NC: zaterdag of zondag
- Eric Sanders
NC: zaterdag of zondag
Er zijn spelers die liever op zondag zouden spelen.
Hoe liggen de verhoudingen?
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart
Re: NC: zaterdag of zondag
Ik heb 'maakt me niet uit' gekozen. Overigens heb ik wel een lichte voorkeur voor de zondag.Eric Sanders wrote:Er zijn spelers die liever op zondag zouden spelen.
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
Ik heb op zondag gestemd, maar ik zou het liefst zien dat de Ereklasse op zondag wordt gespeeld en de rest op zaterdag. Dat is leuker voor de dammers (topspelers krijgen eindelijk wat publiek, spelers op lager niveau kunnen eens bij een damwedstrijd kijken) en een gevulde zaal oogt ook beter voor het geval er een journalist of een fotograaf langskomt. Tenslotte zorgt deze indeling ervoor dat orthodoxe joden en middenstanders niet langer worden uitgesloten van damwedstrijden (mits ze althans sterk genoeg zijn voor de Ereklasse).
-
Op zaterdag ben ik vaak op tijd terug voor het voetbal op tv (22.30), op zondag is dat maar af te wachten (19.00) [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]. Bovendien is zondag de ideale dag om een beetje te studeren (er is toch niks te doen). Zaterdag voor mij dus.
-
Ja, al die Joods-orthodoxe middenstanders, die opeens niet kunnen na degradatie [img]images/smilies/icon_sad.gif[/img]Vraagje wrote:heeft iemand weleens stilgestaan bij de praktische problemen die je krijgt als een club van de ene dag naar de andere promoveert of degradeert
-
Bij het wereldkampioenschap dammen komen al weinig mensen te kijken.Jan Pieter wrote:Ik heb op zondag gestemd, maar ik zou het liefst zien dat de Ereklasse op zondag wordt gespeeld en de rest op zaterdag. Dat is leuker voor de dammers (topspelers krijgen eindelijk wat publiek, spelers op lager niveau kunnen eens bij een damwedstrijd kijken) en een gevulde zaal oogt ook beter voor het geval er een journalist of een fotograaf langskomt. Tenslotte zorgt deze indeling ervoor dat orthodoxe joden en middenstanders niet langer worden uitgesloten van damwedstrijden (mits ze althans sterk genoeg zijn voor de Ereklasse).
Dan wel zondag bij een Ereklasse wedstrijd?
- Hanco Elenbaas
Erik speelt wel op zondag. Ik denk dat hij Nederlands Hervormd is. Gereformeerden spelen niet op zondag.Fred van Amersfoort wrote:Ik had van die Van de Weerdhof verwacht dat hij gewoon voor zijn geloof zou uitkomen en dus op zondag niet wenst te spelen uit geloofsovertuiging.
Bij Hiltex zijn voor zover ik weet geen leden met godsdienstige motieven tegen spelen op zondag. Wel zal bijna niemand voor spelen op zondag kiezen omdat voor veel spelers van VAD en Hiltex het gewoonte is om na de wedstrijden op zaterdag tot diep in de nacht na te borrelen. Dat kan niet van zondag op maandag en mede daarom zal het er wat Amsterdam betreft niet van komen.
Verder zijn er denk ik toch honderden KNDB-leden wel Gereformeerd. Wil je de Ereklassers onder hen dispensatie verlenen?