Getmanski zeurt

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Post Reply
Gezellig
Posts: 526
Joined: Thu Oct 02, 2003 21:26

Getmanski zeurt

Post by Gezellig » Sun Nov 14, 2021 10:39

Getmanski:
"The next issue is the manner in which this decision was made and announced. The decision of the FMJD EB from 10.07.2021 was brought to the participants of the World Championship 2021 - July 13, 2 rounds before the end of the championship final at the most tense moment. The final whistle was less than a day away!"

Tja, Getmanski won in die voorlaatste ronde van Groenendijk!
Daardoor werd hij gedeeld tweede, met Boomstra.
Die overwinning op Groenendijk gaf de doorslag op wie uiteindelijk tweede werd.

Getmanski:
"The same conclusion was made in an interview on 27.07.2021 by a direct participant of the events, multiple world champion Alexander Georgiev"

Nou wordt ie helemaal mooi.
Georgiev participant?
Hij wilde niet tegen Boomstra spelen.
Hij wilde niet aan het WK in Tallinn meedoen

https://www.hijkendtc.nl/dammer-roel-bo ... -situatie/
Aanvankelijk stond de WK-match gepland voor januari. Alles was geregeld, totdat Georgiev zich ineens afmeldde. De tienvoudig wereldkampioen zag het niet zitten om naar Eindhoven af te reizen, waar de tweestrijd zou plaatsvinden. “Daar was ik enorm teleurgesteld over”, vertelt Boomstra. “Georgiev zei: zolang er nog corona-maatregelen gelden, wil ik niet spelen. Dat vond ik nogal gek. Persoonlijk zou ik banger zijn in een land zónder maatregelen dan in een land waar het virus onder controle wordt gehouden. In mijn ogen was het prima mogelijk om in januari te spelen.”

Quarantaine en coronatesten waren niet genoeg
Georgiev bleef bij zijn standpunt, ondanks bemiddeling van de lokale organisatie en de internationale dambond FMJD, die een quarantaine en meerdere coronatesten voorstelden. De Rus gaf geen krimp, waarop de FMJD besloot om op zoek te gaan naar een vervanger voor hem. Het eerste recht op de WK-match had de Chinees Pan Yiming. “Hij komt het land niet uit”, zegt Boomstra. “Als je geen olympische sporter bent, dan ben je geen uitzonderingsgeval voor China. Ik kan het land ook niet in om te komen spelen.”

De internationale dambond besloot hierop de WK-match uit te stellen. Een bittere pil voor Boomstra. “Ik was in juli afgestudeerd in de natuurkunde”, vertelt de geboren Utrechter, nog steeds verbolgen over de gang van zaken. “In mijn ogen had ik een van de beste prestaties geleverd door in korte tijd in vrij goede vorm te zijn voor de WK-match. Dat had ik graag bewezen.”

Post Reply