PLDB maakt zijn eigen regels
PLDB maakt zijn eigen regels
De bestuur van de Limburgse dambond is kennelijk van mening dat het te lang rustig is geweest in Limburg en zorgt voor een nieuwe rel door zijn eigen nieuwe regels te gaan uitvoeren.
De plaatsing in de halve finale NK gaat na goed intern overleg onder clubgenoten naar Peter Schellekens.
Hiermee passert de PLDB Martijn van Gortel die in het LK hoger eindigde.
De plaatsing in de halve finale NK gaat na goed intern overleg onder clubgenoten naar Peter Schellekens.
Even iets meer achtergrond informatie.
De nurs. 1,2 en 3 bleken geen interesse te hebben in het NK. De nummer vier passeerde men voor het gemak en vervolgens ging clubgenoot van de top drie Peter Schellekens er met het plaatsbewijs vandoor.
Per toeval vernam Martijn dit en proterseerde waarop de PLDB zijn fout inzag en de plaatsing aanhield.
Vervolgens herstelde men de fout echter niet door Martijn alsnog te plaatsen maar maakte men een nieuwe fout door Martijn te verplichten te gaan herkampen met Peter. Natuurlijk was Martijn het daar niet mee eens maar de PLDb bepaalde dat martijn kon kiezen spelen of geen plaatsing. Onder protest moest een dag later de eerste partij gespeeld worden en er volgden in dezelfde week nog twee partijen. Na drie keer remise zou vervolgens ook nog gesneldamd moeten worden. Dat was voor Martijn die inmiddels een week wachtte op uitsluitsel van zijn protest de druppel in de welbekende emmer en hij ging niet accoord met sneldammen waarop Verheggen van de PLDB bepaalde dat Schellekens dan opgegeven zou worden.
Martijn van Gortel heeft inmiddels bij de KNDB officieel protest aangetekend tegen de gang van zaken en ondergetekende (zijn vader) overweegt morgen in kort geding de PLDB te dwingen om comform de reglementen te handelen.
Een trieste zaak, wat je al niet moet doen om de plaats binnen te halen waarvoor een jonge dammer eerder dit jaar heeft gestreden achter het dambord.
Detail:
Het bestuur, Verhoef, Verheggen, Djoemai (allen Raes) regelen de zaakjes voor Schellekens ( ook Raes).
De nurs. 1,2 en 3 bleken geen interesse te hebben in het NK. De nummer vier passeerde men voor het gemak en vervolgens ging clubgenoot van de top drie Peter Schellekens er met het plaatsbewijs vandoor.
Per toeval vernam Martijn dit en proterseerde waarop de PLDB zijn fout inzag en de plaatsing aanhield.
Vervolgens herstelde men de fout echter niet door Martijn alsnog te plaatsen maar maakte men een nieuwe fout door Martijn te verplichten te gaan herkampen met Peter. Natuurlijk was Martijn het daar niet mee eens maar de PLDb bepaalde dat martijn kon kiezen spelen of geen plaatsing. Onder protest moest een dag later de eerste partij gespeeld worden en er volgden in dezelfde week nog twee partijen. Na drie keer remise zou vervolgens ook nog gesneldamd moeten worden. Dat was voor Martijn die inmiddels een week wachtte op uitsluitsel van zijn protest de druppel in de welbekende emmer en hij ging niet accoord met sneldammen waarop Verheggen van de PLDB bepaalde dat Schellekens dan opgegeven zou worden.
Martijn van Gortel heeft inmiddels bij de KNDB officieel protest aangetekend tegen de gang van zaken en ondergetekende (zijn vader) overweegt morgen in kort geding de PLDB te dwingen om comform de reglementen te handelen.
Een trieste zaak, wat je al niet moet doen om de plaats binnen te halen waarvoor een jonge dammer eerder dit jaar heeft gestreden achter het dambord.
Detail:
Het bestuur, Verhoef, Verheggen, Djoemai (allen Raes) regelen de zaakjes voor Schellekens ( ook Raes).
Last edited by Dieter on Sun Dec 05, 2004 22:57, edited 1 time in total.
-
Dit is zeker waar. Maar dat er niemand van Cema in het bestuur zit komt ook mede door de rel die er van de zomer was volgens mij. Ik gun Martijn best een halve finale plaats (hoewel ik hem daarvoor nog wel te zwak vindt), misschien moeten ze maar een extra keuzeplaats toewijzen en niemand uit Limburg mee laten doen als de top 3 niet wil.Dieter wrote:Detail:
-
In brabant is trouwens een soortgelijk geval. Theo van den Hoek werd kampioen, maar wilde geen halve finale spelen. Gedeeld 2e werden Wim vd Kooij en Edgar Haagh. Er volgde geen barrage tussen hen, maar Wim kreeg het inschrijfformulier van wedstrijdleider Frank Teer (een teamgenoot). Ik geloof dat Edgar ook in beroep is gegaan, maar heb er nooit meer iets van gehoord, dus ik denk niet dat Edgar een barrage of hf plek zal krijgen.
-
Re: PLDB maakt zijn eigen regels
Ik ben bang, dat de toewijzing van een plaats die door iemand geweigerd is, niet goed geregeld is.Dieter wrote:De bestuur van de Limburgse dambond is kennelijk van mening dat het te lang rustig is geweest in Limburg en zorgt voor een nieuwe rel door zijn eigen nieuwe regels te gaan uitvoeren.
Hoe zijn de promotie-regels in Limburg geformuleerd?
De kampioen plaats zich voor de vervolg wedstrijden. Als deze daar geen gebruik van maakt de nr. 2 enz.hans andriessen wrote:Ik ben bang, dat de toewijzing van een plaats die door iemand geweigerd is, niet goed geregeld is.Dieter wrote:De bestuur van de Limburgse dambond is kennelijk van mening dat het te lang rustig is geweest in Limburg en zorgt voor een nieuwe rel door zijn eigen nieuwe regels te gaan uitvoeren.
Hoe zijn de promotie-regels in Limburg geformuleerd?
Dit gebeurt bij mijn weten in alle prov. op dezelfde manier en de eerste reacties bij de KNDB (op persoonlijke titel) waren dan ook dat ze het onbegrijpelijk vonden dat in Limburg de afvaardiging in gevaar is gebracht door het houden van een herkamp zonder dat dat nodig is en na de inschijfperiode (27-11 was de sluitingsdatum).
Ah, het derde forum (zie ook de site Dammerlei en de site van DVZ) waar deze kwestie besproken wordt.
Het PLDB-bestuur heeft toegegeven een fout gemaakt te hebben.
Martijn en (dus) ook Dieter van Gortel zijn benadeeld.
Duidelijk, geen twijfel... Maar waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt hoe erg dat soms ook is.
(Als een speler -tig meter buitenpel staat en de scheidsrechter ziet dat niet en keurt te goal toe dan is dat controversieel, maar de scheids beslist).
Natuurlijk begrijp ik de onmacht, woede van Dieter maar het is dezelfde Dieter die afgelopen jaar zijn bestuursfunctie binnen de PLDB neerlegde. En toen waren het enkele mensen van Maastricht die in het bestuur zitting hebben genomen (duidelijk niet voor hun plezier, maar om het dammen in Limburg te redden). Heel makkelijk...
Spijtig dan ook dat ik geen objectief verslag van Dieter lees, alleen maar kreten als
- het bestuur is van mening dat het te lang rustig is geweest
- na goed intern overleg tussen clubgenoten
- de nummer vier passeerde men voor het gemak
Dit laatste is duidelijk een pertinente leugen.
Maar het is niet mijn bedoeling Dieter en of Martijn aan te vallen.
Er zijn fouten gemaakt, Martijn is de dupe.
Maar het is weer dat insinuerende, negatieve commentaar van Dieter dat mij het meeste stoort.
Laten we a.u.b. meteen ophouden met dit gezever.
Toewijzing: Peter Schellekens
Protest: Martijn van Gortel
Verdergaan met het positieve Limbrgse dammen:
- Damscholen lopen goed
- 4 teams in landelijke klassen draaiem bovenin mee.
Maar niet dat zwartmaken van anderen die toevallig(???) weer eens van DC Raes afkomstig zijn. L'Histoire ce repaite of zoiets...
Het PLDB-bestuur heeft toegegeven een fout gemaakt te hebben.
Martijn en (dus) ook Dieter van Gortel zijn benadeeld.
Duidelijk, geen twijfel... Maar waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt hoe erg dat soms ook is.
(Als een speler -tig meter buitenpel staat en de scheidsrechter ziet dat niet en keurt te goal toe dan is dat controversieel, maar de scheids beslist).
Natuurlijk begrijp ik de onmacht, woede van Dieter maar het is dezelfde Dieter die afgelopen jaar zijn bestuursfunctie binnen de PLDB neerlegde. En toen waren het enkele mensen van Maastricht die in het bestuur zitting hebben genomen (duidelijk niet voor hun plezier, maar om het dammen in Limburg te redden). Heel makkelijk...
Spijtig dan ook dat ik geen objectief verslag van Dieter lees, alleen maar kreten als
- het bestuur is van mening dat het te lang rustig is geweest
- na goed intern overleg tussen clubgenoten
- de nummer vier passeerde men voor het gemak
Dit laatste is duidelijk een pertinente leugen.
Maar het is niet mijn bedoeling Dieter en of Martijn aan te vallen.
Er zijn fouten gemaakt, Martijn is de dupe.
Maar het is weer dat insinuerende, negatieve commentaar van Dieter dat mij het meeste stoort.
Laten we a.u.b. meteen ophouden met dit gezever.
Toewijzing: Peter Schellekens
Protest: Martijn van Gortel
Verdergaan met het positieve Limbrgse dammen:
- Damscholen lopen goed
- 4 teams in landelijke klassen draaiem bovenin mee.
Maar niet dat zwartmaken van anderen die toevallig(???) weer eens van DC Raes afkomstig zijn. L'Histoire ce repaite of zoiets...
-
Wat hier nog niet helemaal duidelijk werd, is dat Martijn gewoon met een punt voorsprong op de vierde plaats stond. Het was niet eens een gedeelde vierde/vijfde plaats. Onbegrijpelijk van de PLDB, dit besluit. Volgens de reglementen zouden ze kunnen beslissen om de nummer 5 te sturen (al is dit ook nog arbitrair), maar op het moment dat er protest binnenkomt een beslissingswedstrijd te bepalen is natuurlijk helemaal van de zotte. Net zoiets als het royeren van de kosmos, dan bedenken dat dit toch fout is, en dan een royement van 3 dagen laten staan..... [img]images/smilies/icon_confused.gif[/img]ikke wrote:Als ik goed geinformeerd ben, heeft de nr 3 zich bedankt vanwege de barages. Dus als de barages er niet toe doen, zal nr. 3 alsnog halve finales gaan spelen.........
- Hanco Elenbaas
Nu heeft Klareveld eens 100 % gelijk!Klareveld wrote:Schande! Onmiddellijk terugdraaien die foute beslissing. Misschien een mooie binnenkomer voor de nieuwe (?) voorzitter van de KNDB om gelijk handelend op te treden.
Als na het kampioenschap van Amsterdam of na het kampioenschap van Noord-Holland de nummer 1 of 2 zich terugtrekt dan is nummer 3 aan de beurt. Wil nummer 3 ook niet, dan komt nummer 4, enz.
Martijn van Gortel is 4de geëindigd in Limburg, een punt boven Peter Schellekens? Jammer voor Schellekens, maar dat betekent dat hij het kan schudden als Van Gortel van zijn recht gebruik maakt.
Dus Dré, om deze situatie niet verder te laten escaleren: geef Peter Schellekens een belletje en zeg dat het je spijt, maar dat zijn inschrijving ongedaan moet worden gemaakt en dat hij vast hard moet gaan trainen voor het kampioenschap van 2005.
Want in 2004 is Schellekens een punt onder Van Gortel geëindigd en om die reden gaat het feest voor Peter dit jaar niet door. Dat de nummer 5 van Limburg in een overbodige herkamp ook nog eens niet in staat bleek om in drie partijen één enkele keer van de nummer 4 te winnen, onderstreept dat Schellekens in die HF helemaal niks te zoeken heeft.
- Hanco Elenbaas
-
- archimedes
Peter Schellekens eindigde zelfs op de 5e t/m 7e plaats (van de 8 finalisten) en had eigenlijk degradatiewedstrijden moeten spelen, ware het niet dat Andy Damen zich daarvoor vrijwillig terugtrok. Zie http://www.jogorissen.nl/KVL_Eindronde.htm voor de eindstand van het Kampioenschap van Limburg.Hanco Elenbaas wrote:Dat de nummer 5 van Limburg in een overbodige herkamp ook nog eens niet in staat bleek om in drie partijen één enkele keer van de nummer 4 te winnen....