WK dammen op Talpa

Discussies over damsport (in het Nederlands)
RonHeusdens

Post by RonHeusdens » Wed Oct 19, 2005 21:07

Vandaag met kromme tenen naar Talpa gekeken. Waarom geef je die Russen op een dag dat er een filmploeg komt geen sandalenverbod? En dan ook nog met sokken!! Vreselijk. Verder moet je Schwarzman op die dag in bescherming nemen en een speelverbod opleggen, want natuurlijk maakt men zich vrolijk over zijn handicap. Dat scoort lekker bij een dom publiek. En de organisatie kan toch wel ingrijpen bij de keuze van mensen die worden geinterviewd? Waarom geen Kees en Samb? Eventueel Gerard, Valneris en Tjizow. Ik hoop maar dat er geen vrienden en/of kennissen van mij gekeken hebben. [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]

Damkoningin
Real name: Irene Stegeman

Post by Damkoningin » Wed Oct 19, 2005 21:43

RonHeusdens wrote:Vandaag met kromme tenen naar Talpa gekeken. Waarom geef je die Russen op een dag dat er een filmploeg komt geen sandalenverbod? En dan ook nog met sokken!! Vreselijk. Verder moet je Schwarzman op die dag in bescherming nemen en een speelverbod opleggen, want natuurlijk maakt men zich vrolijk over zijn handicap. Dat scoort lekker bij een dom publiek. En de organisatie kan toch wel ingrijpen bij de keuze van mensen die worden geinterviewd? Waarom geen Kees en Samb? Eventueel Gerard, Valneris en Tjizow. Ik hoop maar dat er geen vrienden en/of kennissen van mij gekeken hebben. [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]
Ik vond het een geweldig stuk op Talpa, ze lieten echt zien hoe het dammen was [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img] [img]images/smilies/icon_razz.gif[/img] ...
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*

~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~

Gerardus

Post by Gerardus » Wed Oct 19, 2005 22:29

RonHeusdens wrote:Vandaag met kromme tenen naar Talpa gekeken. Waarom geef je die Russen op een dag dat er een filmploeg komt geen sandalenverbod? En dan ook nog met sokken!! Vreselijk. Verder moet je Schwarzman op die dag in bescherming nemen en een speelverbod opleggen, want natuurlijk maakt men zich vrolijk over zijn handicap. Dat scoort lekker bij een dom publiek. En de organisatie kan toch wel ingrijpen bij de keuze van mensen die worden geinterviewd? Waarom geen Kees en Samb? Eventueel Gerard, Valneris en Tjizow. Ik hoop maar dat er geen vrienden en/of kennissen van mij gekeken hebben. [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]
Ik ben nog niet zo goed ingevoerd in dit wereldje (en naar Talpa kijk ik sowieso niet). Wat is die handicap van Schwarzman dan en wie zijn er geinterviewd?

senior

Post by senior » Wed Oct 19, 2005 23:21

Een goede PR man kan dit voorkomen , tijdens de The Hague open kwam TV West langs, Fred Ivens vertelde hen vooraf dat Schwarzman een( aan een soort van epilepsie gerelateerde )handicap heeft en TV West heeft hem niet prominent in beeld genomen.
Wel hebben ze ene Heusdens en Jansen geintervieuwd ,helaas hebben mijn kennissen deze intervieuws wel gezien!.

steenslag

Post by steenslag » Wed Oct 19, 2005 23:24

Gerardus wrote:
RonHeusdens wrote:Vandaag met kromme tenen naar Talpa gekeken. Waarom geef je die Russen op een dag dat er een filmploeg komt geen sandalenverbod? En dan ook nog met sokken!! Vreselijk. Verder moet je Schwarzman op die dag in bescherming nemen en een speelverbod opleggen, want natuurlijk maakt men zich vrolijk over zijn handicap. Dat scoort lekker bij een dom publiek. En de organisatie kan toch wel ingrijpen bij de keuze van mensen die worden geinterviewd? Waarom geen Kees en Samb? Eventueel Gerard, Valneris en Tjizow. Ik hoop maar dat er geen vrienden en/of kennissen van mij gekeken hebben. :lol:
Ik ben nog niet zo goed ingevoerd in dit wereldje (en naar Talpa kijk ik sowieso niet). Wat is die handicap van Schwarzman dan en wie zijn er geinterviewd?
Talpa niet gezien, ook niet zo ingevoerd. Schwarzman trekt tijdens het spelen nogal met zijn gezicht. Een soort tic. Het is lastig om een behoorlijke foto van hem te maken als hij damt. Het zal de spanning zijn, want na de partij zag ik niets bijzonders.

Ron Heusdens is ook lastig te fotograferen. Die heeft geen tic, maar hij beweegt uitzonderlijk snel en veel, hoewel dat niet opvalt. Tijdens het WK blinddammen heb ik misschien wel dertig foto's van hem genomen.

Wachten... wachten...dit is het moment... klik.

Steevast haarscherp met een waas in het midden. Die waas was dan Heusdens die intussen zijn koffie had geroerd en opgedronken of zoiets.
Last edited by steenslag on Wed Oct 19, 2005 23:29, edited 1 time in total.

PeterHt

Post by PeterHt » Wed Oct 19, 2005 23:35

steenslag wrote:
Gerardus wrote:
RonHeusdens wrote:Vandaag met kromme tenen naar Talpa gekeken. Waarom geef je die Russen op een dag dat er een filmploeg komt geen sandalenverbod? En dan ook nog met sokken!! Vreselijk. Verder moet je Schwarzman op die dag in bescherming nemen en een speelverbod opleggen, want natuurlijk maakt men zich vrolijk over zijn handicap. Dat scoort lekker bij een dom publiek. En de organisatie kan toch wel ingrijpen bij de keuze van mensen die worden geinterviewd? Waarom geen Kees en Samb? Eventueel Gerard, Valneris en Tjizow. Ik hoop maar dat er geen vrienden en/of kennissen van mij gekeken hebben.
Talpa niet gezien, ook niet zo ingevoerd. Schwarzman trekt tijdens het spelen nogal met zijn gezicht. Een soort tic. Hij is lastig om een behoorlijke foto van hem te maken als hij damt. Het zal de spanning zijn, want na de partij zag ik niets bijzonders.

Ron Heusdens is ook lastig te fotograferen. Die heeft geen tic, maar hij beweegt uitzonderlijk snel en veel, hoewel dat niet opvalt. Tijdens het WK blinddammen heb ik misschien wel dertig foto's van hem genomen.

Wachten... wachten...dit is het moment... klik.

Steevast haarscherp met een waas in het midden. Die waas was dan Heusdens die intussen zijn koffie had geroerd en opgedronken of zoiets.
Volgens mij is NSE van Talpa niet echt het programma dat de intentie heeft om het WK Dammen als volwaardig nieuwsitem te brengen. Er moet gelachen worden door dom publiek (vrij naar R. Heusdens) en hoe kan dat beter dan alle vooroordelen over en buitensporigheden van dammers zoveel mogelijk in beeld te brengen.

Dat men de website van het WK wel goed volgt is natuurlijk een goed punt:

'Dammers houden niet van Big Brother'

(http://www.talpa.tv/web/show/id=72010/d ... page=51230)

In reactie op 'Een cameraploeg van Talpa heeft beelden gemaakt van het begin van de 7e ronde. Wie dit wil zien kan woensdagavond om 18.59 uur naar NSE kijken, maar zorg dat je op tijd wegzapt, want om half acht begint Big Brother.'
(http://www.wkdammen2005.nl/component/op ... ang,nl_NL/)

Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter » Wed Oct 19, 2005 23:44

senior wrote:Een goede PR man kan dit voorkomen
Bij een integere omroep werkt zoiets, maar Talpa komt uiteraard alleen om het dammen belachelijk te maken of om een rel te filmen. Wat dat laatste betreft zijn ze vandaag overigens een paar uur te vroeg vertrokken.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Wed Oct 19, 2005 23:53

Jan Pieter wrote:
Bij een integere omroep werkt zoiets, maar Talpa komt uiteraard alleen om het dammen belachelijk te maken of om een rel te filmen. Wat dat laatste betreft zijn ze vandaag overigens een paar uur te vroeg vertrokken.
Gewoon niet meer toelaten, of alleen na flinke betaling.
En intussen doorgaan hun halfgare programma's af te kraken op de toernooisite, dat zal ze leren.

Michele_Borghetti

Post by Michele_Borghetti » Wed Oct 19, 2005 23:58

Thanks for the information in english, Hanco.
Can you explain the question of "Talpa" and "Big brother"?
Thanks!
Hanco Elenbaas wrote:
Jacques PERMAL wrote:Hello Hanco !!

It will be nice to have a minute in english after GETMANSKI-SAMB problems.

thanks a lot.
According to Schwarzman on Shashki Forum, Schwarzman heard from others that Samb has done irregular moves according to Getmanski. Getmanski demanded to go back to the position from before the 'írregular' moves and during that procedure Getmanski's flag fell.
The referee's Jahu and Faal saw what happened and they -according to Schwarzman- "accepted the solution that Getmanski's flag fell at the 51st move". Samb didn't agree and left. After one hour Samb still wasn't back, Samb's flag fell and victory was given to Getmanski.

This is not the official story. It is what Schwarzman wrote down on Shashki Forum and Schwarzman wasn't a witness of the incident.

The meeting concerning the incident is still going on and there is not yet a decision about what the result will be in the meeting Getmanski - Samb.

steenslag

Post by steenslag » Thu Oct 20, 2005 00:09

Michele_Borghetti wrote:Thanks for the information in english, Hanco.
Thanks!
Talpa is a new television company in the Netherlands. Big brother is a television show from Talpa. Boring people filmed 24 hours to make boring television. Prime time. Preceding the Big Brother stuff, there was an item about checkers.
Last edited by steenslag on Thu Oct 20, 2005 00:11, edited 1 time in total.

senior

Post by senior » Thu Oct 20, 2005 00:10

Jan Pieter wrote:
Je hebt een punt Jan Pieter maar vond de posting van Heusdens " een nogal boter op je hoofd hebbende" gezien zijn, het domme dammerswereldje bevestigende intervieuw destijds , vind dat hij de laatste is om aan te geven hoe het wel zou moeten!.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Thu Oct 20, 2005 00:15

Thanks!
Talpa is a pulptelevisioncompany recently raised by a bunch of idiots with a lot of money, making programs for even greater idiots.
Regularly in their newsprogram from 19:00 till 19:30 they have little items about the WC Draughts, just to make fun of it.

"Big Brother" is one of their televisionhits, which intends to make televisionwatchers even more stupid than they already are.

senior

Post by senior » Thu Oct 20, 2005 00:32

Jan Pieter wrote:
Je hebt een punt Jan Pieter maar vond de posting van Heusdens " een nogal boter op je hoofd hebbende" gezien zijn, het domme dammerswereldje bevestigende intervieuw destijds , vind dat hij de laatste is om aan te geven hoe het wel zou moeten!.

Michele_Borghetti

Post by Michele_Borghetti » Thu Oct 20, 2005 00:52

I understand.
Also in Italy we have stupid TV programs like Talpa, Big Brother etc etc.
They made fun about WC ?
I believe they are so stupid in their ridicoulus mind for understand checkers, so they can only laugh just because their mind is empty.
Was a surprise if the actors of the Talpa and Big Brother talk serious about dammen, but is normally they take joike of our clever game...
just because they are stupid.
I think some dammen player must send a mail to they, maybe a book about ...1+2=3 ....or some like that....
they need it

Hanco Elenbaas wrote:
Thanks!
Talpa is a pulptelevisioncompany recently raised by a bunch of idiots with a lot of money, making programs for even greater idiots.
Regularly in their newsprogram from 19:00 till 19:30 they have little items about the WC Draughts, just to make fun of it.

"Big Brother" is one of their televisionhits, which intends to make televisionwatchers even more stupid than they already are.

Groeneveld

Post by Groeneveld » Thu Oct 20, 2005 01:34

Ik vond het nog best meevallen...

je moet het wel met een paar korreltjes zout nemen,
maar ala.

Misschien komt de NOS nog langs voor een serieus verslag

F Groeneveld

Post Reply