NK Experidammen
- Arjen de Mooij
NK Experidammen
NK Experidammen
Vele ideeën zijn gelanceerd, slechts weinige zijn getest. Vandaar het NK Experidammen, een meerrondig toernooi, waarin op ontspannen wijze kennis gemaakt kan worden met nieuwe spelregels. Per ronde is tenminste 75 euro prijzengeld beschikbaar en daarnaast zijn er prijzen voor het totaalklassement.
Wij nodigen u van harte uit voor de eerste ronde van het NK Experidammen. De eerste ronde zal gehouden worden in Rijnsburg, op zondag 2 november. Er wordt gespeeld met de Demotie.
Het toernooi wordt verspeeld over 7 ronden zwitsers, met 10 minuten + 5 seconden Fischer bedenktijd.
Om 12.00u worden de klokken aangezet en om 17.00u hopen we de laatste schijven in de doosjes te doen, om vervolgens de plaatselijke chinees van zijn net gewokte etenswaren te ontdoen.
Wilt u meer uitleg over demotie ga dan naar www.damclubrdc.nl/experidammen/experidammen.htm , dan kunt u zich gelijk aanmelden!
Vele ideeën zijn gelanceerd, slechts weinige zijn getest. Vandaar het NK Experidammen, een meerrondig toernooi, waarin op ontspannen wijze kennis gemaakt kan worden met nieuwe spelregels. Per ronde is tenminste 75 euro prijzengeld beschikbaar en daarnaast zijn er prijzen voor het totaalklassement.
Wij nodigen u van harte uit voor de eerste ronde van het NK Experidammen. De eerste ronde zal gehouden worden in Rijnsburg, op zondag 2 november. Er wordt gespeeld met de Demotie.
Het toernooi wordt verspeeld over 7 ronden zwitsers, met 10 minuten + 5 seconden Fischer bedenktijd.
Om 12.00u worden de klokken aangezet en om 17.00u hopen we de laatste schijven in de doosjes te doen, om vervolgens de plaatselijke chinees van zijn net gewokte etenswaren te ontdoen.
Wilt u meer uitleg over demotie ga dan naar www.damclubrdc.nl/experidammen/experidammen.htm , dan kunt u zich gelijk aanmelden!
Last edited by Arjen de Mooij on Sun Oct 05, 2003 13:27, edited 2 times in total.
- Arjen de Mooij
- Arjen de Mooij
Bij jullie zijn 2 dammen genoeg om 1 dam te vangen, Ajen.
De dammers willen graag dat je 4 (5?) dammen nodig hebt om 1 dam te vangen, dat bekoort ze zeer! [img]images/smilies/icon_rolleyes.gif[/img]
De dammers willen graag dat je 4 (5?) dammen nodig hebt om 1 dam te vangen, dat bekoort ze zeer! [img]images/smilies/icon_rolleyes.gif[/img]
Heaven is no location, but a state of mind
- Arjen de Mooij
-
Bij voldoende succes en animo voor een vervolg wil ik in 2004 ook wel een experidamtoernooi in Baarn organiseren. Bijvoorbeeld op een zondag na een competitieronde.
Onze speelzaal is prima met ov te bereiken (5 minuten vanaf treinstation Baarn).
Vraag is welke regel. Mijn favoriet is de beperkte demotie zoals in rijnsburg maar suggesties voor andere regels zijn welkom.
Gaan er uberhaupt remises vallen in rijnsburg?? Ben erg benieuwd!!
Onze speelzaal is prima met ov te bereiken (5 minuten vanaf treinstation Baarn).
Vraag is welke regel. Mijn favoriet is de beperkte demotie zoals in rijnsburg maar suggesties voor andere regels zijn welkom.
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
Heel mooi, Bert! Het volk heeft al te lang op jouw entree in de organisatorische arena gewacht.Bert Zwart wrote:Bij voldoende succes en animo voor een vervolg wil ik in 2004 ook wel een experidamtoernooi in Baarn organiseren. ... Mijn favoriet is de beperkte demotie zoals in rijnsburg maar suggesties voor andere regels zijn welkom.
Momenteel staan op de agenda:
Rijnsburg 2 november 2003
Amstelveen 30 november 2003 (zo goed als zeker)
Leeuwarden ???
Baarn kan dus in 2004 op 18-1, 1-2, 15-2, of 29-2
In Rijnsburg wordt trouwens gespeeld met volledige demotie, dus de beperkte demotie staat nog open.
En of er remises vallen in Rijnsburg? 't Zal er om hangen. Zelfs een dam en een schijf winnen altijd van een dam, hebben Wiebo en ik inmiddels ontdekt.
Last edited by Jan Pieter on Wed Oct 15, 2003 11:45, edited 1 time in total.
-
Volgens mij speelt men in Rijnsburg ook met beperkte demotie.
Met volledige demotie is de stand WD2 Z 1,3,6 gewonnen voor zwart, dat lijkt me niet nodig.
Hoe zit het met dam+schijf tegen dam+schijf jan pieter?
Het zou wel aardig zijn om een 4 stukken database aan te leggen met behulp van een computer. Nog beter idee is om een (shareware)programma aan te passen aan de aangepaste slagregel zodat mensen zelf kunnen oefenen.
Met volledige demotie is de stand WD2 Z 1,3,6 gewonnen voor zwart, dat lijkt me niet nodig.
Hoe zit het met dam+schijf tegen dam+schijf jan pieter?
Het zou wel aardig zijn om een 4 stukken database aan te leggen met behulp van een computer. Nog beter idee is om een (shareware)programma aan te passen aan de aangepaste slagregel zodat mensen zelf kunnen oefenen.
-
Om het idee op topniveau te testen zou je, pakweg, clerc en schwarzman een match kunnen laten spelen. De winnaar krijgt 20000 euro en de verliezer niets. allebei 2000 euro startgeld.
Daarmee zorg je ervoor dat er iets op het spel staat.
In de experidamtoernooien met delfts worden de grootmeesters toch iets te veel in de watten gelegd.
nu nog een sponsor [img]images/smilies/icon_rolleyes.gif[/img]
Daarmee zorg je ervoor dat er iets op het spel staat.
In de experidamtoernooien met delfts worden de grootmeesters toch iets te veel in de watten gelegd.
nu nog een sponsor [img]images/smilies/icon_rolleyes.gif[/img]
-
- Arjen de Mooij
Hoi Bert, zoals je ik je maandag al probeerde uit te leggen: we spelen inderdaad met volledige demotie in Rijnsburg, dus de optie beperkte demotie ligt nog voor je open. Zie www.damclubrdc.nl
- Arjen de Mooij
-