Bondsraad: Wat EvDusseldorp en anderen leden van plan zijn

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Klareveld

Bondsraad: Wat EvDusseldorp en anderen leden van plan zijn

Post by Klareveld » Wed Mar 02, 2005 22:08

Het zou mooi zijn, als de op dit forum actieve bondsraadleden, onderstaande vragen zouden willen beantwoorden.

1. Wat heb jij de afgelopen maanden voor concrete voorstellen gedaan en welke successen heb je geboekt
2. Wat zijn je plannen voor de komende jaren? Welke initiatieven ontplooi je om die te bereiken?
3. Voor welke onderwerpen zou je graag de mening van dit forum willen hebben? Wat zijn andere hulpmiddelen die je aanwendt om jouw doelen te bereiken?
4. Wat zijn jouw doelen in de bondsraad?

Eric van Dusseldorp wrote: Op zich is het een uitstekend idee om een topic te openen over het wedervaren van diverse bondsraadsleden. Zo van: wat hebben we gedaan, wat zijn we van plan om te doen en waar staan we voor.

Eric Sanders

Post by Eric Sanders » Thu Mar 03, 2005 10:52

Hoewel Klareveld zelf geen antwoord verdient, verdient de vraag dat wel.

Ik zie de bondsraad vooral als controlerend orgaan. Het bestuur moet de plannen maken. De bondsraad moet die kritisch tegen het licht houden en er een besluit over nemen.
Bondsraadleden kunnen uiteraard met eigen ideeen komen, maar dat kan iedereen, en dat is niet primair de taak van de bondsraadleden in mijn ogen.
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart

Teun van de Krol

Post by Teun van de Krol » Thu Mar 03, 2005 11:24

Eric Sanders wrote:Hoewel Klareveld zelf geen antwoord verdient, verdient de vraag dat wel.

Ik zie de bondsraad vooral als controlerend orgaan. Het bestuur moet de plannen maken. De bondsraad moet die kritisch tegen het licht houden en er een besluit over nemen.
Bondsraadleden kunnen uiteraard met eigen ideeen komen, maar dat kan iedereen, en dat is niet primair de taak van de bondsraadleden in mijn ogen.
Om goed een besluit te nemen zal er toch zeker minimaal een visie tegenover moeten staan.

1 Dus wat zijn de problemen?
2 Wat is de strategie en missie van zowel bestuur als bondsraad!?
3 Welke maatregelen volgen uit 1 en 2 ?

Eric Sanders

Post by Eric Sanders » Thu Mar 03, 2005 11:49

Teun van de Krol wrote:Om goed een besluit te nemen zal er toch zeker minimaal een visie tegenover moeten staan.
De voornaamste reden dat ik me een aantal jaar geleden kandideerde voor de bondsraad is dat er een aantal maatregelen waren genomen, waarvan ik vond dat die niet zo en op dat moment genomen hadden moeten worden (bijv. loskoppeling nationale/provinciale competitie).
Ik wilde op z'n minst wat tegengas geven aan het al te veranderingsgezinde (veranderen om het veranderen) bestuur.
Ook wilde ik het belang van de provinciale dammer (1e klasse, district zuid bijvoorbeeld) in het oog houden.

Mijn 'visie' laat zich samenvatten door "veranderingen alleen als ze aantoonbaar verbeteringen zijn en breed gedragen worden". Dat is misschien weinig creatief, maar creatief zijn is mijn grootste kracht ook niet. Die visie vind ik echter wel nuttig voor een bondsraadlid.
Teun van de Krol wrote: 1 Dus wat zijn de problemen?
Daling/stagnering van ledental, (met name door) gebrek aan kader.
Teun van de Krol wrote: 2 Wat is de strategie en missie van zowel bestuur als bondsraad!?
Het bestuur moet een strategie en een missie hebben, de bondsraad niet. De bondsraad moet niet als een geheel optreden, maar verdeeld zijn. Anders is het geen goede vertegenwoordiging van de dammerspopulatie.

Het bestuur ziet volgens mij hetzelfde probleem als genoemd onder 1. als meest urgent en is daar goed mee aan de slag.
Teun van de Krol wrote: 3 Welke maatregelen volgen uit 1 en 2 ?
Dat is aan het bestuur. En als ze met onzinnige dingen komen, tikt de bondsraad ze op de vingers.

Teun van de Krol

Post by Teun van de Krol » Thu Mar 03, 2005 11:54

Zo de discussie is geopend! Duidelijke antwoorden Eric.

Klareveld

Post by Klareveld » Thu Mar 03, 2005 20:00

Teun van de Krol wrote:Zo de discussie is geopend! Duidelijke antwoorden Eric.
Geopend is de discussie, maar het loopt nog niet storm met bondsraadleden die hun plannen op tafel leggen.

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Thu Mar 03, 2005 20:02

Klareveld wrote:
Geopend is de discussie, maar het loopt nog niet storm met bondsraadleden die hun plannen op tafel leggen.
Eric van Dusseldorp zit er louter in om de DT tegen te houden.
Of niet, Eric?

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Thu Mar 03, 2005 20:25

Kosmos wrote:
Klareveld wrote:
Of niet, Eric?
Eric is bondsraadlid namens de Kring voor Damproblematiek.
Hij zal nog wel wat andere dingen doen in die bondsraad, maar als hij er verder slechts zou zitten om de DT tegen te houden, dan doet hij dat met instemming van 80% van de top 200, volgens de enquête van Dieter van Gortel. Eric bedankt!

In de DT zit geen toekomst Tjalling. In Killer draughts waarschijnlijk wel.
“The modern banking system manufactures money out of nothing... If you want to be slaves of the bankers, and pay the costs of your own slavery, then let the banks create money.”
- Lord Josiah Stamp, former Director of the Bank of England

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Thu Mar 03, 2005 20:41

Kosmos wrote:
Klareveld wrote:
Of niet, Eric?
Tuurlijk

Klareveld

Post by Klareveld » Fri Mar 04, 2005 15:46

Eric van Dusseldorp wrote:Tuurlijk
Eric: stuur je nog een serieuze reactie? Je gaf eerder aan dat deze draad nuttig zou zijn. Nu deze draad er is zou ik dan ook verwachten dat jij hier aangeeft:
- wat je tot nu toe hebt gedaan
- wat je plannen zijn
- wat je daarbij nodig hebt

Hoe denk jij bijvoorbeeld over killer-dammen? Is dit iets waar jij je voor gaat inzetten? En nog veel belangrijker: wat is de vervolgstap bij ledenwerving? Wat vind je van jeugddammen, waar kan dat worden verbeterd? Kan en moet er meer gedaan worden aan gerichte marketing? Zo ja, hoe en wie moeten het initiatief nemen? Wat vind je van het KNDB budget? Hoe kan dat worden verbeterd? Etc. Etc.

Allemaal punten waar ik tenminste een mening en acties op verwacht.

Of moet het bestuur dit allemaal alleen doen? Ik dacht dat er juist meer kader nodig was (las ik ergens hierboven...) Zeg het maar, Eric van Dusseldorp. Je bent verkozen bestuurder dus de verwachtingen zijn hoog.

Eric Sanders

Post by Eric Sanders » Fri Mar 04, 2005 16:04

Klareveld wrote:Allemaal punten waar ik tenminste een mening en acties op verwacht.

Of moet het bestuur dit allemaal alleen doen? Ik dacht dat er juist meer kader nodig was (las ik ergens hierboven...) Zeg het maar, Eric van Dusseldorp. Je bent verkozen bestuurder dus de verwachtingen zijn hoog.
Je snapt het allemaal echt niet, he Klareveld?

Afgezien daarvan hoef je weinig serieuze reacties te verwachten als je, nota bene zonder dat we mogen weten wie je bent, op een pedanterig toontje mensen ter verantwoording gaat zitten roepen.

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Fri Mar 04, 2005 16:39

Tja Klareveld, daar heeft Sanders een punt.

Klareveld

Post by Klareveld » Sun Mar 06, 2005 12:22

Fred van Amersfoort wrote:Tja Klareveld, daar heeft Sanders een punt.
Vind je, Freddie?

Het punt van Sanders is: je bent anoniem en pedant, dus geen serieuze reactie. Wie is er nu echt pedant? De bestuurder of Klareveld? Niet zo makkelijk.

En de vraag van Teun vd Krol? Is die ook pedant en anoniem? En de andere leden die zich afvragen wat er besturend bij de KNDB gebeurt? Ze zijn anoniem want ze schrijven niet? Betekent dit dat er geen antwoorden hoeven te komen?

Volgens mij is het omgekeerde waar. Bestuurders hebben de plicht een visie en toekomstplan neer te leggen bij de leden. Het feit dat daar zo om gevraagd moet worden is een schande!

Klareveld

Post by Klareveld » Sun Mar 06, 2005 12:25

Eric Sanders wrote: Je snapt het allemaal echt niet, he Klareveld?
Wat snap ik niet, Sanders? Dat jij alleen maar "controlerend" boven alle partijen hangt? Dat snap ik inderdaad niet. Ik vind het veel te makkelijk en lijdzaam. Komt ook niet overeen met de verwachtingen van de KNDB leden!!

Als ik nog iets anders niet snap: voor de draad ermee!

Eric Sanders

Post by Eric Sanders » Sun Mar 06, 2005 12:34

Klareveld, jij hebt een sociaal probleem. Het feit dat je omgangsvormen zo lomp zijn is de voornaamste reden dat je niet krijgt wat je wilt. Jouw vragen zijn niet altijd misplaatst, maar de manier waarop je je hier opstelt wel.

Ik vermoed dat je inmiddels zo oud bent dat er niet veel meer aan te veranderen valt. Je zult er dus mee moeten leren leven. Ik zie het maar als mijn taak je dit te onthullen, zodat je begrijpt waarom je genegeerd wordt. Je zult het wel voor jezelf blijven ontkennen. Dat is jouw zaak.

Sterkte.

Post Reply