![](https://damforum.nl/bb3/images/ua.png)
Aankondiging Van Stigt Thans - Witte van Moort op 04/12
Aankondiging Van Stigt Thans - Witte van Moort op 04/12
Op zaterdag 4 december aanstaande speelt damclub Van Stigt Thans in Schiedam de inhaalwedstrijd in de ereklasse tegen Witte van Moort uit Westerhaar. De aanvang van het duel is 12:00 uur. Toegang is gratis.
De wedstrijd is van groot belang voor de strijd om het landskampioenschap. Bij winst neemt Van Stigt Thans de koppositie in de ereklasse over van Meurs Denk en Zet uit Culemborg. In de laatste ronde van de competitie, op 26 februari van het volgende jaar, ontmoeten de Schiedammers en de Culemborgers elkaar. Ook dit duel wordt gespeeld in Schiedam.
Op de andere wedstrijden van Witte van Moort na is dit duel de enige in de nationale competitie. De meeste dammers hebben een vrije dag. Wij verwachten dan ook een groot aantal toeschouwers. Voor wie van plan is langs te komen, geven we hier een routebeschrijving naar het speellokaal. Let er op dat u bij Dienstencentrum De Woudhoek moet zijn en niet bij Alliantie.
De wedstrijd is van groot belang voor de strijd om het landskampioenschap. Bij winst neemt Van Stigt Thans de koppositie in de ereklasse over van Meurs Denk en Zet uit Culemborg. In de laatste ronde van de competitie, op 26 februari van het volgende jaar, ontmoeten de Schiedammers en de Culemborgers elkaar. Ook dit duel wordt gespeeld in Schiedam.
Op de andere wedstrijden van Witte van Moort na is dit duel de enige in de nationale competitie. De meeste dammers hebben een vrije dag. Wij verwachten dan ook een groot aantal toeschouwers. Voor wie van plan is langs te komen, geven we hier een routebeschrijving naar het speellokaal. Let er op dat u bij Dienstencentrum De Woudhoek moet zijn en niet bij Alliantie.
-
Een tijdje geleden was er op het forum de discussie of de competitie naar zondag moest worden geschoven. Een van de voorstellen hier was om de hoogste afdeling op zondag te laten spelen en de lagere nationale afdelingen op zaterdag om de gewone dammer die normaal gesproken niet kon komen kijken omdat ze zelf competitie moest spelen, de mogelijkheid te geven op zondag naar de toppers te komen kijken. Zaterdag zijn er volop toppers te bewonderen: Gantwarg, Heusdens, Podolski, Cordier, Clerc, Barkel en nog een hele zwik subtoppers. En niemand anders hoeft te dammen. Ik zie er naar uit om al die mensen die voorstander waren van de zaterdag/zondag splitsing komende zaterdag 4 december te mogen begroeten.
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
Helaas heb ik a.s. zaterdag wat anders. Zondag zou me beter uitkomen.AntonvBerkel wrote:Ik zie er naar uit om al die mensen die voorstander waren van de zaterdag/zondag splitsing komende zaterdag 4 december te mogen begroeten.
Daarnaast geef je de discussie niet helemaal goed weer. Ik ben een van degenen die pleitten voor een splitsing, omdat ik graag eens bij Hiltex in Amsterdam zou kijken. Het is niet gezegd dat potentiele toeschouwers stad en land afreizen om een wedstrijd te bezoeken.
Niettemin ben ook ik wel benieuwd naar het aantal toeschouwers zaterdag. Als er geen hond verschijnt, dan zal ik concluderen dat er kennelijk geen grote behoefte bestaat om naar damwedstrijden te kijken. In dat geval zou ik 'slechts' twee argumenten overhouden voor splitsing:
1) er komen meer en bovenal betere arbiters beschikbaar voor de KNDB-competitie.
2) orthodoxe joden, middenstanders, en anderen die op zaterdag niet willen/kunnen dammen, worden niet langer buitengesloten van deelname.
Overigens hebben we anderhalf jaar geleden al een toeschouwers-testcase gehad bij de beslissingswedstrijd om het landskampioenschap tussen Hiltex en Meurs. In het gezellige en centraal gelegen Bunschoten was het een drukte van belang. Toen het treffen daar in 10-10 eindigde, werd de tweede beslissingswedstrijd om mij onbekende reden gehouden in Schiedam (!). Daar waren mijn broer en ik zo ongeveer de enige toeschouwers. Of dat met de ligging, de sfeerloze speellokaliteit, of met een zekere dammoeheid (alweer een beslissingswedstrijd) te maken had, weet ik niet.
-
- Henk de Witt
Volgens mij heeft Rob remise gespeeld. De beslissende zege kwam van Arnaud Cordier tegen Peter Hoopman na een lang eindspel.Cor van Dusseldorp wrote:Dat is nummer 11 voor mijn Laika team.Maikel wrote:Zojuist gehoord dat Stigt heeft gewonnen met 11-9...
Enige detail dat ik weet is dat leijenaar 1-1 speelde tegen weteringh...
Weet iemand wat Rob gedaan heeft?
- Henk de Witt
-
- Real name: Alexander Presman
Op de site van KNDB staat al keurig:
1 F. Luteyn - L. Fijn van Draat 1-1 2)
2 R. Heusdens - D. Slotboom 1-1 8 )
3 A. van Berkel - M. Barkel 1-1 4)
4 D. van Schaik - S. Winkel 1-1 5)
5 R. Clerc - M. Podolski 1-1 1)
6 A. Cordier -P. Hoopman 2-0 10)
7 T. Chub - E. Twiest 0-2 6)
8 A. Gantwarg - B. Stegeman 2-0 3)
9 W. Vrijland - G. Kolk 1-1 7)
10 A. van de Weteringh - K.H. Leijenaar 1-1 9)
1 F. Luteyn - L. Fijn van Draat 1-1 2)
2 R. Heusdens - D. Slotboom 1-1 8 )
3 A. van Berkel - M. Barkel 1-1 4)
4 D. van Schaik - S. Winkel 1-1 5)
5 R. Clerc - M. Podolski 1-1 1)
6 A. Cordier -P. Hoopman 2-0 10)
7 T. Chub - E. Twiest 0-2 6)
8 A. Gantwarg - B. Stegeman 2-0 3)
9 W. Vrijland - G. Kolk 1-1 7)
10 A. van de Weteringh - K.H. Leijenaar 1-1 9)
Goed dat er in ieder geval nog iemand was [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img] , maarre ; niet meer mensen? [img]images/smilies/icon_confused.gif[/img]Henk de Witt wrote:
Ik was publiek, na vieren.
.
-
Henk overtrof onze stoutste verwachtingen en zorgde voor publiek. Ik geef toe dat een aantal mensen van Schiedam het pessimistischer had voorspeld.
blondegod wrote:Goed dat er in ieder geval nog iemand was [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img] , maarre ; niet meer mensen? [img]images/smilies/icon_confused.gif[/img]Henk de Witt wrote:
Ik was publiek, na vieren.
.
Onze (nog niet gekozen) KNDB-voorzitter zou bij deze inhaalwedstrijd ook deel van het x-koppige publiek in Schiedam hebben uitgemaakt. Kennelijk is hij door de jeneverdampen niet opgemerkt.
Wanneer komt de bondsraad (minimaal in de vereiste samenstelling!) eigenlijk bijeen om HM officieel te kiezen tot voorzitter?
Of wordt die "slag" pas gedaan tijdens de eerstvolgende Friese Elfstedentocht?
Wanneer komt de bondsraad (minimaal in de vereiste samenstelling!) eigenlijk bijeen om HM officieel te kiezen tot voorzitter?
Hij was er natuurlijk om te kijken, maar ook om Danny Slotboom op te halen voor het WK trainingskamp.abelius wrote:Onze (nog niet gekozen) KNDB-voorzitter zou bij deze inhaalwedstrijd ook deel van het x-koppige publiek in Schiedam hebben uitgemaakt. Kennelijk is hij door de jeneverdampen niet opgemerkt.
......door politie en dominee geweerd.....
-
22 Januari 2005 en met een beetje geluk hebben wij tegelijkertijd een elfstedentocht. Als je de statuten er op naleest zal je zien dat er voor deze vergadering geen minimaal vereiste samenstelling nodig is. Haitze Meurs zal dan ook op 22 Januari formeel tot voorzitter van de KNDB gekozen worden.abelius wrote:Onze (nog niet gekozen) KNDB-voorzitter zou bij deze inhaalwedstrijd ook deel van het x-koppige publiek in Schiedam hebben uitgemaakt. Kennelijk is hij door de jeneverdampen niet opgemerkt.