Draughtfeud

Post Reply
Jan Pol
Posts: 2
Joined: Fri Dec 09, 2011 19:44
Real name: Jan Pol

Draughtfeud

Post by Jan Pol » Fri Dec 09, 2011 20:44

Met verwondering kijk ik naar de populariteit van Wordfeud: scrabbelen op een smartphone of tablet.
Als dit bordspel zo populair is, zal het toch een kwestie van tijd zijn dat het damspel zich op een dergelijke populariteit mag gaan verheugen!
Net als scrabble lijkt me dammen uitermate geschikt om op de bank even een potje tegen iemand te dammen, waar die persoon zich dan ook maar bevindt.
Er zijn op dit moment wel ‘dam-apps’ beschikbaar, maar je speelt dan tegen de computer, wat lang niet zo interessant is als dammen tegen ‘echte mensen’.
Playok biedt ook een beperkte versie om op een tablet tegen elkaar te dammen, maar hoe zit het met de ontwikkeling van ‘Draughtfeud’?
Een uitgelezen mogelijkheid om het damspel weer bij een breed publiek toegankelijk te maken, zonder dat je dit spel op een bord aan een tafel hoeft te spelen.
Niet redeneren vanuit de organisatie, maar vanuit de laagdrempeligheid het spelletje met plezier te spelen.

Peter van Heun
Posts: 458
Joined: Mon Nov 17, 2003 13:07

Re: Draughtfeud

Post by Peter van Heun » Thu May 03, 2012 22:33

Of het nou draughtfeud of correspondentiedammen op je mobiel heet, kent er iemand ontwikkelingen op dit gebied? Het lijkt mij een aanwinst.

Post Reply