A.u.b. uw voorstellen voor gedragsregels op dit Forum.

Discussies over damsport (in het Nederlands)
A.Presman
Real name: Alexander Presman

A.u.b. uw voorstellen voor gedragsregels op dit Forum.

Post by A.Presman »

Beter deze nu in te stellen.
Last edited by A.Presman on Thu Oct 16, 2003 15:48, edited 2 times in total.
Guest

Post by Guest »

Anoniem deelnemen aan dit forum moet mogelijk zijn, mits de anonieme deelnemer zich beperkt tot inhoudelijke zaken.
steenslag

Nee!

Post by steenslag »

Guest wrote:Anoniem deelnemen aan dit forum moet mogelijk zijn, mits de anonieme deelnemer zich beperkt tot inhoudelijke zaken.
Mooie boel! Wij anoniemen ons maar beperken tot inhoudelijke zaken terwijl de rest er maar vrijelijk op los kletst...
Guest

Re: Nee!

Post by Guest »

steenslag wrote: Mooie boel! Wij anoniemen ons maar beperken tot inhoudelijke zaken terwijl de rest er maar vrijelijk op los kletst...
Dat is de prijs die je voor je anonimiteit betaalt! Als je vrijelijk wil kletsen, ruzieen etc. moet je je kenbaar maken; dat vind ik op zich wel logisch!
steenslag

Post by steenslag »

Dat wordt niks, ben ik bang. Ik zie het al voor me: "Guest schrijft in zijn 1412e postje helemaal niet inhoudelijk! En hij is anoniem! Alexander, deleten graag. Alexander? Alexander? Ben je daar nog?".

Ik vind dat Alexander gewoon de regels moet stellen. Er zijn een heleboel fora op het internet en de meesten hebben goed geformuleerde gedragsregels. Ik zal Alexander's keus tevreden accepteren, hoewel ik misschien af en toe even tevreden zal mopperen. Maar Alexander is de baas, hij moet het werk doen, hij mag beslissen.
Guest

Post by Guest »

steenslag wrote:Dat wordt niks, ben ik bang. Ik zie het al voor me: "Guest schrijft in zijn 1412e postje helemaal niet inhoudelijk! En hij is anoniem! Alexander, deleten graag. Alexander? Alexander? Ben je daar nog?".

Ik vind dat Alexander gewoon de regels moet stellen. Er zijn een heleboel fora op het internet en de meesten hebben goed geformuleerde gedragsregels. Ik zal Alexander's keus tevreden accepteren, hoewel ik misschien af en toe even tevreden zal mopperen. Maar Alexander is de baas, hij moet het werk doen, hij mag beslissen.
Alexander is zeker de baas en niet de elen-baas
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

Guest wrote:
steenslag wrote:Dat wordt niks, ben ik bang. Ik zie het al voor me: "Guest schrijft in zijn 1412e postje helemaal niet inhoudelijk! En hij is anoniem! Alexander, deleten graag. Alexander? Alexander? Ben je daar nog?".

Zo is het en zo moet het hier blijven! Ja toch, Ernst?
Guest

Post by Guest »

Hanco Elenbaas wrote:

Zijn we het daar alvast over eens. Nu nog jouw voorstel! Beloof je dat je aan de slag gaat ermee?

Ik kon dat naam grapje niet laten. Vond je 'm leuk? Hopelijk vergeeft de echte baas me dat.
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

Guest wrote:
Hanco Elenbaas wrote:

Zijn we het daar alvast over eens. Nu nog jouw voorstel! Beloof je dat je aan de slag gaat ermee?

Ik kon dat naam grapje niet laten. Vond je 'm leuk? Hopelijk vergeeft de echte baas me dat.
Ernst, in jou is een groot humorist verloren gegaan, dat blijkt wel uit je woord-grapje.
Maar Ernst, je zult begrijpen dat ik niet steeds dezelfde vraag voorgelegd wil krijgen. Dus opnieuw: nee ik beloof jou niks.
Eerst ga ik met wat geestverwanten dat Delfts terug naar de hel proberen te sturen, daarna zullen we in de nieuwe bondsraad wel weer zien.
Alles op zijn tijd.
Guest

Post by Guest »

Hanco Elenbaas wrote:Dus opnieuw: nee ik beloof jou niks.
Eerst ga ik met wat geestverwanten dat Delfts terug naar de hel proberen te sturen, daarna zullen we in de nieuwe bondsraad wel weer zien.
Alles op zijn tijd.

Ok, mensen, dat is duidelijke taal. Hanco laat zijn handjes diep in de mouwtjes en ook al heeft hij een leuk idee in zijn hoofd, hij zal zich er niet aan committeren om er ook werk voor te doen. Erg jammer. Drie keer achter je oren krabben, Dieter, voor je in zee gaat met de Elen-baas. Jij zult het werk moeten opknappen!

Hanco, nog een Anglicisme wat ik aan je wil voorleggen.

"Has done, Can do" (morgen doe ik Germanismen, die zijn nog veel toepasselijker en leuker)

In die context, zou jij, als kandidaat lid nieuwe bondsraad, eenieder willen uitleggen wat jouw indrukwekkende staat van dienst is op organisatorisch vlak. Ik vind dat wel belangrijk mbt een potentieel toekomstig bestuurder.
steenslag

Voorbeeld van een forum-policy

Post by steenslag »

Is dit, na vertaling en aanpassing, een goede basis voor een policy?
http://www.sysopt.com/forum/faq/faq4.html#Pol2
A.Presman
Real name: Alexander Presman

Re: Voorbeeld van een forum-policy

Post by A.Presman »

steenslag wrote:Is dit, na vertaling en aanpassing, een goede basis voor een policy?
http://www.sysopt.com/forum/faq/faq4.html#Pol2
Bedankt voor link.
Gekopieerd voor quote / commentaar

What is Proper Conduct?
All members are expected to conduct themselves in a respectful manner. Members should understand that opinions vary. Do not use the forums for posting disrespectful or inflammatory remarks about anyone else. Any post violating this policy will be subject to editing or removal.

How to Report Board Violations?
All violations of any SysOpt.com policies should be directly sent to the forum moderators. Moderators are only human, so they can miss a violating post on occasion. Also, if you find any material objectionable, feel free to contact the moderators via e-mail.

What about Censorship?
SysOpt.com retains the right to censor any member's post. The forums are public, and free for open use, but are maintained under the private ownership of EarthWeb and Sysopt.com. The administration of SysOpt.com can edit and/or remove any post, and can even delete any member's account. A reason is commonly provided for these actions, but no expressed reason is actually required for these actions to occur.

Moderation Concerns
The moderators will be glad to discuss any issue related to posting procedures. They will answer any questions you might have concerning our message board, posting, procedures, and policies. Their e-mail addresses are always printed near the top left-hand corner of each forum page.
Dieter

Post by Dieter »

Guest wrote:
Hanco Elenbaas wrote:Dus opnieuw: nee ik beloof jou niks.
Alles op zijn tijd.

Ok, mensen, dat is duidelijke taal. Hanco laat zijn handjes diep in de mouwtjes en ook al heeft hij een leuk idee in zijn hoofd, hij zal zich er niet aan committeren om er ook werk voor te doen. Erg jammer. Drie keer achter je oren krabben, Dieter, voor je in zee gaat met de Elen-baas. Jij zult het werk moeten opknappen!

Hanco, nog een Anglicisme wat ik aan je wil voorleggen.

"Has done, Can do" (morgen doe ik Germanismen, die zijn nog veel toepasselijker en leuker)

In die context, zou jij, als kandidaat lid nieuwe bondsraad, eenieder willen uitleggen wat jouw indrukwekkende staat van dienst is op organisatorisch vlak. Ik vind dat wel belangrijk mbt een potentieel toekomstig bestuurder.
Nog maar een keer reageren op meneer guest.
Hanco heeft volledig gelijk eerst moet de DT van tafel en pas daarna kan over volgende stappen nagedacht worden.
Ik weet toch wel iets meer over Hanco's activiteiten en kan alleen maar zeggen, waren de bondsraadleden maar zo betrokken bij onze sport dan zaten we nu niet met deze verschrikkelijke ontwikkelingen die nu al heel veel schade hebben gebracht. Einde van het verhaal is over enkele weken toch dat er een van volgende varianten zich voor zal doen.
- DT van de baan, en div. bestuurders stappen op
- DT doorgezet maar er volgt een gang naar de rechter met uiteindelijk alleen maar verliezers
- DT doorgezet, oprichting nieuwe dambond waarin minimaal de helft van de huidige damtop zich zal verzamen voor het oude spel en deze nieuwe bond zal ook het plaatsingsrecht verwerven voor internationale wedstrijden.

Welke variant dan ook, er zal altijd grote schade zijn voor het dammen omdat er dammers mee zullen stoppen.
Nieuwe ideeen zijn er genoeg maar ze moeten op de juiste manier met de dammers onderzocht worden. Via een goed voortraject zal er zeker zonder het spel zelf aan te passen tot een formule gekomen kunnen worden die het damspel op topniveau meer het bekijken waard maakt voor het bupliek en pers.
Gelukkig hebben we mensen als Hanco die op zijn manier en anderen op hun manier werken aan behoud van ons prachtige spel. meneer guest moet eerst maar eens zijn naam bekend maken, en als hij het dan ook zo goed voorheeft met het dammen wil ik hem graag in mijn armen sluiten. Langzaam zal de nieuwe bondsraad compleet worden.
Dolly's brother

Post by Dolly's brother »

Ff nog een proefballonnetje: spelers krijgen een kortere bedenktijd (laten we zeggen 1 uur) en worden geconfronteerd met een bepaalde stand, die na een zet of 20/25 op het bord kan komen. Vervolgens krijgen alle deelnemers, net als bij bridge, de taak om zo goed mogelijk met die stand om te gaan (één keer met wit, één keer met zwart). HIerna kan er weer doorgewisseld worden van bord. Op die manier kunnen er meer partijen per dag afgewerkt worden, kan het publiek de verschillen in spelopzet tussen de spelers gedemonstreerd worden, is er meer sensatie op het bord en hoeft de top van Nederland zich niet aan te passen aan nieuwe DT-regeltjes. Hierbij wordt de remisegrens omlaag gebracht (minder speeltijd, dus meer fouten), kunnen prijsuitreikingen op een bepaald tijdstip gepland worden met weinig vertraging en ziet het publiek meer gebeuren.
Teun van de Krol

Post by Teun van de Krol »

martin

een beetje off topic maak er een apart onderwerp van.

teun
Post Reply