Eerste ban?... Het Nieuwe Forum

Discussies over damsport (in het Nederlands)
User avatar
Hiltexfan
Posts: 34
Joined: Tue Aug 03, 2004 15:36
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Hiltexfan » Fri Feb 24, 2006 20:01

Ben Anonien wrote:
Urker wrote:CS van der Bunt, niemand anders.
Van der Bunt, bekend van een overwinning in de Woldouby op Kosior.
Van der Bunt, bekend ook van het ondertekenen van zijn schrijfsels met de naam Sipke.
Om slechts twee van zijn leugens te noemen....

Vraagje
Posts: 858
Joined: Sat Oct 18, 2003 11:45

Post by Vraagje » Fri Feb 24, 2006 20:07

Ben Anonien wrote:
Urker wrote:Een eerste ban is een goede optie maar frauduleus is wat overdreven. Urker heeft gewoon als signaal willen afgeven dat dit forum al langere tijd een broedplaats is voor negativisme.
De meest negatieve hier is Urker de Witt. Wie tegen zijn telling is krijgt vroeg of laat een scheldkanonnade naar zijn hoofd, zogenaamd om iets anders dan dat "het slachtoffer" niet voor het Delfts is. Van Dusseldorp en Elenbaas zijn vandaag aan de beurt. De laatste dagen moest vooral Bouma het ontgelden, omdat hij zich naar de zin van Urker niet negatief genoeg had uitgelaten over de mysteries van de Woldouby.
Wat voor positieve inbreng heeft Urker de Witt hier gebracht sinds zijn telling is weggestemd? Van mij mag hij een IP-ban. Door die figuur een IP-ban te geven zal al het negativisme van het forum verdwijnen, let maar op. Ik offer me graag op en accepteer ook een ban als Presman ons het genoegen wil doen Urker en afsplitsingen uit te sluiten van deelname.
+
Ben Anonien wrote:De Witt neemt jou graag van achteren Eric. Het liefst draagt hij daarbij steeds weer een ander masker, zodat jij denkt dat je genomen wordt door Van den Hoek of Sipke of een clubgenoot van Bouma.

De Witt heeft een uitgebreid leesclubje, althans dat heeft hij ooit beweerd. Alle fans van De Witt zijn massaal aanwezig tijdens de Delftse toernooidagen. Het is daar in Delft dan ook bijzonder druk gedurende De Witts toernooi. Alle afsplitsingen van De Witt [Klareveld, Guest, Stoker, Urker, Stoopfan, Driezessen en noem maar op] plus alle leden van zijn leesclubje zijn daar aanwezig, daarom valt het haast niemand buiten De Witt op dat het stampvol is in Delft tijdens De Witts toernooi.

Daarom ook eindigde het toernooi in Delft zo verrassend als eerste in een poll waarin gevraagd werd wat het meest prestigieuze toernooi was in 2004. Geruststellend aan die uitslag is dat De Witt hier waarschijnlijk niet meer dan 14 identiteiten heeft. http://www.fmjd.org/bb/viewtopic.php?t=752&start=465
+ ander topic
Ben Anonien wrote:
Urker wrote:Klareveld is ook Urker en Van der Bunt dus ik hoop dat het nu een beetje helder is.
Klareveld, Urker, Guest, Van der Bunt, Stoopfan, Henk de Witt, enzovoort, allemaal een en dezelfde. Waarom laat Henk zich hier nooit meer onder zijn eigen naam zien? Hij geniet er waarschijnlijk van om anoniem de tegenstanders van zijn Delftse droom alsnog lik op stuk te geven.
Wat is het toch een briljantje, die Henk! Vond echt niemand het merkwaardig dat Henk, bezeten van zijn telling, zich hier niet meer liet zien?
In ieder geval heeft Henk in zijn rol als Klareveld de hoofdprijs gekregen, die eigenlijk Henk de Witt voor zijn hele oeuvre toekomt, kutdammer van het jaar 2005. Het is duidelijk dat Henk ook voor 2006 een gooi wil doen naar deze voor hem eervolle vermelding.
Laten we wel wezen, de wijze waarop hier met Henk de Witt is omgegaan verdient nou niet bepaald de schoonheidsprijs. Ik ben tegen de Delftse telling, en het bewuste artikel over de enquête Van Gortel in Het Damspel is en blijft naar mijn mening schandalig, maar jullie aanvallen hebben Henk de Witt wel de mogelijkheid geboden te laten zien dat de damwereld blij mag zijn dat we mensen zoals hij hebben.
De meest gehate dammer allertijden.

Piet Bouma
Posts: 3574
Joined: Sun Nov 02, 2003 13:05
Location: Harlingen

Post by Piet Bouma » Fri Feb 24, 2006 20:09

Jan Pieter wrote:Een waarschuwing lijkt me voldoende, omdat hij meteen duidelijk heeft gemaakt dat hij andermans naam gebruikte. Een soort klokkenluider dus, die waarschuwde voor een lek in het systeem.

Het weren van anoniemen, zeker als ze zich met persoonlijke getinte discussies bemoeien, heeft wat mij betreft hogere prioriteit.
Ik ben het eens met Jan Pieter.

Het interesseert me geen ene moer wie zich achter Urker, Ben Anonien en al die anderen verschuilt c.q. verschuilen.
Van der Bunt en cs. het zal me een worst wezen.
Maar als men persoonlijk wordt, laat men dan echt persoonlijk worden en eigen naam gebruiken.
Ik zie alleen maar een zieke geest of een stelletje zieke geesten.
Met de soms tegenstrijdige bijdragen worden anderen opgenaaid, tegen elkaar uitgespeeld en voor gek gezet.
Nu ben ik daar ook niet vies van, maar ik doe het met open vizier. Dat ik dan eens een flinke schriftelijke schrobbering terug kan krijgen, het zij zo.
Dus vertrekken of werkelijk eigen namen gaan gebruiken.
Ik ben voor een IP-ban van al die anoniemen.

Urker
Posts: 172
Joined: Thu Jun 30, 2005 11:53

Post by Urker » Fri Feb 24, 2006 20:23

Soms een nieuw geintje van Cornelis Sipke is toch niet zo erg?

Piet Bouma
Posts: 3574
Joined: Sun Nov 02, 2003 13:05
Location: Harlingen

Post by Piet Bouma » Fri Feb 24, 2006 20:30

Urker wrote:Soms een nieuw geintje van Cornelis Sipke is toch niet zo erg?
Bekijk al je 82 berichten eens, en selecteer de echte geintjes er eens uit....

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Post by Hanco Elenbaas » Fri Feb 24, 2006 20:35

Piet Bouma wrote:
Jan Pieter wrote: Het weren van anoniemen, zeker als ze zich met persoonlijke getinte discussies bemoeien, heeft wat mij betreft hogere prioriteit.
Ik ben het eens met Jan Pieter.
...
Ik ben voor een IP-ban van al die anoniemen.
Ik ben het ook met jullie eens. Maar bijna zeker wordt er toch weer niks gedaan met wat wie dan ook vindt.
Wat op dit forum nodig is, als er geen IP-ban voor anoniemen komt, is een moderator. Als niemand zich aanbiedt als moderator is het forum ten dode opgeschreven. De selectieve verontwaardiging van de anoniemen is bespottelijk en in bepaalde opzichten irritant, omdat de anonieme verontwaardiging vrijwel altijd gericht is op tegenstanders van het Delfts, maar ik heb geen idee in hoeverre Henk de Witt daar iets mee te maken heeft.
Over een paar maanden starten de Wiersma's hun nieuwe damsite en het is de bedoeling dat het topic Krantenartikelen dan zal verhuizen naar hun site. Misschien is dat een goed moment om Alexander's forum een paradijs te laten worden voor de anonieme damspelvernieuwers.

Urker
Posts: 172
Joined: Thu Jun 30, 2005 11:53

Post by Urker » Fri Feb 24, 2006 20:43

uitkiezen
selecteren

uitselectern geeft rode streep. Nieuw Geintje.

Piet Bouma
Posts: 3574
Joined: Sun Nov 02, 2003 13:05
Location: Harlingen

Post by Piet Bouma » Fri Feb 24, 2006 20:54

Urker wrote:uitkiezen
selecteren

uitselectern geeft rode streep. Nieuw Geintje.
Check eerst je eigen tekst maar eens.
Zoek op Google naar uitselecteren.
Dan leer je misschien nog iets.
Al eerder heb ik opgemerkt dat je een leesbril nodig hebt.

Repelsteel
Posts: 22
Joined: Fri Jul 29, 2005 02:42

Post by Repelsteel » Fri Feb 24, 2006 22:08

Hanco Elenbaas wrote:
Over een paar maanden starten de Wiersma's hun nieuwe damsite en het is de bedoeling dat het topic Krantenartikelen dan zal verhuizen naar hun site. Misschien is dat een goed moment om Alexander's forum een paradijs te laten worden voor de anonieme damspelvernieuwers.
Dat zou goed nieuws zijn voor Tjalling Duck en zijn volgelingen!!!

Piet Bouma
Posts: 3574
Joined: Sun Nov 02, 2003 13:05
Location: Harlingen

Post by Piet Bouma » Fri Feb 24, 2006 22:22

Repelsteel wrote:
Hanco Elenbaas wrote:
Over een paar maanden starten de Wiersma's hun nieuwe damsite en het is de bedoeling dat het topic Krantenartikelen dan zal verhuizen naar hun site. Misschien is dat een goed moment om Alexander's forum een paradijs te laten worden voor de anonieme damspelvernieuwers.
Dat zou goed nieuws zijn voor Tjalling Duck en zijn volgelingen!!!
Dat wordt niks. Die eend gelooft niet in een paradijs.

MenO
Posts: 1211
Joined: Thu Mar 17, 2005 16:32
Location: Phnom Penh

Post by MenO » Fri Feb 24, 2006 23:53

Om even te reageren op de naam van deze topic:

JA

En wel voor dit trieste schepsel:

http://www.fmjd.org/bb/viewtopic.php?t=1432

Urker
Posts: 172
Joined: Thu Jun 30, 2005 11:53

Post by Urker » Sat Feb 25, 2006 00:43

Speciaal voor hen die cryptogrammen leuk vinden: Nieuwe Gein was een hint van Cees maar toch nog te moeilijk? Ik zal speciefieker zijn: Nieuwegein want ik bestrijd anonimiteit.

User avatar
steenslag
Posts: 1184
Joined: Sun Sep 21, 2003 10:09
Contact:

Post by steenslag » Sat Feb 25, 2006 00:53

Mark Hees wrote:
DJNASI wrote:
Urker wrote:Het idee van Maartuhh, 1 naam per persoon, prima plan, en ik ben het ook eens met Piet, weg met alle anoniemen.
Maak dan eens bekend wie je bent
Heeft hij al gedaan. Cees van der Bunt. (als je het moet geloven, tenminste.....)

:-)
Je houdt het niet voor mogelijk, gezien dit postje, maar er bestaat inderdaad een C.S. vd Bunt; hij woont in de buurt van Utrecht.
Ik begrijp het gekerm over anonimiteit werkelijk niet. Ik begrijp het gekerm over persoonlijke aanvallen en vandalisme/trolling heel goed. C van der Bunt is een troll. Hij heeft al zijn alter ego's alleen maar in het leven geroepen om te zieken. Hanco vond dat blijkbaar een goed idee en kwam met de akelige Ben Anonien op de proppen. Tsja, zo stort een forum snel in.
Ja, een goede, ruimdenkende, moderator is noodzakelijk. EvD, wil jij dat doen? Je hebt in je krantenartikelen bewezen dat je meerdere rollen aankunt (objectieve journalist versus privé-mening).

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Post by Hanco Elenbaas » Sat Feb 25, 2006 02:49

steenslag wrote: Hanco vond dat blijkbaar een goed idee en kwam met de akelige Ben Anonien op de proppen. Tsja, zo stort een forum snel in.
Fout steenslag! Je mag nu nog maar twee keer raden. Ik vind Ben Anonien trouwens goed werk doen. Hij zorgt voor evenwicht en bestrijdt boosaardige anoniemen. Verder is hij opofferingsgezind en zelfs bereid ook een IP-ban te nemen als de trol Urker van het forum wordt geweerd.
Ik deel jouw mening dus niet over Ben Anonien.
steenslag wrote:
Ja, een goede, ruimdenkende, moderator is noodzakelijk. EvD, wil jij dat doen? Je hebt in je krantenartikelen bewezen dat je meerdere rollen aankunt (objectieve journalist versus privé-mening).
Maar dit zou een goed idee kunnen zijn. Zelf heb ik Alexander eerder Eric's verre familielid Cor aangeraden, maar die had er helaas geen trek in.

A.Presman
Posts: 2125
Joined: Sun Aug 18, 2002 16:43
Real name: Alexander Presman
Location: the Netherlands

Post by A.Presman » Sat Feb 25, 2006 10:42

Probleem met anonimiteit is niet zo simpel en in echt grote Forums in principe onoplosbaar. In kleine damwereldje is het wat moeilijker maar toch te voorzien. Laten wij dan eens proberen.
Hiermee open ik naast forum onder naam "het Nederlands" nog een forum onder naam "het Nieuwe Forum" met de bedoeling dat alleen de gebruikers die staan geregistreerd onder eigen naam of van wie identiteit is bekend mogen daar posten.
http://fmjd.org/bb/viewforum.php?f=65
Iedereen kan het Nieuwe Forum lezen.
Dat vereist nu enige voorbereiding, omdat ik niet alle namen/nicknamen ken. Wie daar kan helpen - heel graag.
Ook vraag ik alle niet-anonieme gebruikers zich middels PM opgeven indien zij niet in het lijst nog opgenomen.

http://fmjd.org/bb/viewforum.php?f=65

Post Reply