Het Melkertsalaris van FMJD-bondsdirecteur Johan Bastiaannet

Discussies over damsport (in het Nederlands)

Wat zou FMJD-directeur Johan Bastiaannet moeten verdienen?

Een Melkertsalaris is een juiste tegenprestatie voor de verrichtingen van Johan Bastiaannet
3
15%
Johan Bastiaannet zou hetzelfde moeten verdienen als de KNDB-bondsdirecteur, dus JB komt in schaal 9 van de CAO Sport
13
65%
Johan Bastiaannet moet meer verdienen dan de KNDB-directeur, want JB heeft een zwaardere taak.
4
20%

Total votes: 20

Van_Hanegem

Het Melkertsalaris van FMJD-bondsdirecteur Johan Bastiaannet

Post by Van_Hanegem » Thu Jan 05, 2006 10:04

Het zit me dwars, dat Melkertsalaris van FMJD-bondsdirecteur Johan Bastiaannet. Zonder pensioenregeling bovendien.
Een bond die zijn bondsdirecteur slechts een Melkertsalaris kan of wil betalen, respecteert zichzelf niet en is dus geen knip voor de neus waard. Er moeten toch subsidiepotjes zijn om dat beter te regelen?

Dit is er tot dusver over geschreven:
Van_Hanegem wrote:
Bert Zwart wrote:
Van_Hanegem wrote: Als het werkelijk zo is dat GMI Johan Bastiaannet en MI Paul Oudshoorn slechts een Melkertsalaris verdienen, zonder pensioenregeling, dan is dat een grof schandaal. Een groter schandaal misschien nog dan dat een schuiver als Fokkink zichzelf president mag noemen van de technische commissie van de FMJD.
Wie is er verantwoordelijk voor deze schofterige behandeling van Bastiaannet en Oudshoorn? Wie heeft dat bedacht?
Dat beide heren recht hebben op een pensioenregeling lijkt me logisch, maar wat zouden beide heren volgens jou op fulltime basis moeten verdienen?

De directeur van het KNDB bondsbureau zit in schaal 9 van de CAO sport, dat is een behoorlijk salaris. Ik denk dat het logisch zou zijn als Bastiaannet hetzelfde kreeg, al denk ik niet dat Johan op de baan van Haitink gaat solliciteren. Wat denk jij?
Johan Bastiaannet heeft gezegd dat hij nooit meer weggaat uit Amsterdam, dus Johan zal ook niet solliciteren op de baan die Johan Haijtink achterlaat.
Ik vind dat Johan als FMJD-bondsdirecteur wel ongeveer hetzelfde mag verdienen als de KNDB-bondsdirecteur. Misschien zelfs meer, omdat Bastiaannet toch moet zien samen te werken met een aantal geestelijk gestoorden als Fokkink en Pawlicki.
Wat Paul precies doet voor de FMJD weet ik niet, dus moeilijk te zeggen wat hij zou moeten verdienen.

Dammertje

Post by Dammertje » Thu Jan 05, 2006 10:21

een geweldig onderwerp voor dit forum.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Thu Jan 05, 2006 11:04

<center>Image</center>

GMI Johan Bastiaannet moet naar schaal 9 of 10 van de CAO Sport.
Pieter kan misschien wat betalen en anders moet Van Beek het maar regelen via NOC/NSF of het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.
Johan wordt op 13 februari al 57, dus op zijn minst moet er iets georganiseerd worden voor zijn pensioen. Een inzamelingsactie wellicht?

<center>Image
GMI Johan Bastiaannet
op weg naar de tweede plaats in het
NK Zevenaar, 22 maart 1978 </center>

<center>Image
GMI Bastiaannet, 5de in het WK 1982,
terug op Schiphol uit Brazilië, 9 december 1982
Vlnr: Rob Clerc (2), Johan Bastiaannet (5),
Jannes van der Wal (1) en Harm Wiersma (3).

Image
GMI Johan Bastiaannet verricht Sisyphusarbeid
in Gniezno, Polen, april 2005

MenO

Post by MenO » Thu Jan 05, 2006 14:29

Hanco Elenbaas wrote: <center>Image
GMI Bastiaannet, 5de in het WK 1982,
terug op Schiphol uit Brazilië, 9 december 1982
Vlnr: Rob Clerc (2), Johan Bastiaannet (5),
Jannes van der Wal (1) en Harm Wiersma (3).</center>
Dát waren nog eens tijden!
Nederland één, twee, drie, én vijf op het WK! Image

Ben Anoniem

Post by Ben Anoniem » Thu Jan 05, 2006 17:52

Ach, laten we iedereen een Melkertsalaris geven.
Maar een financiële onderbouwing kan geen kwaad.
In dit geval zou je kunnen vragen of JB ook het CHIEF -ahum- EDITOR -toe maar- SCHAP -haplap- van LE -dat is frans- MONDE -veel kleiner dan de kosmos- DAMISTE -a ha- erbij doet.
Dan komt er een Melkert-salaris vrij en daar kan een riante oudedagsvoorziening van bekostigd worden. Er blijft zelfs wat over (voor een mediator? Via dat bedrijf van die voorzitter?)

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Thu Jan 05, 2006 18:38

Ben Anoniem wrote:Ach, laten we iedereen een Melkertsalaris geven.
Maar een financiële onderbouwing kan geen kwaad.
In dit geval zou je kunnen vragen of JB ook het CHIEF -ahum- EDITOR -toe maar- SCHAP -haplap- van LE -dat is frans- MONDE -veel kleiner dan de kosmos- DAMISTE -a ha- erbij doet.
Dan komt er een Melkert-salaris vrij en daar kan een riante oudedagsvoorziening van bekostigd worden. Er blijft zelfs wat over (voor een mediator? Via dat bedrijf van die voorzitter?)
Image GAAAAAP
Heaven is no location, but a state of mind

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Fri Jan 06, 2006 12:43

steenslag wrote:http://www.teleac.nl/nationaleinburgeringtest/

Wat een kulvragen. De bekende Nederlanders zakten allemaal. Ik deed m'n best, gaf sociaal gewenste antwoorden en had een 6,4 of zo. Maar na deze test wil ik juist graag uitburgeren.

Die vragen kunnen veel beter.

1.U bent verantwoordelijk voor het verlenen van (groot)meestertitels in een denksport. U krijgt de vraag op basis waarvan u dat doet.
A. U beantwoord de vraag adequaat en op tijd.
B. U deelt de vragensteller mede dat hij daar te dom voor is en dat alleen u het begrijpt.
C. U merkt tot uw schrik dat deze informatie niet openbaar is en zet de procedure in meerdere talen zo snel mogelijk op internet.

2. U ziet in de supermarkt een man waarvan u weet dat hij bondsdirecteur is.
A. Een Directeur is een heel belangrijke man, die kun je beter niet lastigvallen.
B. U stelt u beleefd voor, want netwerken is goed.
C. U schuift de arme drommel onopvallend een tientje toe.

3. U bent al jaren zeer actief in uw sport, als speler, trainer en organisator. Nu hoort u dat een jongeman waar u een hekel aan heeft een baantje bij de bond krijgt.
A. U haalt uw schouders op en gaat door waar u mee bezig bent.
B. U bent niet kinderachtig en stuurt de jongeman een felicitatie.
C. U gooit de hele boel er bij neer.

Ben Anoniem

Post by Ben Anoniem » Mon Jan 09, 2006 01:39

Melkertbanen bestaan niet meer.
Ze komen nu volledig ten laste van de dammers.

Ben Anoniem

Post by Ben Anoniem » Mon Jan 09, 2006 08:18

Hanco Elenbaas wrote: > >From: "Raoul Alias" <serasi@interneeds.net>
> >To: "FMJD Johan Bastiaannet" <fmjd.office@worldonline.nl>
> >CC: "henk fokkink" <henkfokkink@hotmail.com>,<hensley_rondei@refineriaisla.com>,"Cor Verdel" <c.verdel1@chello.nl>
> >Subject: Fw: norm-titles
> >Date: Mon, 8 Aug 2005 21:20:30 -0700
> >
> >Hallo mensen, ik heb jullie een vraag gesteld 5 en 4 dagen geleden (zie onderstaande mailtjes) en ik krijg nog geen antwoord van jullie. Mag de voorzitter van de Pan-Amerikaanse Dam ConFederatie soms niet weten hoe dat nou precies in elkaar zit. Ik bedoel dat berekenen van normen voor en het toekennen van titels aan bepaalde spelers of weten jullie soms zelf niet hoe dat allemaal wordt gedaan? groetjes, Raoul Alias.

> > > -----Oorspronkelijk bericht-----
> > > Van: Raoul Alias [mailto:serasi@interneeds.net]
> > > Verzonden: woensdag 3 augustus 2005 20:48
> > > Aan: fmjd.office@worldonline.nl
> > > CC: hensley_rondei@refineriaisla.com
> > > Onderwerp: norm-titles
> > >
> > >
> > > Hallo Johan, kan jij of iemand anders, misschien Fokkink mij even
> > >uitleggen (en graag op een beetje simpele manier) hoe het precies gaat met
> > >die normen/titels toekennen aan spelers.
> > > Waarom vraag ik dit?: Die Louiceus Shang Wong scoort goed sinds een jaar
> > >of twee waarbij zijn meest opmerkelijke prestaties zijn : 2de plaats pan-am
> > >in Haiti, winnaar van de 2de Memorial Deslauriers in Canada (voor Kuperman)
> > >en nu ook 2de plaats Pan-Am in Canada (en weer voor Kuperman)
> > > Volgens mijn simpele denkwijze moet die jongen inmiddels toch minstens een
> > >MF-titel hebben verdiend.
> >
Wanneer zou de Office Director van het FMJD Bureau nu eens antwoord geven aan de President van de Pan-American Confederation?

Ben Anoniem

Post by Ben Anoniem » Tue Jan 10, 2006 07:10

Posted: Tue Sep 23, 2003 18:34
Hanco Elenbaas wrote: Van Paul begreep ik dat Le Monde Damiste binnenkort ook op de FMJD-site komt. Goed nieuws!!
Nog zo"n werkezel.

Ratingrunner

Post by Ratingrunner » Tue Jan 10, 2006 20:30

Moeten Ben Anoniem en zijn kippen niet in quarantaine nu de vogelgrieppandemie dreigt?

Mark Hees

Post by Mark Hees » Wed Jan 11, 2006 10:29

Ratingrunner wrote:Moeten Ben Anoniem en zijn kippen niet in quarantaine nu de vogelgrieppandemie dreigt?
Ik stem voor meteen afmaken.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Fri Jan 20, 2006 00:26

Ben Anoniem wrote:Posted: Tue Sep 23, 2003 18:34
Hanco Elenbaas wrote: Van Paul begreep ik dat Le Monde Damiste binnenkort ook op de FMJD-site komt. Goed nieuws!!
Nog zo"n werkezel.
Jan Hein Donner in een Schaak Bulletin van 1977:

"Zij die voor mij geweest zijn, hebben er nooit aangedurfd en ik was de eerste die in Nederland het schaken als beroep begon uit te oefenen, maar na mij is er een reeks gekomen van jongelui, die een brilliante wetenschappelijke karrière, maatschappelijke ambities of een bloeiend gezin gering achtten en de brede weg gemeden hebben die de massa's gaan, die zich aan elkaar vastklampen en het smalle pad zijn opgegaan, waar alleen het bitter kruid der ontgoocheling overvloedig groeit en waarop geen vreugde te vinden is dan alleen de geheime en eenzame last der ontbering.
O, hoe moeizaam is het pad der schaker op aarde! Haat en nijd is zijn deel, want hij houdt de dommen en zwakken een spiegel voor, om dezulken in hun schamelheid te tonen en de ijdelheid van al hun strevingen en dit wordt hem bepaald niet in dank afgenomen en rekening moet hij daarom houden met veel vernedering en plagerij.
Nodig is daarom een genootschap! Het wordt langzamerhand tijd dat wij schakers ons gaan teweer stellen tegen hen die ons van onze eer pogen te beroven. Belangenbehartiging hoeft nog niet eens het eerste doel te zijn, eerder moet het een strijdorganisatie zijn om te verhinderen wat wij in ieder geval niet willen. Wij willen niet gediscrimineerd worden, wij willen niet geminacht en gebruuskeerd worden omdat wij schaker zijn!
Onze organisatie hoeft daarom niet in de eerste plaats een vakbond te zijn, maar eerder iets veel ouders: een gilde, een streng geselecteerde groep, die zich teweerstelt tegen alles wat niet met de hoge waardigheid van ons beroep strookt.
Ik wil geen namen noemen, maar ik was zeer verbaasd tijdens het laatste IBM-toernooi opnieuw als wedstrijdleider te zien optreden die zelfde figuur, die het afgelopen jaar op zo opmerkelijk hondse wijze de grootmeester Kortsjnoi beledigde. Ik had gehoopt dat deze persoon zelf begrepen zou hebben dat hij ons, vakbroeders, ook niet meer onder ogen hoefde te komen. Het feit van zijn aanwezigheid echter, is een goed bewijs voor de noodzaak van een georganiseerde broederschap die in zulke gevallen gerechtvaardigde wensen met een lichte wenk kenbaar kan maken.
Er was ditmaal op het IBM-toernooi nog een andere wedstrijdleider die helaas de internationale regels niet bleek te kennen en mij op bijzonder onaangename wijze van zijn onkunde in kennis bracht door een gevecht om het indrukken van de klok te willen beginnen. Ik beweer niet dat zulke mensen direkt levend begraven moeten worden, maar een brandmerk aan hoofd en hand is toch wel op zijn plaats om ze direkt herkenbaar te maken voor wat ze zijn: beunhazen."

mikkeltje

Post by mikkeltje » Fri Jan 20, 2006 00:28

Voor zover ik weet was er voor de bondsdirecteur ook geen pensioenregeling getroffen c.q. -verzekering afgesloten en komt deze direct ten laste van de resultatenrekening van de KNDB.

Jelmer Martens

Re: Het Melkertsalaris van FMJD-bondsdirecteur Johan Bastiaa

Post by Jelmer Martens » Fri Jan 20, 2006 12:18

Van_Hanegem wrote:Het zit me dwars, dat Melkertsalaris van de FMJD-bondsdirecteur. (..) Er moeten toch subsidiepotjes zijn om dat beter te regelen?
Een internationale bond via Den Haag subsidiëren, dat is natuurlijk misbruik van Nederlands overheidsgeld. Over personen wil ik geen uitspraken doen, dat is niet netjes tegenover mensen die zoveel voor de damsport doen.

Eigenlijk had ik me daarom voorgenomen me niet in dit soort discussies te mengen. Maar over de relatie dammen-geld wil ik wel iets kwijt. Er zijn veel dammers die vele uren in onze sport stoppen zonder daar geld voor te krijgen. Dat heet vrijwilligerswerk of liefde voor de sport. Sommigen krijgen een kleine vergoeding, meestal om reiskosten e.d. te dekken.

Een paar gelukkigen kunnen van hun hobby hun werk maken. Dammen is geen voetbal of tennis, dus het salaris zal altijd te weinig zijn in vergelijking met wat je ervoor doet.

Een KNDB- of FMJD-bestuur daarvoor verantwoordelijk stellen, is onzin. Het salaris van damprofs is hun zaak niet. Ze hebben al moeite genoeg om voldoende sponsoren te vinden voor NK en WK.

Post Reply