Teun van de Krol wrote:Om goed een besluit te nemen zal er toch zeker minimaal een visie tegenover moeten staan.
De voornaamste reden dat ik me een aantal jaar geleden kandideerde voor de bondsraad is dat er een aantal maatregelen waren genomen, waarvan ik vond dat die niet zo en op dat moment genomen hadden moeten worden (bijv. loskoppeling nationale/provinciale competitie).
Ik wilde op z'n minst wat tegengas geven aan het al te veranderingsgezinde (veranderen om het veranderen) bestuur.
Ook wilde ik het belang van de provinciale dammer (1e klasse, district zuid bijvoorbeeld) in het oog houden.
Mijn 'visie' laat zich samenvatten door "veranderingen alleen als ze aantoonbaar verbeteringen zijn en breed gedragen worden". Dat is misschien weinig creatief, maar creatief zijn is mijn grootste kracht ook niet. Die visie vind ik echter wel nuttig voor een bondsraadlid.
Teun van de Krol wrote:
1 Dus wat zijn de problemen?
Daling/stagnering van ledental, (met name door) gebrek aan kader.
Teun van de Krol wrote:
2 Wat is de strategie en missie van zowel bestuur als bondsraad!?
Het bestuur moet een strategie en een missie hebben, de bondsraad niet. De bondsraad moet niet als een geheel optreden, maar verdeeld zijn. Anders is het geen goede vertegenwoordiging van de dammerspopulatie.
Het bestuur ziet volgens mij hetzelfde probleem als genoemd onder 1. als meest urgent en is daar goed mee aan de slag.
Teun van de Krol wrote:
3 Welke maatregelen volgen uit 1 en 2 ?
Dat is aan het bestuur. En als ze met onzinnige dingen komen, tikt de bondsraad ze op de vingers.
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart