Is er in de damsport sprake van een 'thuisvoordeel' zoals bij het voetbal?
Graag jullie reacties.
![](https://damforum.nl/bb3/images/ua.png)
'Thuisvoordeel' bij dammen?
Re: 'Thuisvoordeel' bij dammen?
Wij merken altijd dat we de beste wedstrijden uit spelen. Het heeft iets te maken met je rustig kunnen voorbereiden in de auto, i.p.v. in de laatste minuut het clubgebouw binnen stormen om te gaan spelen.Eric van Dusseldorp wrote:Is er in de damsport sprake van een 'thuisvoordeel' zoals bij het voetbal?
Graag jullie reacties.
Eigenlijk niet...
Alleen reistijd is een nadeel lijkt mij...
Maar helaas moet het publiek achter de omheining hun mond houden...
Dus daar kun je geen steun van verwachten...
Reistijd... het enige voordeel van een uitwedstrijd is het gezellig samen nuttigen van een uitstekende maaltijd met het team... Goed voor het sociale gebeuren
Alleen reistijd is een nadeel lijkt mij...
Maar helaas moet het publiek achter de omheining hun mond houden...
Dus daar kun je geen steun van verwachten...
Reistijd... het enige voordeel van een uitwedstrijd is het gezellig samen nuttigen van een uitstekende maaltijd met het team... Goed voor het sociale gebeuren
-
- Real name: Irene Stegeman
Re: 'Thuisvoordeel' bij dammen?
Je moet ook niet pas in de laatste minuut aankomen vind ik. Als je thuis speelt heb je toch ook teamoverleg? Wij in ieder geval wel. Wij moeten zorgen dat we ongeveer een half uur van te voren aanwezig zijn (meestal lukt dat niet als we thuis spelen) om teamoverleg te hebben. Dan ben je op tijd, kun je net zo rustig voorbereiden als in de auto.Mark Hees wrote:Wij merken altijd dat we de beste wedstrijden uit spelen. Het heeft iets te maken met je rustig kunnen voorbereiden in de auto, i.p.v. in de laatste minuut het clubgebouw binnen stormen om te gaan spelen.Eric van Dusseldorp wrote:Is er in de damsport sprake van een 'thuisvoordeel' zoals bij het voetbal?
Graag jullie reacties.
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*
~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~
~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~
-
- Hanco Elenbaas
Ndiaga Samb heeft behoorlijk voordeel van thuis spelen in Zuidoost. Veel Samb-fans komen speciaal voor hun idool elke dag kijken en na de wedstrijd lekker een paar biertjes drinken met hun favoriet. Daar houdt Samb van!Eric van Dusseldorp wrote: Ik bedoel het ook internationaal. Damt een Nederlander beter in Nederland dan in Polen? Heeft Samb straks een thuisvoordeel omdat hij in Amsterdam woont en zich goed thuisvoelt in Zuid-Oost?
Ook vindt Samb het prettig om tijdens de partij even buiten de speelzaal een sigaretje weg te paffen, terwijl de fans allerlei aanmoedigingsgebaren maken. Vol nieuwe energie gaat Samb daarna terug naar zijn plaats.
Samb geniet van alle drukte om zijn bord in de tijdnoodfase en het applaus van de fans als hij er weer een in de pan heeft gehakt.