Voorkeursbeleid
-
Re: Voorkeursbeleid
Ieder verhaal heeft twee kanten maar dit zaakje ruikt onfris. Laat ik er maar eerlijk over zijn, ik heb geen vertrouwen meer in een groot deel van de beleidsmakers en hun trouwe hielenlikkers.
Hahaha, wat slecht van die Siep. Die man moet bij een vliegveld gaan werken in Brazilië.playforstacks wrote: Het enige voorbeeld dat genoemd kon worden was dat ik een kerstgeschenk aan de meerderjarige (Siep de leugenaar beweerd dat ik aan minderjarige polen heb gegeven maar dit kan ontkracht worden door de polen en door mij) polen zou hebben gegeven waar alcohol in zat.
Daar valt met corruptie genoeg te verdienen!
(Als het klopt wat ik lees, uiteraard. Maar ik ga er niet vanuit dat je onzin verklaard. Hooguit je eigen mening)
Als dit hetgeen is waar de KNDB zich mee bezig houdt tijdens zo'n WK, komt er nooit een toekomstige wereldkampioen.
Last edited by Leri on Mon Jan 06, 2014 18:24, edited 2 times in total.
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
Alle beslissingen die Krajenbrink neemt, vallen onder verantwoordelijkheid van het KNDB-bestuur. Het bestuur kan dit besluit van Krajenbrink dus terugdraaien. Doet het dat niet, dan zal het met een heel wat uitgebreider verhaal moeten komen dan Krajenbrink nu. Een dergelijk verstrekkend besluit niet afdoende motiveren, zou een duidelijk voorbeeld van onbehoorlijk bestuur zijn. Het is sowieso bizar dat Krajenbrink dit besluit neemt zonder hoor en wederhoor toe te passen.playforstacks wrote:reiskostenFred van Amersfoort wrote:Thijs, welke kosten? Dit was precies wat ik jou enkele dagen terug al noemde. Welke kosten moet jij betalen? Dat kan nooit zijn op basis van wat Buurke zegt. Als het nodig is wil ik de strijd wel voor jou aangaan.
verblijfkosten
inschrijfgeld
Johan zegt dat het wel puur op basis van Siep Buurke is, ik citeer letterlijk: "Na afloop van het genoemde WjK 2013 heeft de teamchef van Team KNDB Siep Buurke een verslag geschreven. Dat verslag is negatief over Thijs van den Broek. "
"Ik besluit, als technisch directeur van de KNDB, te sanctioneren, en de kosten van Thijs van den Broek niet te laten betalen door de KNDB, maar door Thijs van den Broek zelf."
Ik zou in jouw geval zeker via brief of mail vragen naar het bestuursstandpunt in deze zaak.
-
- Real name: Michel Stempher
Sterker nog, Krajenbrink weigert nadrukkelijk nadere toelichting te geven aan Thijs over deze kwestie. Ik probeer nog steeds neutraal in deze kwestie te staan, maar het wordt steeds lastiger als de tegenpartij (Krajenbrink + Buurke) weigert te reageren. En dan te bedenken dat er nog veel meer calamiteiten zijn geweest. Al deze zaken verdienen een deskundig onderzoek en het lijkt mij niet dat Krajenbrink enige rol in dit onderzoek kan vervullen, in verband met (om het formeel uit te drukken: de schijn van) partijdigheid.Jan Pieter wrote:Alle beslissingen die Krajenbrink neemt, vallen onder verantwoordelijkheid van het KNDB-bestuur. Het bestuur kan dit besluit van Krajenbrink dus terugdraaien. Doet het dat niet, dan zal het met een heel wat uitgebreider verhaal moeten komen dan Krajenbrink nu. Een dergelijk verstrekkend besluit niet afdoende motiveren, zou een duidelijk voorbeeld van onbehoorlijk bestuur zijn. Het is sowieso bizar dat Krajenbrink dit besluit neemt zonder hoor en wederhoor toe te passen.playforstacks wrote:reiskostenFred van Amersfoort wrote:Thijs, welke kosten? Dit was precies wat ik jou enkele dagen terug al noemde. Welke kosten moet jij betalen? Dat kan nooit zijn op basis van wat Buurke zegt. Als het nodig is wil ik de strijd wel voor jou aangaan.
verblijfkosten
inschrijfgeld
Johan zegt dat het wel puur op basis van Siep Buurke is, ik citeer letterlijk: "Na afloop van het genoemde WjK 2013 heeft de teamchef van Team KNDB Siep Buurke een verslag geschreven. Dat verslag is negatief over Thijs van den Broek. "
"Ik besluit, als technisch directeur van de KNDB, te sanctioneren, en de kosten van Thijs van den Broek niet te laten betalen door de KNDB, maar door Thijs van den Broek zelf."
Ik zou in jouw geval zeker via brief of mail vragen naar het bestuursstandpunt in deze zaak.
Even een toevoeging: ik heb Thijs van den Broek genomineerd voor de Nationale Jeugddamprijs 2013. Zijn resultaten in 2013 (behalen MI-titel + Europees kampioen junioren en nog wat medailles op NK's etc.) zijn voortreffelijk en het interview dat hij in aanloop naar het WK afgaf aan Omroep Brabant was uitstekend voor de sport ("dammen is net een actiegame") zonder dat hij ook maar ook maar één negatief woord over de KNDB zei. In ieder geval genoeg redenen om aan Thijs deze prijs toe te kennen!
-
De doofpot mag met gemak wel vol zitten...
- Jan Pieter
Krajenbrink lijkt de weg volkomen kwijt te zijn. Enkele jaren geleden was de voornaamste kritiek nog dat hij sportieve prestaties wel heel makkelijk inruilde voor keuzeplaatsen, inmiddels lapt hij de meest elementaire regels aan zijn laars. Iemand (zwaar) straffen zonder hoor en wederhoor te plegen en vervolgens ook nog weigeren toelichting te geven, dat zie je alleen in heel slechte strips. Alle reden voor Thijs om een uitspraak van het KNDB-bestuur te vragen.Michel Stempher wrote:Sterker nog, Krajenbrink weigert nadrukkelijk nadere toelichting te geven aan Thijs over deze kwestie.
-
Kafkaesk.
Thijs, heb je geen emails van hulpcoaches die zich verontschuldigen voor Sieps gedrag?
Thijs, heb je geen emails van hulpcoaches die zich verontschuldigen voor Sieps gedrag?
-
Ik vind het inmiddels een enorme soap aan het worden. Kan zo GTST vervangen.Jan Pieter wrote:.... dat zie je alleen in heel slechte strips.....
Wel heb ik de vraag: Zijn er inmiddels door belanghebbende jeugdspelers klachten ingediend bij KNDB (welk orgaan dan ook)?
Zo nee, dan denk ik dat de KNDB om verdere imagoschade te voorkomen, gewoon haar kant van het verhaal op haar website moet vermelden. Dat heet bij moderne bedrijven webcare.
Zo ja, dan volstaat een korte verklaring dat er klachten ingediend zijn en dat deze in behandeling zijn genomen.
Zolang de KNDB zwijgt, zal deze soap haar leden gaan kosten.
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!
Ik heb me tot nu toe stil gehouden over deze kwestie, maar nu loopt het werkelijk de spuigaten uit en kan ik niet langer zwijgen.
Krajenbrink gaat hier heel zwaar over de schreef. Ik heb bij diverse deelnemers aan het toernooi nagevraagd of de versie die Thijs geeft over de gebeurtenissen tijdens dit WK kloppen en niet alleen wordt alles bevestigd wat over Sieps schandalige gedrag is beweerd, het is nog erger, zo erg dat ik me schaam om lid te zijn van zo'n bond.
Siep kan nog iemand gaan ontvrienden op Facebook ...
Sieps gedrag was totaal onacceptabel en Johan Krajenbrink is hiervoor verantwoordelijk. De reactie van Jk naar Thijs toe is laf, beschamend en immoreel, maar past wel bij zijn dictatoriale bewind. Ik heb het zelf ook meegmaakt, dat tirannieke gedrag, gewoon dicteren wat je te doen staat zonder overleg en zich constant chantabel opstellen.
Ik hoop dat het bestuur sancties gaat nemen tegen deze hypocriete en schandalige gang van zaken. Het meest hypocriet is dat Siep zelf tijdens het toernooi een kamer inpikt om daar lekker te kunnen zuipen en dan met zo'n klacht komt.
Krajenbrink gaat hier heel zwaar over de schreef. Ik heb bij diverse deelnemers aan het toernooi nagevraagd of de versie die Thijs geeft over de gebeurtenissen tijdens dit WK kloppen en niet alleen wordt alles bevestigd wat over Sieps schandalige gedrag is beweerd, het is nog erger, zo erg dat ik me schaam om lid te zijn van zo'n bond.
Siep kan nog iemand gaan ontvrienden op Facebook ...
Sieps gedrag was totaal onacceptabel en Johan Krajenbrink is hiervoor verantwoordelijk. De reactie van Jk naar Thijs toe is laf, beschamend en immoreel, maar past wel bij zijn dictatoriale bewind. Ik heb het zelf ook meegmaakt, dat tirannieke gedrag, gewoon dicteren wat je te doen staat zonder overleg en zich constant chantabel opstellen.
Ik hoop dat het bestuur sancties gaat nemen tegen deze hypocriete en schandalige gang van zaken. Het meest hypocriet is dat Siep zelf tijdens het toernooi een kamer inpikt om daar lekker te kunnen zuipen en dan met zo'n klacht komt.
Heaven is no location, but a state of mind
Er zijn excuses gemaakt voor Sieps gedrag door een andere coach en andere Nederlandse deelnemers bevestigen dat Siep zich heeft misdragen.Bert Zwart wrote:Kafkaesk.
Voor aanvang van het toernooi dacht ik nog, ze zullen toch niet Thijs gaan buitensluiten, maar dacht, nee, zo zot zal het niet gaan en dan krijg je dit. De reactie van JK naar Thijs toe is werkelijk beneden alle peil.
Er is zeker door één deelnemer een klacht ingediend. De details zijn vertrouwelijk van aard.
Heaven is no location, but a state of mind
Kosmos, bedoel je een klacht door een andere deelnemer dan Thijs?Kosmos wrote:Er zijn excuses gemaakt voor Sieps gedrag door een andere coach en andere Nederlandse deelnemers bevestigen dat Siep zich heeft misdragen.Bert Zwart wrote:Kafkaesk.
Voor aanvang van het toernooi dacht ik nog, ze zullen toch niet Thijs gaan buitensluiten, maar dacht, nee, zo zot zal het niet gaan en dan krijg je dit. De reactie van JK naar Thijs toe is werkelijk beneden alle peil.
Er is zeker door één deelnemer een klacht ingediend. De details zijn vertrouwelijk van aard.
Fred, wat heeft Alex Ketelaars moeten betalen voor deelname aan EK?
- Klaas van der Laan
- Real name: Klaas van der Laan
Thijs, kun je mij je iban-nummer doorgeven. Ik wil je ondersteunen met een bijdrage in de kosten. Ooit ben ik gaan dammen omdat vrijdenkers als jij de toon aangaven en gestopt toen vrijdenkers als jij werden geëxcommuniceerd. Als er nog zo'n 20 à 25 dammers, eenmalig, zichzelf een vrijwillige contributieverhoging opleggen en dit rechtstreeks als subsidie naar jou overmaken dan ben je in ieder geval uit de kosten en hou je er een beter gevoel aan over. Dus dammers (nu pas begin ik Guido een beetje beter te begrijpen): "Vraag niet meer wat de bond voor jou kan doen, maar wat jij voor de bond kunt doen!"
Flow with the Go
- Jan Pieter
Niet te snel, Klaas. Als je nu geld overmaakt, steun je Thijs niet, maar subsidieer je wanbeleid.Klaas van der Laan wrote:Thijs, kun je mij je iban-nummer doorgeven. Ik wil je ondersteunen met een bijdrage in de kosten. Ooit ben ik gaan dammen omdat vrijdenkers als jij de toon aangaven en gestopt toen vrijdenkers als jij werden geëxcommuniceerd. Als er nog zo'n 20 à 25 dammers, eenmalig, zichzelf een vrijwillige contributieverhoging opleggen en dit rechtstreeks als subsidie naar jou overmaken dan ben je in ieder geval uit de kosten en hou je er een beter gevoel aan over. Dus dammers (nu pas begin ik Guido een beetje beter te begrijpen): "Vraag niet meer wat de bond voor jou kan doen, maar wat jij voor de bond kunt doen!"
Eerst maar eens de verdere besluitvorming afwachten.
-
Ik gooi het even over een andere boeg. Ik blijf zeggen dat we naar een andere manier van denken moeten binnen de KNDB. Iedere keer van incident naar incident schiet niet op. Jaap, Frans en ik komen nog 1x bijeen om zaken op papier te zetten die anders moeten maar ook wij zullen niets bereiken.....tenzij er nog meer kritische leden aanschuiven en hun visie inbrengen. En dat mogen ook mensen zijn die mij helemaal niet aardig vinden want dat is de doelstelling niet. Doel is een dambond die er is voor alle leden en niet slechts voor de elite
-
- Real name: Thijs van den Broek
Ook al waardeer ik je steun enorm maar dit is absoluut niet wat ik wil en ik zal ook van niemand buiten de KNDB geld hiervoor accepteren.Klaas van der Laan wrote:Thijs, kun je mij je iban-nummer doorgeven. Ik wil je ondersteunen met een bijdrage in de kosten. Ooit ben ik gaan dammen omdat vrijdenkers als jij de toon aangaven en gestopt toen vrijdenkers als jij werden geëxcommuniceerd. Als er nog zo'n 20 à 25 dammers, eenmalig, zichzelf een vrijwillige contributieverhoging opleggen en dit rechtstreeks als subsidie naar jou overmaken dan ben je in ieder geval uit de kosten en hou je er een beter gevoel aan over. Dus dammers (nu pas begin ik Guido een beetje beter te begrijpen): "Vraag niet meer wat de bond voor jou kan doen, maar wat jij voor de bond kunt doen!"
Ergens gaat het niet eens meer om het geld maar om het principe dat het totaal onterecht is dat ik volgens Johan de vergoeding die ik zou krijgen niet meer krijg en vooral de manier waarop, na alles wat Siep heeft gedaan. Ik hoop en denk dat dit het moment is dat mensen eens op moeten staan tegen het onmenselijke beleid dat Johan Krajenbrink voert. Dat het bestuur eens aangeeft dat dit echt niet door de beugel kan. Als je goed oplet zie je overal de veelste grote macht van Johan Krajenbrink, om maar eens een voorbeeld te noemen het laatste damspel waar hij 2 bladzijdes in had om zichzelf te promoten dat komt wel in een blad wat iedere dammer krijgt maar een Europees kampioenschap waar 2 Nederlandse kampioenen zijn krijgt niet eens een vermelding. Het is wel duidelijk waar Johan Krajenbrink zijn prioriteiten legt en die legt hij alleen bij zichzelf.