Martijn Rentmeester
Posts: 26
Joined: Sun Dec 26, 2010 14:42
Real name: Martijn Rentmeester

Re: Digitale agenda voor Toernooibase

Post by Martijn Rentmeester » Sun Jan 19, 2014 13:02

Piet Bouma wrote:Zou zo'n navigatie voldoen. Of zijn er andere ideëen?
Wat mij fijn zou lijken is een searchbar op de homepage met autocomplete. Dan ben je in 2 sec. op de juiste pagina, i.p.v. 4x moeten doorklikken en zoeken naar de juiste link. Vb: ik typ in natio...en krijg meteen als suggestie nationale competitie, klik die aan en ben meteen op de juiste pagina. Je kunt eventueel zelfs nog als suggestie Nationale Competitie Ereklasse doen en daaronder alle andere klassen, dan ben je er nog een klik sneller.

Wieger Wesselink
Posts: 1149
Joined: Sat Jun 28, 2003 13:22
Location: Eindhoven, The Netherlands
Contact:

Re: Digitale agenda voor Toernooibase

Post by Wieger Wesselink » Sun Jan 19, 2014 17:22

Piet Bouma wrote:Wieger, bedankt voor je feedback.

Partij-analyse. Het is de bedoeling PDN 3.0 als onderliggend formaat te hebben. (ook Standen/Posities wat mij betreft).
Dat is mooi!
Navigatie.
Dat blijft een lastige.
Waar ik prima mee uit de voeten kan is de manier waarop Klaas Bor het doet op http://www.turbodambase.nl. Daar kun je op een jaartal klikken, en dan verschijnt er een alfabetische lijst van toernooien uit dat jaar. Liefst wel met volledige toernooinamen in plaats van cryptische afkortingen als 'BEL-ch'. Ik snap dat er een reden is om toernooien in de database te willen ordenen per provincie, maar voor mij als gebruiker is dat alleen maar lastig, want daar wil ik me helemaal niet mee bezig houden.
Mijn idee is dan als je ingelogd bent, zo’n lint te krijgen. Klik je in je prikbord je favoriete toernooi aan, kun je afhankelijk van je rechten, van alles via het lint doen.
Zoek je uitslagen op van ronde 4 van toernooi en klik je vervolgens op New bij Partijen blijf je in het toernooi “hangen” en kun je gelijk van dit toernooi bij ronde 4 een partij invoeren.
Hetzelfde bij Paring opgezocht van ronde 5. Kun je op New bij Partijen/Livegames meteen een livegame invoeren.

Zou zo'n navigatie voldoen. Of zijn er andere ideëen?
Mijn commentaar had betrekking op het invoeren van de notatie van een partij waarvan de uitslag reeds is ingevoerd. In zo'n geval zou ik willen dat de navigatie naar die partij altijd op dezelfde manier verloopt (dus het opzoeken van de uitslag en het invoeren van de notatie zou via dezelfde menustructuur moeten verlopen).
Layout.
In Toernooibase zit een mogelijkheid voor toernooibeheerders, clubbeheerders, provinciale beheerders etc. om opmaak aan te passen (instellingen Toernooi). Ook op een aantal plekken lettertypen. Alleen men gebruikt het weinig.
Een paar voorbeeldjes:
WK Vrouwen Rivne 2011
EK Jeugd Hijken 2009
NK Aspiranten 2005 (de jarenlang gebruikte DamXL look).

Zelf houd ik het standaard zo veel mogelijk neutraal bij zwart op wit (voor kleurenblinden m.i. ook het beste). Maar misschien bedoel je het anders Wieger?
Het gaat mij niet alleen om de kleur, maar ook om het ontwerp van de tabellen. Op http://www.csstablegenerator.com/ is het bijvoorbeeld mogelijk om daar wat mee te experimenteren.

Piet Bouma
Posts: 3574
Joined: Sun Nov 02, 2003 13:05
Location: Harlingen

Re: Digitale agenda voor Toernooibase

Post by Piet Bouma » Sun Jan 19, 2014 22:12

Qua navigatie ga ik kijken of ik zowel de wens van Martijn (autoaanvullen op naam) als die van Wieger (zoeken op jaar) in de toekomst voor elkaar kan krijgen. Maar dat kan misschien nog wel even duren.
Dat zouden dan extra navigatiemogelijkheden zijn in aanvulling op de provincie-ingang. Ieder kan dan zijn keus maken, wat hij het makkelijkst vind.

Wieger zijn wens voor na het opvragen van een uitslag een partij invoeren (of wijzigen) vind ik wat lastiger.
In eerste instantie heb ik opvraag en invoer/correctiemogelijkheden zoveel mogelijk gescheiden gehouden. (links het opvraag menu, rechts het invoer en correctie menu).

Daar ben ik soms al wat van afgestapt, waardoor er soms meerdere wegen naar Rome leiden, bijvoorbeeld bij het invoeren van uitslagen.

De een zal evenwel bij opvragen van toernooi (provinciebeheerder, clubbeheerder) ook soms de naam van het toernooi willen wijzigen (weer een knop). De ander ziet bij het opvragen van toernooi een verkeerd gespelde spelersnaam of verkeerd gespelde teamnaam staan (weer een knop) of wil een speler of team toevoegen/verwijderen uit de competitie (andere knop).
En telkens bij al die schermen checken of de gebruiker de wijziging dan mag maken (knop of link showen of niet showen).

Ik zie dan toch meer in een lint (als een gebruiker is ingelogd), waarbij zodra hij een toernooi heeft geselecteerd (via selectie jaar, of autoaanvullen, of via de provnciemethodiek, of via huidige toernooien) via of actief (of inactief = uitgegrijsd), gelijk kan zien welke acties hij betreffende dat toernooi kan/mag doen.
Dat is betreffende de autorisatie ook nog wel een gedoe, maar lijkt me op lange termijn werkbaarder.
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!

Rudi Azimullah
Posts: 192
Joined: Mon Apr 14, 2003 18:39
Location: Paramaribo
Contact:

Re: Digitale agenda voor Toernooibase

Post by Rudi Azimullah » Mon Jan 20, 2014 21:05

2 Sugessties van mij:

1. Mogelijkheid voor Paring in Zwitserssysteem toernooien gelijk in Toernooibase
2. Een Excel export bestaand mogelijkheid in de format zoals gevraagd wordt voor toernooirapportage t.b.v. rating doeleinden
Rudi Azimullah
Paramaribo, Suriname

Michel Stempher
Posts: 1108
Joined: Thu Mar 01, 2012 20:34
Real name: Michel Stempher
Location: Kampen

Re: Digitale agenda voor Toernooibase

Post by Michel Stempher » Thu Jan 30, 2014 01:50

Ik krijg nu (donderdag 30 januari 01:49 uur) voor de tweede keer in een korte tijd (week ofzo?) een 500 - Internal Server Error. Die serverwijziging heeft Toernooibase niet veel goeds gedaan.

User avatar
Marcel Kosters
Posts: 2243
Joined: Mon Jan 20, 2003 16:13
Location: Haarlem, The Netherlands

Re: Digitale agenda voor Toernooibase

Post by Marcel Kosters » Fri Mar 15, 2019 08:06

.
Last edited by Marcel Kosters on Fri Mar 15, 2019 08:14, edited 1 time in total.
Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.

User avatar
Marcel Kosters
Posts: 2243
Joined: Mon Jan 20, 2003 16:13
Location: Haarlem, The Netherlands

Re: Digitale agenda voor Toernooibase

Post by Marcel Kosters » Fri Mar 15, 2019 08:12

(Afkomstig van viewtopic.php?f=65&t=7851&start=945)
Piet Bouma wrote:
Thu Mar 14, 2019 09:34
In Toernooibase zit ook een DamZ! weergave (keuze van viewer).

Ik wist het maar zag hem over het hoofd. Nu wel: helemaal linksboven in beeld 'viewer'. Bedankt!


damzviewer.jpg
damzviewer.jpg (243.78 KiB) Viewed 7213 times
Piet Bouma wrote:En als je dan met een trucje het frame van de applet even buiten de gehele Toernooibase opmaak haalt (door te klikken op het venstertje, zie de gele arcering in de afbeelding). Dan komt analyse-diagram naast applet. Vervolgens Webcam beeld eronder en je hebt ook in Toernooibase een mooie DamZ! look.
Dat is inderdaad mooi, die kan ik - en hopelijk anderen met mij - gebruiken bij meer interne video analyses. Voor televisiewaardige functionaliteit denk ik dat er nog 'iets' moet gebeuren. Hieronder doe ik een poging met video uit te leggen wat naar mijn mening nog nodig is.



Voor de duidelijkheid: in deze video simuleer ik de gewenste functionaliteit door in verschillende tabbladen tevoren dezelfde applet te openen. Het zal duidelijk zijn dat dit geen praktisch werkbare oplossing is.

Iedere analysestand zou dan tot stand moeten komen door een nieuw tabblad te openen, de applet te openen en vervolgens naar de analysestand te bladeren. Dat is geen doen en geen gezicht :D.

Dus voor een ontwikkelaar:

A) 1 Webpagina. Met daarop 1 Live en Analyse applet in 1.
B) De streaming software registreert alleen het bord van de applet. Zoals in de video in deze post. En eventueel het gebied om het bord met informatie als spelersnamen, kloktijden en of de toeschouwer naar een daadwerkelijke partijstand of naar een analysestand kijkt.
C) Buiten het registratievenster van de streaming software plaatst de ontwikkelaar 'power menu's' waarmee de analysator:

- naadloos van de ene naar de andere live partij kan switchen in die ene Live en Analyse applet in 1. Bijvoorbeeld via een pulldown menu met daarin alle live partijen.
- naadloos in iedere partij op ieder moment in die partij een analysebord kan openen (en daarmee naadloos de live partij vervangen) en analyses uitvoeren. Om vervolgens weer naadloos terug te kunnen schakelen naar de live stand van de betreffende partij of naar de live stand van een andere partij.
- eveneens buiten het registratievenster van de streaming software (maar lekker dicht bij het bord zodat de analysator niet veel muisbewegingen hoeft maken) een aantal 'power tools' voor op het analysebord. Zoals pijlen trekken, velden kleuren, schijven en dammen bijzetten of verwijderen, bord leegmaken en nieuwe stand opzetten en heel misschien zelfs wel 'vrij tekenen' op het bord. Zodat je bijvoorbeeld een groep schijven kunt omcirkelen etc. Kortom alles wat de analyse / het commentaar van de analysator helpt visualiseren.
Last edited by Marcel Kosters on Fri Mar 15, 2019 08:17, edited 2 times in total.
Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.

User avatar
Marcel Kosters
Posts: 2243
Joined: Mon Jan 20, 2003 16:13
Location: Haarlem, The Netherlands

Re: Digitale agenda voor Toernooibase

Post by Marcel Kosters » Fri Mar 15, 2019 08:13

(Afkomstig van viewtopic.php?f=65&t=7851&start=945)
Piet Bouma wrote:
Thu Mar 14, 2019 18:05
(...) Enige wat je dan nog nodig hebt is een knop om in de applet zelf te switchen van live naar analysemode (als je het in dezelfde applet wilt laten zien).

Image
Yes. Het in dezelfde applet laten zien is een voorwaarde voor televisie waardige toepassing.

Misschien dat er niet eens een nieuw bord over het livebord gelegd hoeft worden in de applet.
Zodra je als commentator een schijf aanraakt of een pijl trekt, schakelt het livebord
automatisch naar analyse modus. Waarna je met druk op een knop weer terug kunt
naar de live modus. Hoe minder clicks nodig zijn hoe beter.
Piet Bouma wrote:
Thu Mar 14, 2019 18:05
Is door te ontwikkelen als livepartijen ook allemaal via Toernooibase zouden gaan...
Ik denk dat live partijen met commentaar via Toernooibase zouden gaan als Toernooibase deze live analyse functionaliteit zou aanbieden...:D

Ik kan me voorstellen, dat er in Toernooibase een inlog zou zijn speciaal voor commentatoren. De commentator pagina met live applet en vele analyse knoppen ziet er voor de toeschouwer immers niet uit en is voor de toeschouwer 'overkill'.

Het pull down menu dat je hierboven laat zien zal op de commentator pagina ergens anders moeten staan, dusdanig dat het 'uitklappen' niet over het dambord heen valt. Voor die commentator pagina zal in plaats van een pull down menu misschien nog handiger zijn als er bijvoorbeeld 10 posities / knoppen / tabs zijn die rechtstreeks naar (bijvoorbeeld) maximaal 10 live partijen linken bedenk ik nu.

Dat betekent praktisch 1 click minder (pull down is 1 click, selecteren is 1 click, terwijl een rechtstreekse knop of partijtab 1 click is). Dat is voor een commentator van groot praktisch verschil. Zeker als een rapid of blitz toernooi becommentarieerd mag worden: de ultieme formats voor op televisie / live stream.
Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.

Piet Bouma
Posts: 3574
Joined: Sun Nov 02, 2003 13:05
Location: Harlingen

Re: Digitale agenda voor Toernooibase

Post by Piet Bouma » Sat May 25, 2019 12:26

Nu ook partijanalyse in Toernooibase!

Image

Zoals u gewend bent, zijn er altijd nieuwe ontwikkelingen in Toernooibase. Vanaf heden is het mogelijk om ook een afspeelbare partijanalyse in Toernooibase in te voeren. Hetzij met een PDN vanuit Turbodambase hetzij door zelf een volledige analyse in te voeren.
Alles gebaseerd op de zogenaamde PDN-restricties: {tekst tussen accolades} en varianten tussen (), bijv.: 1.32-28 18-23 2.37-32 (2.38-32 { is natuurlijk veel beter}).
In de uitgebreide Engelse handleiding (voor Nederlandse topdammers, natuurlijk geen probleem) met veel schermprinten kunt u alles rustig nalezen. Vooral voor wie gewend is om via Turbodambase een partijanalyse te maken, zal deze nieuwe mogelijkheid vrij gemakkelijk zijn. In vijf stappen (kopieren pdn Turbodambase, plakken pdn in Toernooibase, Versturen, Terug naar partij en Publiceren) is de partijanalyse online.
Deze nieuwe mogelijkheid is alleen vrijgegeven voor spelers met een KNDB-rating boven de 1300 om kwaliteit van de analyses te waarborgen. Dit betekent dat ca. 130 gebruikers met een account van Toernooibase deze rechten hebben.
Wij nodigen deze spelers van harte uit om in ieder geval twee analyses te plaatsen: één van een eigen meeste gedenkwaardige partij en één van de in hun ogen meest gedenkwaardige partij tussen twee andere spelers.
Zelf heb ik met toestemming van Gerrit Boom (dank!), zijn analyses van de WK-match Boomstra-Shvartsman online gezet. Plus een bonus, twee analyses van Ton Sijbrands en Harm Wiersma: Frans Hermelink-Wladimir Agafonow (eerste rubriek van Ton Sijbrands in De Volkskrant, 6 maart 1976) en Gerrit Boom-Alexander Baliakin (eerste rubriek van Harm Wiersma in De Telegraaf, 3 mei 1980).
Uiteraard is dit een versie 1.0 en zal er ongetwijfeld nog doorontwikkeld worden, vooralsnog veel analyse- en naspeelplezier!

Foto boven: Michiel Kroesbergen achter het (ouderwetse?) demonstratiebord. Zou hij ook twee analyses plaatsen?
Fotograaf: Geb Kos.

Piet Bouma, 25 mei 2019
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!

Paul van de Veen
Posts: 508
Joined: Sat Oct 18, 2008 11:35

Re: Digitale agenda voor Toernooibase

Post by Paul van de Veen » Sat May 25, 2019 17:55

Fraaie feature!

User avatar
Marcel Kosters
Posts: 2243
Joined: Mon Jan 20, 2003 16:13
Location: Haarlem, The Netherlands

Re: Digitale agenda voor Toernooibase

Post by Marcel Kosters » Mon Sep 02, 2019 17:29



Experimenteel. I.v.m. eerste (jeugd)clubavond even afwachten of het allemaal 'in time' lukt.
Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.

User avatar
Marcel Kosters
Posts: 2243
Joined: Mon Jan 20, 2003 16:13
Location: Haarlem, The Netherlands

Re: Digitale agenda voor Toernooibase

Post by Marcel Kosters » Tue Sep 03, 2019 00:30

Marcel Kosters wrote:
Mon Sep 02, 2019 17:29


Experimenteel. I.v.m. eerste (jeugd)clubavond even afwachten of het allemaal 'in time' lukt.
Leerzaam. Inderdaad te veel gevraagd om direct na jeugdtoernooi alles gereed te hebben. Het lukte deze keer niet - waarom weet ik niet - om de tevoren gepubliceerde stream te vullen. Ik heb maar een nieuwe aangemaakt. Het user interface van Youtube is typisch Google en behoorlijk gebruiks onvriendelijk.

Wel in de loop van de uitzending redelijk 'bij' geraakt. Audio ruis is met aansluiting op poort ver van voeding inderdaad verholpen: een belangrijke basisvoorwaarde. De audio van het toiletinterview met Fabian was op 10-15 meter afstand van het zendstation, door een dikke muur en met naar ik vermoed uitgeput rakende batterijen. Dat is denk ik vooralsnog ook de oorzaak van de haperingen in de audio van het gesprekje met Stefan aan het eind van de simultaan. We gaan zien of we de komende clubavonden routine kunnen opbouwen, efficiency slagen maken en wellicht ook al wat visuele verbeteringen kunnen doorvoeren :).
Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.

Post Reply