Een speldje voor Pieter Hildering

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Post Reply
Hanco Elenbaas

Een speldje voor Pieter Hildering

Post by Hanco Elenbaas » Tue Dec 20, 2005 20:22

Bestuurders en organisatoren in de damwereld blijken dol op speldjes.
Achfaaq Mohamedjoesoef, organisator van het WK in Amsterdam, was in oktober verguld met zijn FMJD-speldje en op 10 december in Amstelveen vertelde Pieter Hildering met een beteuterd gezicht dat hij de enige in het FMJD-bestuur is die nog geen speldje heeft. Het bleek Pieters grote verlangen ooit ook zo'n FMJD-speldje te mogen dragen!

Wanneer krijgt Pieter zijn speldje? Dat plusjes (en minnetjes)gedoe was een prachtige vondst, die de rust voorlopig heeft teruggebracht in de damsport. Ik ben zeer benieuwd naar de effecten van de plusjes in de WK-matches van 2006, hoewel ik denk dat we spoedig zullen moeten overgaan op Aart Walraven's schaduwtelling, bekend van het Hiltex Zeeland Open.

Ook de beruchte Klimashov zal binnenkort definitief uitgeschakeld worden door Pieter Hildering, waardoor deze Klimashov niet meer via zijn connecties in het Kremlin kan tegenhouden dat dammen in Rusland weer (veel) beter gesubsidieerd wordt.

Verder heeft Pieter toegezegd dat hij op hoffelijke wijze een einde zal maken aan de damcarriëre van Henk Fokkink. Hoffelijk, omdat deze Fokkink ooit ook veel goeds heeft gedaan voor het dammen.

Pieter was ook nog een van de sponsors van het WK, dus voor mij is Pieter Hildering al met al Dammer van het jaar 2005.
Daarom wordt Pieter Hildering's grote droom snel werkelijkheid, waardoor ook Pieter met een FMJD-speldje mag rondwandelen.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Tue Dec 20, 2005 20:25

<center>Image
Pieter Hildering en Iwan Shovkoplias, Berlijn 2003</center>

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Wed Dec 21, 2005 00:07

Pieter mag van mij een speldje hebben vanwege het invoeren van de plusjes!
Waarom zijn er geen plusjes in het WK jeugd trouwens?
Heaven is no location, but a state of mind

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Wed Dec 21, 2005 05:43

Kosmos wrote:Pieter mag van mij een speldje hebben vanwege het invoeren van de plusjes!
Betere voorspraak voor een speldje had Pieter zich niet kunnen wensen, companero!
Maar wat zou het mooi zijn, een WK-match tussen Tsjizjov en Georgiev volgens de Aart Walraven-schaduwtelling!
Kosmos wrote:Waarom zijn er geen plusjes in het WK jeugd trouwens?
Is dat zo? Op het WK dames werden de plusjes ook niet zichtbaar gemaakt in de stand.

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Wed Dec 21, 2005 09:46

Hanco Elenbaas wrote:
Kosmos wrote:Pieter mag van mij een speldje hebben vanwege het invoeren van de plusjes!
Betere voorspraak voor een speldje had Pieter zich niet kunnen wensen, companero!
Maar wat zou het mooi zijn, een WK-match tussen Tsjizjov en Georgiev volgens de Aart Walraven-schaduwtelling!
Kosmos wrote:Waarom zijn er geen plusjes in het WK jeugd trouwens?
Is dat zo? Op het WK dames werden de plusjes ook niet zichtbaar gemaakt in de stand.
WK jeugd is Zwitsers. WK algemeen en WK dames was een rond toernooi.
Ben trouwens benieuwd wat voor reglement bij gelijk eindigen geldt:
Gewoon WP en SB, Solkoff of tegenstandersrating?

Achfaaq Mohamedjoesoef kreeg volgens mij een KNDB-speldje.
Wat wil Pieter Hildering eigenlijk Hanco? Een KNDB-speldje of een FMJD-speldje. Dat laatste kan(?) hij namelijk zelf regelen! [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Wed Dec 21, 2005 21:20

Piet Bouma wrote: Achfaaq Mohamedjoesoef kreeg volgens mij een KNDB-speldje.
Wat wil Pieter Hildering eigenlijk Hanco? Een KNDB-speldje of een FMJD-speldje. Dat laatste kan(?) hij namelijk zelf regelen!
Achfaaq kreeg inderdaad een KNDB-speldje. Achteraf realiseer ik me dat Pieter heel aandachtig luisterde toen Jaap Bus uitgebreid antwoord gaf op Achfaaq's vraag of zijn speldje het hoogste speldje was.
Pieter wil graag een FMJD-speldje, maar hij zal niet vies zijn van een KNDB-speldje. Kun jij dat voor hem regelen Piet?

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Wed Dec 21, 2005 22:00

Hanco Elenbaas wrote:
Piet Bouma wrote: Achfaaq Mohamedjoesoef kreeg volgens mij een KNDB-speldje.
Wat wil Pieter Hildering eigenlijk Hanco? Een KNDB-speldje of een FMJD-speldje. Dat laatste kan(?) hij namelijk zelf regelen!
Achfaaq kreeg inderdaad een KNDB-speldje. Achteraf realiseer ik me dat Pieter heel aandachtig luisterde toen Jaap Bus uitgebreid antwoord gaf op Achfaaq's vraag of zijn speldje het hoogste speldje was.
Pieter wil graag een FMJD-speldje, maar hij zal niet vies zijn van een KNDB-speldje. Kun jij dat voor hem regelen Piet?
Meestal doet het KNDB-bestuur een voorzet in die richting Hanco. Ik denk dat je bij hen maar eens een balletje moet opgooien.
Overigens zit Pieter m.i. nog vol met ideeen/verbeteringen. Kunnen we beter niet wachten totdat hij die zaken ook gerealiseerd heeft en hem dan eren voor zijn hele oeuvre?

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Wed Dec 21, 2005 22:28

Piet Bouma wrote: Overigens zit Pieter m.i. nog vol met ideeen/verbeteringen. Kunnen we beter niet wachten totdat hij die zaken ook gerealiseerd heeft en hem dan eren voor zijn hele oeuvre?
Pieter wil zijn eerste speldje liever snel.
Als ik Jaap Bus goed heb begrepen heeft de FMJD nog heel wat hogere speldjes achter de hand om Pieter gemotiveerd te houden.

Post Reply