Nieuwe Dambond van Ton Sijbrands en Johan Bastiaannet

Discussies over damsport (in het Nederlands)

Als Ton Sijbrands en Johan Bastiaannet besluiten een nieuwe Dambond Traditioneel Spel op te richten na invoering van de Delftse telling op het NK wat zult u doen?

Ik blijf lid van de KNDB.
11
32%
Ik word lid van de nieuwe bond van Ton Sijbrands en Johan Bastiaannet en bedank als lid van de KNDB.
10
29%
Ik blijf lid van de KNDB en word ook lid van de nieuwe bond.
7
21%
Ik stop met dammen.
2
6%
Ik weet het nog niet.
4
12%

Total votes: 34

Hanco Elenbaas

Nieuwe Dambond van Ton Sijbrands en Johan Bastiaannet

Post by Hanco Elenbaas » Tue Dec 16, 2003 00:58

Een klein onderzoekje onder de Forum-deelnemers.
Ton Sijbrands en Johan Bastiaannet hebben verklaard dat zij onmiddellijk hun lidmaatschap van de KNDB opzeggen als de Bondsraad de Delftse telling gaat introduceren in het NK 2004.
Wat zou u doen als Ton en Johan een nieuw Dambond oprichten?

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Tue Dec 16, 2003 02:08

Ik kreeg zojuist een leuk mailtje:

Elk nadeel heb z'n voordeel, blijkt maar weer eens !!
Als er een nieuwe bond komt en die 500-1000 DT-etters vallen af, dan is er per saldo een grote schoonmaak geweest. Eigenlijk zo gek nog niet. Nee, we moeten vooral zien dat die DT er komt Hanco !!
Het middel heiligt hier het doel.

Dieter

Post by Dieter » Tue Dec 16, 2003 08:52

Hanco Elenbaas wrote:Ik kreeg zojuist een leuk mailtje:

Elk nadeel heb z'n voordeel, blijkt maar weer eens !!
Als er een nieuwe bond komt en die 500-1000 DT-etters vallen af, dan is er per saldo een grote schoonmaak geweest. Eigenlijk zo gek nog niet. Nee, we moeten vooral zien dat die DT er komt Hanco !!
Het middel heiligt hier het doel.
500-1000 neee zoveel zijn het er niet hoor. En als die DT ers nu maar een nieuwe bond oprichten zodat de KNDB het spel trouw blijft waarvoor het is opgericht dan kan ik er mee leven.
Nieuw spelletje beginnen, nieuwe organisatie oprichten, lijkt me niets tegen in te brengen

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Tue Dec 16, 2003 10:12

Eerlijk gezegd lijkt het me zinvoller dat Sijbrands en Bastiaannet met een constructief tegenvoorstel komen.

Marcel Kosters

Post by Marcel Kosters » Tue Dec 16, 2003 10:35

Eric van Dusseldorp wrote:Eerlijk gezegd lijkt het me zinvoller dat Sijbrands en Bastiaannet met een constructief tegenvoorstel komen.
Volkomen mee eens!

Eric Sanders

Post by Eric Sanders » Tue Dec 16, 2003 10:41

Eric van Dusseldorp wrote:Eerlijk gezegd lijkt het me zinvoller dat Sijbrands en Bastiaannet met een constructief tegenvoorstel komen.
Het kan natuurlijk zo zijn dat ze geen probleem hebben met de situatie, zoals die nu is.
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart

Dieter

Post by Dieter » Tue Dec 16, 2003 10:41

Marcel Kosters wrote:
Volkomen mee eens!
Dat is er al, het tegenvoorstel luid "Blijf met je poten (sorry handen) af van het huidige internationale spel."

Dieter

Post by Dieter » Tue Dec 16, 2003 10:51

Nog maar eens voor de heren veranderaars.
De meerderheid heeft besloten dat het spel onaangeroerd moet blijven, dat heet democratie en daar moet een minderheid zich bij neerleggen. Aan de veranderaars de keuze. De situatie erkennen en de gelederen weer sluiten waarna weer opbouwend werk gedaan kan worden of doorgaan met het zaaien van verdeeldheid binnen dammend Nederland.

Damkoningin
Real name: Irene Stegeman

Post by Damkoningin » Tue Dec 16, 2003 11:03

Ik heb geen problemen met de DT, maar dat komt denk ik ook omdat ik er bijna/niet mee te maken heb. Maar ik zou van allebei wel lid willen worden.. Lijkt me wel leuk.. [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img] [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*

~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Tue Dec 16, 2003 11:44

Dieter wrote:
Marcel Kosters wrote:
Volkomen mee eens!
Dat is er al, het tegenvoorstel luid "Blijf met je poten (sorry handen) af van het huidige internationale spel."
Er is een tegenvoorstel-Hanco. Het zou aanbeveling verdienen als er een wat breder gedragen tegenvoorstel, constructief en met mogelijke alternatieven, komt. Ik vermoed dat polarisatie averechts werkt. Die 80% meerderheid zou dan zelfs kunnen wegslinken.
Ik wil best meedenken over een constructief alternatief.

Vraagje

Post by Vraagje » Tue Dec 16, 2003 18:34

Ik heb gestemd: ik word lid van de nieuwe bond maar blijf ook lid van de KNDB. dit laatste omdat ik mijn huidige verenigingen niet zomaar gedag zeggen zal. Als die zich echter beide bij de nieuwe bond aansluiten ben ik weg.

reiger56

Post by reiger56 » Tue Dec 16, 2003 18:44

Dieter wrote:Nog maar eens voor de heren veranderaars.
De meerderheid heeft besloten dat het spel onaangeroerd moet blijven, dat heet democratie en daar moet een minderheid zich bij neerleggen. Aan de veranderaars de keuze. De situatie erkennen en de gelederen weer sluiten waarna weer opbouwend werk gedaan kan worden of doorgaan met het zaaien van verdeeldheid binnen dammend Nederland.
Je hebt gelijk als de meerderheid dit inderdaad zou hebben besloten, maar waar haal je die wijsheid vandaan?
Is er al door iedereen gestemd?

En is het nodig om iedereen die met een voorstel komt dat je niet aanstaat naar hartelust te beledigen? Daardoor zal het alleen maar moeilijker worden om de gelederen te sluiten en op te bouwen.

Dieter

Post by Dieter » Tue Dec 16, 2003 18:55

reiger56 wrote:
Je hebt gelijk als de meerderheid dit inderdaad zou hebben besloten, maar waar haal je die wijsheid vandaan?
Is er al door iedereen gestemd?

En is het nodig om iedereen die met een voorstel komt dat je niet aanstaat naar hartelust te beledigen? Daardoor zal het alleen maar moeilijker worden om de gelederen te sluiten en op te bouwen.
Die meerderheid is bij de top bekend (zie enquete) verder moeten we officieel inderdaad gissen maar lijkt de inschatting niet ver mis als we aannemen dat tussen de 80 en 90 % tegen spelverandering is.
De bondsraad heeft zich de moeite nooit genomen om die verhoudingen uit te zoeken.
En beste Reiger, beledigingen? ik? hooguit heb ik soms ietwat fel gereageerd maar dat is niet zo verwonderlijk bij zoveel halsstarrigheid.
Mijn uitgangspunt is en blijft altijd dat ik na afloop van een discussie ook met tegenstanders door een deur moet kunnen.

reiger56

Post by reiger56 » Tue Dec 16, 2003 19:44

Dieter wrote:
En beste Reiger, beledigingen? ik? hooguit heb ik soms ietwat fel gereageerd maar dat is niet zo verwonderlijk bij zoveel halsstarrigheid.
Mijn uitgangspunt is en blijft altijd dat ik na afloop van een discussie ook met tegenstanders door een deur moet kunnen.
Sorry, ik wek inderdaad de indruk dat ik jou bedoelde, maar ik bedoel een aantal felle tegenstanders die dat wel doen.

Koops

Post by Koops » Tue Dec 16, 2003 19:53

1. De meerderheid heeft zijn mening kenbaar gemaakt, niets besloten.
2. Het is in onze democratie helemaal niet ongebruikelijk dat er beslissingen worden genomen waar geen meerderheid voor is.
3. De situatie lijkt me helemaal niet duidelijk. Jouw manipulerende brief was van hetzelfde niveau als het gegoochel met cijfers van Henk de Witt.
4. Volgens mij zijn er heel veel mensen die het niks kan schelen.

Post Reply