Wie worden slachtoffers van de kosmos?
Wie worden slachtoffers van de kosmos?
Weten jullie al wie er gaan stopppen?
HS toch? [img]images/smilies/icon_twisted.gif[/img]
HS toch? [img]images/smilies/icon_twisted.gif[/img]
-
Dit heb ik ontvangen van een anonieme bron en zal wat meer duidelijkheid geven over deze zaak.
Culemborg, 3 januari 2006.
Aan: leden Meurs Denk en Zet
ouders van jeugdleden Meurs Denk en Zet
overige bekenden
Per 1 januari van het nieuwe jaar heb ik mijn lidmaatschap van Meurs Denk en Zet opgezegd. Reden is dat ik geen lid meer wil zijn van de KNDB. Met de aanstelling van Tjalling Goedemoed als trainer van de landelijke juniorentraining heeft de KNDB een voor mij onacceptabele fatsoensgrens overschreden. Goedemoed heeft de laatste jaren uitgeblonken in het schrijven van beledigende teksten over meerdere dammers waaronder ikzelf, zonder dat de KNDB hier feitelijk tegen is opgetreden. Hij wordt nu voor dit gedrag beloond met zijn aanstelling als trainer.
Voor Meurs Denk en Zet betekent dit concreet dat ik in het komend half jaar al mijn taken zal overdragen. Vanaf 1 juli ben ik niet meer beschikbaar voor welke taak dan ook. Ook zullen per 1 juli alle damactiviteiten (damlessen, damtrainingen en overnachtingen) bij mij in huis worden stopgezet. Damlessen en de meeste andere activiteiten gaan dus door tot 1 juli.
Mijn activiteiten voor de KNDB en de GDB zijn per vandaag gestopt.
Met vriendelijke groet,
Henk Stoop
overige bekenden
Per 1 januari van het nieuwe jaar heb ik mijn lidmaatschap van Meurs Denk en Zet opgezegd. Reden is dat ik geen lid meer wil zijn van de KNDB. Met de aanstelling van Tjalling Goedemoed als trainer van de landelijke juniorentraining heeft de KNDB een voor mij onacceptabele fatsoensgrens overschreden. Goedemoed heeft de laatste jaren uitgeblonken in het schrijven van beledigende teksten over meerdere dammers waaronder ikzelf, zonder dat de KNDB hier feitelijk tegen is opgetreden. Hij wordt nu voor dit gedrag beloond met zijn aanstelling als trainer.
Voor Meurs Denk en Zet betekent dit concreet dat ik in het komend half jaar al mijn taken zal overdragen. Vanaf 1 juli ben ik niet meer beschikbaar voor welke taak dan ook. Ook zullen per 1 juli alle damactiviteiten (damlessen, damtrainingen en overnachtingen) bij mij in huis worden stopgezet. Damlessen en de meeste andere activiteiten gaan dus door tot 1 juli.
Met vriendelijke groet,
Henk Stoop
-
En Garde!! wrote:De actie van Stoop is puur onreglementair. Hij neemt bewust een zet terug omdat hij denkt dat hij er wel mee wegkomt, niemand ziet het vast. Een belachelijke gedachte! Hij als voorbeeld voor de Culemborgse jeugd, als de man die vaak de regels gebruikt om alles voor Culemborg voor elkaar te krijgen, die bewust een van de basisregels -aanraken is zetten die je als kleine jongen al geleerd krijgt- overtreedt, dat is natuurlijk te schandalig voor woorden en is ook niet goed te praten. Dat hij dat dan toegeeft als iemand het gezien heeft is niet meer dan logisch. Anders komt er nog meer roddel en achterklap. En dan dat zinnetje:
Gezien het belang van de wedstrijd was duidelijk dat de uitslag belangrijker was dan de wijze waarop die tot stand komt.
Wat heeft het belang van de wedstrijd ermee te maken?? Het gaat gewoon om bepaalde normen en waarden binnen een wedstrijd, binnen de sport. Er zijn dingen die je kunt doen als dammer, en die je niet kunt doen als dammer. Hoe kun je een gerespecteerd mens in de damwereld zijn als je het damspelletje zelf niet eens respecteerd [img]images/smilies/icon_question.gif[/img] En wat Haitze Meurs betreft, ik verwacht dat die verstandig genoeg is om zich niks van (dit soort acties van) Stoop aan te trekken. Ik hoop dat hij zijn functie en Culemborg (met name Henk Stoop) gescheiden weet te houden.
Het vertrek van Stoop leidt automatisch tot een stijging van het niveau van waarden en normen.
-
-
Jammer dat Henk stopt.
Je kan veel van hem zeggen. Ik heb eenmaal al met Henk als organisator te maken gehad. Dat was in 1993, toen hij verzuimde me uit te nodigen voor de trainingen ten behoeve van het jeugd WK 1993, waar ik reserve voor was. Het jaar erna bood hij ongevraagd zijn excuses aan voor dit verzuim, dat vond ik getuigen van grote klasse.
Andere mensen zijn minder over hem te spreken. Over Pim Meurs schijnt Henk gezegd te hebben dat Pim geen talent heeft. Wel eerlijk! Tegenover Tjalling is Henk wat minder eerlijk geweest, daarom vind ik Henks actie niet zo professioneel, maar dat hoeft ook niet. Dammen blijft immers een amateursport.
Je kan veel van hem zeggen. Ik heb eenmaal al met Henk als organisator te maken gehad. Dat was in 1993, toen hij verzuimde me uit te nodigen voor de trainingen ten behoeve van het jeugd WK 1993, waar ik reserve voor was. Het jaar erna bood hij ongevraagd zijn excuses aan voor dit verzuim, dat vond ik getuigen van grote klasse.
Andere mensen zijn minder over hem te spreken. Over Pim Meurs schijnt Henk gezegd te hebben dat Pim geen talent heeft. Wel eerlijk! Tegenover Tjalling is Henk wat minder eerlijk geweest, daarom vind ik Henks actie niet zo professioneel, maar dat hoeft ook niet. Dammen blijft immers een amateursport.
AD
dinsdag 03 januari 2006
Henk Stoop stopt bij dambond én Denk en Zet
CULEMBORG
De Culemborgse damleraar Henk Stoop heeft abrupt een punt gezet achter zijn bemoeienissen met de denksport gezet. Reden voor zijn stap is de aanstelling door de Nederlandse dambond van Tjalling Goedemoed als juniorentrainer.
Stoop, die in de week voor kerst nog als een van de twee begeleiders optrad van de Nederlandse damploeg bij de jeugd-WK in Oekraïne, heeft resoluut alle schepen achter zich verbrand. Hij leverde niet alleen zijn lidmaatschap van de Culemborgse club Denk en Zet in maar tevens dat van de KNDB. Over die laatste stap zegt Stoop, medewerker privacy van een grote bankverzekeraar, in een korte reactie: ,,Ik wil geen lid zijn van een bond die een man aanstelt die zo veel mensen heeft beledigd.’’
De Fries Goedemoed is per 1 januari belast met de centrale junioren training. Zes keer per jaar neemt hij de 24 beste junioren van Nederland onder zijn hoede om hen aan de hand van verschillende thema's hogerop te helpen. Dat Goedemoeds reputatie in de omgang met mensen niet onomstreden is, weet ook bondsvoorzitter Haitze Meurs, verantwoordelijk voor de aanstelling. ,,Maar dat moet hem niet zijn leven lang achtervolgen. Wij hadden een trainer nodig en Goedemoed is op kwaliteit uitgekozen. Hij krijgt dus deze kans.’’
Meurs betreurt het dat Stoop vervolgens zijn conclusie heeft getrokken. ,,Henk heeft veel gedaan voor de bond.'
dinsdag 03 januari 2006
Henk Stoop stopt bij dambond én Denk en Zet
CULEMBORG
De Culemborgse damleraar Henk Stoop heeft abrupt een punt gezet achter zijn bemoeienissen met de denksport gezet. Reden voor zijn stap is de aanstelling door de Nederlandse dambond van Tjalling Goedemoed als juniorentrainer.
Stoop, die in de week voor kerst nog als een van de twee begeleiders optrad van de Nederlandse damploeg bij de jeugd-WK in Oekraïne, heeft resoluut alle schepen achter zich verbrand. Hij leverde niet alleen zijn lidmaatschap van de Culemborgse club Denk en Zet in maar tevens dat van de KNDB. Over die laatste stap zegt Stoop, medewerker privacy van een grote bankverzekeraar, in een korte reactie: ,,Ik wil geen lid zijn van een bond die een man aanstelt die zo veel mensen heeft beledigd.’’
De Fries Goedemoed is per 1 januari belast met de centrale junioren training. Zes keer per jaar neemt hij de 24 beste junioren van Nederland onder zijn hoede om hen aan de hand van verschillende thema's hogerop te helpen. Dat Goedemoeds reputatie in de omgang met mensen niet onomstreden is, weet ook bondsvoorzitter Haitze Meurs, verantwoordelijk voor de aanstelling. ,,Maar dat moet hem niet zijn leven lang achtervolgen. Wij hadden een trainer nodig en Goedemoed is op kwaliteit uitgekozen. Hij krijgt dus deze kans.’’
Meurs betreurt het dat Stoop vervolgens zijn conclusie heeft getrokken. ,,Henk heeft veel gedaan voor de bond.'
-
Raar hoor. Ten eerste beloond de dambond Tjalling niet voor zijn scheldpartijen, maar voor zijn trainerscapaciteiten; ten tweede is belonen een groot woord (het is gewoon een transactie waarbij betaald wordt voor te leveren diensten), en ten derde, een fatsoensgrens? Tjalling zal alleen proberen junioren meer kennis en liefde voor het spel bij te brengen, hij zal ze niet trainen in onnodige scheldkannonades, naar ik aan mag nemen...Jaapie wrote:Dit heb ik ontvangen van een anonieme bron en zal wat meer duidelijkheid geven over deze zaak.
overige bekenden
Met vriendelijke groet,
Henk Stoop
Voor alle genoemde aspekten heeft hij goede kwalificaties! [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
Tjalling: succes, Nederland heeft behoefte aan een nieuw groot damtalent, de hoop van het land is in je handen!
- Arjen de Mooij
Casper voor positieve uitlatingen moet je maar een ander forum zoeken hoor! [img]images/smilies/icon_cool.gif[/img]
-
Posted: Mon Nov 07, 2005 01:59Kosmos wrote:<APPLET CODEBASE = "http://www.damweb.nl/" CODE = "webdam.Viewer.class" NAME = "webdam" ARCHIVE ="webdam/Viewer.jar" WIDTH = 360 HEIGHT = 240 HSPACE = 0 VSPACE = 0 ALIGN = middle> <PARAM NAME="options" VALUE="bgcolor: b0c0a0; notation:right"> <PARAM NAME="position" VALUE="WMWP3132333435363738394041424344454647484950BP0102030405060708091011121314151617181920"> <PARAM NAME="notation" VALUE="32282025373215204237101534291722281711224742051040340711454011175045061132281923281914233127223136272024292025143530152030251319332908133833172241362231362712174035101544401722464122313726010641361621261711224237061148421116423816213832212634302334402922273221261730241930253414194338192337311319383219243227172231262231362703082621081249430913211623283322244443394433161133381106384306011823"> </APPLET>
G. Delmotte - P. Meurs
Pim ontwikkelt zich opvallend goed de laatste jaren.