International Ratings

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Wed Jul 14, 2004 17:39

Eric van Dusseldorp wrote:
Eric Sanders wrote:
GuidoB wrote:Bedankt voor de uitleg. Ik begreep alleen al prima wat je bedoelde. Je legt nog steeds niet uit waarom de geschetste situatie nou onacceptabel is. Begrijp je niet welke vraag ik je stel, of kun je het niet uitleggen?

Ik kan me trouwens geheel vinden in de laatste zin van je post.
Ik weet niet of het aan jou of aan mij ligt, maar ik geef het op.
Ik geef het ook op.
Voordeelremises honoreren in de rating van het internationale spel, in de vorm van 75% - 25%, is natuurlijk bij de wilde spinnen af.
Maar ik heb net een fles whiskey soldaat gemaakt met een (al bij voorbaat dronken) Rus in een Thaise kroeg, dus het kan ook aan mij liggen.
Overigens zat Masselink samen met Guido in het clubje dat de 3-0 om zeep hielp en -ongevraagd- het bestuur het advies gaf om de puntenoverwinning in te voeren. Uiteindelijk blijkt dus alles politiek te zijn.
Nog zo'n zuiplap bij DVSB...

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Wed Jul 14, 2004 19:11

Bert Zwart wrote:
Eric Sanders wrote: Ik weet niet of het aan jou of aan mij ligt, maar ik geef het op.
Ik geef het ook op.
Voordeelremises honoreren in de rating van het internationale spel, in de vorm van 75% - 25%, is natuurlijk bij de wilde spinnen af.
Maar ik heb net een fles whiskey soldaat gemaakt met een (al bij voorbaat dronken) Rus in een Thaise kroeg, dus het kan ook aan mij liggen.
Overigens zat Masselink samen met Guido in het clubje dat de 3-0 om zeep hielp en -ongevraagd- het bestuur het advies gaf om de puntenoverwinning in te voeren. Uiteindelijk blijkt dus alles politiek te zijn.
Nog zo'n zuiplap bij DVSB...
Een geruststelling: met mij erbij zal DVSB 1 net niet degraderen.

Atom
Real name: Oscar Veltman

Post by Atom » Wed Jul 14, 2004 20:04

GuidoB wrote:
Atom wrote:
GuidoB wrote: Ik heb altijd begrepen dat partijen tegen mensen die een rating krijgen alsnog gaan meetellen tegen de nieuwe rating van deze mensen. Als ik het nareken, blijkt dat ook steeds te kloppen.
Dat zou verklaren waarom ik 7 punten lager sta dan ik zelf had berekend [img]images/smilies/icon_cry.gif[/img]
Er zouden dan ook meer partijen moeten zijn verwerkt dan je zelf had berekend. Als dat het geval is, zou het hieraan kunnen liggen.
klopt, 19 ipv mijn eigen 17

DJBAMI

Post by DJBAMI » Thu Jul 15, 2004 11:52

Om even terug te komen op Eric zijn opmerking over mijn rating. Ik was zelf inderdaad ook erg verbaasd. Maar heb toen alles eens even op een rijtje gezet en kwam tot de conclusie dat ik het afgelopen seizoen in totaal slechts een partij heb verloren, bekeken over alle partijen die meetellen voor je rating. Daar tegenover staat een vrij hoog winstpercentage, misschien dat dit een verklaring zou kunnen zijn??

Misschien dat iemand nu een duidelijker antwoord weet, BAMI

ktarinus

Post by ktarinus » Thu Jul 15, 2004 14:28

Het is heel logisch Gerlof zijn seizoensrating was 100 punten meer dan zijn huidige, dus kreeg hij ipv x5 de turbofactor om zn rating kloppende te houden met zijn speelsterkte! Anders had gerlof nu op 1350 gestaan 1280-1350-1420 dat is niet eerlijk voor de mensen die tegen hem spelen....

Op zich heel terecht jeugdspelers lopen altijd jaren achter met rating het x10 systeem helpt dit indimmen het is niet echt prettig om tegen een Pim Meurs met 1075 te spelen..

Er zijn natuurlijk mensen die het niet leuk vinden dat de jeugd ineens naast of boven hun staat. Maar zou de rating niet kloppen dan zakt men wel weer.... wat is nou eigenlijk erger 200 te weinig in sommige gevallen of 50 teveel?????
Wie geen hersens heeft om te denken, werke!

Casper van der Tak

Post by Casper van der Tak » Thu Jul 15, 2004 15:58

Eric Sanders wrote:
GuidoB wrote:Bedankt voor de uitleg. Ik begreep alleen al prima wat je bedoelde. Je legt nog steeds niet uit waarom de geschetste situatie nou onacceptabel is. Begrijp je niet welke vraag ik je stel, of kun je het niet uitleggen?

Ik kan me trouwens geheel vinden in de laatste zin van je post.
Ik weet niet of het aan jou of aan mij ligt, maar ik geef het op.
Ik geef het ook op.
Ben het met Erik eens. Wat mij betreft DT toernooien helemaal niet mee tellen in rating internationaal spel (sneldamtoernooien en 64-velden toernooien worden immers ook niet meegeteld).

Post Reply