Welke van deze Remise-beperkende maatreg. heeft Uw voorkeur?

Discussies over damsport (in het Nederlands)

Welke van deze Remise-beperkende maatregelen heeft Uw voorkeur?

Delftse Telling
3
9%
3-1-0 telling
4
12%
Tijd aanpassen, bij wijze van 1 of 1.5 uur voor 50 zetten etc.
9
26%
3-0 voor een overwinning, bij 1-1 sneldammen voor het 3e punt
4
12%
Lombok dammen; wie het eerst damhaalt wint, tenzij hij verliest
1
3%
Apedam 2 dammen winnen van 1 dam [demotie-dammen (van Renooij)] , Thaise dam meegerekend
11
32%
3 dammen winnen van 1 dam [beperkte demotie(van Fayet)]
2
6%

Total votes: 34

Insomnia

Welke van deze Remise-beperkende maatreg. heeft Uw voorkeur?

Post by Insomnia » Mon Jan 26, 2004 16:23

Welke van deze Remise-beperkende maatregelen heeft Uw voorkeur?
Ongeacht of U een van deze mogelijkheden wilt,
maar wat u de beste of de minst slechte Vind. Image Image
Last edited by Insomnia on Mon Jan 26, 2004 19:59, edited 3 times in total.

Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter » Mon Jan 26, 2004 17:55

Kun je de enquete nog wijzigen? Je geeft namelijk de demotiedam en de apedam als verschillende mogelijkheid, maar dat is hetzelfde.

De terminologie is niet helemaal eenduidig, maar volgens mij zijn dit de gebruikelijke definities:

1) Thaise dam = Damme-dam = stopdam = dam mag nooit uitglijden na een slag

2) apedam = (volledige) demotie (van Renooij) = dam mag niet uitglijden als laatst geslagen stuk een dam is

3) beperkte demotie (van Fayet) = dam mag niet uitglijden nadat er twee dammen geslagen zijn

Verder is de vraagstelling niet duidelijk. De beste remisebeperkende maatregel is uiteraard het Lombok-dammen, want dan bestaat remise niet meer, maar je bedoelt waarschijnlijk: als er nu een van deze maatregelen ingevoerd zou worden, welke heeft dan uw voorkeur?

Insomnia

Post by Insomnia » Mon Jan 26, 2004 20:10

Thx JPP, meteen ff aangepast [img]images/smilies/icon_cool.gif[/img]

anoniempje

Post by anoniempje » Tue Jan 27, 2004 09:16

sinds wanneer staat aanpassing van de tijd als remisebeperkende maatregel te boek?

en waarom worden alleen de mogelijkheden genoemd zoals ze erstaan, zijn er niet meer?

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Tue Jan 27, 2004 09:52

Ik zie niet helemaal het nut van deze zevenentwintigste enquête over remisebeperking. Op mijn site staan 25 opties genoemd waar 111 reacties op kwamen. Is het nooit eens genoeg?

Dieter

Post by Dieter » Tue Jan 27, 2004 11:49

Eric van Dusseldorp wrote:Ik zie niet helemaal het nut van deze zevenentwintigste enquête over remisebeperking. Op mijn site staan 25 opties genoemd waar 111 reacties op kwamen. Is het nooit eens genoeg?
Ik zie ook geen toegevoegde waarde aan weer een enquete. We weten nu onderhand toch wel hoe gedacht wordt over nieuwe spelvormen.
Kunnen we niet afspreken dat we met z'n allen onze schouders zetten onder een positieve benadering van onze sport, dat de organisaties van toernooien als ze dat willen maar lekker op de experimentele toer gaan en dat het bestuur vooral de gelederen probeert te sluiten zodat we naar buiten ook weer als een geloofwaardige organisatie overkomen.
Met een vakkundig wervings en pr beleid kunnen we dan bouwen aan een gezonde KNDB en over een paar jaar komt dan vast wel weer eens een discussie boven over hoe het allemaal beter moet maar voor nu hebben we hier helemaal geen behoefte aan het maakt alleen maar veel kapot.

Joost ga vooral door met het verzamelen van fragmenten, da's goed werk en lekker gemakkelijk als je zoals ik geen tijd hebt om alles zelf na te spelen. goed werk

Guest

Post by Guest » Tue Jan 27, 2004 12:05

Dieter wrote:
Met een vakkundig wervings en pr beleid kunnen we dan bouwen aan een gezonde KNDB en over een paar jaar komt dan vast wel weer eens een discussie boven over hoe het allemaal beter moet maar voor nu hebben we hier helemaal geen behoefte aan het maakt alleen maar veel kapot.
Dieter, er is wel degelijk heel veel behoefte binnen de KNDB om een discussie over ons spel te voeren en te onderzoeken hoe we het aantal remises bij de top kunnen beperken. Dat kun je echt niet ontkennen.

De dingen die jij noemt zijn ook essentieel (Werving en PR) maar ze zijn echt niet de enige zaken die belangrijk en urgent zijn.

Jij denkt dat het uitstellen/afwijzen van de Delftse Telling betekent dat iedereen alles ongewijzigd wil houden. Een foutieve en kwalijke conclusie waar je al een aantal malen (en niet allen door mij) op bent gewezen.

Dieter

Post by Dieter » Tue Jan 27, 2004 13:44

Guest wrote:
Dieter wrote:
Dieter, er is wel degelijk heel veel behoefte binnen de KNDB om een discussie over ons spel te voeren en te onderzoeken hoe we het aantal remises bij de top kunnen beperken. Dat kun je echt niet ontkennen.

De dingen die jij noemt zijn ook essentieel (Werving en PR) maar ze zijn echt niet de enige zaken die belangrijk en urgent zijn.

Jij denkt dat het uitstellen/afwijzen van de Delftse Telling betekent dat iedereen alles ongewijzigd wil houden. Een foutieve en kwalijke conclusie waar je al een aantal malen (en niet allen door mij) op bent gewezen.
Juist die manier van discussie voeren neem ik je kwalijk Guest, Jij denkt te weten wat ik denk en trekt ook maar meteen de conclusie daaruit. Ik heb echter aangegeven dat de discussie nu voorbij moet zijn. Zelf blijf je vasthouden op wat de groep De Witt ooit een gepasseerd station noemde.
Het platform waar de discussie over spelvernieuwing nu hoort te liggen is bij het bestuur KNDB, dat bestuur moet daar handig mee omgaan maar zal zeker voor zich zelf preoriteiten moeten stellen. Als het belangrijk gevonden wordt om over dit soort zaken verder onderzoek te doen dan is het van belang dat er een werkgroep komt die (op de achtergrond) onderzoek pleegt naar wat er leeft en hoe daarmee omgegaan moet worden. Wij hier op dit forum mogen e.e.a. gerust naast ons neerleggen. de standpunten van jou en mij en alle anderen zijn duidelijk en je vertelt niets nieuws meer met al die herhalingen van zetten.
Als je er behoefte aan hebt dan wil ik gerust eens bij een goed glas verder filosoferen over het e.e.a. en als je dan nog niet je identiteit bekend wilt maken mag je gerust een zak over je hoofd trekken, of zullen we een afspraak maken met carnaval dan valt een masker ook niet zo op.

Guest

Post by Guest » Tue Jan 27, 2004 14:36

Dieter wrote: Als je er behoefte aan hebt dan wil ik gerust eens bij een goed glas verder filosoferen over het e.e.a. en als je dan nog niet je identiteit bekend wilt maken mag je gerust een zak over je hoofd trekken, of zullen we een afspraak maken met carnaval dan valt een masker ook niet zo op.
Gezellig, Dieter. Misschien komt het er nog van.

Bommetje

Heldhaftig

Post by Bommetje » Fri Jan 30, 2004 22:46

Eerst een gewone partij (mag wel iets neller) en dan sneldammen om het derde punt heeft wel iets heldhaftigs.
Na 3 remises zou je kunnen voorstellen dat het derde punt vervalt.

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Sun Feb 01, 2004 22:52

Sadam wrote:
"Als je er behoefte aan hebt dan wil ik gerust eens bij een goed glas verder filosoferen over het e.e.a. en als je dan nog niet je identiteit bekend wilt maken mag je gerust een zak over je kop trekken(...)"

Hahhahahahahahahahhahahahahahahahahhahahahahhaa!
That's why I love you Dieter!
Hahahahahahahahaha
Heaven is no location, but a state of mind

Christian van der Schaaf

Post by Christian van der Schaaf » Tue Feb 03, 2004 11:56

Kan iemand mij uitleggen waarom de driepuntenregel is afgeblazen?

Ben ik nog altijd voor.

Christian van der Schaaf

Post by Christian van der Schaaf » Tue Feb 03, 2004 12:02

Kan iemand mij uitleggen waarom de driepuntenregel is afgeblazen?

Ben ik nog altijd voor.

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Tue Feb 03, 2004 12:51

Christian van der Schaaf wrote:Kan iemand mij uitleggen waarom de driepuntenregel is afgeblazen?

Ben ik nog altijd voor.
Die vraag stel je zelfs twee keer en dat kan ik mij voorstellen. Je kunt je het niet vaak genoeg afvragen.

Eric Sanders

Post by Eric Sanders » Tue Feb 03, 2004 12:59

Eric van Dusseldorp wrote:
Christian van der Schaaf wrote:Kan iemand mij uitleggen waarom de driepuntenregel is afgeblazen?

Ben ik nog altijd voor.
Die vraag stel je zelfs twee keer en dat kan ik mij voorstellen. Je kunt je het niet vaak genoeg afvragen.
Het antwoord is wel vaker dan twee keer gegeven.
Gewoon even zoeken.
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart

Post Reply