INBREUK OP DE PRIVACY

User avatar
VibeMan
Posts: 528
Joined: Sat Jan 10, 2004 20:05

Re: Bart de V. vs. Cheekygirl

Post by VibeMan » Fri Feb 27, 2004 21:11

Vraagje wrote:
VibeMan wrote:
Double_D wrote:Dat zeg ik hoor Marjolein, ik zei ook tegen Irene dat logisch nadenken gewenst blijft. Ik geef jouw nergens enige schuld van.
Dames, mijne heren,

Gister heb ik uit bekende bronnen vernomen dat er diverse mensen zich schuldig maken aan het posten van berichten onder verschillende nicknames.

Tevens haak ik nog ff in op het gelul van Double_D. Hij wil beweren dat de V geen Quizmaster is. Laat onze Double_D mij is één gegronde reden vertellen waarop hij dit baseert, mocht Double_D hiertoe niet in staat zijn dan wordt hem een dwangsom opgelegd ad € 4538,20 per dag krachtens artikel 5:32 van het Burgerlijk Wetboek.

The Vibe.
Mocht je nog vrijgezel zijn ik heb een zusje dat uitstekend bij je lijkt te passen.
Check,

wie heb je in de aanbieding dan?

Tell me!

check,
THE VIBE

damclubhooligan909
Posts: 13
Joined: Fri Jun 11, 2004 17:37

Re: iplog

Post by damclubhooligan909 » Sat Jun 12, 2004 18:53

Quizmaster wrote:
rijmer wrote:denk je niet dat je ip adres gelogd wordt door lycos [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]
makkelijk zat om je te achterhalen dan!
Ten eerste wordt die niet zomaar vrij gegeven.
Ten tweede zegt dat nog niets over de gebruiker, slechts de computer waar gebruik van is gemaakt.
Ten derde kan het ip-adres steeds wijzigen.

Zucht, verraad ik mezelf al met deze opmerkingen?
Prachtig, mensen die denken totaal anoniem te zijn.

Anoniem op internet zijn is zo goed als onmogelijk, believe me. Je kan op vrij veel marnieren veel anonimiteit krijgen, maar met een juridisch bevel valt je IP vaak achter te halen, hoeveel proxies jij er ook tussen heb zitten. Wat wel nodig is zijn dan logfiles van het strafbare geval en tijden.

Punt 1: Wordt dus wel vrijgegeven met rechtelijk bevel.
Punt 2: Er wordt beweze dat het jou computer is. Jij hebt verantwoordelijkheid over jou computer, ten aller tijden. Als er ingebroken op jou pc wordt, en vervolgens wordt bijv een bank gehackt, ben jij alsnog schuldig. Jij moet jezelf beveilgen.
Punt 3: En jij denkt dat je provider geen logfiles heeft? [img]images/smilies/icon_razz.gif[/img]). Je kan inderdaad een proxy er tussen zetten, er zijn er veel, ik gebruik ze ook vaak, maar je zult er geen totale anonimiteit door hebben. Zij houden ook logfiles bij, omdat ze anders strafbaar kunnen zijn voor jou wandaden [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]

Veraad je jezelf?
Dat merk je snel genoeg.
"I'd call him a sadistic, hippophilic necrophile, but that would be beating a dead horse."

anoniempje
Posts: 57
Joined: Tue Dec 09, 2003 17:15

Re: iplog

Post by anoniempje » Wed Jun 23, 2004 11:14

damclubhooligan909 wrote:
Quizmaster wrote:
rijmer wrote:denk je niet dat je ip adres gelogd wordt door lycos [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]
makkelijk zat om je te achterhalen dan!
Ten eerste wordt die niet zomaar vrij gegeven.
Ten tweede zegt dat nog niets over de gebruiker, slechts de computer waar gebruik van is gemaakt.
Ten derde kan het ip-adres steeds wijzigen.

Zucht, verraad ik mezelf al met deze opmerkingen?
Prachtig, mensen die denken totaal anoniem te zijn.

Anoniem op internet zijn is zo goed als onmogelijk, believe me. Je kan op vrij veel marnieren veel anonimiteit krijgen, maar met een juridisch bevel valt je IP vaak achter te halen, hoeveel proxies jij er ook tussen heb zitten. Wat wel nodig is zijn dan logfiles van het strafbare geval en tijden.

Punt 1: Wordt dus wel vrijgegeven met rechtelijk bevel.
Punt 2: Er wordt beweze dat het jou computer is. Jij hebt verantwoordelijkheid over jou computer, ten aller tijden. Als er ingebroken op jou pc wordt, en vervolgens wordt bijv een bank gehackt, ben jij alsnog schuldig. Jij moet jezelf beveilgen.
Punt 3: En jij denkt dat je provider geen logfiles heeft? [img]images/smilies/icon_razz.gif[/img]). Je kan inderdaad een proxy er tussen zetten, er zijn er veel, ik gebruik ze ook vaak, maar je zult er geen totale anonimiteit door hebben. Zij houden ook logfiles bij, omdat ze anders strafbaar kunnen zijn voor jou wandaden [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]

Veraad je jezelf?
Dat merk je snel genoeg.
En hoe zit dat dan met die computer in een willekeurig internetcafé waar je contant afrekent?

damclubhooligan909
Posts: 13
Joined: Fri Jun 11, 2004 17:37

Re: iplog

Post by damclubhooligan909 » Wed Jun 23, 2004 15:51

anoniempje wrote:
damclubhooligan909 wrote:
Quizmaster wrote: Ten eerste wordt die niet zomaar vrij gegeven.
Ten tweede zegt dat nog niets over de gebruiker, slechts de computer waar gebruik van is gemaakt.
Ten derde kan het ip-adres steeds wijzigen.

Zucht, verraad ik mezelf al met deze opmerkingen?
Prachtig, mensen die denken totaal anoniem te zijn.

Anoniem op internet zijn is zo goed als onmogelijk, believe me. Je kan op vrij veel marnieren veel anonimiteit krijgen, maar met een juridisch bevel valt je IP vaak achter te halen, hoeveel proxies jij er ook tussen heb zitten. Wat wel nodig is zijn dan logfiles van het strafbare geval en tijden.

Punt 1: Wordt dus wel vrijgegeven met rechtelijk bevel.
Punt 2: Er wordt beweze dat het jou computer is. Jij hebt verantwoordelijkheid over jou computer, ten aller tijden. Als er ingebroken op jou pc wordt, en vervolgens wordt bijv een bank gehackt, ben jij alsnog schuldig. Jij moet jezelf beveilgen.
Punt 3: En jij denkt dat je provider geen logfiles heeft? [img]images/smilies/icon_razz.gif[/img]). Je kan inderdaad een proxy er tussen zetten, er zijn er veel, ik gebruik ze ook vaak, maar je zult er geen totale anonimiteit door hebben. Zij houden ook logfiles bij, omdat ze anders strafbaar kunnen zijn voor jou wandaden [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]

Veraad je jezelf?
Dat merk je snel genoeg.
En hoe zit dat dan met die computer in een willekeurig internetcafé waar je contant afrekent?
In publieke ruimtes heb je inderdaad het meeste kans om anoniem te zijn. Veel mensen gaan alleen de mist in doordat ze toch even snel hun hotmail adres bekijken, etc. Alles wordt wel gelogt...
Verder zouden ze, als er daadwerkelijk iets grootschaligs gebeurd is (Bankfraude, etc), ooggetuigenverslagen en camerabeelden kunnen bekijken. Over het algemeen ga je niet met een bivakmuts op een internetcafe in [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img].
Veel mensen gaan uiteindelijk toch de fout in, kijk maar naar vele virusschrijvers die toch opgepakt worden..
"I'd call him a sadistic, hippophilic necrophile, but that would be beating a dead horse."

Quizmaster
Posts: 50
Joined: Tue Jan 06, 2004 22:03

Re: iplog

Post by Quizmaster » Thu Jun 24, 2004 13:15

damclubhooligan909 wrote:
anoniempje wrote:
damclubhooligan909 wrote: Prachtig, mensen die denken totaal anoniem te zijn.

Anoniem op internet zijn is zo goed als onmogelijk, believe me. Je kan op vrij veel marnieren veel anonimiteit krijgen, maar met een juridisch bevel valt je IP vaak achter te halen, hoeveel proxies jij er ook tussen heb zitten. Wat wel nodig is zijn dan logfiles van het strafbare geval en tijden.

Punt 1: Wordt dus wel vrijgegeven met rechtelijk bevel.
Punt 2: Er wordt beweze dat het jou computer is. Jij hebt verantwoordelijkheid over jou computer, ten aller tijden. Als er ingebroken op jou pc wordt, en vervolgens wordt bijv een bank gehackt, ben jij alsnog schuldig. Jij moet jezelf beveilgen.
Punt 3: En jij denkt dat je provider geen logfiles heeft? [img]images/smilies/icon_razz.gif[/img]). Je kan inderdaad een proxy er tussen zetten, er zijn er veel, ik gebruik ze ook vaak, maar je zult er geen totale anonimiteit door hebben. Zij houden ook logfiles bij, omdat ze anders strafbaar kunnen zijn voor jou wandaden [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]

Veraad je jezelf?
Dat merk je snel genoeg.
En hoe zit dat dan met die computer in een willekeurig internetcafé waar je contant afrekent?
In publieke ruimtes heb je inderdaad het meeste kans om anoniem te zijn. Veel mensen gaan alleen de mist in doordat ze toch even snel hun hotmail adres bekijken, etc. Alles wordt wel gelogt...
Verder zouden ze, als er daadwerkelijk iets grootschaligs gebeurd is (Bankfraude, etc), ooggetuigenverslagen en camerabeelden kunnen bekijken. Over het algemeen ga je niet met een bivakmuts op een internetcafe in [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img].
Veel mensen gaan uiteindelijk toch de fout in, kijk maar naar vele virusschrijvers die toch opgepakt worden..

Ik denk helemaal niet geheel anoniem te zijn, zeker niet met dit suffe spelletje. Maar doordat het zo suf is, zal niemand er serieus achteraan gaan, waarmede ik anoniem had kunnen blijven (wie weet nu inmiddels niet, wie er achter zit? [img]images/smilies/icon_razz.gif[/img])
Maar als ik geheel anoniem had willen zijn, was me dat ongetwijfeld gelukt.

Post Reply