Wie wordt Wereldkampioene?
-
- Real name: Alexander Presman
Last edited by A.Presman on Mon Nov 24, 2003 19:26, edited 2 times in total.
- Hanco Elenbaas
- Hanco Elenbaas
Re: Wie wordt Wereldkampioene?
Sasja, waarom heb je Ira Platonova, een 16 of 17-jarig meisje uit Yakutia, wereldkampioene bij de meisjes, niet in het rijtje gezet?A.Presman wrote:Wie wordt Wereldkampioene?
Irina Platonova is in juli ook kampioene van Rusland geworden, voor Tamara Tansikkoetsjina!
Vermoedelijk is Schwarzman een van de trainers van Platonova, weet jij dat misschien?
-
Omdat Platonova is nog geen officiele deelnemster. Ik weet nog niet waarom de Mongoolse is niet aangekomen. Misschien is zij nog onderweg naar Zeeland...Hanco Elenbaas wrote:Sasja, waarom heb je Ira Platonova, een 16 of 17-jarig meisje uit Yakutia, wereldkampioene bij de meisjes, niet in het rijtje gezet?A.Presman wrote:Wie wordt Wereldkampioene?
Irina Platonova is in juli ook kampioene van Rusland geworden, voor Tamara Tansikkoetsjina!
Vermoedelijk is Schwarzman een van de trainers van Platonova, weet jij dat misschien?
Als Platonova in het deelnemerslijst terechtkomt - dan hoort zij inderdaad bij de titelkandidaten.
- Hanco Elenbaas
Ik heb nieuws voor je:A.Presman wrote:Omdat Platonova is nog geen officiele deelnemster. Ik weet nog niet waarom de Mongoolse is niet aangekomen. Misschien is zij nog onderweg naar Zeeland...Hanco Elenbaas wrote:Sasja, waarom heb je Ira Platonova, een 16 of 17-jarig meisje uit Yakutia, wereldkampioene bij de meisjes, niet in het rijtje gezet?A.Presman wrote:Wie wordt Wereldkampioene?
Als Platonova in het deelnemerslijst terechtkomt - dan hoort zij inderdaad bij de titelkandidaten.
Op Teletekst, pagina 616, staat dat Platonova later arriveert en dat zij op zaterdag de partij tegen Milsjina zal inhalen.
Vreemd dat de kampioene van Rusland slechts reserve was.
Werd Tansikkoetsjina een paar jaar geleden niet ook wereldkampioene terwijl ze moest invallen?
-
Kwalificatie voor het WK werd op continentale kampioenschappen gebaseerd. Plus huidige en ex-wereldkampioene. Plus organisatie en sponsorplaatsen. De rest ( ook reserveplaatsen van Afrika en Amerika ) werden op basis van rating gedistribueerd waar rekening werd gehouden met het feit of een of andere land in het WK al vertegenwoordigd is.
In principe Platonova zou op basis van deze criteria zou niet in het WK mogen spelen. Echter voor haar is een uitzondering gemaakt en kreeg zij een reserveplaats.
Invaller maakt altijd extra kans - dit is een van bekendste sportwetten.
Maar ik vind het jammer dat de Mongoolse ( ook trouwens jonge dame ) is niet gearriveerd.
Ook omdat wij in het WK 14 deelneemsters hebben uit Europeesche landen. Zo wordt het WK eigenlijk ook tweede EK.
In principe Platonova zou op basis van deze criteria zou niet in het WK mogen spelen. Echter voor haar is een uitzondering gemaakt en kreeg zij een reserveplaats.
Invaller maakt altijd extra kans - dit is een van bekendste sportwetten.
Maar ik vind het jammer dat de Mongoolse ( ook trouwens jonge dame ) is niet gearriveerd.
Ook omdat wij in het WK 14 deelneemsters hebben uit Europeesche landen. Zo wordt het WK eigenlijk ook tweede EK.
- Hanco Elenbaas
Stier
Op http://home.hetnet.nl/~mrchrono/wkvrouwen03a.html
zie ik de geboortedata staan van 11 van de 14 deelneemsters.
Opvallend is dat liefst 6 van de 11 als zonneteken/sterrenbeeld Stier hebben: Vitalia Doumesh, Tatjana Tsjoeb, Olga Baltazhy, Elena Milsjina, Zoja Goloebjeva en Olga Kamyshleeva.
Ook Harm Wiersma en Hans Jansen zijn Stier.
Ik zou wel eens willen weten wat de grote astroloog Marino Barkel hierover te zeggen heeft.
zie ik de geboortedata staan van 11 van de 14 deelneemsters.
Opvallend is dat liefst 6 van de 11 als zonneteken/sterrenbeeld Stier hebben: Vitalia Doumesh, Tatjana Tsjoeb, Olga Baltazhy, Elena Milsjina, Zoja Goloebjeva en Olga Kamyshleeva.
Ook Harm Wiersma en Hans Jansen zijn Stier.
Ik zou wel eens willen weten wat de grote astroloog Marino Barkel hierover te zeggen heeft.
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
- Hanco Elenbaas
Maar wat denk je JP, hoeveel puntjes zou zo'n Erna Wanders in dit gezelschap kunnen sprokkelen in 13 partijtjes?Jan Pieter wrote:Sterker, het is gewoon het kampioenschap van de 'Sovjet-Unie'.A.Presman wrote:Ook omdat wij in het WK 14 deelneemsters hebben uit Europeesche landen. Zo wordt het WK eigenlijk ook tweede EK.
Wat een stimulans zal dat zijn voor het damesdammen in Nederland.
5? 6? Of denk je zelfs 7!?
Zou dat stimulerend zijn? Ik denk het niet. Dat zou volgens mij vergelijkbaar zijn met vroegere WK's bij de heren met bijvoorbeeld een Don Kandane en een Lepsic.
Aart Walraven mag blij zijn dat hij de echte wereldtop van de damesdammers bijeen heeft in Zeeland. Vind je niet?
Of slaan je nationalistische gevoelens nu met je aan het steigeren?
- Hanco Elenbaas
Erna Wanders 50%?? Hahahaha!!! [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img] [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img] Die zal ik proberen te onthouden!
Aangezien ze sowieso verliest van Tansikkoezjina, Kamyshleeva, Goloebjeva, Platonova, Hoekman, Tsjoeb, Balthazy, Milsjina en Teterina, zou het al schitterend zijn als ze in de overige vier partijtjes 6 puntjes bijeen sprokkelt. Want die vier tegenstandsters zijn de beruchte remisespeelster Doumesh, Pakuckiene, Seppa en Valiukevic.
Nu ik het nog eens goed bekijk zou ik als ik er geld op moest zetten Erna op 3 punten uit 13 partijen taxeren.
Neen, dat zou niet stimulerend zijn voor ons damesdammen.
Aangezien ze sowieso verliest van Tansikkoezjina, Kamyshleeva, Goloebjeva, Platonova, Hoekman, Tsjoeb, Balthazy, Milsjina en Teterina, zou het al schitterend zijn als ze in de overige vier partijtjes 6 puntjes bijeen sprokkelt. Want die vier tegenstandsters zijn de beruchte remisespeelster Doumesh, Pakuckiene, Seppa en Valiukevic.
Nu ik het nog eens goed bekijk zou ik als ik er geld op moest zetten Erna op 3 punten uit 13 partijen taxeren.
Neen, dat zou niet stimulerend zijn voor ons damesdammen.
sowieso 9 (!!!!!) verlies partijen?? hahahaha. dammen is toch een remise sport (spel). je schijnt erg veel verstand te hebben van het voorspellen van uitslagen hanco, maar hier sla je de plank compleet mis! [img]images/smilies/icon_cool.gif[/img]
- Hanco Elenbaas
- Hanco Elenbaas
Wat dat betreft zou je gelijk kunnen hebben en doen we er misschien beter aan de gegadigden voortaan te selecteren op 'hoe leuk ze altijd gekleed zijn' bij het toekennen van de eerste plaats in het damesdammen-WK.blondegod wrote: volgens mij word OLGA wereldkampioene!!! zij is altijd leuk gekleed!!
Voor het Nederlandse dammen zou het heel mooi zijn als Olga Wereldkampioene werd, vooral als ze dan (net als Goloebjeva in 2002) volgend jaar om een aardig bedrag -Tamara won 25.000$- een match mag spelen met Tamara.
Maar ik zie dat allemaal nog niet een-twee-drie gebeuren.