Geloven dammers in God?

Discussies over damsport (in het Nederlands)

Bestaat God?

Ja, ik geloof in God en dus in een leven na de dood.
36
40%
Nee, ik geloof niet in (een persoonlijke) God, maar wel in een leven na de dood.
20
22%
Nee, ik geloof noch in God, noch in een leven na de dood.
34
38%
 
Total votes: 90

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Post by Hanco Elenbaas » Fri Nov 12, 2004 21:36

http://www.thespectrumnews.com/html/spi ... 012203.htm

Image Image
Wat rookt Red Elk??


A Message From Red Elk

Editor’s note: It seems as if the pace of the Great Awakening on planet Earth has jumped up another notch. Those of you who have been closely following the spiritual messages (and some others) shared within these pages over, especially, the last few months have noticed a common theme: that we are all, spiritually, in a “decision-makingâ€? time. There’s no more fence-sitting; rather, we are told that ALL shall experience conditions and circumstances which require a decision one way or the otherâ€â€

User avatar
steenslag
Posts: 1184
Joined: Sun Sep 21, 2003 10:09
Contact:

Post by steenslag » Sat Nov 13, 2004 01:24

Hanco Elenbaas wrote:(...)Image
Wat rookt Red Elk??
(...)
Een bijzonder beroerde Poolse import-sigaret, zo te zien.

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Post by Hanco Elenbaas » Sat Nov 13, 2004 01:52

steenslag wrote:
Hanco Elenbaas wrote:(...)Image
Wat rookt Red Elk??
(...)
Een bijzonder beroerde Poolse import-sigaret, zo te zien.
Whatever Siep!!!
De foto hierboven is van 11 september 2001, de dag van de ramp in New York, veroorzaakt door de islamitische Bush-vazallen van ex-CIA-agent Osama Bin Laden. Stel je voor dat je zo moet rennen voor je leven.

Journalisten klagen tegenwoordig dat ze niet mogen schrijven over de bewijsbare nauwe samenwerking tussen allerlei zogenaamde vijanden. De sprookjes die de media ons moeten vertellen worden voornamelijk geloofd door de categorie Klareveld/Arjan van den B., en deze 'invloedrijke' onwetenden vertellen de verdichtsels door aan hun slaperige omgeving. Zo werken die dingen.

Uitvoering van 9/11 geschiedde in opdracht van de NSA, The National Security Agency, de èchte geheime dienst van de Verenigde Staten. NSA werkt met een budget 100x groter dan dat van de CIA, de zogenaamde geheime dienst, die de aandacht moet afleiden van de NSA.

De CIA is opgebouwd naar voorbeeld van de SD (de geheime dienst van Adolf Hitler's Nazi Duitsland) door enkele Duitse nazi's onder aanvoering van SS-generaal Reinhard Gehlen die met zijn collega-oorlogsmisdadigers via Operation Paperclip in de VS terecht was gekomen. De SD was in de jaren dertig van de vorige eeuw opgezet door de Jezuïetenorde.

Oprichter en bedenker van de NSA is Henry Kissinger, een van de grootste nog levende oorlogsmisdadigers, verantwoordelijk voor de val van Salvador Allende na 150 jaar democratie in Chili. Henry de Satanist is ook verantwoordelijk voor meer dan 100.000 doden in Oost-Timor, alsmede voor honderdduizendenden doden in Cambodja's Killing Fields, etc.
Henry Kissinger werd door de regering van George W. aangewezen als onderzoeker #1 van de Twin Towers-catastrophe, terwijl Henry's NSA, als gezegd, zelf de opdracht had gegeven.
Leve de blinde paarden als Klareveld en mijn teamgeoot Arjan vd B..
("A nod is as good as a wink, to a blind horse...", zei Rod Stewart al, in zijn glorietijd.)

Toen kort na de moord op Fortuyn ter sprake kwam dat het Internationaal Strafhof Henry Kissinger wou gaan voorgeleiden, dreigde George W. met een desnoodse inval in Nederland om Henry te bevrijden als een dergelijk 'vooraanstaand' Amerikaans staatsburger zou moeten terechtstaan in Den Haag. Alleen Jim Janssen van Raay van de LPF protesteerde tegen deze Amerikaanse arrogantie.
Jaap de Hoop Scheffer hield zich angstig stil, bang een belangrijke promotie te moeten missen.

De bedoeling van rampen als 9/11, en we zullen de komende jaren nog ergere gaan meemaken, ook op Nederlands grondgebied, is dat ze ('onze' elite) ons bang wil maken. Zo bang dat we zelf willen meebetalen aan de kooi die ze om ons heen wil plaatsen, waardoor we uit eigen initiatief, met geld toe, onze vrijheden inleveren.
Laat je niet bang maken! Angst is een illusie. Het hoogste goed is Liefde en Vrijheid, terwijl angst leidt tot niks dan het tegenovergestelde, een schijnwerkelijkheid.


En laat je niet manipuleren. Nooit zal een dominee, pastoor, goeroe, imam of andere idioot (als ik ) het beter voor jou weten dan jijzelf. Laat niemand komen tussen God (oftewel jouw Hogere Zelf in jezelf) en jou. [Bob Dylan: 'Don't follow leaders, Watch the Parkingmeters']


Red Elk wrote: Now, people world-wide are getting awfully antsy, scattered, frightened. As I said, it’s designed to be that way, so they can be controlled.
They must be FREE, SELF-THINKERS, and TOTALLY FEARLESS. And they can’t do that without the total spiritual contact with our Creator. And that Creator is 100% real! They’ve got to reach that point of KNOWING!
Make that Creatorâ€â€

william
Posts: 357
Joined: Tue Aug 01, 2017 19:24
Real name: william van den broek
Location: Tilburg

Re:

Post by william » Tue Aug 29, 2017 00:00

Gezellig wrote:Het geloof in een hemel en hel slaat als kut op dirk.
Kijk dat zijn nog eens bijdragen op het forum waar de forumlezers wat aan hebben.
Jan van der Meer, waarom post je dit soort diepzinnige teksten niet gewoon onder je eigen naam op het echte forum.
Wat vind je er als schaker van dat er bij de KNDB op zondag niet gedamd wordt ?
Hoe zit dat trouwens bij de KNSB ?

Eric van Dusseldorp
Posts: 4245
Joined: Tue Sep 30, 2003 22:11

Re: Geloven dammers in God?

Post by Eric van Dusseldorp » Tue Aug 29, 2017 06:32

Leuk dat je dit onderwerp weer naar boven haalt, william. Mooie tijden waren dat, met grappige discussies.
http://www.ericsdamsite.com
http://www.thailandopen.nl
http://dammen.startpagina.nl

william
Posts: 357
Joined: Tue Aug 01, 2017 19:24
Real name: william van den broek
Location: Tilburg

Re: Geloven dammers in God?

Post by william » Tue Aug 29, 2017 08:25

Eric van Dusseldorp wrote:Leuk dat je dit onderwerp weer naar boven haalt, william. Mooie tijden waren dat, met grappige discussies.
Nou ja leuk?
Dat is toch niet de enige reden.
Er zitten ook serieuze kantjes aan mijn luchtige post.
Ik vind het ieders recht om niet op zondag te dammen, maar ik vind het ook ieders recht om op zondag wel te dammen.
Er zit iets gereformeerds in de KNDB en ik zie niet goed wie daar behalve JK dan verder nog achter zitten.
Wat vind jij trouwens van gezellig? Nee dat is flauw ik heb het forum natuurlijk ook doorgebladerd.
Dus ik zou de vraag anders willen stellen. Hoe kijk jij op jouw aanvaring met gezellig terug?
En nu ik toch aan het vragen ben wat vindt jij van JK?
Leuke website heb je trouwens!

william
Posts: 357
Joined: Tue Aug 01, 2017 19:24
Real name: william van den broek
Location: Tilburg

Re: Geloven dammers in God?

Post by william » Tue Aug 29, 2017 09:50

De antwoorden op de vragen in dit topic zijn overigens heel kort, saai en simpel:

God bestaat niet, is een bedenksel van mensen, en een persoonlijke God al helemaal niet, is een sprookjesfiguur.
Na de dood is er niets of om het om het wat minder nihilistisch te zeggen is er een eeuwigdurende vredige stilte.

Een belangrijke vraag die vaak door religieuze mensen wordt gesteld en die hier op het topic helaas vrijwel ontbreekt, waarom wij hier dan op aarde zijn, zou ik met een wedervraag willen beantwoorden: Ben jij om een andere reden hier op aarde gekomen dan om pak em beet zo'n 80 jaar plezier te hebben en bewustzijn te ervaren?

En tenslotte is er dan nog een doel in je leven, ja, er voor te zorgen dat je een gelukkig leven hebt en eraan bij te dragen dat iedereen het goed heeft.
Als iedereen het goed heeft dan heb ik het ook goed en als anderen het slecht hebben dan heb ik daar last van en jij hopelijk ook.
Het internationaal terrorisme dat hier op dit topic uitgebreid aan de orde komt is daarvan een duidelijk voorbeeld.
Als mensen het op deze wereld om wat voor reden dan ook slecht hebben ontstaat haat, agressie, oorlog en ellende.
7 miljard mensen moeten er dus voor zorgen dat 7 miljard mensen het goed hebben: voedsel, drinkwater, vrede, veiligheid, vrijheid, gezondheidszorg, onderwijs, sociale contacten, waardering, wijsheden enz. enz. enz.

Casper van der Tak
Posts: 734
Joined: Fri Dec 19, 2003 02:05
Location: Beijing / Laveno-Mombello

Re: Geloven dammers in God?

Post by Casper van der Tak » Tue Aug 29, 2017 09:53

Sommige dambolwerken zijn zwaar gereformeerd. Westerhaar bijvoorbeeld. Omdat sommige sterke damgemeenschappen streng gelovig zijn is er ook een lange traditie van de vrije zondag zonder wedstrijden. Dit heeft JK allemaal niet op zijn kerfstok!

william
Posts: 357
Joined: Tue Aug 01, 2017 19:24
Real name: william van den broek
Location: Tilburg

Re: Geloven dammers in God?

Post by william » Tue Aug 29, 2017 10:14

Casper van der Tak wrote:Sommige dambolwerken zijn zwaar gereformeerd. Westerhaar bijvoorbeeld. Omdat sommige sterke damgemeenschappen streng gelovig zijn is er ook een lange traditie van de vrije zondag zonder wedstrijden. Dit heeft JK allemaal niet op zijn kerfstok!
Even een vraagje:
Westerhaar Twente is dat niet gewoon Katholiek?

Ik pak de toernooibase van vandaag er maar eens bij.

Ranglijst virtuele rating Witte van Moort Westerhaar Sorteerwijze: (klik op link hieronder)
Vorige 100 Volgende 100
Pl Naam Lft. AW Rating
2017 AW Pt Seiz.-
pres. Stijging Virt.
rat.
1 Yuen Wong 26 231 1374 8 11 - -1.87 1372 D
2 Bert Aalberts 23 368 1357 6 10 - 4.31 1361 D
3 Gerbrand Hessing 37 667 1278 9 12 - 0.44 1278 D
4 Mitchel Mensinga 19 285 1220 8 9 - 8.58 1229 D
5 Gerwin Mollink 45 583 1130 15 15 1197 14.13 1144 D
6 Alex Noppers 25 219 1021 9 9 - 8.77 1030 D
7 Bennie Hendriks 78 214 676 8 5 - 7.89 684 D

Dammen deze mensen niet op zondag?

Maar terug naar het punt dat ik wilde maken:

Ik zeg ook niet dat JK het op zijn kerfstok heeft en ik weet ook wel dat dammen juist in gebieden waar religie een belangrijke rol speelde populair was ( religie speelde vroeger sowieso overal een belangrijkere rol dan nu ).
Ik constateer dat de secularisatie net als in de rest van Nederland ook in de damwereld steeds meer doordringt.
Misschien in de damwereld iets vertraagd maar toch!
Ik ken dambobo' van allerlei pluimage: links, rechts, Katholiek, humanistisch, enz. en inderdaad JK:gereformeerd.
Dus is het percentage streng gereformmeerde dammers die per se niet op zondag willen dammen werkelijk nog zo hoog en is daar dan geen oplossing voor te vinden?
En wie in de top van de KNDB houdt deze veranderingen dan tegen.
Dat is misschien helemaal niet alleen JK, dat is juist mijn vraag?

Casper van der Tak
Posts: 734
Joined: Fri Dec 19, 2003 02:05
Location: Beijing / Laveno-Mombello

Re: Geloven dammers in God?

Post by Casper van der Tak » Tue Aug 29, 2017 11:00

Protestant (gereformeerd en Nederlands hervormd), niet katholiek. En je moet kijken naar de inwoners van het dorp, niet naar de spelers van de club. Ik ben lang niet meer in Westerhaar geweest, maar neem aan dat het nog steeds sterk protestant is.

william
Posts: 357
Joined: Tue Aug 01, 2017 19:24
Real name: william van den broek
Location: Tilburg

Re: Geloven dammers in God?

Post by william » Tue Aug 29, 2017 11:33

Casper van der Tak wrote:Protestant (gereformeerd en Nederlands hervormd), niet katholiek. En je moet kijken naar de inwoners van het dorp, niet naar de spelers van de club.
Niet naar de spelers van de club?
Maar naar de mensen die in die paar huizen om het clubgebouw heen wonen en die helemaal niet dammen?

Hier mis ik iets, soms kan ik je nog wel een beetje volgen maar deze keer toch echt niet.

Casper van der Tak
Posts: 734
Joined: Fri Dec 19, 2003 02:05
Location: Beijing / Laveno-Mombello

Re: Geloven dammers in God?

Post by Casper van der Tak » Tue Aug 29, 2017 12:01

Als je kijkt naar de spelers dan komen die vaak van buitenaf. Jeugdspelers hebben van jeugdtoernooien gespeeld in Westerhaar, en spelen dan later in de competitie voor Westerhaar. Maar zijn niet representatief voor wat er speelt in het dorp.

Bestuur is vaker lokaal, en houden ook rekening mee met wat leeft in de gemeenschap. Als een dorp gelovig is en zondag vrij wil houden, dan kan een bestuur zich daar het beste aan houden en niet wedstrijden op zondag organiseren. Klinkt logisch?

Eric van Dusseldorp
Posts: 4245
Joined: Tue Sep 30, 2003 22:11

Re: Geloven dammers in God?

Post by Eric van Dusseldorp » Tue Aug 29, 2017 12:38

william wrote:
Eric van Dusseldorp wrote:Leuk dat je dit onderwerp weer naar boven haalt, william. Mooie tijden waren dat, met grappige discussies.
Nou ja leuk?
Dat is toch niet de enige reden.
Er zitten ook serieuze kantjes aan mijn luchtige post.
Ik vind het ieders recht om niet op zondag te dammen, maar ik vind het ook ieders recht om op zondag wel te dammen.
Er zit iets gereformeerds in de KNDB en ik zie niet goed wie daar behalve JK dan verder nog achter zitten.
Wat vind jij trouwens van gezellig? Nee dat is flauw ik heb het forum natuurlijk ook doorgebladerd.
Dus ik zou de vraag anders willen stellen. Hoe kijk jij op jouw aanvaring met gezellig terug?
En nu ik toch aan het vragen ben wat vindt jij van JK?
Leuke website heb je trouwens!
JK is een succesvolle coach.
Verder had ik je vanochtend al een PM gestuurd. Linksboven staat ergens een eentje.
http://www.ericsdamsite.com
http://www.thailandopen.nl
http://dammen.startpagina.nl

william
Posts: 357
Joined: Tue Aug 01, 2017 19:24
Real name: william van den broek
Location: Tilburg

Re: Geloven dammers in God?

Post by william » Tue Aug 29, 2017 12:58

Casper van der Tak wrote:Als je kijkt naar de spelers dan komen die vaak van buitenaf. Jeugdspelers hebben van jeugdtoernooien gespeeld in Westerhaar, en spelen dan later in de competitie voor Westerhaar. Maar zijn niet representatief voor wat er speelt in het dorp.

Bestuur is vaker lokaal, en houden ook rekening mee met wat leeft in de gemeenschap. Als een dorp gelovig is en zondag vrij wil houden, dan kan een bestuur zich daar het beste aan houden en niet wedstrijden op zondag organiseren. Klinkt logisch?
Ja daar zit wel wat in.
Maar dat gaat over hun eigen wedstrijden.
Dat er tijdens het Nederlands juniorenkampioenschap dat altijd in Westerhaar wordt gehouden om organisatorische redenen niet op op zondag wordt gespeeld is inderdaad nog niet zo vreemd.
Daar heb ik ook geen enkel probleem mee, wie organiseert bepaalt.
Het gaat mij om het KNDB beleid.
Ik kan me niet voorstellen dat Westerhaar daar invloed op probeert te hebben.
En ook de andere grote verenigingen niet.
Ik loop de ereklasse even na en check op gereformeerdheid:

Naast Westerhaar,

Culemborg, dan denk ik spontaan aan Henk Stoop, ik heb met hem nooit over geloof gesproken wel over filosofische wijsheden, maar ik kan me niet voorstellen dat hij gereformeerd is.
Hij leest dit vast en zal zeker reageren als ik er naast zit.

Wageningen, daar heb je al heel lang Jozef, jarenlang een belangrijke machtsfactor binnen de KNDB.
Ik heb hem in een telefoongesprek weleens uit gemaakt voor bijzonder calvinistisch, zou je zo kunnen denken toch?
Maar hij heeft mij toen verzekerd dat hij absoluut niet gereformeerd is. Jozef is naar eigen zeggen streng Rooms Katholiek.
Ook hij zal wel reageren als ik zijn woorden verkeerd heb geinterpreteerd.
En dat weet ik als Tilburger dan weer wel, Katholieken mogen altijd dammen, met een goed glas wijn of bier erbij, een lekkere vette hap in de hand, het vet druipt langs je kin af, een stevige bolknak in de mond en als het even zou kunnen a la berlusconi een mooie vrouw op schoot of twee of drie.

Dus wie bepaald dan behalve JK het niet-op-zondag-dambeleid en al die andere pietluttige damregeltjes van de KNDB.

william
Posts: 357
Joined: Tue Aug 01, 2017 19:24
Real name: william van den broek
Location: Tilburg

Re: Geloven dammers in God?

Post by william » Tue Aug 29, 2017 13:06

Eric van Dusseldorp wrote:
william wrote:
Eric van Dusseldorp wrote:Leuk dat je dit onderwerp weer naar boven haalt, william. Mooie tijden waren dat, met grappige discussies.
Nou ja leuk?
Dat is toch niet de enige reden.
Er zitten ook serieuze kantjes aan mijn luchtige post.
Ik vind het ieders recht om niet op zondag te dammen, maar ik vind het ook ieders recht om op zondag wel te dammen.
Er zit iets gereformeerds in de KNDB en ik zie niet goed wie daar behalve JK dan verder nog achter zitten.
Wat vind jij trouwens van gezellig? Nee dat is flauw ik heb het forum natuurlijk ook doorgebladerd.
Dus ik zou de vraag anders willen stellen. Hoe kijk jij op jouw aanvaring met gezellig terug?
En nu ik toch aan het vragen ben wat vindt jij van JK?
Leuke website heb je trouwens!
JK is een succesvolle coach.
Verder had ik je vanochtend al een PM gestuurd. Linksboven staat ergens een eentje.
Hallo Eric, sorry ik ben een oude digibeet dus vind pm moeilijk en onhandig.
Ik heb dat op het forum al weleens uitgelegd dus de mensen die mij kennen weten dat.
Ik werk er niet mee, lees ze dus ook niet maar goed dat je me er op wijst dat je er een gestuurd hebt anders had ik dat niet geweten, ik heb met enige moeite jou pm aan mij kunnen vinden.
Wil je dat ik daar op dit forum iets over zeg?

Post Reply