In de topic "8e Internationaal Bijlmer Damtoernooi" kwam weer een oude verhaal over Jannes van der Wal ter sprake.
De thema is wel delicaat.
Toch ben ik (beetje een buitenstander) benieuwd of de extra publiciteit die damsport is met "slaap" en andere met Jannes gebonden incidenten gekregen ten goede is gekomen.
![](https://damforum.nl/bb3/images/ua.png)
Is elke publiciteit nuttig?
-
Re: Is elke publiciteit nuttig?
Twee mogelijkheden: als dit soort publiciteit de enige is, dan is de impact negatief. Als er andere meer positieve publiciteit tegenover staat, dan is het extra publiciteit en positief. Kees zelf is in staat de meer positieve publiciteit te genereren, dus lijkt me het laatste op hem van toepassing. Bij Jannes was de publiciteit te vaak negatief.A.Presman wrote:In de topic "8e Internationaal Bijlmer Damtoernooi" kwam weer een oude verhaal over Jannes van der Wal ter sprake.
De thema is wel delicaat.
Toch ben ik (beetje een buitenstander) benieuwd of de extra publiciteit die damsport is met "slaap" en andere met Jannes gebonden incidenten gekregen ten goede is gekomen.
Ik vond het stuk in de Telegraaf trouwens een beetje flauw. Verslapen is niet een structureel dammers probleem.
- Eric Sanders
Het criterium voor positief of negatief lijkt me in dit geval ledenaantal.
Stoppen dammers, omdat in de krant staat dat Kees zich verslaapt? Lijkt me niet.
Gaan nieuwkomers niet dammen, omdat in de krant staat dat Kees zich verslaapt? Lijkt me niet.
Krijgen we nieuwe leden, omdat in de krant staat dat Kees zich verslaapt? Lijkt me niet direct, maar het woord dammen is weer eens genoemd.
Volgens mij kan het geen kwaad. Laat Kees zich nog maar een keer verslapen en vervolgens bij Paul de Leeuw over zijn losbandige tijd op Curacao gaan vertellen.
Stoppen dammers, omdat in de krant staat dat Kees zich verslaapt? Lijkt me niet.
Gaan nieuwkomers niet dammen, omdat in de krant staat dat Kees zich verslaapt? Lijkt me niet.
Krijgen we nieuwe leden, omdat in de krant staat dat Kees zich verslaapt? Lijkt me niet direct, maar het woord dammen is weer eens genoemd.
Volgens mij kan het geen kwaad. Laat Kees zich nog maar een keer verslapen en vervolgens bij Paul de Leeuw over zijn losbandige tijd op Curacao gaan vertellen.
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart
-
Iedere niet-dammer kent de naam Jannes vanwege het slaapincident. Dit komt ook omdat Jannes alles aanpakte wat geld opleverde, en dien ten gevolge keer op keer weer op de TV kwam.
Het verschil met het stukje in de telegraaf is dat tegenover Jannes nooit het belerende vingertje is opgestoken.
Als de schrijver van dit stukje Wiersma is, dan begrijp ik de inhoud in het geheel niet, het klinkt nogal rancuneus tov. de hedendaagse topdammers.
Dus in het geval van Jannes is de publicteit positief gebleken, dit voorval met Kees staat denk ik te zeer op zichzelf.
Het verschil met het stukje in de telegraaf is dat tegenover Jannes nooit het belerende vingertje is opgestoken.
Als de schrijver van dit stukje Wiersma is, dan begrijp ik de inhoud in het geheel niet, het klinkt nogal rancuneus tov. de hedendaagse topdammers.
Dus in het geval van Jannes is de publicteit positief gebleken, dit voorval met Kees staat denk ik te zeer op zichzelf.