Het onrecht duurt voort
Het onrecht duurt voort
Het royement is opmerkelijk genoeg pas vandaag opgeheven.
Waarom is het royement niet volledig teruggedraaid?
KNDB: "Anders zou de wedstrijd van Apeldoorn overgespeeld moeten worden"...............
U mag zelf het uwe ervan denken.
Ook moet de tuchtzaak (onrechtnatig verkregen bewijsmateriaal, en een verkeerd citaat plus nog 10 blunders) van tafel, zeker omdat mij enorme schade is toegebracht die gecompenseerd moet worden.
Ik eis volledig eerherstel en excuses van de GDB en de KNDB.
KNDB: "Anders zou de wedstrijd van Apeldoorn overgespeeld moeten worden"...............
Ook moet de tuchtzaak (onrechtnatig verkregen bewijsmateriaal, en een verkeerd citaat plus nog 10 blunders) van tafel, zeker omdat mij enorme schade is toegebracht die gecompenseerd moet worden.
Heaven is no location, but a state of mind
-
- Real name: Alexander Presman
Re: Het onrecht duurt voort
Tjalling, wie is "KNDB" in deze citaat?Kosmos wrote: KNDB: "Anders zou de wedstrijd van Apeldoorn overgespeeld moeten worden"...............
-
Echt een streek van mijn partijgenoten.Kosmos wrote:Het royement is opmerkelijk genoeg pas vandaag opgeheven.
Ik had het net nog over met mijn grote vriend Bikker, die in Duitsland ten onrechte terecht staat.
-
Onvoorstelbaar, en moeten we dit allemaal maar pikken?Kosmos wrote:Het royement is opmerkelijk genoeg pas vandaag opgeheven.
Wie is de ware oppositieleider, die ons volk nodig heeft?
Laten we een beroep doen op de grote Anton Schotanus - toen was het leven nog goed.
We zakken in Damland in een nog groter moeras dan in Nederland onder Balkenende.
Wat zeg ik, we zijn al kopje onder geduwd!
- Marcel Kosters
De laatste tijd hoor ik enkele rare retro geluiden. Alsof het vroeger beterAndre de Koning wrote:Onvoorstelbaar, en moeten we dit allemaal maar pikken?Kosmos wrote:Het royement is opmerkelijk genoeg pas vandaag opgeheven.
Wie is de ware oppositieleider, die ons volk nodig heeft?
Laten we een beroep doen op de grote Anton Schotanus - toen was het leven nog goed.
We zakken in Damland in een nog groter moeras dan in Nederland onder Balkenende.
Wat zeg ik, we zijn al kopje onder geduwd!
zou zijn geweest. Nou, niet dus. De huidige situatie hebben we te danken
aan het beleid - of beter gezegd de afwezigheid van beleid - in het verle-
den. Bestuurders die in dit verleden actief zijn geweest hebben zeer veel
werk verricht, dus verder geen kwaad woord daarover. De puinruimers
de rotzooi kwalijk nemen lijkt me echter niet gepast.
De gang van zaken rond het royement van Tjalling (en dat er uberhaupt
gedacht wordt over een royement), en nu weer de knullige afwikkeling ervan,
daar kan ik geen afkeurend woord dat al niet op dit forum is uitgesproken
aan toevoegen. Voor de enkele twijfelaar over hoe zwaar Tjallings uit-
spraak nou gewogen dient te worden, wil ik verwijzen naar een discussie
op Damweb Forum waar op zeker moment een andere vergelijking voor een andere persoon aan de orde kwam. Niet met een ordinaire NSB-er maar met de heren Hitler en Stalin themselves werd op een publiek en dus
niet door wachtwoord beveiligd forum een vergelijking getrokken. Tjalling
trok als enige en wel zeer fel van leer tegen de persoon die dit soort
vergelijkingen durfde trekken. Al snel was duidelijk dat de vergelijking in
een moment van onnadenkendheid was getrokken en dat de ver(on)ge-
lijkte de vergelijking opvatte zoals hij bedoeld was: vooral niet te
serieus. Had Tjalling even moeten denken voor hij typte? Misschien wel. Maar ik hoop dat er toch niet te veel nagedacht gaat worden op internetfora. Ik nodig een ieder uit tot het bedenken van
echt slechte vergelijkingen die duidelijk kwaad, zeer kwaad bedoeld zijn. Ik zou zo zeggen: Go ahead, it will identify the quality of your character immediately. Voor grof en vulgair taalgebruik geldt hetzelfde: Kom maar
op, please introduce yourself.
-
Maar Marcel,Marcel Kosters wrote:
De laatste tijd hoor ik enkele rare retro geluiden. Alsof het vroeger beter
den
de kan de huidige situatie toch niet in de schoenen schuiven van bijv. Schotanus, D. de Jong of T. Dijkstra, p, maar eens wat ex-bestuurders te noemen.
- Marcel Kosters
Toevallig ken ik - en waarschijnlijk meer forumbezoekers met mij - deAndre de Koning wrote:Marcel Kosters wote:
den ###
Maar Marcel,
de kan de huidige situatie toch niet in de schoenen schuiven van bijv. Schotanus, D. de Jong of T. Dijkstra, p, maar eens wat ex-bestuurders te noemen.
door jou genoemde namen. Die zijn echter - in dit kader - niet relevant.
Ik hoef namelijk helemaal niet te weten wÃÂe precies achter het stuur van
een uit de bocht gevlogen auto zat om te constateren dat de auto uit de
bocht is gevlogen en dat dit voorkomen had kunnen worden als de chauf-
feur anders had gereden. De chauffeur van de takelwagen die de auto
komt wegslepen vragen of deze plaats wil maken voor de zojuist uit de
gekreukelde auto gestapte chauffeur lijkt me niet de meest logische ge-
dachtengang of handelwijze. Gelukkig had de chauffeur een verzachtende
omstandigheid: het wegdek was glad. Maar daar had hij op kunnen antici-
peren. Voorts wekt het noemen van (drie) namen de indruk dat deze per-
sonen alleen verantwoordelijk zouden zijn. Dat is natuurlijk onzin. Er was
een wijd verspreide cultuur (en die is er op veel plaatsen nog steeds) van
onderhouden en repareren wat kapot is, maar nooit een nieuwe, grotere
veiliger of gewoon betere auto regelen. Dat was een cultuur waar ik als KNDB lid pas verandering in heb zien komen onder Theo van den Hoek. Niet onvermeld mag blijven dat de KNDB inmiddels uitstekend kan
onderhouden en repareren, dankzij voorgaande besturen en dat een hoop
aansprekende zaken / toernooien onder supervisie of zelfs door volledige
inzet van de vroegere bestuursleden zijn gerealiseerd. Alleen die cultuur-
omslag is uitgebleven.
- Hanco Elenbaas
Onder Anton Schotanus en Douwe de Jong werd Hans Jansen in 1988 geschorst.Andre de Koning wrote:Maar Marcel,Marcel Kosters wrote:
den
Toen Schotanus in 1990 met zijn club Huizum op bezoek was in 'Denksportcentrum Baba Sy' in Amsterdam beweerde Schotanus onder meer dat het op het dambord nooit meer iets zou worden met Hans Jansen.
Nee, Schotanus mag van mij lekker in het bejaardenhuis blijven.
- Hanco Elenbaas
Een leuk stukje over hoe het toeging toen die geweldige Schotanus en Douwe de Jong het voor het zeggen hadden.
Het KNDB-bestuur verzette zich tegen de benoeming van de Rus Bairamov tot president van de FMJD.
Wijlen Hans van Wissen interviewt in de Volkskrant van 1 december 1990 tijdens het WK 1990 de organisator Johan Zwanepol (WK '90, Javaanse Jongens, vele schaaktoernooien), die zijn grote woede en ergernis toont over jullie onvergetelijke Schotanus en Douwe de Jong.
Van Wissen:
"Het bestuurlijk gekrakeel tijdens het toernooi begon al bij de loting; de climax werd bereikt tijdens het congres van de werelddambond(FMJD), waaruit de KNDB zich tenslotte terugtrok. Het communiqué werd verspreid in enveloppes van het organisatiecomité en Zwanepol kon zich bijna niet meer inhouden van woede. Vooral de arrogantie en stijfhoofdigheid van de KNDB-bestuurderen in Groningen sloeg hem met stomheid. "Ik kreeg voortdurend oekazes van de KNDB. Vermoedelijk is de oorzaak van alle ellende dat het dammen allerlei reglementen kent die voor tweeërlei uitleg vatbaar zijn. De KNDB kan daarin vreselijk marchanderen."
"Op een gegeven moment kreeg ik zelfs het bevel om absoluut geen contact meer te hebben met de FMJD. Vervolgens werd dat bevel voor 24 uur ingetrokken, want de KNDB kreeg iets zelf niet voor elkaar en de boel dreigde in het honderd te lopen. Een giller van de eerste orde toch. Niemeijer steekt 125 duizend gulden in zo'n WK, en nog veel meer, de stad Groningen eenzelfde bedrag en de KNDB denkt alles te kunnen bepalen. Je zult je toch wel twee keer bedenken om zo'n toernooi nog eens te organiseren."
Gantwarg:"De slechte verhoudingen in de damwereld zijn te wijten aan verschil in cultuur, kijk op het leven en vooral aan verschil in niveau."
Zo eindigde Hans van Wissen zijn artikel in de Volkskrant van 1 december 1990, dat de kop had 'Een toernooi vol vetes en intriges' met als subtitel 'Organisator Zwanepol waant zich bij WK dammen in een jungle'.
Alsjeblieft de eerste jaren geen schoolmeesters meer in KNDB- en FMJD-bestuur!
Laat Leen de Rooij voorlopig de laatste blijven.
Het KNDB-bestuur verzette zich tegen de benoeming van de Rus Bairamov tot president van de FMJD.
Wijlen Hans van Wissen interviewt in de Volkskrant van 1 december 1990 tijdens het WK 1990 de organisator Johan Zwanepol (WK '90, Javaanse Jongens, vele schaaktoernooien), die zijn grote woede en ergernis toont over jullie onvergetelijke Schotanus en Douwe de Jong.
Van Wissen:
"Het bestuurlijk gekrakeel tijdens het toernooi begon al bij de loting; de climax werd bereikt tijdens het congres van de werelddambond(FMJD), waaruit de KNDB zich tenslotte terugtrok. Het communiqué werd verspreid in enveloppes van het organisatiecomité en Zwanepol kon zich bijna niet meer inhouden van woede. Vooral de arrogantie en stijfhoofdigheid van de KNDB-bestuurderen in Groningen sloeg hem met stomheid. "Ik kreeg voortdurend oekazes van de KNDB. Vermoedelijk is de oorzaak van alle ellende dat het dammen allerlei reglementen kent die voor tweeërlei uitleg vatbaar zijn. De KNDB kan daarin vreselijk marchanderen."
"Op een gegeven moment kreeg ik zelfs het bevel om absoluut geen contact meer te hebben met de FMJD. Vervolgens werd dat bevel voor 24 uur ingetrokken, want de KNDB kreeg iets zelf niet voor elkaar en de boel dreigde in het honderd te lopen. Een giller van de eerste orde toch. Niemeijer steekt 125 duizend gulden in zo'n WK, en nog veel meer, de stad Groningen eenzelfde bedrag en de KNDB denkt alles te kunnen bepalen. Je zult je toch wel twee keer bedenken om zo'n toernooi nog eens te organiseren."
Gantwarg:"De slechte verhoudingen in de damwereld zijn te wijten aan verschil in cultuur, kijk op het leven en vooral aan verschil in niveau."
Zo eindigde Hans van Wissen zijn artikel in de Volkskrant van 1 december 1990, dat de kop had 'Een toernooi vol vetes en intriges' met als subtitel 'Organisator Zwanepol waant zich bij WK dammen in een jungle'.
Alsjeblieft de eerste jaren geen schoolmeesters meer in KNDB- en FMJD-bestuur!
Laat Leen de Rooij voorlopig de laatste blijven.
Het KNDBbestuur bijeen in spoedberaad.A.Presman wrote:Tjalling, wie is "KNDB" in deze citaat?Kosmos wrote: KNDB: "Anders zou de wedstrijd van Apeldoorn overgespeeld moeten worden"...............
Heaven is no location, but a state of mind
- Klaas van der Laan
- Real name: Klaas van der Laan
-
Lijkt me een kansloze zaak. Als Apeldoorn het zo scherp had willen spelen dan had de wedstrijd afgelopen zaterdag niet door moeten gaan. In alle redelijkheid kun je van de tegenstander niet verwachten dat zij opnieuw op gaan draven. De dwaling van het bestuur valt m.i. in de categorie die vergeleken kan worden met de voetballer die geschorst is en waarvan later in hoger beroep de schorsing ongedaan is gemaakt. de wedstrijden die hij dan gemist heeft blijven geldig, jammer, pech.Bert Zwart wrote:Een kort geding van Tjalling en Apeldoorn versus het KNDB bestuur lijkt me verstandiger, gezien ook de belangen die er voor Apeldoorn op het spel staan.
Een nieuwe wedstrijd zou ook altijd een beladen wedstrijd zijn net zoals de wedstrijd die afgelopen weekend is gespeeld, daar veranderd niets aan.
P.s. Heeft het wedstrijdformulier een vermelding gekregen dat de wedstrijd onder protest is gespeeld?, juridisch belangrijk natuurlijk!
en nog een (grappig bedoelde) opmerking,
Overweegt de KNDB niet misschien Apeldoorn te bestraffen voor het opstellen van een niet speelgerechtigde speler (2 pnt. in mindering). Of zou dit niet werkelijk een overweging moeten zijn als de schorsing in elk geval op 1 november blijft staan?