Anoniem posten is verboden.

Discussies over damsport (in het Nederlands)
A.Presman
Real name: Alexander Presman

Anoniem posten is verboden.

Post by A.Presman » Mon Sep 29, 2003 23:05

Om te voorkomen dat deze gezellige plek wordt zo gauw verrot door allerlei persoonlijke aanvallen heb ik alvast de mogelijkheid om anoniem (voor niet geregistreerde gebruikers) te posten uitgeschakeld.

Registratie kost echt niet veel moeite en helemaal geen geld.
Ik hoop dat voor dammers als vertegenwoordigers van intellectuele sport deze drempel moet niet te hoog zijn.
Heeft iemand enige technische problemen, vragen m.b.t. registratie - mail me gerust naar a.presman@gosned.com
Last edited by A.Presman on Wed Apr 11, 2007 20:11, edited 3 times in total.

Guest

Re: Anoniem posten is verboden.

Post by Guest » Mon Sep 29, 2003 23:24

A.Presman wrote:Om te voorkomen dat deze gezellige plek wordt zo gauw verrot door allerlei persoonlijke aanvallen heb ik alvast de mogelijkheid om anoniem te posten uitgeschakeld.
Test

Guest

Post by Guest » Mon Sep 29, 2003 23:30

A.Presman wrote:Om te voorkomen dat deze gezellige plek wordt zo gauw verrot door allerlei persoonlijke aanvallen heb ik alvast de mogelijkheid om anoniem te posten uitgeschakeld.
Alexander, ik ben zeer verbaasd en teleurgesteld over deze actie. Ik ben vooral verrast door de manier waarop je actie tot stand komt:

- ik stel een aantal duidelijke vragen aan Hanco (zonder hem aan te vallen)
- Hanco vindt dit vervelend omdat hij niet weet wie ik ben
- Hij contacteert je op en je verandert onmiddellijk deze site

Een paar opmerkingen:
- Hanco moet niet degene zijn die hier de regels stelt; ik bne dus verbaasd dat je zo snel (binnen 1 uur!!!!!) naar hem luistert
- Ik wil hier op dit forum louter discussieren over inhoud. Ik wil dat op geen enkele wijze vermengen met persoonlijke zaken. Daarom ben en blijf ik anoniem
- Ik ben een goede bekende en dat is reden te meer dat ik geen zin heb om me hier te identificeren. We zitten niet in de kroeg hier. We zijn hier op een forum. Als ik met je in de kroeg een biertje wil drinken zal ik je bellen, OK??

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Mon Sep 29, 2003 23:43

Guest wrote:
Alexander, ik ben zeer verbaasd en teleurgesteld over deze actie. Ik ben vooral verrast door de manier waarop je actie tot stand komt:

- ik stel een aantal duidelijke vragen aan Hanco (zonder hem aan te vallen)
- Hanco vindt dit vervelend omdat hij niet weet wie ik ben
- Hij contacteert je op en je verandert onmiddellijk deze site

Een paar opmerkingen:
- Hanco moet niet degene zijn die hier de regels stelt; ik bne dus verbaasd dat je zo snel (binnen 1 uur!!!!!) naar hem luistert
- Ik wil hier op dit forum louter discussieren over inhoud. Ik wil dat op geen enkele wijze vermengen met persoonlijke zaken. Daarom ben en blijf ik anoniem
- Ik ben een goede bekende en dat is reden te meer dat ik geen zin heb om me hier te identificeren. We zitten niet in de kroeg hier. We zijn hier op een forum. Als ik met je in de kroeg een biertje wil drinken zal ik je bellen, OK??
Als jij je identiteit niet wilt prijsgeven zou elke discussie met jou onpersoonlijk moeten zijn, terwijl jij de zaken juist graag wel een persoonlijk accent lijkt te willen geven, zolang jezelf maar buiten schot blijft.
Ik wil graag met je discussiëren, maar pas als jij je masker hebt afgelegd. Of ben je bang dat je er dan van langs krijgt?

jelle groeneveld

Post by jelle groeneveld » Mon Sep 29, 2003 23:55

ik las vandaadg op de website van Dammend Nederland dat daar om
"veiligheidsredenen" (?) anonimiteit was uitgebannen. Het zal beslist om valide redenen gaan.

Guest

Post by Guest » Mon Sep 29, 2003 23:59

Hanco Elenbaas wrote: Ik wil graag met je discussiëren, maar pas als jij je masker hebt afgelegd. Of ben je bang dat je er dan van langs krijgt?
Ik begrijp niet waar je je druk om maakt? Leg me nu eens haarfijn uit wat het uitmaakt of ik Elsje, Truusje, Betsy of Sabine heet. Voor jou heet ik Ernst, Ok? Ernstige Ernst maakt zich ernstige zorgen over het damspel. Nu tevreden?

Ben je d'r nog Alexander?

A.Presman
Real name: Alexander Presman

Post by A.Presman » Tue Sep 30, 2003 00:00

Guest wrote: Alexander, ik ben zeer verbaasd en teleurgesteld over deze actie.
Tijdens de laatste vergadering van de FMJD werd er al nadrukkelijk gesuggereerd om deze actie z.s.m. te nemen.
Te lage aantal bezoekers dwingt soms webmasters van de verplichte registratie af te zien.
Deze site en Forum is niet commercieel. Niemand verdient hier geld met leuke banners of sympathieke popups. Dus aantal bezoekers levert niets op.
En ik wil ( bijna gezegd namens de FMJD [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]) liever 3 goed bedachte bruisende posten vol ideeën zien dan 3000 persoonlijke anonieme aanvallen.
Guest wrote: - Ik wil hier op dit forum louter discussieren over inhoud. Ik wil dat op geen enkele wijze vermengen met persoonlijke zaken. Daarom ben en blijf ik anoniem
Dat heeft geen zin om in grote Forums tegen anonimiteit iets te stellen. Als ik in een Forum over muziek of software ben - interesseert mij absoluut niet of John Smit of Ivan Petrov achter een nickname zich verbergt.
Maar in een kleine kring zoals dammatschappij zie ik geen zin in anonimiteit. Waarvoor moet je je naam geheim houden?
En waarom moeten wij in duisternis zitten waar wij kunnen een gezellige kroeg hebben?

steenslag

Post by steenslag » Tue Sep 30, 2003 00:02

jelle groeneveld wrote:ik las vandaadg op de website van Dammend Nederland dat daar om
"veiligheidsredenen" (?) anonimiteit was uitgebannen. Het zal beslist om valide redenen gaan.
Je kunt anonimiteit op dit soort fora niet echt uitbannen. De Guest in deze thread heeft zich netjes geregistreerd, net als Dolly's Brother, Kosmos en ondergetekende. Goed genoeg voor mij.

Guest

Post by Guest » Tue Sep 30, 2003 00:07

A.Presman wrote: Maar in een kleine kring zoals dammatschappij zie ik geen zin in anonimiteit. Waarvoor moet je je naam geheim houden?
En waarom moeten wij in duisternis zitten waar wij kunnen een gezellige kroeg hebben?
Alexander, een paar dingen:
- Je forum is uitstekend en ik waardeer je enorme inzet. Waren er maar meer Alexanders Presmans en Dieters van Gortelen.
- Mijn punt is nu juist dat omdat we zo'n klein groepje mensen zijn het soms wel eens verfrissend kan zijn als we niet direct in kliekjes, hokjes, groepjes, naampjes etc. denken.
- Omdat iedereen iedereen kent krijg je dat zo snel, snap je? Hanco wil weten in welk hokje ik zit zodat hij dan een uitgebreide brede discussie over mij, mijn hokje, de telling, het lettertype in mijn clubblad etc. etc., kan voeren!
- Daar heb ik geen zin in! Ik hoop dat je dit respecteert.
- Nogmaals: mijn doel is niet om hier mensen te schofferen. Zodra je vindt dat ik dat wel doe dan hoor ik het graag.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Tue Sep 30, 2003 00:07

steenslag wrote:
jelle groeneveld wrote:ik las vandaadg op de website van Dammend Nederland dat daar om
Je kunt anonimiteit op dit soort fora niet echt uitbannen. De Guest in deze thread heeft zich netjes geregistreerd, net als Dolly's Brother, Kosmos en ondergetekende. Goed genoeg voor mij.
Die 'guest' heeft zich niet geregistreerd.
Dolly's brother, Kosmos en jij wel, net als bijvoorbeeld Jan Pieter en iedereen weet wie jullie zijn.

Guest

Post by Guest » Tue Sep 30, 2003 00:13

Hanco Elenbaas wrote: Dolly's brother, Kosmos en jij wel, net als bijvoorbeeld Jan Pieter en iedereen weet wie jullie zijn.
Hanco! Ik weet niet wie Dolly's brother is en dat is OK. Ik weet niet wie Steenslag is en ik weet niet wie Jacques Permal is. Who cares?? Zolang de goede mensen leuke berichtjes toevoegen ben ik tevreden. Wat is nu jouw probleem??

Ernstige Ernst

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Tue Sep 30, 2003 00:33

Guest wrote:
Hanco Elenbaas wrote: Dolly's brother, Kosmos en jij wel, net als bijvoorbeeld Jan Pieter en iedereen weet wie jullie zijn.
Hanco! Ik weet niet wie Dolly's brother is en dat is OK. Ik weet niet wie Steenslag is en ik weet niet wie Jacques Permal is. Who cares?? Zolang de goede mensen leuke berichtjes toevoegen ben ik tevreden. Wat is nu jouw probleem??

Ernstige Ernst
Mijn probleem is dat jij hier anoniem de Delftse telling aan het verdedigen bent en je dat niet wilt doen onder je eigen naam, Erno Prosman, of Henk de Witt of wat dan ook.
Registreer je wat mij betreft als Ernstige Ernst. Dan is er maar één Ernstige Ernst. Iedereen die zich niet registreert wordt hier aangeduid als guest.
Verder zeg je dat je het graag over de inhoud wilt hebben, maar in feite ben je alleen geïnteresseerd in een aanval op degenen die jouw geliefde DT in de weg staan, dus zo inhoudelijk is je geschrijf helaas niet.
Ook jij kunt niet ontkennen dat de meerderheid van de echte topspelers tegen DT is. Nogmaals: 3 van de 5 Nederlanders die aan het afgelopen WK deelnamen zijn nadrukkelijke tegenstanders, te weten Ton Sijbrands, Gérard Jansen en Ron Heusdens. Voeg daarbij Harm Wiersma en je kunt ook het argument dat de echte topdammers voor DT zijn in de vuilcontainer werpen.
Jammer voor je Ernst, na al jullie slordig en hautain geploeter.
Last edited by Hanco Elenbaas on Tue Sep 30, 2003 00:40, edited 1 time in total.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Tue Sep 30, 2003 00:36

Dolly's Brother is Martin van Dijk uit Zaandijk.
Jacques Permal is de voorzitter van de Normandische Dambond.
Steenslag is de problemist Siep Korteling.

Guest

Post by Guest » Tue Sep 30, 2003 00:38

Hanco Elenbaas wrote: Mijn probleem is dat jij hier anoniem de Delftse telling aan het verdedigen bent en je dat niet wilt doen onder je eigen naam, Erno Prosman, of Henk de Witt of wat dan ook.
Registreer je wat mij betreft als Ernstige Ernst. Dan is er maar één Ernstige Ernst. Iedereen die zich niet registreert wordt hier aangeduid als guest.[/b]

Guest

Post by Guest » Tue Sep 30, 2003 00:52

Hanco Elenbaas wrote: Mijn probleem is dat jij hier anoniem de Delftse telling aan het verdedigen bent en je dat niet wilt doen onder je eigen naam, Erno Prosman, of Henk de Witt of wat dan ook.
Registreer je wat mij betreft als Ernstige Ernst. Dan is er maar één Ernstige Ernst. Iedereen die zich niet registreert wordt hier aangeduid als guest.[/b]
Hanco, je bakt ze onmiddellijk weer erg bruin!

1. Er is maar een Guest en dat ben ik. Alexander heeft registreren verplicht gesteld op jouw verzoek en ik heb me geregistreerd als Guest! Voor jou blijf ik Ernst, geen probleem.

2. Ik verdedig de Delftse telling in geen van mijn berichten! Hoe weet jij dat ik voor de Delftse Telling ben?? Misschien vind ik jouw idee wel veel beter. Ik ben een degelijke remiseduwer en een sterke sneldammer dus jouw idee is een kolfje naar mijn hand!

3. Het gaat mij er om dat jij, in aanvulling op je streven de DT tegen te houden, je er niet aan kunt onttrekken dat je ook zelf iets moet bieden. Alleen maar TEGEN iets zijn, is te mager, waarde vriend! Neem een voorbeeld aan Dieter. Die doet vreselijk veel positieve dingen voor de damsport; uiteraard heeft hij het volste recht zich uit te spreken tegen de DT. Ik zal hem niet vragen zich te verklaren. Daarvoor is hij te groot en ik te klein.

4. Jij staat echter op het punt rechtzaken aan te spannen en je probeert zoveel mogelijk mensen mee te trekken. Dat is slecht OK onder 1 enkele voorwaarde:

Zelf handjes uit de mouwen en met alternatieven komen

5. Je moet een alternatief bieden, Hanco, anders ben je echt veel te licht om serieus te worden genomen. Gelukkig heb ik een serieus alternatief van je gehoord en ik zie graag de resultaten van je enquete. Werk dat nou maar eens uit, verwittig je van de steun van al je vrienden topspelers en kegel dan de bondsraad wat mij betreft omver!

Post Reply