Het Damspel

Discussies over damsport (in het Nederlands)
A.Presman
Real name: Alexander Presman

Het Damspel

Post by A.Presman » Sun Sep 28, 2003 20:55

Wat denken KNDB leden over zijn oficieel orgaan?

Dolly's brother

Post by Dolly's brother » Sun Sep 28, 2003 21:06

Ik heb er maar één woord voor: suf. Als je naar het blad van IJmuiden kijkt, dan kun je zien dat het ook anders (gezelliger, grappiger) kan.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Sun Sep 28, 2003 21:12

Het bondsblad is een propagandablaadje van de Delfts/Haagse kliek.
Terwijl nu 85 à 90 % van de top-200 tegen de Delftse telling stemt heb
ik er in het bondsblad nog geen wanklank over gelezen. Tragisch.

Kun je je abonneren op het DCIJ-blad, Martin? Ik kan me voorstellen dat dat er een stuk levendiger uitziet, hoewel ook in IJmuiden verdacht veel collaborateurs rondlopen.

Dolly's brother

Post by Dolly's brother » Sun Sep 28, 2003 21:18

Hanco Elenbaas wrote:Het bondsblad is een propagandablaadje van de Delfts/Haagse kliek.

Kun je je abonneren op het DCIJ-blad, Martin? Ik kan me voorstellen dat dat er een stuk levendiger uitziet, hoewel ook in IJmuiden verdacht veel collaborateurs rondlopen.
Ik denk dat er wel wat te regelen valt wat betreft het clubblad. Nu ben ik trouwens toch wel heel nieuwsgierig wie er collaborateurs zouden zijn, of doel je alleen op Marcel+ Jesse?

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Sun Sep 28, 2003 21:23

Dolly's brother wrote:
Hanco Elenbaas wrote:Het bondsblad is een propagandablaadje van de Delfts/Haagse kliek.

Ik denk dat er wel wat te regelen valt wat betreft het clubblad. Nu ben ik trouwens toch wel heel nieuwsgierig wie er collaborateurs zouden zijn, of doel je alleen op Marcel+ Jesse?
Harrie van der Vossen heeft zich toch ook verkocht aan DT?
Bij Hiltex moet alleen Kees Thijssen een tijdje naar het strafkamp.

A.Presman
Real name: Alexander Presman

Post by A.Presman » Sun Sep 28, 2003 21:23

Ik zal niet zeggen dat ik meteen deze antwoord verwacht heb.
Toch vond ik ook opmerkelijk dat de laatste editie begint met "gastcolumn" van Erno Prosman, wordt vervolgt door interview met Kees Thijssen waarna kan je nog paar paginas over het toernooi in Delft kan lezen.

Deze propagandistische inspannigen eisen best veel energie. Daarom op de pagina van "Zomertoernooien" krijgen wij al verkeerde uitslagen van Tallinn en de eindstand van Salou-2002 i.p.v Salou-2003. [img]images/smilies/icon_confused.gif[/img]

Dolly's brother

Post by Dolly's brother » Sun Sep 28, 2003 21:29

Hanco Elenbaas wrote:
Dolly's brother wrote:

Harrie van der Vossen heeft zich toch ook verkocht aan DT?
Bij Hiltex moet alleen Kees Thijssen een tijdje naar het strafkamp.
Geen idee waar Harrie voor is: ik zou eerder zeggen dat ie tegen zou zijn gezien zijn partij in de eerste competitieronde (met pijn en moeite, maar wel op karakter, remise in een 4 om 2).

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Sun Sep 28, 2003 21:37

A.Presman wrote:
Toch vond ik ook opmerkelijk dat de laatste editie begint met "gastcolumn" van Erno Prosman, wordt vervolgt door interview met Kees Thijssen waarna kan je nog paar paginas over het toernooi in Delft kan lezen.

Deze propagandistische inspannigen eisen best veel energie. Daarom op de pagina van "Zomertoernooien" krijgen wij al verkeerde uitslagen van Tallinn en de eindstand van Salou-2002 i.p.v Salou-2003. [img]images/smilies/icon_confused.gif[/img]
Zou Herman van Westerloo ook in het complot zitten?
Op mijn vraag waarom Hoofdlijn nog geen aandacht had gegeven aan de bij vlagen prachtige WK-match Georgiev-Tsjizjov kreeg ik het antwoord dat een technisch verslag niet altijd mogelijk is en dat de uitslag al in Hoofdlijn 89 van maart 2003 had gestaan. (Inderdaad waar, op pagina 55 is er een kolommetje aan gegeven!)
Net als Ton Sijbrands dacht Hoofdlijn echter dat er geen vijfde set meer was gespeeld, zodat ook Hoofdlijn niet de echte eindstand 4-1 in sets heeft vermeld, maar slechts 3-1.
Jammer dat het historische pak rammel voor Tsjizjov niet de aandacht heeft gekregen die het verdient! Zeker nu Hoofdlijn nog het enige overgebleven nationale damblad is!

Dieter

Post by Dieter » Sun Sep 28, 2003 22:29

A.Presman wrote:

Deze propagandistische inspannigen eisen best veel energie. Daarom op de pagina van "Zomertoernooien" krijgen wij al verkeerde uitslagen van Tallinn en de eindstand van Salou-2002 i.p.v Salou-2003.
Tja Alexander zo gaat dat in Nederland, en jij maar denken dat ze er in het oude Rusland een rommeltje van maakten, Hier in Nederland kunnen ze er ook wat van hoor. Het nationale damblad is verworden tot een propagandablad van de DT clan. Zo langzaam aan begin ik te twijfelen of er werkelijk wel enige positieve gedachte uitgaat van de "groep de Witt" het lijkt meer op doorgaan al kost het alles. Ze drijven deze zaak wel heel zwaar door zo lijkt het, ik hou m'n hart vast voor wat komen gaat.

Guest

Post by Guest » Mon Sep 29, 2003 16:26

In plaats van over Het Damspel te schrijven beginnen Dieter en Hanco het forum wéér te terroriseren met hun anti-DT-campagne.
[img]images/smilies/icon_rolleyes.gif[/img] [img]images/smilies/icon_rolleyes.gif[/img]

Teun van de Krol

Post by Teun van de Krol » Mon Sep 29, 2003 16:34

Anonymous wrote:In plaats van over Het Damspel te schrijven beginnen Dieter en Hanco het forum wéér te terroriseren met hun anti-DT-campagne.
[img]images/smilies/icon_rolleyes.gif[/img] [img]images/smilies/icon_rolleyes.gif[/img]

Ze doen dat gelukkig niet anoniem [img]images/smilies/icon_exclaim.gif[/img] Iets moet een tegenwicht ten aanzien van het Damspel bieden. Over het Damspel valt weinig te schrijven [img]images/smilies/icon_confused.gif[/img]

jegroen

Post by jegroen » Mon Sep 29, 2003 17:16

Wie "terroriseert" er nu eigenlijk? Nuttig werk van Hanco en Dieter, in het belang van de damsport. Is het soms niet waar wat opgemerkt is over het laatste nummer van het Damspel dat er wel opvallend veel propaganda in kan worden gelezen voor de DT. Lees het nog eens een keer na. Geen enkele "klank" valt er in te beluisteren, die uit de andere hoek komt, terwijl juist op de website van de KNDB extra gewezen werd op verhitte discussies. Niets van die sfeer is terug te vinden in de laatste editie van het Damspel. Net of er geen tegenstanders van de DT zijn. Dat is geen objectieve en actuele nieuwsgaring en -verstrekking. Zo gaat het niet goed met het Damspel, geachte redactie.

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Mon Sep 29, 2003 17:44

Ik wil me graag bij Dieter, Jelle Hanco en Teun aansluiten.

Hoewel ik niet uitsluit dat ik na voldoende experimenteren voor Delfts zal zijn walg ik ook van de propagandamachine die het damspel heet.

Meer dan terecht dat voor dit soort onzin geen meer subsidie wordt verleend.

Bert Zwart

Peter de Hek

Post by Peter de Hek » Mon Sep 29, 2003 18:40

Inderdaad een misselijke hoeveelheid ongenuanceerde propaganda in het damspel

Guest

Post by Guest » Mon Sep 29, 2003 19:49

Vraag voor Hanco.

Het valt me op dat Hanco overal een hoop informatie over heeft. Op elk onderwerp is hij het die met bergen informatie, parallellen en historische overwegingen commentaar/analyses geeft.

Nu het zo slecht gaat met de damsport in Nederland, zou ik professor Hanco willen vragen om eens op te schrijven wat er WEL moet gebeuren om de damsport te redden. Tot nu toe kan ik alleen vinden wat er NIET moet gebeuren volgens Hanco, maar ik mis alteratieven en opties die hij WEL goed vindt.

De optie om "Niets te doen", beste Hanco, beschouw ik als een absoluut zwaktebod:
- de dambond heeft nauwelijks nog leden en de trend is serieus dalend
- de pers beschouwt de damsport inmiddels als een veredelde vorm van ganzeborden en plaatst nauwelijks nog de uitslagen van het WK
- sponsors worden zelfs in bolwerk Huissen nauwelijks nog gevonden

Ik weet dat jij dit allemaal als geen ander weet. Daarom daag ik je uit je kennis eens positief aan te wenden en een helder actieplan aan de forumlezers te presenteren.

Opties als "100 Euro voor beste partij van de dag op het NK" en andere incrementele miezerigheden gaan onze sport ook niet veel verder brengen dus ik hoop, Hanco, dat je een voorraad creatieve ideeen hebt.

Nogmaals: gezien je luidruchtige en uitgebreide participatie op dit forum zijn mijn verwachtingen hooggespannen.

PS: dank voor de ijverige krantenartikel service, overigens

Post Reply