WK en NK Aspiranten 2013

Wieger Wesselink

Re: WK en NK Aspiranten 2013

Post by Wieger Wesselink » Sun Jul 14, 2013 10:57

Bert Zwart wrote:Image

Alex stond al een schijf voor maar haalde hier fraai uit!

Jan verloren, dus Alex kampioen!
Prachtige sportieve revanche van Alex!

Dat de KNDB alleen de EK deelnamekosten van spelers met een NT status vergoedt vind ik nog een graadje erger dan dat Alex destijds voor het EK pupillen werd gepasseerd ten gunste van iemand die 3 punten en 6 plaatsen onder hem was geeindigd.

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Sun Jul 14, 2013 11:34

Prachtig resultaat van Alex. De KNDB kan het niet maken om nu de centjes op zak te houden.

Leri
Real name: Maikel van den Esker

Post by Leri » Sun Jul 14, 2013 11:37

Verrassende uitslag! Jan 2e.

maar idd slaat dat nergens op qua financiën.

Volgens mij als Jan 10e werd met 0 punten, hij alsnog gratis aan het EK mee kon doen.
Ik gun het Jan van harte, maar dit slaat werkelijk nergens op nee.

WSDVRules

Post by WSDVRules » Sun Jul 14, 2013 11:43

Fred van Amersfoort wrote:Prachtig resultaat van Alex. De KNDB kan het niet maken om nu de centjes op zak te houden.
Ja en dat geldt natuurlijk ook voor de meiden die de KNDB afvaardigt naar het EK. Als er al beperkte financiën zijn, moeten die natuurlijk niet alleen naar de NT-ers gaan. Gewoon het beschikbare bedrag over alle NL deelnemers aan het EJK verdelen. De rest kan wel worden opgehoest door ouders, opa's en oma's en wat extra vakkenvullen.

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Sun Jul 14, 2013 15:47

WSDVRules wrote:
Fred van Amersfoort wrote:Prachtig resultaat van Alex. De KNDB kan het niet maken om nu de centjes op zak te houden.
Ja en dat geldt natuurlijk ook voor de meiden die de KNDB afvaardigt naar het EK. Als er al beperkte financiën zijn, moeten die natuurlijk niet alleen naar de NT-ers gaan. Gewoon het beschikbare bedrag over alle NL deelnemers aan het EJK verdelen. De rest kan wel worden opgehoest door ouders, opa's en oma's en wat extra vakkenvullen.
Ze moeten al een hele week vakken vullen en dan wil je ze als voorbereiding ook nog eens vakken laten vullen?
Heaven is no location, but a state of mind

playforstacks
Real name: Thijs van den Broek

Post by playforstacks » Sun Jul 14, 2013 16:19

Verrassende wending bij nk aspiranten

Kwa financiën is het nu wel heel krom geworden 3 aspiranten worden betaald maar de nederlands kampioen niet verder worden er van de junioren niemand betaald en ik weet niet precies bij andere categorien maar daar zijn amper nt'ers geloof ik.

Michel Stempher
Real name: Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Sun Jul 14, 2013 19:03

playforstacks wrote:Verrassende wending bij nk aspiranten

Kwa financiën is het nu wel heel krom geworden 3 aspiranten worden betaald maar de nederlands kampioen niet verder worden er van de junioren niemand betaald en ik weet niet precies bij andere categorien maar daar zijn amper nt'ers geloof ik.
Volgens mij worden er maar twee aspiranten vergoed: Martijn van IJzendoorn en Jan Groenendijk. Jitse Slump wordt ook wel vergoed neem ik aan, maar hij zal bij de junioren meespelen.

Jelmer Martens

Post by Jelmer Martens » Tue Jul 16, 2013 19:50

Vandaag heeft de penningmeester van DVSB, Ton vd Ploeg, de familie Ketelaars opgebeld en doorgegeven dat de club zich garant stelt voor de EUR 600. Hoe we dat gaan financieren, bekijken we nog. Maar Alex kan naar het EK zonder dat hij / zijn ouders de eigen bijdrage hoeven te betalen. Kampioenen moet je eren! :D

mikkeltje

Post by mikkeltje » Tue Jul 16, 2013 20:08

Jelmer Martens wrote:Vandaag heeft de penningmeester van DVSB, Ton vd Ploeg, de familie Ketelaars opgebeld en doorgegeven dat de club zich garant stelt voor de EUR 600. Hoe we dat gaan financieren, bekijken we nog. Maar Alex kan naar het EK zonder dat hij / zijn ouders de eigen bijdrage hoeven te betalen. Kampioenen moet je eren! :D
Mag ik het rekeningnummer weten waarop ik 20 euro doneer?

Rein Halbersma

Post by Rein Halbersma » Tue Jul 16, 2013 21:39

mikkeltje wrote:
Jelmer Martens wrote:Vandaag heeft de penningmeester van DVSB, Ton vd Ploeg, de familie Ketelaars opgebeld en doorgegeven dat de club zich garant stelt voor de EUR 600. Hoe we dat gaan financieren, bekijken we nog. Maar Alex kan naar het EK zonder dat hij / zijn ouders de eigen bijdrage hoeven te betalen. Kampioenen moet je eren! :D
via b.v. http://www.kickstarter.com/ kun je project starten die je kunt te laten crowdfunden

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Tue Jul 16, 2013 22:25

Nu is Mikkeltje goed bezig. Ik ga 50 overmaken voor dit goede doel. Ook een beetje als ludiek protest tegen het huidige bescherm systeem. Geld voor de dammer, niet voor de bobo's die ook op reis willen.

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Tue Jul 16, 2013 23:33

mikkeltje wrote:
Volgens de website van DVSB:

Verenigingsgegevens
RaboBank : 39.48.08.517

Ik denk dat ik mijn KNDB-contributie ditmaal ook maar naar DVSB overmaak.

Overigens, het is natuurlijk nog een geste van de KNDB dat jeugdspelers, die geen NT of iets dergelijks zijn, aan EK's en WK's mogen deelnemen....
Aan de WK Challenge in Korbach werd - nadat Roel Boomstra zich ter elfder ure terugtrok - alleen aan Alexander Baliakin het recht verleend om deel te nemen.
En dat terwijl de KNDB vier spelers mocht inschrijven.

Het topsportbeleid van de KNDB. Moet dat niet eens grondig geevalueerd worden?
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!

wibor

Post by wibor » Tue Jul 16, 2013 23:39

Uiteraard zal ik mijn bijdrage leveren! Maar zou er een brief namens DVSB naar de KNDB kunnen worden gestuurd of er een mogelijkheid is dat de bond een bijdrage levert. Het is van de zotte dat een kampioen van Nederland alles zelf moet betalen.

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Wed Jul 17, 2013 18:09

Top, ik lever ook een bijdrage. Toch hoop ik niet dat dit mooie initiatief de KNDB ontslaat van de morele verplichting om een juiste beslissing te nemen.

Hoe zit het met begeleiding tijdens het toernooi van een training? Regelt de KNDB dat dan ook niet?

En wat gaan we doen met de dames? die hebben ook geld nodig.

draakje13

Post by draakje13 » Wed Jul 17, 2013 18:28

Mooi initiatief, maar dit is al veel langer zo. Ook toen ik Nederlands kampioen junioren meisjes werd in 2006, moest ik alles zelf betalen.

Post Reply