![](https://damforum.nl/bb3/images/ua.png)
Holland Sport: Wiersma overweegt te stoppen.
-
Holland Sport: Wiersma overweegt te stoppen.
Holland Sport
met o.a. de moeder van Nigel de Jong, Karsten Kroon en Theo Maassen
zondag 8 mei 2005 16:05 Net 3
Op deze moederdag een gesprek met Marja Woldberg over de relatie met haar zoon, de Ajax-voetballer Nigel de Jong. Bij ons wordt zij in het zonnetje gezet. Wielrenner Karsten Kroon komt praten over zijn ambities binnen de Rabo-ploeg, over hoofdrollen en bijrollen in het peloton en over zijn toekomst.
Verder: het ondankbare leven van de handbalkeeper die nooit 'de nul houdt'. Handballerdoelman Jeroen Weber daagt cabaretier en oud-handballer Theo Maassen uit om op hem te schieten. Op de Massagetafel ligt de legendarische motorcoureur Piet Knijnenburg (86) en in de Spiegel van Holland Sport deze keer zesvoudig ex-wereldkampioen dammen Harm Wiersma.die overweegt te stoppen na een zware teleurstelling eerder deze week.
Presentatie: Wilfried de Jong & Matthijs van Nieuwkerk
Eindredactie: Jurgen van Uden
http://www.vpro.nl/programma/hollandspo ... /22038177/
Op deze moederdag een gesprek met Marja Woldberg over de relatie met haar zoon, de Ajax-voetballer Nigel de Jong. Bij ons wordt zij in het zonnetje gezet. Wielrenner Karsten Kroon komt praten over zijn ambities binnen de Rabo-ploeg, over hoofdrollen en bijrollen in het peloton en over zijn toekomst.
Verder: het ondankbare leven van de handbalkeeper die nooit 'de nul houdt'. Handballerdoelman Jeroen Weber daagt cabaretier en oud-handballer Theo Maassen uit om op hem te schieten. Op de Massagetafel ligt de legendarische motorcoureur Piet Knijnenburg (86) en in de Spiegel van Holland Sport deze keer zesvoudig ex-wereldkampioen dammen Harm Wiersma.die overweegt te stoppen na een zware teleurstelling eerder deze week.
- Hanco Elenbaas
Re: Holland Sport: Wiersma overweegt te stoppen.
Volgens de VPRO Gids en Teletekst begint het programma pas om 17:00.Ben Anoniem wrote:Holland Sport
... en in de Spiegel van Holland Sport deze keer zesvoudig ex-wereldkampioen dammen Harm Wiersma.die overweegt te stoppen na een zware teleurstelling eerder deze week.
Harm kan nu beter nog geen beslissingen nemen over stoppen of niet. Rustig alles laten bezinken. Het zou toch leuk zijn als Ton Sijbrands hem eindelijk eens te hulp kwam en voor de verandering de match met Harm zou willen spelen.
Re: Holland Sport: Wiersma overweegt te stoppen.
Vergane glorie. Niemand zit nog op die match te wachten.Hanco Elenbaas wrote:Volgens de VPRO Gids en Teletekst begint het programma pas om 17:00.Ben Anoniem wrote:Holland Sport
... en in de Spiegel van Holland Sport deze keer zesvoudig ex-wereldkampioen dammen Harm Wiersma.die overweegt te stoppen na een zware teleurstelling eerder deze week.
Harm kan nu beter nog geen beslissingen nemen over stoppen of niet. Rustig alles laten bezinken. Het zou toch leuk zijn als Ton Sijbrands hem eindelijk eens te hulp kwam en voor de verandering de match met Harm zou willen spelen.
Het is duidelijk dat Sijbrands nog steeds erg goed speelt, maar Wiersma speelde in de clubcompetitie en op het WK blind erg pover.
Het tijdperk Sijbrands / Wiersma is voorbij.
Sijbrands heeft nog 1 kans op het WK te Amsterdam.
En dan is het voorbij met de oude generatie en het is goed!
Tijd voor een meer heldhaftige instelling!
Het tijdperk Thijssen gaat beginnen.
Geweldig!
Heaven is no location, but a state of mind
-
Moedig van je Kosmos om een Wiersma in crisis een laatste fatale zet te geven. Gelukkig spreek je alleen op persoonlijke titel en niet namens de hele damwereld. Als het aan mij ligt worden de bestuurders van de KNDB eens wakker en schoppen ze jou er eens defintief uit. Je krijgt wel je vreten uit de damwereld maar vernielt meer dan je opbouwt.
Sprak de grootste vandalist.Fred van Amersfoort wrote:Moedig van je Kosmos om een Wiersma in crisis een laatste fatale zet te geven. Gelukkig spreek je alleen op persoonlijke titel en niet namens de hele damwereld. Als het aan mij ligt worden de bestuurders van de KNDB eens wakker en schoppen ze jou er eens defintief uit. Je krijgt wel je vreten uit de damwereld maar vernielt meer dan je opbouwt.
Fatale zet? Alsof Wiersma zich iets aantrekt van een mening op een damforum, idioot!
Nou, Fred, ik heb Wiersma net op TV gezien.Fred van Amersfoort wrote:Moedig van je Kosmos om een Wiersma in crisis een laatste fatale zet te geven. Gelukkig spreek je alleen op persoonlijke titel en niet namens de hele damwereld. Als het aan mij ligt worden de bestuurders van de KNDB eens wakker en schoppen ze jou er eens defintief uit. Je krijgt wel je vreten uit de damwereld maar vernielt meer dan je opbouwt.
Een geweldige ambassadeur voor onze sport.
Daar kan de nieuwe generatie niet aan tippen.
Ik geef het toe: Ik zat helemaal fout!
Wiersma speelde geen remise en stopte dus.
Het probleem is Goedemoed.
Die vindt zulks maar vreemd.
Weg ermee.
Mja ik vond het persoonlijk 3x niks. [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
Maar aan de ondertoon te voelen bedoelde jij hetzelfde..
Maar aan de ondertoon te voelen bedoelde jij hetzelfde..
Wie geen hersens heeft om te denken, werke!
-
-
- Real name: Alexander Presman
Iets over kleine kampioenen met grote mond uit Russische literatuur.
I.A. Krylov
Elephant and Pug
Along the streets Big Elephant was led,
To show him off, most likely.
Since Elephants are not a common thing to see
A crowd of gapers followed on his heels.
All of a sudden Pug springs up in front of them.
And seeing Elephant, it raises a great rumpus,
It lunges, barks and howls
And does its best to pick a quarrel.
"Hey neighbor, stop the fuss,"
A mutt intones, "You? Deal with Elephant?
Look at you barking yourself hoarse, and he just strolls
Nonplussed
And doesn't care one bit about your noise."
"Ho ho!" Pug says,
"That's just what I enjoy,
Since I can be a real tough guy
Without a single blow or bruise.
That way, the other dogs will say:
"To bark at Elephant this Pug
Must be a real strong mug!"
I.A. Krylov
Elephant and Pug
Nonplussed
"Ho ho!" Pug says,
-
Ik ben het wel met je eens Kosmos dat terugtrekken uit een toernooi als iets niet helemaal lekker loopt ietwat drastisch is. Je had dat dan ook niet moeten doen. Je deed het echter wel en dat maakt jouw kommentaar op Wiersma wat lastig. Door zijn inbreng staat dammen ook financieel enigszins op de kaart. Je zit dus voortdurend in je eigen voederbak te kotsen.
Doe niet zo tiranniek, vervelende stalker.Fred van Amersfoort wrote:Ik ben het wel met je eens Kosmos dat terugtrekken uit een toernooi als iets niet helemaal lekker loopt ietwat drastisch is. Je had dat dan ook niet moeten doen. Je deed het echter wel en dat maakt jouw kommentaar op Wiersma wat lastig. Door zijn inbreng staat dammen ook financieel enigszins op de kaart. Je zit dus voortdurend in je eigen voederbak te kotsen.
Ik geef gewoon kritiek op dingen in de damwereld.
Als ik iets goed vind, dan noem ik het goed.
Als ik iets slecht vind, dan noem ik het slecht.
Dat heeft niets te maken met kotsen in je eigen voederbak.
Ik zet me in voor de jeugd en jij gebruikt dat tegen mij, omdat je gewoon enorm jaloers bent. Je eigen jeugdclubje mislukte en sindsdien ben je een naar, gefrustreerd mannetje, dat alleen maar cynisch kan zijn en wiens hartchakra potdicht zit, hermetisch afgegrendeld voor het kleinste sprankje liefde.
Als jij of anderen een andere mening hebben, geef die dan gewoon.
Gebruik eens een keer ARGUMENTEN.
Jij gebruikt zeer zelden argumenten.
Wat jij doet is mij op irritante wijze lastig vallen met je onnozele praatjes.
Toen ik me terugtrok uit het FK, vond je het zwak, ook al heb ik de protesten gewonnen en dus bewezen dat ik gelijk had.
Ik mocht destijds niet eens spelen! Dat mocht Harm wel gewoon, hoor. Ik kreeg een nul terwijl zowel mijn tegenstander als de wedstrijdleider hadden ingestemd met het verplaatsen van de wedstrijd, omdat ik meemoest met het Oldehove-team naar de HF NK pupillenteams.
Dat is toch andere koek!
Hier is iets totaal anders aan de hand, maar natuurlijk had ik wel verwacht dat vijandige types lekker alles oversimplificeren, om lekker mij aan te kunnen vallen.
Ik heb mijn mening gegeven en wil nu wel weer overgaan op meer constructieve zaken. Dus als je nu eens kapt met je gestalk, Fred...
Ik vind dat we eens op moeten houden over die oude en vooral negatieve zaken die er zijn geweest, de afgelopen jaren. Laten we de damsport eens positief ovebrengen aan de niet dammers.Kosmos wrote:Doe niet zo tiranniek, vervelende stalker.Fred van Amersfoort wrote:Ik ben het wel met je eens Kosmos dat terugtrekken uit een toernooi als iets niet helemaal lekker loopt ietwat drastisch is. Je had dat dan ook niet moeten doen. Je deed het echter wel en dat maakt jouw kommentaar op Wiersma wat lastig. Door zijn inbreng staat dammen ook financieel enigszins op de kaart. Je zit dus voortdurend in je eigen voederbak te kotsen.
Ik geef gewoon kritiek op dingen in de damwereld.
Als ik iets goed vind, dan noem ik het goed.
Als ik iets slecht vind, dan noem ik het slecht.
Dat heeft niets te maken met kotsen in je eigen voederbak.
Ik zet me in voor de jeugd en jij gebruikt dat tegen mij, omdat je gewoon enorm jaloers bent. Je eigen jeugdclubje mislukte en sindsdien ben je een naar, gefrustreerd mannetje, dat alleen maar cynisch kan zijn en wiens hartchakra potdicht zit, hermetisch afgegrendeld voor het kleinste sprankje liefde.
Als jij of anderen een andere mening hebben, geef die dan gewoon.
Gebruik eens een keer ARGUMENTEN.
Jij gebruikt zeer zelden argumenten.
Wat jij doet is mij op irritante wijze lastig vallen met je onnozele praatjes.
Toen ik me terugtrok uit het FK, vond je het zwak, ook al heb ik de protesten gewonnen en dus bewezen dat ik gelijk had.
Ik mocht destijds niet eens spelen! Dat mocht Harm wel gewoon, hoor. Ik kreeg een nul terwijl zowel mijn tegenstander als de wedstrijdleider hadden ingestemd met het verplaatsen van de wedstrijd, omdat ik meemoest met het Oldehove-team naar de HF NK pupillenteams.
Dat is toch andere koek!
Hier is iets totaal anders aan de hand, maar natuurlijk had ik wel verwacht dat vijandige types lekker alles oversimplificeren, om lekker mij aan te kunnen vallen.
Ik heb mijn mening gegeven en wil nu wel weer overgaan op meer constructieve zaken. Dus als je nu eens kapt met je gestalk, Fred...
Akkoord!Klareveld wrote:Mee eens, DJ Nasi. Ik heb Holland Sport gezien maar het heeft geen zin het uit te kauwen. Laten we het erop houden dat Harm dapper was om daar zo te gaan staan.
Snel vergeten en vooruit?
Let's keep the spirit alive!
Jammer Harm,
iedereen maakt fouten,
maar als dambroeders vergeten en vergeven we en gaan verder.
Maar het volgende sappige citaat moet toch opgehelderd worden:
Stel dat Wiersma nou niet 3 maal op enter gedrukt had, dan was de computer niet vastgelopen.Rond de 47e zet deed zich het volgende voor: Door een korte hapering reageerde het programma kortstondig niet waardoor het leek alsof Wiersma zijn zet niet goed kon doorgeven. Hierop drukte hij enkele malen op <enter>. Toen het programma weer tot leven kwam, werden meerdere zetten van zwart geregistreerd, waarna het programma vastliep.
Computerstoring bij Wiersma betekent kennelijk breinstoring.
Wiersma gaf o.a. als verklaring dat hij ziek was en ziek is niet de juiste term, maar hij schrijft dat natuurlijk niet voor niks.
Daarom denk ik dat Harm er doorheen zat. Het werd domweg te zwaar. Hij maakte teveel fouten. Wat dat betreft is de vergelijking van Presman met een voetballer die uitvalt nog niet eens zo slecht.
Harm is 10 jaar gelden ofzo ook een keer gevallen en heeft een schedelbasisfractuur gehad.
Hij speelde even later in Abidjan Ivoorkust onder zijn kunnen.
In dit toernooi komt Wiersma er opnieuw achter dat hij de scherpte van weleer mist, sterker nog hij kan de zware blinddamdiscipline niet langer verdragen. Zijn hersenen geven negatieve signalen af.
Dit is uiteindelijk mijn analyse. Maar Harm verwoordt het niet zo, want hij draait vaak om de zaken heen. Net als met ziekte. Hij bedoelt wellicht dat zijn brein niet langer in staat is om op topniveau te blinddammen.
Maar waarom geeft Wiersma dan als verklaring dat een computerstoring hem bracht?
Daar zijn twee redenen voor.
1. Een computerstoring heeft hem daadwerkelijk uit zijn concentratie gebracht.
2. Kennelijk wil Wiersma niet toegeven dat hij niet langer in staat is om optimaal tegenstand te bieden aan de heersende damtop.
Voor 1 heb ik oprecht begrip.
Ik vind 2, het om de hete brei heen draaien, altijd wat minder.
Daarbij dient aangetekend dat Wiersma zelf 3 maal op enter drukte en dus niet zich moreel kan verschuilen achter falende computersystemen volgen smijn normensysteem.
Last edited by Kosmos on Mon May 09, 2005 01:43, edited 1 time in total.
- Hanco Elenbaas
Precies!!A.Presman wrote:Iets over kleine kampioenen met grote mond uit Russische literatuur.
I.A. Krylov
Elephant and Pug
Nonplussed
"Ho ho!" Pug says,