Automaten
Re: Automaten
Met witte slagkeuze was toch een semi-automaat, niet een automaat? Of herinner ik me de definities nu niet goed?
Lasst die Maschinen verhungern, Ihr Narren...
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!
Lasst sie verrecken!
Tsja, dat was onze visie indertijd. De vraag is of wij onze visie op kunnen leggen aan de problemistenwereld. Geen idee hoe dit werkt. Moet zoiets koninklijk worden goedgekeurd door een of andere commissie of is het oordeel van een aantal wijze mannen (en dat zijn wij ongetwijfeld) voldoende?ildjarn wrote:Met witte slagkeuze was toch een semi-automaat, niet een automaat? Of herinner ik me de definities nu niet goed?
... And I'll bury my soul in a scrapbook...
Leonard Cohen
Leonard Cohen
-
Joost heeft een beetje gelijk. Het is inderdaad een semi-automaat. Al is dat natuurlijk wel wat anders dan "Dit is helemaal geen automaat".composite wrote:Tsja, dat was onze visie indertijd. De vraag is of wij onze visie op kunnen leggen aan de problemistenwereld. Geen idee hoe dit werkt. Moet zoiets koninklijk worden goedgekeurd door een of andere commissie of is het oordeel van een aantal wijze mannen (en dat zijn wij ongetwijfeld) voldoende?ildjarn wrote:Met witte slagkeuze was toch een semi-automaat, niet een automaat? Of herinner ik me de definities nu niet goed?
I.e.g. mag ie wat mij betreft bij de collectie.
http://www.ericsdamsite.com
http://www.thailandopen.nl
http://dammen.startpagina.nl
http://www.thailandopen.nl
http://dammen.startpagina.nl
Dat denk ik ook, maar de vraag was: hoe worden dit soort definities vastgelegd en goedgekeurd?Eric van Dusseldorp wrote:Joost heeft een beetje gelijk. Het is inderdaad een semi-automaat. Al is dat natuurlijk wel wat anders dan "Dit is helemaal geen automaat".composite wrote:Tsja, dat was onze visie indertijd. De vraag is of wij onze visie op kunnen leggen aan de problemistenwereld. Geen idee hoe dit werkt. Moet zoiets koninklijk worden goedgekeurd door een of andere commissie of is het oordeel van een aantal wijze mannen (en dat zijn wij ongetwijfeld) voldoende?ildjarn wrote:Met witte slagkeuze was toch een semi-automaat, niet een automaat? Of herinner ik me de definities nu niet goed?
I.e.g. mag ie wat mij betreft bij de collectie.
Leonard Cohen
Leonard Cohen
Lasst sie verrecken!
Lasst sie verrecken!
En een semi-automaat:
Lasst sie verrecken!
Lasst sie verrecken!
-
- Real name: Perepelkin
Author - S.А. PerepelkinArjen wrote: ↑Thu Jan 10, 2008 20:44S.A. Perepelkin / 1986composite wrote:Inhakend op de definitiediscussie: mijn definitie is ook maar in me komen opborrelen en zeker niet voor de eeuwigheid geschapen. De opmerkingen van jullie zijn wat mij betreft waardevol. Voordat we uitsluitsel over de definitieve definitie hebben (kunnen wij dat met zijn vieren eigenlijk wel beslissen?) verzamel ik gewoon alles, inclusief de semi-automaten waarin wit op het laatste moment toch nog een zetje moet doen.
Dat ik voorlopig alles verzamel heeft overigens een praktische achtergrond. Altijd handig om materiaal achter de hand te hebben om bepaalde stellingen te kunnen onderbouwen.
Oplossing: 394 (49) 5 (2) 8, 36 W+ Een automaat met keuzemomenten.
-
-
S.Perepelkin
327...x.
327...x.
Last edited by perepelkins on Mon Sep 23, 2019 11:51, edited 3 times in total.
-
- Real name: Eric van Dusseldorp
Very nice, Sergej!
-
- Real name: Eric van Dusseldorp
Hein, by the way, hoe staat het met de automatenverzameling? Ga je er nog wat leuks mee doen, zodat de hele wereld van al het moois kan meegenieten?
Dat ligt inderdaad in de bedoeling. Artikelenserie in DP. Maar zover ben ik nog niet. En we zitten ook nog steeds met zoiets als een definitieprobleem. Wat verstaan we precies onder een automaat? In mijn verzameling zitten nu volautomaten, slagautomaten, schuifautomaten, halfautomaten en Dafjes, en dan nog de categorie 'prachtig maar net niet'. Dat moet allemaal precies omschreven worden.EricvanDusseldorp wrote: ↑Sun Sep 22, 2019 13:03Hein, by the way, hoe staat het met de automatenverzameling? Ga je er nog wat leuks mee doen, zodat de hele wereld van al het moois kan meegenieten?
Leonard Cohen
Leonard Cohen
-
S.Perepelkin
327,8,1,4,49,23(25:43),39,38,44x.
327,8,1,4,49,23(25:43),39,38,44x.
-
S. Perepelkin