President Fokkink en de FMJD-titels

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Post Reply
Hanco Elenbaas

President Fokkink en de FMJD-titels

Post by Hanco Elenbaas » Thu Jan 05, 2006 13:06

Uit onderstaand stukje uit De Ware Tijd van 2 januari 2006 blijkt dat Fokkink als hij iemand een titel toekent er niet eens bij hoeft te vertellen waarom hij die titel heeft toegekend:
De Ware Tijd, 2 januari 2006

Rinaldo Kemnaad behaalt MF-titel

02/01/2006

Paramaribo - Rinaldo Kemnaad is door de werelddambond (FMJD) benoemd tot Master Federation (MF). De conclusie is dat Kemnaad op basis van zijn uitzonderlijke prestaties tijdens de nationale kampioenschappen in de afgelopen jaren de titel kreeg. Behalve Rinaldo Kemnaad, die in 2005 semi-kampioen werd tijdens het Persoonlijk Landskampioenschap dammen, kwamen zeven andere dammers in aanmerking voor de MF-titel. Vier andere dammers mogen zich nu ook Master International (MI) noemen. Suriname heeft met de benoeming van Kemnaad nu negen Mf’s. Tot die groep behoren ook Gerson Bendt, Harley Overman en Hugo Kemp. Eduard Autar is nog steeds Surinames enige Internationaal Grootmeester (GMI), terwijl sneldamkampioen John Sadiek en Guno Burleson de MI’s zijn.

De FMJD heeft per 1 januari 2006 zijn nieuwe ratinglijst uitgegeven. Op deze lijst is Burleson de hoogst gerangschikte Surinamer met 2.258 rating punten. Hij bezet de 104de plaats. Sadiek is 121ste met 2.243 punten. In totaal zijn er 25 Surinaamse dammers op de A-lijst van de FMJD. Daarmee zou Suriname zich het elfde sterkste damland van de wereld mogen noemen. Wordt gekeken naar het gemiddelde van de beste vier spelers op de ratinglijst dan is Suriname veertiende.-.

In augustus 2005 had Raoul Alias een grappige e-mailwisseling met Fokkink. Fokkink schrijft daar op 9 augustus dat de door hemzelf bedachte regeling rond het toekennen van titels zo ingewikkeld is dat alleen Fokkink zelf het nog begrijpt.

Geen wonder dat Pieter Hildering aarzelt deze onmisbare Fokkink te vervangen.
----- Original Message -----
From: Raoul Alias
To: henk fokkink
Cc: Cor Verdel ; hensley_rondei@refineriaisla.com ; achfa67@wxs.nl ; info@joesboef.nl ; FMJD Johan Bastiaannet
Sent: Tuesday, August 09, 2005 5:02 PM
Subject: Re: Fw: norm-titles

OK Henk, even alles op een rijtje:
1. Bij mijn eerste mail (nogmaals) heb ik slechts gevraagd voor een uitleg gevraagd over hoe die normberekeningen en titelstoekenning aan spelers nou precies gedaan wordt.
2. in mijn vierde mail( 8-9 augustus) heb ik een 2de vraag aan jou gesteld Henk:wat is nou dat "iets" wat je (aan)mij hebt gevraagd en waarop jij nog geen antwoord hebt ontvangen?
Inmiddels heb ik na al dat novelletje van jou over de heer Rondei nog steeds geen duidelijke uitleg voor vraag 1 en op vraag 2 helemaal geen antwoord mogen ontvangen.
Nu allereerst mijn (hoop ik laatste) reactie op jou verhaal over Rondei (maar daarvoor nog dit: als jij het over/ of iets van Ferrinho en Ferrero wilt hebben moet je maar bij Lelio Marcos of de Braziliaanse Dambond wezen): Ik zal slechts een beetje(want ik denk dat deze verhalen van jou over Rondei eigenlijk door hemzelf moeten worden beantwoord)reageren op de inhoud : Ik weet biivoorbeeld dat de toenmalige voorzitter van de Curaçaosche Dambond, de heer Mel Simmons (toendertijd zelf die brief gelezen) een verzoek voor deelneming van de heer Rondei aan die (een) cursus voor IA naar de toenmalige voorzitter van de FMJD de heer van Beek heeft gestuurd. (als ik het me nog goed kan herrineren was dit in 1996 of 1997) In ieder geval weet ik zeker dat in 1998 door de volgende voorzitter van de Cur. Dambond, de heer Norvel Biliosa en zijn secretaris de heer Marvin Leocaria ook zo'n verzoek naar de heer van Beek is gegaan. Ook weet ik dat de heer Rondei vóór 1998 zeker minstens 3/4 internationale toernooien/kampioenschappen had gearbitreerd: in Brazilië (ik dacht 1992 en/of 1993 voor alle zekerheid maar aan Lelio Marcos vragen) In 1995,1996,1997, het Internationale Damtoernooi Iser Kuperman hier op Curaçao èn in 1996 het Pan-Amerikaans Kampioenschap voor landenteams hier op Curaçao. verder moet ik zeggen dat ik het wel een vreemde zaak vindt dat de FMJD-organisatie zomaar titels weggeeft. Als laatste wil ik jou vertellen Henk dat ik uit dit gekat van jou over de heer Rondei en door het feit dat ik heb gehoord dat je loopt rond te bazuinen dat de heer Rondei een heel slechte arbiter is en dat jij koste wat kost de heer Rondei weg van de arbitrage van het WK wilt hebben slecht één ding kan concluderen: Jij hebt (ten onrechte) iets tegen iemand die jou helemaal niets heeft gedaan en ik vindt dat eerlijk gezegd heel kleinzielig voor zo'n grote man zoals jij. Komt het misschien door dat "iets" wat je mij hebt gevraagd en waarop je nog steeds (volgens jou) geen antwoord hebt ontvangen??
En nu naar jou laatste antwoord (en) op mijn eerste vraag: Inderdaad heb ik bij het organisatie-comité en was ik mede-initiator van het eerste bijlmer toernooi èn het was mijn idee om jou te benaderen als hoof-arbiter voor het eerste Bijlmer Damtoernooi. missschien een verkeerde keus van mij. Ik heb op dit moment het programmaboekje van het 1ste Bijlmer Damtoernooi waarin je beweert dat ik informatie over die norm-berekeningen etc kan vinden. Nonsens,noppes, daarin staat slechts vermeld wat voor rating de deelnemende spelers hebben en verder niets over normberekeningen en zo. Het programma-boekje van het 2de Bijlmer Toernooi idem dito. dan maar afschuiven op Presman. ( maar die vraag heb ik aan jou gesteld).
Ik begin gewoon te vermoeden dat óf jijzelf gewoon niet weet hoe je die normberekeningen moet doen en toepassen en aan wie je titels behoort te geven óf dat jij gewoon die informatie voor jezelf wilt houden zodat jij zogenaamd de man van dat hele gebeuren blijft (even terzijde: weet er behalve jou ook nog andere arbiters hoe die normberekeningen en zo precies in elkaar zit ??)
óf gebeurt die normberekeningen en het toekennen van titels aan spelers op hetzelde manier zoals het eraan toeging bij het geven van titels aan die arbiters in Tallin in 1998?? En als laatste hoop ik ooit een uitleg/antwoord over/op mijn twede vraag te ontvangen.
Henk groetjes en succes in jouw wereldje. Raoul Alias.
----- Original Message -----
From: henk fokkink
To: serasi@interneeds.net
Cc: c.verdel1@chello.nl ; hensley_rondei@refineriaisla.com ; achfa67@wxs.nl ; info@joesboef.nl ; hiltex@wxs.nl
Sent: Tuesday, August 09, 2005 6:43 AM
Subject: Re: Fw: norm-titles

Beste Raoul,
Nog even terugkomend op mijn eerste antwoord. Ferrinho moet natuurlijk zijn Ferrero. OK. En voor alle duidelijkheid: twee weken na afloop van het 13de Panam heb ik nog steeds geen uitslag ontvangen. Evenmin als het Referee-rapport, dat ik trouwens nog nooit heb ontvangen.
Tevens geef ik je hieronder enkele passages van de brief die ik vorig jaar aan de heer Rondei heb geschreven, zonder dat daarop een antwoord is gekomen. Je mag het 'respect' daarvan zelf beoordelen:

I received your email with a lot of remarks about referees. Let I be claer: this is not an answer to create problems, but only for a good understanding.

In the past the title of International Referee was sometimes earned but also (and more times) given as a kind of recognation for the work the person had done for the FMJD.

In 1998 the CD decided, because not all International referees had the same qualities, to create a new kind of referee: FMJD-referee. It was a pitty, that the president during the AG not held this decision. Therefore you and any other persons, who claimed waiting for years, get the title of International Referee in stead of FMJD-referee.

In that meeting you told, that your demand for this title all any years was waiting. We never saw any paper. You told that you had lead at that time a number of tournaments. In your list in your email, you started your list in 1999, also after Tallinn 1998. And about the 5th Bijlmer tournament: let us be honest: you were present and at the end of the open tournament you read the list. But I (as main-referee) didn’t see any activity as referee of you. So: my question is: what kind of tournaments you lead before 1998? Only national tournaments?

In the attachment you will find a ‘Referee report’. When you make a copy, you can sent it to me after each tournament you (have) lead in 2003 and 2004 and in the future.

We will give, when the PACDF organized a big international tournament (at least 7 days or more), also a course in America. The costs (trip/lodging/honorary) had to be paid by the organizers. Maximum three students, who had to follow a theoretical course (with a lot of cases), practicing during the tournament and followed by an examination (in at least two languages). For this examination there will be composed a commission.

I hope to have given you any idea what the task of the TC is. That we have an open eye for everyone but that we have te account also with wishes of the organizers and the budget of the FMJD.

Hopelijk is dit duidelijk genoeg.

Met vr.gr.,
Henk F.

>From: "Raoul Alias" <serasi@interneeds.net>
>To: "henk fokkink" <henkfokkink@hotmail.com>
>CC: "Cor Verdel" <c.verdel1@chello.nl>,<hensley_rondei@refineriaisla.com>,<achfa67@wxs.nl>,<info@joesboef.nl>,"Pieter Hildering" <hiltex@wxs.nl>
>Subject: Re: Fw: norm-titles
>Date: Tue, 9 Aug 2005 07:38:31 -0700
>
>Henk, a.u.b. graag duidelijke taal. Wat is nou dat iets wat je hebt gevraagd en waarop jij geen antwoord hebt ontvangen.
>Uit jouw uitleg kan ik nog steeds niet uitmaken hoe het nou precies in elkaar zit. je mag wel best een voorbeeld geven dan zou het misschien iets duidelijker worden voor mij en/of voor anderen. En trouwens mijn c.c.-mailtjes over dit onderwerp gaan naar personen die ermee te maken hebben. De heer Rondei is hoofd-arbiter van de Pan-Amerikaanse zone, hij behoort ook wel best alle nieuwtjes, veranderingen,informaties etc over het arbitrage-gebeuren van de Directeur Technische Commissie te ontvangen. Uiteindelijk heeft hij toch zijn opleiding/kursus behaald bij/met jullie daar in Tallin in 1998. Eén ding weet ik zeker in het leven: als je respekt verlangt behoor je ook te respekteren. groetjes, Raoul.
> ----- Original Message -----
> From: henk fokkink
> To: serasi@interneeds.net ; fmjd.office@worldonline.nl
> Cc: c.verdel1@chello.nl
> Sent: Tuesday, August 09, 2005 2:05 AM
> Subject: RE: Fw: norm-titles
>
>
> Beste Raoul,
> Je hebt op 3 augustus eea gevraagd. Op een deel heb je antwoord gekregen, op een deel nog niet. Hoe titels en normen kunnen worden verdiend is afhankelijk van: deelnemende spelers, hun rating, hun titels, de prestatie van de desbetreffende speler, de toernooisterkte, enz., enz. Daarvoor heeft de FMJD een tabel, die - zo blijkt uit de praktijk - telkens weer verkeerd wordt geinterpreteerd. De berekening of iemand een norm heeft gehaald is (voor mij niet, voor anderen wel) ingewikkeld, het verkrijgen van titels is van nog meer factoren afhankelijk. Daarbij kunnen in bepaalde toernooien ook nog weer eens directe titels worden behaald. Daarom heb ik in het verleden vaak genoeg gesteld, dat als een toernooi-organisator voorafgaand aan het toernooi (of direct na aanvang als alle deelnemers werkelijk bekend zijn) mij de deelnemerslijst stuurt (namen, FMJD-rating, land, FMJD-titel) ik dan de punten kan aangeven waarmee normen kunnen worden bereikt. Daarbij moet ik wel opmerken, dat ikzelf geen internet heb en dus echt niet alle dagen kan emailen. Binnenkort zal dat één keer per week worden, tenzij dat ik ergens bij een toernooi betrokken ben.
> Overigens: ik heb ook iets gevraagd, maar geen antwoord gekregen.
>
> Met vr.gr.,
>
> Henk F.
>
>
> >From: "Raoul Alias" <serasi@interneeds.net>
> >To: "FMJD Johan Bastiaannet" <fmjd.office@worldonline.nl>
> >CC: "henk fokkink" <henkfokkink@hotmail.com>,<hensley_rondei@refineriaisla.com>,"Cor Verdel" <c.verdel1@chello.nl>
> >Subject: Fw: norm-titles
> >Date: Mon, 8 Aug 2005 21:20:30 -0700
> >
> >Hallo mensen, ik heb jullie een vraag gesteld 5 en 4 dagen geleden (zie onderstaande mailtjes) en ik krijg nog geen antwoord van jullie. Mag de voorzitter van de Pan-Amerikaanse Dam ConFederatie soms niet weten hoe dat nou precies in elkaar zit. Ik bedoel dat berekenen van normen voor en het toekennen van titels aan bepaalde spelers of weten jullie soms zelf niet hoe dat allemaal wordt gedaan? groetjes, Raoul Alias.
> >----- Original Message -----
> >From: Raoul Alias
> >To: henk fokkink
> >Cc: fmjd.office@worldonline.nl ; hensley_rondei@refineriaisla.com ; Cor Verdel ; achfa67@wxs.nl ; hiltex@wxs.nl
> >Sent: Thursday, August 04, 2005 11:08 AM
> >Subject: Re: norm-titles
> >
> >
> >Hallo Henk en Johan, ik heb jullie beide d'r mailtjes(als reactie/antwoord op mijn mail) ontvangen en bedankt ervoor. nu mijn antwoord.
> >1. Volgens mij heb ik in het verleden van de desbetreffende hoofdarbiter en van het fmjd-bureau c.c-mailtjes/correspondentie van verslagen/eindstanden etc over in ieder geval de internationale damtoernooien van Curaçao en het 12de Pan-Am.kampioenschap, het Open Internationale toernooi van Guadeloupe en nationale kampeioenschappen van Curaçao, die naar het FMJD-bureau en naar Jacek Pawlicki zijn gestuurd, ontvangen. Waarschijnlijk moet dat van het 13de Pan-Am. kampioenschap nog verzonden worden. Dus Henk ik weet dat die betrefffende hoofd-arbiter en Cor Verdel wel degelijk zoals het moet hun taak doen. Vorig jaar in Montreal heb ik aan de organisatoren en aan Lily Karmi gevraagd om hetzelfde te doen.
> >En aan de andere landen van het Pan-Am dei hun nationale kampioenschap en soms andere toernooien houden heb ik het ook gevraagd en ik zal het nogmaals doen Henk.
> >2. Op mijn vraag zelf, die ik in mijn mail, had gesteld heb ik van Henk en ook niet van Johan een antwoord ontvangen.
> > dus nogmaals mijn vraag: Johan, kan jij of iemand anders,misschien Henk Fokkink, mij vertellen (en graag op een beetje simpele wijze) uitleggen hoe die spelers aan hun normen/titels (kunnen)komen. Dus b.v.: hoe veel punten zij moeten scoren in bepaalde toernooien/kampioenschappen. Hoeveel meesters/grootmeesters er in die toernooien/kampioenschappen moeten zijn etc.??
> >
> >met vriendelijke groet.
> >Raoul Alias.
> > ----- Original Message -----
> > From: henk fokkink
> > To: fmjd.office@worldonline.nl ; serasi@interneeds.net
> > Cc: hiltex@wxs.nl ; hensley_rondei@refineriaisla.com
> > Sent: Thursday, August 04, 2005 5:12 AM
> > Subject: RE: norm-titles
> >
> >
> > Raoul,
> > Het kan best zijn dat er in de Amerikaanse zone hier en daar wel titels (of in ieder geval normen) worden (of kunnen worden) gehaald. Maar voorwaarde is, dat de uitslagen van de toernooien worden ingestuurd op de gewenste wijze. Tot op heden heb ik van de Panam Champ. nog geen uitslag ontvangen, evenmin als van het door jou genoemde Deslauriers toernooi. Ik zou als ik jou was de desbetreffende hoofdarbiter er maar eens op aanspreken, dat zijn taak na afloop van het toernooi pas beëindigd is als hij ook zijn rapport voor de FMJD (tabellen, reglementen, arbiter vermelding, ondertekening, etc.) heeft ingestuurd. Als de resultaten alleen naar Pawlicki worden gestuurd (voor de rating) komen eventuele normberekeningen pas drie maanden later aan de beurt. Bovendien worden eventuele titels door het CD bevestigd en dat gebeurt maar twee, drie keer per jaar.
> > Trouwens ik zag op de site van Canada een hele hoop toernooien, waarvan wij (FMJD) het bestaan niet eens wisten, laat staan dat we er ooit resultaten van hebben gezien. Misschien kun jij binnen de Panam de andere landen daarop eens wijzen. Het kan titels maar ook een betere (??) ranking opleveren.
> > Met vr. gr.,
> > Henk F.
> >
> >
> > >From: "FMJD Johan Bastiaannet" <fmjd.office@worldonline.nl>
> > >To: "Raoul Alias" <serasi@interneeds.net>
> > >CC: "Hildering, Pieter - FMJD" <hiltex@wxs.nl>,"Fokkink, Henk" <henkfokkink@hotmail.com>,"Rondei, Hensley" <hensley_rondei@refineriaisla.com>
> > >Subject: RE: norm-titles
> > >Date: Thu, 4 Aug 2005 00:37:41 +0200
> > >
> > >Hallo Raoul,
> > >
> > >Toevallig hadden Henk Fokkink en ik het net vorige week daarover, toen we
> > >ons bezig hielden met het invullen van officiële FMJD-titels op de
> > >deelnemerslijsten van de WK's in Amsterdam en Varazze. Henk merkte toen op
> > >dat op grond van hun prestaties niet alleen Shang Wong maar ook Alexandre
> > >door de CD (op z'n minst) al de titel van MF had moeten zijn toegekend.
> > >Helaas is dit nog niet gebeurd en dreigen beide spelers nu als ten onrechte
> > >titellozen het WK van A'dam in te gaan.
> > >
> > >Maar gelukkig is er nog de CD van 17/18 september in Varazze, alwaar een en
> > >ander nog op de valreep rechtgezet zou kunnen worden...
> > >
> > >Met vriendelijke groet,
> > >
> > >Johan Bastiaannet
> > > -----Oorspronkelijk bericht-----
> > > Van: Raoul Alias [mailto:serasi@interneeds.net]
> > > Verzonden: woensdag 3 augustus 2005 20:48
> > > Aan: fmjd.office@worldonline.nl
> > > CC: hensley_rondei@refineriaisla.com
> > > Onderwerp: norm-titles
> > >
> > >
> > > Hallo Johan, kan jij of iemand anders, misschien Fokkink mij even
> > >uitleggen (en graag op een beetje simpele manier) hoe het precies gaat met
> > >die normen/titels toekennen aan spelers.
> > > Waarom vraag ik dit?: Die Louiceus Shang Wong scoort goed sinds een jaar
> > >of twee waarbij zijn meest opmerkelijke prestaties zijn : 2de plaats pan-am
> > >in Haiti, winnaar van de 2de Memorial Deslauriers in Canada (voor Kuperman)
> > >en nu ook 2de plaats Pan-Am in Canada (en weer voor Kuperman)
> > > Volgens mijn simpele denkwijze moet die jongen inmiddels toch minstens een
> > >MF-titel hebben verdiend.
> >
> >
> >
> >
> > [This E-mail is scanned for spam & viruses by InterNeeds]
> >
> >
> >------------------------------------------------------------------------------
> >
>

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Thu Jan 05, 2006 13:15

Ik ken behalve Henk Fokkink maar 1 persoon die precies weet hoe het werkt en dat is Henk Stoop. Belangrijke kennis dreigt nu dus voor eeuwig verloren te gaan.

Arjen de Mooij

Post by Arjen de Mooij » Thu Jan 05, 2006 14:56

Bert Zwart wrote:Ik ken behalve Henk Fokkink maar 1 persoon die precies weet hoe het werkt en dat is Henk Stoop. Belangrijke kennis dreigt nu dus voor eeuwig verloren te gaan.
De regels zijn toch heel duidelijk. Je verdient een titel als Henk Fokkink vindt dat je een titel hebt verdiend. Hij wacht dan met het publiceren van die titels tot een bepaald toernooi zodat ze daar kunnen worden genoemd en zijn naam erbij.

maffia

Post by maffia » Thu Jan 05, 2006 16:26

Code: Select all

henkfokkink@hotmail.com
Hier kan je natuurlijk ook leuke dingen mee doen [img]images/smilies/icon_twisted.gif[/img]

Ben Anoniem

Post by Ben Anoniem » Fri Jan 06, 2006 08:03

Wat zeer opvalt is de rol van de OFFICE DIRECTOR van het FMJD BUREAU.

Aan hem, en aan niemand anders, zijn de eerste mails van Raoul Alias gericht.
Maar hij doet NIETS.

Wieger Wesselink

Post by Wieger Wesselink » Fri Jan 06, 2006 09:54

Bert Zwart wrote:Ik ken behalve Henk Fokkink maar 1 persoon die precies weet hoe het werkt en dat is Henk Stoop. Belangrijke kennis dreigt nu dus voor eeuwig verloren te gaan.
Maak je geen zorgen Bert, de regels voor toekenning van normen zijn alom bekend. Toen ik A- of B-sporter was bij het NOC/NSF kreeg ik regelmatig een brief van Douwe de Jong met daarin de regels, en daar was niks geheimzinnigs aan. Of die regels ook netjes uitgevoerd worden is een heel ander verhaal. Een mooi begin zou zijn als de regels op de FMJD-site zouden worden gepubliceerd, en dat er voorafgaand aan toernooien zou worden gepubliceerd of ze daarvoor meetellen. Maar ik begrijp dat dit wel erg veel gevraagd is van een moeizaam draaiende organisatie als de FMJD.

Mark Hees

Post by Mark Hees » Fri Jan 06, 2006 10:11

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Fri Jan 06, 2006 11:47

Mark Hees wrote:Is dit niet wat er gezocht wordt?

http://fmjd.org/docs/FMJD%20Normtable%2 ... 202004.doc
Ja, dit is een van de documenten Mark. Goed dat dat geplaatst is.
Maar er moet nog een ander uitgebreid document zijn. Johan Bastiaannet heeft me een paar jaar geleden wel eens wat toegestuurd, maar dat is verouderd, omdat Fokkink daarna de regels heeft veranderd.
Fokkink heeft onder andere ingevoerd dat je eerst MF moet zijn voordat je MI wordt en dat je pas GMI kunt worden als je al MI bent. Dat verklaart gedeeltelijk waarom Mark Podolski nu ten onrechte nog geen GMI is.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Fri Jan 06, 2006 12:42

steenslag wrote:http://www.teleac.nl/nationaleinburgeringtest/

Wat een kulvragen. De bekende Nederlanders zakten allemaal. Ik deed m'n best, gaf sociaal gewenste antwoorden en had een 6,4 of zo. Maar na deze test wil ik juist graag uitburgeren.

Die vragen kunnen veel beter.

1.U bent verantwoordelijk voor het verlenen van (groot)meestertitels in een denksport. U krijgt de vraag op basis waarvan u dat doet.
A. U beantwoord de vraag adequaat en op tijd.
B. U deelt de vragensteller mede dat hij daar te dom voor is en dat alleen u het begrijpt.
C. U merkt tot uw schrik dat deze informatie niet openbaar is en zet de procedure in meerdere talen zo snel mogelijk op internet.

2. U ziet in de supermarkt een man waarvan u weet dat hij bondsdirecteur is.
A. Een Directeur is een heel belangrijke man, die kun je beter niet lastigvallen.
B. U stelt u beleefd voor, want netwerken is goed.
C. U schuift de arme drommel onopvallend een tientje toe.

3. U bent al jaren zeer actief in uw sport, als speler, trainer en organisator. Nu hoort u dat een jongeman waar u een hekel aan heeft een baantje bij de bond krijgt.
A. U haalt uw schouders op en gaat door waar u mee bezig bent.
B. U bent niet kinderachtig en stuurt de jongeman een felicitatie.
C. U gooit de hele boel er bij neer.

Rudi Azimullah

Norm tabel

Post by Rudi Azimullah » Tue Jan 10, 2006 12:52

Hanco Elenbaas wrote:

Maar er moet nog een ander uitgebreid document zijn. Johan Bastiaannet heeft me een paar jaar geleden wel eens wat toegestuurd, maar dat is verouderd, omdat Fokkink daarna de regels heeft veranderd.
Fokkink heeft onder andere ingevoerd dat je eerst MF moet zijn voordat je MI wordt en dat je pas GMI kunt worden als je al MI bent. Dat verklaart gedeeltelijk waarom Mark Podolski nu ten onrechte nog geen GMI is.
DIt tabel is toch vrij ingewikkeld, en heel wat afkortingen zijn niet duidelijk. Zo heb ik de volgende vragen:
1. Waarvoor staan TI en TIT?
2. Wat wordt verstaan onder "foreigners" in dit geval?
3. Is het zo dat alleen Round Robin toernooien met minimaal 8 deelnemers kunnen leiden tot een norm?
4. Hoeveel normen zijn nodig voor een titel?
5. Verjaren normen?
6. Kan in het Rating rapport ook een staat van normen bij. (wie hoeveel normen reeds heeft verzameld voor een volgende titel)

Opm.: Proficiaat aan de heer Poliwicki voor het publiceren van het Ratings rapport. Goede kwaliteit, duidelijk en steeds op tijd.
Rudi Azimullah
Paramaribo, Suriname

Hanco Elenbaas

Re: Norm tabel

Post by Hanco Elenbaas » Tue Jan 10, 2006 13:11

Rudi Azimullah wrote:
Hanco Elenbaas wrote:

DIt tabel is toch vrij ingewikkeld, en heel wat afkortingen zijn niet duidelijk. Zo heb ik de volgende vragen:
3. Is het zo dat alleen Round Robin toernooien met minimaal 8 deelnemers kunnen leiden tot een norm?
5. Verjaren normen?
6. Kan in het Rating rapport ook een staat van normen bij. (wie hoeveel normen reeds heeft verzameld voor een volgende titel)
Voor de antwoorden heb je dat andere, uitgebreide document nodig, wat nog niet op de FMJD-site is geplaatst. Zijne Excellentie Fokkink geeft daarin enige verklaring en toelichting op het door hem bedachte titelstelsel.

Cor van Dusseldorp

Re: Norm tabel

Post by Cor van Dusseldorp » Tue Jan 10, 2006 21:13

Rudi Azimullah wrote:
Hanco Elenbaas wrote:

5. Verjaren normen?

Opm.: Proficiaat aan de heer Poliwicki voor het publiceren van het Ratings rapport. Goede kwaliteit, duidelijk en steeds op tijd.
Hoewel ik geen documenten heb, durf ik wel antwoord te geven.
Dit alles is uiteraard onder voorbehoud van de kwaliteit van mijn geheugen.

1. Het verschil tussen TIH (kleine norm) en TIT (grote norm) is het volgende: Een TIT norm kun je alleen maar scoren in een round robin toernooi met voldoende 'buitenlandse' tegenstanders. Een TIH kun je ook scoren in een Zwitsers toernooi of een nationaal kampioenschap.
2. Spelers van een andere nationaliteit dan de speler die de norm wil halen/haalt.
3. Ja, zelf dacht ik dat het 9 was, maar 7 is in ieder geval te weinig. Dit geldt overigens ook voor Zwitserse toernooien.
4. Durf ik niet exact te zeggen, in ieder geval is 1 TIT norm noodzakelijk. Verder is het, geloof ik, 2 TIH en 2TIT of 4TIH en 1TIT. Daarnaast geldt een minimale rating van 2250 (MI) en 2300 (GMI)
5. Nee, dat is een aantal jaren geleden afgeschaft. Er is toen ook een inhaalslag geweest van ' oude' titels.
6. Daar kan ik je niet bij helpen. Ik weet dat ze van de Nederlandse spelers in het handboek van de KNDB staan, maar daar heb jij vermoedelijk niet zoveel aan.

Post Reply