nieuwe opzet NK een positieve ontwikkeling
nieuwe opzet NK een positieve ontwikkeling
De nieuwe opzet van het NK is een prima plan. In korte tijd genereer je puvliciteit. De overnachtingskosten zijn verlaagd. Het fischertempo verhoogt amusementswaarde. Het heeft 31 jaar geduurd maar eindelijk heeft Douwe de Jong zijn punt bereikt.
Re: nieuwe opzet NK een positieve ontwikkeling
Hoe weet je dat het NK een nieuwe opzet krijgt, Urker? Dit staat nergens op internet. Was je gisteren misschien bij de bondsraadsvergadering?Urker wrote:De nieuwe opzet van het NK is een prima plan. In korte tijd genereer je puvliciteit. De overnachtingskosten zijn verlaagd. Het fischertempo verhoogt amusementswaarde. Het heeft 31 jaar geduurd maar eindelijk heeft Douwe de Jong zijn punt bereikt.
- Eric Sanders
Toch wel:GuidoB wrote:Hoe weet je dat het NK een nieuwe opzet krijgt, Urker? Dit staat nergens op internet.Urker wrote:De nieuwe opzet van het NK is een prima plan. In korte tijd genereer je puvliciteit. De overnachtingskosten zijn verlaagd. Het fischertempo verhoogt amusementswaarde. Het heeft 31 jaar geduurd maar eindelijk heeft Douwe de Jong zijn punt bereikt.
http://fmjd.org/bb/viewtopic.php?t=1421
Ik wel.GuidoB wrote: Was je gisteren misschien bij de bondsraadsvergadering?
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart
- Eric Sanders
Dat is wat ongenuanceerd.Urker wrote:De bondsraad zou nog liever een wijziging van de puntentelling hebben gezien. Maar dit heb ik van horen zeggen.
De bondsraad vroeg het bestuur naar hun mening en beleid wat betreft alternatieve puntentelling, in het bijzonder de plusjes. Het bestuur antwoordde dat ze hierin de FMJD wil volgen. Daarop vroeg de bondsraad waarom ze de FMJD dan niet volgt (zie +/- op WK algemeen/vrouwen) en daarop antwoordde het bestuur omdat het bij de FMJD nog niet is geformaliseerd.
Frank Teer meldde dat het bestuur van de FMJD tegenwoordig het niet nodig lijkt te vinden om beslissingen als deze aan de ledenvergadering voor te leggen en dat het formaliseren dus nog wel heel erg lang kan gaan duren.
Veel meer is er niet over gesproken.
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart
Dat klopt en dit proces is ook geenszins toeval. Ongeveer een jaar geleden mislukte de Delftse Revolutie. Niet op basis van de inhoud maar door conservatisme. De mensheid kiest vaak voor het bekende en vreest vernieuwingen. Zeker als deze te enthousiast en schreeuwerig worden opgedrongen. De belangrijkste voorvechter uit Delft is bruut het zwijgen opgelegd en heeft hinder van opportunisme in eigen gelederen. Uiteindelijk is dit alles uitstel en geen afstel. De keuze voor de weg van geleidelijkheid en invoeren zonder brede discussie is een verstandig besluit. In 2008 zullen de geesten rijp zijn.
-
Die Urker.
Doet zich eerst voor als een huisdammer die in de middagpauze met een collega damt. Die collega zou lid zijn van (een niet bestaande) Damclub Utrecht.
Hij noemt zich Cees v.d. Bunt maar wekt later de schijn Sipke Doller te zijn.
Inmiddels blijkt hij alles te weten over wijlen Koeperman, kende hij Douwe de Jong en is hij volledig op de hoogte van de opkomst en ondergang van de Delftse Telling.
Hij doet denken aan Klareveld, heeft ook dezelfde ideeën, maar zijn stijl is anders. Presman weet meer en noemt hem een trol. En als hij iemand een trol noemt, dan moet het wel heel erg zijn.
In elk geval hebben we aan Urker 'Het Nieuwe Forum' te danken. Een forum zonder Urker, omdat niemand gelooft -en onze beheerder weet- dat hij niet (de serieus klinkende naam) Cees v.d. Bunt kan zijn.
Overigens, Mark, wel even uitkijken wat je schrijft. De geesten zijn in 2008 zeker rijp, dat zijn ze trouwens altijd al geweest. De goede geesten althans.
Doet zich eerst voor als een huisdammer die in de middagpauze met een collega damt. Die collega zou lid zijn van (een niet bestaande) Damclub Utrecht.
Hij noemt zich Cees v.d. Bunt maar wekt later de schijn Sipke Doller te zijn.
Inmiddels blijkt hij alles te weten over wijlen Koeperman, kende hij Douwe de Jong en is hij volledig op de hoogte van de opkomst en ondergang van de Delftse Telling.
Hij doet denken aan Klareveld, heeft ook dezelfde ideeën, maar zijn stijl is anders. Presman weet meer en noemt hem een trol. En als hij iemand een trol noemt, dan moet het wel heel erg zijn.
In elk geval hebben we aan Urker 'Het Nieuwe Forum' te danken. Een forum zonder Urker, omdat niemand gelooft -en onze beheerder weet- dat hij niet (de serieus klinkende naam) Cees v.d. Bunt kan zijn.
Overigens, Mark, wel even uitkijken wat je schrijft. De geesten zijn in 2008 zeker rijp, dat zijn ze trouwens altijd al geweest. De goede geesten althans.
-
Urker,Urker wrote:De nieuwe opzet van het NK is een prima plan. In korte tijd genereer je puvliciteit. De overnachtingskosten zijn verlaagd. Het fischertempo verhoogt amusementswaarde. Het heeft 31 jaar geduurd maar eindelijk heeft Douwe de Jong zijn punt bereikt.
Leg eens uit. Waarom zou het Fischer-tempo de amusementswaarde verhogen?
En leg ook eens uit: Waarom post je niet gewoon onder eigen naam.
Of kan dit niet om een of andere reden?
Dusseldorp jij leest slecht. Omgeving Utrecht, ik ben zeker geen Doller en heb dat ook nooit beweerd. Douwe de Jong heb ik nauwelijks gekend. Maar lees toernooiboek 1975 van de onvolprezen Van Westerloo. Hij opteerde reeds toen met het huidige plan. Waar noemt de webmaster mij een trol? Nieuwe Forum blijft een goede keus. Zonder mij en dat is logisch gevolg van mijn bewuste gedragingen. Gevolg is een mooi en leesbaar forum. Koeperman was gewoon een groot dammer en verdient respect. Ik ben wel huisdammer maar heb in het verleden veel wedstrijden bezocht en ben dus goed op de hoogte. Zo ging ik in 1973 al op de brommer naar Den Haag en genoot ik van het kommentaar van Koeperman en Hosltvoogd. En Piet, Fischertempo vermindert tijdnood waardoor de intrinsieke waarde van het eindspel meer tot zijn recht komt. Ik hoop op hoger percentage winstpartijen. Na invoering van vernieuwde telling kan Fischer afgeschaft of juist versterkt ingevoerd.
mijn favoeriete damlijst. 1. Koeperman 2. Andreiko 3. Dybman 4. Korenevski 5Chichow
mijn favoeriete damlijst. 1. Koeperman 2. Andreiko 3. Dybman 4. Korenevski 5Chichow
-
Willempie hoor je overalUrker wrote: Ik ben wel huisdammer maar heb in het verleden veel wedstrijden bezocht en ben dus goed op de hoogte. Zo ging ik in 1973 al op de brommer naar Den Haag en genoot ik van het kommentaar van Koeperman en Hosltvoogd.
Willempie is een raar geval
'k Geloof dat niemand weet
Hoe of Urker heet
"Willempie!" La la la lalaa
Laala laalala lalaa lala lalaa la la laala
"Willempie!"La la la lalaa
Laala laalala
(Willempie!)lalaa lala lalaa (Willempie!)la la laala
"Willempie!"
La la la lalaa..
De eerste negatieve geluiden over de nieuwe NK opzet zijn reeds waargenomen. Het speelschema is te zwaar volgens iemand. Wedden dat het Scholma is? Hij is al jaren strijder voor betere arbeidsomstandigheden voor damprofs. Op zich terecht. Maar sommigen zijn per definitie tegen. Lekker thuis blijven en een jong talent (Boomstra) inschrijven.
-
Ik ben toch echt van mening dat men de publiciteit -die zo hard nodig is- op andere manieren moeten binnenhalen. De Delftse telling of plusjes en minnetjes oid lijkt mij niet de juiste manier, of iig niet genoeg!
Laat dammen zoals het is, I love it! <br> mijn website:damparadijs.NL
-
Waarom zou de Delftse telling niet de juiste manier zijn, Damparadijs?Damparadijs wrote:Ik ben toch echt van mening dat men de publiciteit -die zo hard nodig is- op andere manieren moeten binnenhalen. De Delftse telling of plusjes en minnetjes oid lijkt mij niet de juiste manier, of iig niet genoeg!
En op wat voor manier zou jij de publiciteit willen binnenhalen?
Misschien heb je verfrissende ideeën?