EK jeugd

Piet Bouma

Re: EK jeugd

Post by Piet Bouma » Wed Aug 07, 2013 22:20

GuidoB wrote: De veteranen vallen onder een andere post op de begroting. Dat is breedtesport, waar NOC*NSF niets mee te maken heeft.
Klopt dit echt Guido. Het uitzenden van spelers naar internationale titeltoernooien, is dat breedtesport?
Raar. Maar ja, laten we ons maar nergens meer over verbazen.
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!

Andrew Tjon A Ong

Post by Andrew Tjon A Ong » Wed Aug 07, 2013 22:44

Piet Bouma wrote:
GuidoB wrote: De veteranen vallen onder een andere post op de begroting. Dat is breedtesport, waar NOC*NSF niets mee te maken heeft.
Klopt dit echt Guido. Het uitzenden van spelers naar internationale titeltoernooien, is dat breedtesport?
Wees maar gerust Piet. Ondanks dat ik de KNDB volgende week officieel mag vertegenwoordigen in het WK-veteranen in Riga, krijg ik uit geen enkel KNDB-potje ook maar 1 cent vergoed :(
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Wed Aug 07, 2013 22:52

Andrew Tjon A Ong wrote:
Piet Bouma wrote:
Wees maar gerust Piet. Ondanks dat ik de KNDB volgende week officieel mag vertegenwoordigen in het WK-veteranen in Riga, krijg ik uit geen enkel KNDB-potje ook maar 1 cent vergoed :(
Dan geldt dit niet voor het WK Andrew :D

Site NK Veteranen 2013: Europees Veteranen Kampioenschap

De hoogst geklasseerde in het overall-klassement ontvangt de Geert van Dijk trofee. Als KNDB afgevaardigde kan worden deelgenomen aan het EK Veteranen, mits lid van de KNDB en onder de aanname dat het EK wordt georganiseerd. Van de reiskosten, verblijfskosten en inschrijfkosten wordt maximaal € 500,- vergoed door de KNDB.

en in 2012 stond er het volgende:

Europees Veteranen Kampioenschap

De hoogst geklasseerde in het overall-klassement ontvangt de Geert van Dijk trofee. Als KNDB afgevaardigde kan worden deelgenomen aan het EK Veteranen, mits lid van de KNDB en onder de aanname dat het EK wordt georganiseerd. De verblijfskosten en inschrijfkosten zijn voor rekening van de KNDB. De reiskosten zijn voor eigen rekening.

Het WK wordt onverwachts voor het eerst georganiseerd.....
Misschien kun je nog een verzoekje indienen bij KNDB :D

Maar so wie so succes. Een vierde toernooitje in 2013 winnen?
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!

Andrew Tjon A Ong

Post by Andrew Tjon A Ong » Wed Aug 07, 2013 23:18

Piet Bouma wrote:
Andrew Tjon A Ong wrote:
Piet Bouma wrote: Klopt dit echt Guido. Het uitzenden van spelers naar internationale titeltoernooien, is dat breedtesport?
Dan geldt dit niet voor het WK Andrew :D
...
Het WK wordt onverwachts voor het eerst georganiseerd.....
Misschien kun je nog een verzoekje indienen bij KNDB :D

Maar so wie so succes. Een vierde toernooitje in 2013 winnen?
Jouw pleidooi hier tegen vergoedingen voor de Veteranen (ten gunste van de Jeugd) zal niet echt helpen om de KNDB gunstig te stemmen om zelfs slechts mijn inschrijfkosten voor het WK te vergoeden, Piet.
Ik was inderdaad nog van plan een vierde toernooi te winnen dit jaar, maar ik had eigenlijk de World Cup in Wageningen gepland om te winnen :lol:
Bedankt voor de succeswensen!
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop

A.Presman
Real name: Alexander Presman

Post by A.Presman » Wed Aug 07, 2013 23:55

Cees de Leeuw, Jeugd coördinator KNDB wrote:Goud en brons voor Nederlandse jeugddammers

BIELAWA / VEENENDAAL 07-08-2013
De Nederlandse jeugddammers hebben tijdens de Europese Kampioenschappen in het Poolse Bielawa tweemaal goud en tweemaal brons gehaald. Met goud bij de Junioren door Thijs van den Broek is bovendien de belangrijkste titel: Jeugddamkampioen van Europa in Nederlandse handen gebleven. Wouter Sipma en Roel Boomstra (2x) gingen Thijs daarbij voor.
Berke&Martijn.jpg
Berke&Martijn.jpg (370.3 KiB) Viewed 14094 times
Martijn van IJzendoorn heeft met grote overmacht beslag gelegd op de Europese titel bij de aspiranten. Het 16-jarige Wateringse supertalent bleef de concurrentie liefst vier punten voor. Hij won zeven partijen en moest alleen aan de Russen Damir Rusaev en Marsel Sharafutdinov een punt afgeven. Het is de tweede EK-titel voor Van IJzendoorn die ook drie keer Wereld- én nationaal kampioen in deze categorie werd. Jan Groenendijk eindigde als derde bij de Aspiranten. Vorige maand nog werd hij op minder dan een haar na Wereldkampioen bij de Aspiranten en eindigde hij op het nippertje als 2e op het NK. Bij de welpen stond het Haagse groeibriljantje en Nederlands Kampioen Berke Yiğittürk bijna het hele toernooi op kop. Helaas liep hij op de voorlaatste dag tegen twee verliespartijen aan, waardoor hij terugviel naar een vijfde plaats. Maar hij knokte zich nog knap terug naar het brons.
Dinsdag werd het EJK traditioneel afgesloten met een Blitz toernooi, waar Nederland ook uitstekend wist te presteren. Martijn van IJzendoorn pakte de dubbel bij de aspiranten en ook hier pakte Jan Groenendijk het brons. Bij de junioren helaas geen gouden, maar wel een bronzen plak voor Dedemsvaarter Bert Aalberts. Ook werd de derde plaats in het landenklassement binnen gehaald achter de Russische en de Oekraïense equipes. Woensdagmorgen wordt team KNDB weer terug verwacht in Nederland.

kneeltje

Post by kneeltje » Thu Aug 08, 2013 00:01

:oops: Bert Aalberts werd tweede. Excuses Bert!

Alex

Post by Alex » Thu Aug 08, 2013 11:31

Woensdagmorgen worden ze terug verwacht??? Hoe gaan ze dan, met de fiets? :shock: :P

En in het stukje herken ik toch iets van een ander persbericht, wordt er niet meer aan bronvermelding gedaan?

A.Presman
Real name: Alexander Presman

Post by A.Presman » Thu Aug 08, 2013 20:38

Alex wrote: En in het stukje herken ik toch iets van een ander persbericht, wordt er niet meer aan bronvermelding gedaan?
Ik weet niet wat je bedoelt.
Indien het bericht op de site van KNDB dan is het logisch dat meerdere sites een persbericht publiceren van zoals boven staat vermeld "Cees de Leeuw, Jeugd coördinator KNDB"

biljartfreak24

Post by biljartfreak24 » Thu Aug 08, 2013 21:25

Alex,

In de mail die ik heb van Cees de Leeuw staat dat eenieder vrij is om het persbericht + foto's over te nemen.

playforstacks
Real name: Thijs van den Broek

Post by playforstacks » Thu Aug 08, 2013 22:13

ildjarn wrote:Wie zich brandt moet op de blaren zitten.... Als je niet bereid bent om de gevolgen van een actie (hoe terecht of onterecht ook) te accepteren moet je de actie niet doen. En dit gevolg had je op je vingers kunnen natellen.
klinkt leuk wat je zegt maar het is eigenlijk te bizar voor woorden vind ik. Als iemand binnen de regels van de wet lelijke dingen over moslims zegt moet hij ook maar accepteren dat hij een mes tussen zen ribben krijgt? of nog iets toepasselijker stel iemand heeft een uitkering en gaat rondlopen in een shirt met "fuck Mark Rutte" erop dan moet zijn uitkering stop gezet worden door Mark Rutte?
Nee het is best beangstigend dat de KNDB al zo ver weggedreven lijkt te zijn dat het bijna als normaal word gezien dat mensen hun macht misbruiken tegen iemand die kritiek op hen persoonlijk heeft. In een eerlijke organisatie zou dit zo niet moeten werken!

Alex

Post by Alex » Thu Aug 08, 2013 22:18

biljartfreak24 wrote:Alex,

In de mail die ik heb van Cees de Leeuw staat dat eenieder vrij is om het persbericht + foto's over te nemen.
Dat is natuurlijk geen probleem, maar een deel van het artikel is zelf overgenomen van een persbericht opgesteld door Fred Ivens. Lijkt me ook geen probleem, maar de quote dat het geschreven is door de jeugdcoördinator is dus niet helemaal juist.
KNDB-site wrote: lijkt me meer op zijn plaats

playforstacks

Post by playforstacks » Thu Aug 08, 2013 22:20

Jan Pieter wrote:Ik weet niet of ik nog op tijd ben, maar toch maar even het volgende: in zijn algemeenheid heeft het KNDB-bestuur niet het recht om straffen uit te delen, die bevoegdheid ligt bij de tuchtcommissie en ik kan me niet voorstellen dat die zo snel een uitspraak doet.

Het zou echter kunnen dat er aanvullende regels gelden voor deelnemers aan kampioenschappen, dat weet ik niet. Mocht de KNDB jou terugtrekken, dan raad ik je in ieder geval het volgende aan:

1) eis meteen een schriftelijke verklaring van de KNDB waarin staat waarom ze jou terugtrekken en minstens zo belangrijk, op grond van welke regels dat gebeurt.
2) meld direct bij de KNDB dat je niet accoord gaat met de beslissing, dat je protest zult aantekenen, en dat je de KNDB daarbij aansprakelijk stelt voor de geleden schade (ook al is het natuurlijk moeilijk de waarde van een uitsluiting in geld uit te drukken).
3) meld ook bij de wedstrijdleiding dat je niet accoord gaat met de terugtrekking. Met een beetje geluk is de wedstrijdleiding van mening dat eenmaal gedane inschrijvingen uitsluitend door de deelnemer zelf ongedaan gemaakt kunnen worden.
4) mocht niet de KNDB, maar de wedstrijdleiding jou uit het toernooi nemen (gesouffleerd door de KNDB), dan gelden de punten 1) en 2) gewoon weer, maar vervang dan KNDB door wedstrijdleiding.

En tenslotte: het was natuurlijk geen slimme actie van je, maar wat kan ik me goed voorstellen dat je het deed. Wie is er inmiddels niet kotsziek van het voorkeursbeleid van de KNDB?
Heb het niet meer kunnen lezen maar toch erg bedankt voor de reactie!
punt 3 had ik al die nacht gedaan in had de hoofdarbiter al ingelicht en hem alles uitgelegd en naar mijn inschatting omdat ik er op tijd bij was denk ik dat het de KNDB coaches niet eens meer was gelukt om me uit te schrijven. (ook al heb ik er niet door kunnen slapen)
Of het een slimme actie was of niet weet ik niet iig heb ik er wel goed over nagedacht en vind ik het een geslaagde ludieke actie (met serieus punt) de zaal kon er ook wel mee lachen en ik zou het zo opnieuw doen daarnaast heb ik het recht om te zeggen en schrijven wat ik wel en dit te tonen en omdat het specifiek gericht was naar 1 persoon en niet naar de organisatie zou ik ook totaal niet weten welke regel ik heb verbroken of op grond waarvan ik een probleem zou krijgen.

playforstacks

Post by playforstacks » Thu Aug 08, 2013 22:33

Jan Pieter wrote:
A.Presman wrote:Thijs deed wel bij de blitz mee ( en werd 8e).
Van de mentale begeleiding bij de KNDB ben ik nog nooit onder de indruk geweest, maar ik moet toegeven dat ze wel weten hoe ze iemand uit zijn concentratie moeten halen.
Op de eerste plaats wil ik zeggen dat ik mijn teleurstellende 8ste plaats vooral mezelf aanreken, ik was zelf niet goed genoeg om zonder slaap op het eerste of op zen minst op podium te komen.
daarnaast vind ik wel dat er een enorme wanprestatie door de coaches is geleverd ten opzichte van mij. Ik kon mijzelf die nacht niet voorstellen dat ik zou spelen als het aan de coaches zou liggen, want als je een speler die volgende dag EK heeft, tot 1 uur van te voren in spanning houd of die überhaupt kan spelen en daarnaast ook nog eens enorme preken geeft etc ben je het woord coach niet waardig. Dus bleef de enigste mogelijkheid over dat ze van plan waren om mij net voor het toernooien te "naaien" zodat ik er niks meer aan zou kunnen doen. Maar tot mijn verbazing bleek echter het zo te zijn dat ze idd precies het genen deden dat mij slecht mogelijks zou laten presteren. Daarnaast werd ik verder ook heel het EK blitz genegeerd (en erna ook vrijwel helemaal op wat boze blikken na). Eerlijk gezegt denk ik zelfs dat als het er op aan komt ik de beste blitz speler ben van het veld (denk overigens niet dat ik de beste gewoon dammer ben van het veld).

De manier waarop ik 8ste werd was ook wel jammer na een goede start verloor ik helaas van Nick (die overigens verplicht van de KNDB niet bij de aspiranten mee mocht doen terwijl hij 1ste jaars aspirant is maar wel bij de junioren waarom precies weet ik niet zeker maar het zou goed kunnen dat ze de frisse Nick niet de aspirant NT'ers in de weg wouden laten zitten). Om daarna toch nog goed terug te komen door achtereenvolgend machtelinck (nummer 1 bij blitz) en de beste Rus te verslaan. Helaas Brak ik in de 7de ronden toch nog tegen Bert toen ik na een sterke omsingelings partij en schrijfwinst als nog niet wist te winnen waarna ik de 8ste en 9de ronde verloor helaas... (en dan gaat snel naar beneden in Zwitsers systeem).
Maar al met al ben ik super tevreden! Een clubgenoot is Europees kampioen Blitz geworden en mijn kamergenoot 2de die dit ook zeker dik heeft verdiend!
Last edited by playforstacks on Thu Aug 08, 2013 22:43, edited 2 times in total.

kneeltje

Post by kneeltje » Thu Aug 08, 2013 22:38

Alex wrote:
biljartfreak24 wrote:Alex,

Dat is natuurlijk geen probleem, maar een deel van het artikel is zelf overgenomen van een persbericht opgesteld door Fred Ivens. Lijkt me ook geen probleem, maar de quote dat het geschreven is door de jeugdcoördinator is dus niet helemaal juist.
KNDB-site wrote: lijkt me meer op zijn plaats
Nagevraagd wie het bericht op de kndb site geschreven heeft, Alex?

J.Pawlicki

Post by J.Pawlicki » Mon Aug 12, 2013 21:16

Who is ready to make a translation?

Post Reply